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1.
常规日间手术存在患者就医手续繁琐、工作计划性不强、医疗文书重复书写、术前告知耗时长、术后病情观察信息不畅和术后管理缺乏等问题。日间手术引入互联网+技术后,可以极大减少大量重复性计算机录入工作,患者能快速了解和掌握就医程序和路径,实现乳腺日间手术前一站式服务,使临床效率和效益最大化。它能增强术前医患互动,使术前谈话更高效,并能科学进行患者的术后管理。互联网+技术用于乳腺日间手术,方便了患者,改变了患者的就医体验;增加了患者对疾病诊疗的参与度;建立了新型的医患关系,增加了医患之间的理解和信任。互联网+乳腺日间手术是医疗服务的供给侧改革,实现了数字化医疗与网络的跨界融合,使医疗活动更加精准、便捷和高效,推动了现代医疗模式的改革和发展。  相似文献   

2.
肿瘤日间病房是日间治疗模式之一,是一种以患者为中心,介于门急诊与住院之间的诊疗模式。随着国家深化医疗改革,以日间诊疗服务为切入点,极大地提高了医疗服务效率,使有限的医疗资源得到合理应用。本文就我院现行的日间病房运行模式及管理实践作一阐述,为进一步探讨日间病房在我国的发展模式提供参考。  相似文献   

3.
乳腺外科门诊有大量需要快速手术治疗的疾病,如乳腺纤维腺瘤、有乳头溢液的乳管内乳头状瘤、Ⅰ~Ⅱ度男性乳房发育症等。日间手术是能够满足需要进行"中小手术"的乳腺病患者需求的先进工作模式。西南医院乳腺外科从2013年开始开展日间手术,探索运作模式和管理方法,经过几年的发展,日间手术已经成为本科重要的临床工作形式,具有节约医疗资源、缓解临床压力、提高工作效率、患者满意度高等优点。笔者将日间手术患者的选择、日间手术室及日间病房的设施标准、人员组成和培训标准、院前检查流程和路径、日间手术操作流程及管理制度等作一介绍,供同行参考。  相似文献   

4.
<正>面对当前较为紧张的医患关系,国家层面出台了很多医改措施,以期解决患者看病难、看病贵、住院难的问题,提升患者对医疗服务的满意度~[1],但仍然难以满足日益增多的就医需求和住院需求。日间病房(day ward)是世界医学发展的新趋势和新的诊疗服务模式,其中日间手术的开展是其中的一大板块。目前,欧美国家已广泛开展日间手术,美国日间手术比例已高达65%~70%,并呈上升趋势~[2]。国内多家  相似文献   

5.
目的:探讨日间手术集中式管理与普通病房分散管理之间的差异,进一步探索日间病房运行管理模式,为进一步推广日间手术服务提供依据。方法:收集四川大学华西医院日间手术中心2018年6月至2019年3月收治的声带良性肿物703例和耳鼻喉科普通病房收治的声带良性肿物126例作为研究对象,采用回顾性队列研究的方法,从住院时间、住院等待时间、住院费用以及患者医疗过程满意度和医疗效果满意度等方面进行对比。结果:集中式日间手术管理组的平均住院等待时间明显低于分散式日间手术管理组,平均住院等待时间降低了48.0%,差异有统计学意义(P<0.05)。集中式日间手术管理组的平均总住院费用、手术费用、麻醉费用均明显低于分散式日间手术管理组,差异有统计学意义(均P<0.05);而在而其它医疗费用(主要包括治疗费、检查费、材料费、床位费、放射检查费、护理费、化验费、床位费、药费)上集中式管理组和分散式管理组之间比较接近,差异无统计学意义(P>0.05)。集中式日间手术管理组与分散式日间手术管理组患者对医疗过程满意度之间存在差异,集中式管理组患者满意度更高(P<0.05);而对医疗结果的满意度两组之间差异并无统计学意义(P>0.05)。结论:集中式日间手术管理模式可以有效的降低住院天数、住院等待时间和住院费用,还能提供医疗满意度。  相似文献   

6.
目的:探讨甲状腺日间手术的临床应用效果及优点,为进一步推广日间手术提供依据。方法:回顾性分析四川大学华西医院2018年6月至12月日间手术中心收治的62例甲状腺疾病患者(包括分化型甲状腺癌18例、甲状腺良性肿块44例)作为研究组,并以同时期普通病房住院治疗的124例甲状腺疾病患者(包括分化型甲状腺癌40例、甲状腺良性肿块84例)作为对照组,两组患者均由同一主刀医生及其团队完成,对两组患者的手术情况、平均住院天数、人均住院费用、再入院率、并发症等方面进行比较。结果:手术时间和术中出血量在研究组和对照组之间差异无统计学意义(P>0.05),研究组术中引流的比例均低于对照组(P<0.05),研究组患者切除范围高于对照组(均P<0.05)。研究组患者的住院时间和住院费用均较对照组有明显降低(均P<0.05)。结论:甲状腺手术实行日间手术治疗模式是安全可行的,且日间手术能够有效的降低住院天数和住院费用,简化诊疗流程,提高公共医疗资源的利用效率,值得进一步推广应用。  相似文献   

7.
刘运泳  邢晓静  罗娅红 《中国肿瘤》2014,23(12):972-974
医疗联盟是一种新型区域医疗合作模式,是大医院发挥技术和人才优势,将优质医疗资源下沉,服务区域内广大患者的模式创新。全文通过对辽宁省肿瘤医院医疗联盟的概况介绍,探讨以技术为纽带,通过双向转诊、人才培养、科研合作等方式提升基层医院肿瘤诊疗技术水平的途径和经验。  相似文献   

8.
正2019年12月以来,以湖北省武汉市为中心,全国各省市、自治区、新疆生产建设兵团以及境外陆续出现了多例新型冠状病毒肺炎(简称新冠肺炎)患者。该病毒潜伏期长、传染性强。截止2020年2月26日24时,全国累计确诊患者78 497例,累计死亡患者2 744例,疑似患者及累计追踪到密切接触者652 174例~([1])。疫情之下,陆军军医大学第一附属医院乳腺甲状腺外科全体医护人员积极响应号召,参照国家、军队以及重庆市相关政策法规及规章制度及时制定并发布了《新型冠状病毒肺炎疫情期间乳腺疾病患者诊治流程管理》~([2])、《新型冠状病毒肺炎疫情下乳腺癌日间化疗病房运行管理实践》~([3])等一系列乳腺疾病管理流程。工作人员严格执行这些管理流程,基本保障了需来院手术、化疗和靶向治疗等患者的需求,实现了在科学防控的基础上最大限度保证肿瘤患者诊治的目的~([4])。  相似文献   

9.
乳腺癌患者常伴有焦虑、抑郁、睡眠障碍等精神心理问题,但多数患者并未得到及时诊治,严重影响其长期治疗的依从性、生活质量和预后。因此,亟须加强乳腺肿瘤心理学的建设,对肿瘤专科医师进行肿瘤心理学知识培训,以便为患者提供全程的心理治疗。同时,进一步建立和完善会诊联络精神医学医疗服务模式,及时识别和处理乳腺癌患者治疗过程中的精神心理问题,促进乳腺癌伴随疾病的全方位管理。联合乳腺肿瘤专科与精神心理专科医师共同开设乳腺肿瘤睡眠心理门诊,为患者制定个体化诊疗方案,进一步提高乳腺癌患者的生活质量。  相似文献   

10.
近年来,乳腺疾病尤其是乳腺癌的临床治疗取得较大进展。外科医生更加注重在治疗疾病的同时保持乳房的形态和心理康复。为适应新的变化,以乳腺腔镜手术为代表的微创外科手术发展较快,该项技术的应用使外科医生改变了部分临床治疗的理念和方法,达到更好的治疗效果,更符合现代临床医学模式要求。为推动乳腺外科新理论、新技术、新观念的普及,使更多的外科医生了解和掌握乳腺腔镜手术等微创外科技术,  相似文献   

11.
The medically important dematiaceous fungi and their identification   总被引:5,自引:0,他引:5  
Dematiaceous fungi include a large group of organisms that are darkly pigmented (dark brown, olivaceous, or black). In most cases the pigment is melanin, and specifically, dihydroxynaphthalene melanin. The diseases produced include chromoblastomycosis, eumycotic mycetoma, and phaeohyphomycosis. Phaeohyphomycosis is a new classification for a diverse group of previously known entities grouped together on the basis of finding dematiaceous hyphal and/or yeast-like forms in tissue; tissue involvement may be superficial, cutaneous and corneal, subcutaneous, or systemic. Identification of these fungi is based mostly upon morphology. Important structures include annellides (Phaeoannellomyces, Exophiala), phialides (Phialophora, Wangiella), adelophialides (Phialemonium without collarettes, Lecythophora with collarettes), differentiation of conidiophores (Xylohypha versus Cladosporium) and conidial hilum, septation and germination (Bipolaris, Drechslera, Exserohilum). Useful laboratory tests include the 12% gelatin test (controversial), nitrate assimilation (W. dermatitidis is negative, most other species are positive), and determination of temperature maxima (especially 37 degrees C for E. jeanselmei, 40 degrees C for W. dermatitidis and B. spicifera, 42 degrees C for X. bantiana, and 45 degrees C for Dactylaria constricta var. gallopava and Scedosporium inflatum).  相似文献   

12.
Zusammenfassung: An der Studie zur Wirksamkeit und Anwendungssicherheit von Ketoconazol nahmen 27 Männer im Alter von 20 bis 80 (Median: 57) Jahre, davon 18 mit Onychomykosen und 9 als KontroUen bei den Laborwertbestimmungen, teil. Während des ersten Behandlungsmonats erhielten je 9 Patienten 200 mg und 400 mg Ketoconazol täglich. Danach wurden beide Gruppen 6 Monate mit 200 mg/d weiterbehandelt. Die klinische Beurteilung sowie hämatologische, biochemische und Plasmaspiegeluntersu-chungen erfolgten mindestens monafich, mykologische Untersuchungen wurden vor Aufnahme und bei Beendigung der Therapie vorgenommen. Erne letzte klinische Unter-suchung erfolgte 1 Jahr nach Beginn der Studie. Nach 7 Monaten Behandlung wurden 23 von 30 Nägeln mit “gebessert” bis “stark gebessert” beurteilt, nach dem behandlungsfreien Intervall galt dies für 28 von 30 Nägeln. Die Plasmaspiegel waren mit 200 mg/d ausreichend und uber den Behandlungszeit-raum konstant. Dies spricht für gute orale Resorption und Abwesenheit von Enzyminduktion. Die Laborwerte zeigten im Vergleich zu den Kontrollen und den Werten vor Behandlung keine signifikanten Abweichungen, so daß myelo-, nephro- und hepatotoxische Wirkungen von 400 bzw. 200 mg/d ausgeschlossen werden können. Der Lipidhaushalt wurde nicht beeinfluat und es trat unter Therapie als Folge der Ketoconazolwirkung lediglich Lanosterin im Serum auf. Nach Beendigung der Therapie ging der Lanosteringehalt schnell zurück. Damit erweist sich Ketoconazol in den angewandten Dosen als ein gut verträgliches und zur Langzeitbehandlung von Onychomykosen geeignetes Antimykotikum. Summary: Twenty-seven males with a median age of 57 (range: 20 to 80) years took part in this study on the efficacy and safety of ketoconazole. Eighteen men suffered from onychomycosis; nine served as controls in the safety evaluation. During the first month of treatment, nine patients received 200 mg and the nine other 400 mg ketoconazole daily. Then the treatment was uniformly continued with 200 mg/d for 6 months. Clinical evaluation and haematological, biochemical and plasma level investigations were carried out at least at monthly intervals; mycological controls were performed at the start and end of therapy. A final clinical evaluation was carried out one year after the start of the study. After 7 months of treatment, moderate or definite clinical improvement was obtained in 23 out of 30 nails. After 5 more months without antimycotic treatment this was the case in 28 of 30 nails. Plasma levels obtained with 200 mg ketoconazole daily were adequate and constant during the entire treatment period. This indicates a good oral resorption as well as the absence of induction of hepatic enzymes. The laboratory values did not show significant deviations as compared with the controls or with the pretreatment values. This excludes myelo-, nephro- and hepatotoxic effects of 400 and 200 mg ketoconazole daily. The lipid metabolism was not influenced, the only difference was the occurrence of lanosterol in the serum, which is a result of the mechanism of action of ketoconazole. After the medication period the lanosterol levels subsided rapidly. In the applied doses ketoconazole is a well-tolerated and effective drug for the systemic long-term treatment of onychomycosis.  相似文献   

13.
Dr.  W. Dittmar  N. Jovi 《Mycoses》1987,30(7):326-342
Summary: Short-term experiments on excised skin (human, pig) gave the following results: 1. In the tissue activity test with direct inoculation (D-TAT) commercial preparations of the non-azole antimycotics ciclopiroxolamine, tolnaftate and naftifine, produced higher inhibitory activity against Trichophyton mentagrophytes (standard strain) in various levels of the horny layer than were produced by the azole antimycotics econazole, miconazole, clotrimazole, oxiconazole and bifonazole. Fast drying solutions of antimycotics invariably gave higher inhibitory activities than creams. In the ultrafiltration tissue activity test (UFT- TAT) against Candida albicans (2 strains), antimycotic agents ranked in order of effectiveness as follows: ciclopiroxolamine – most of the azole antimycotics – bifonazole and naftifine. 2. In tests of fungicidal activity against T. mentagrophytes (2 strains) and Microsporum gypseum (1 strain) the first step was to inoculate the skin surface. After the horny layer had been penetrated by fungal mycelia, antimycotic agents of documented fungicidal potency, chiefly in the form of creams, were applied to the skin surface and left to act for up to 18 hours. The horny layer and epidermis were then scraped off and the concentration of viable fungi was determined. Ciclopiroxolamine cream and lotion produced by far the greatest diminution in viable fungi; creams containing oxiconazole and naftifine were moderately effective and those containing tioconazole and bifonazole produced a relatively small decrease in viable fungi. To avoid erroneous results it is important to homogenize and dilute the skin scrapings; if this is not done certain antimycotics will give misleadingly high fungal killing rates. At this early stage the scatter of results is still wide and minor differences in efficacy cannot as yet be detected with certainty. 3. From the results of various comparative tests it is evident that pig skin can be used as a substitute for human skin in the tests listed under 1. and 2. above. This discovery may make a valuable contribution towards limiting the need for experiments on living animals and trials on human beings. Zusammenfassung: In Kurzzeitversuchen an exzidierter Haut (Mensch, Schwein) wurde gefunden: 1. Im Gewebeaktivitätstest mit direkter Inokulation (D-GAT) wurde mit Handelspräparaten der Nichtazol-Antimykotika Ciclopiroxolamin, Tolnaftat und Naftifin in verschiedenen Hornschichtniveaus eine höhere Hemmaktivität gegenüber Trichophyton mentagrophytes (Standard-Stamm) erzielt als mit solchen der Azol-Antimykotika Econazol, Miconazol, Clotrimazol, Oxiconazol und Bifonazol. Rasch trocknende Lösungen von Antimykotika ergaben durchweg höhere Hemmaktivitäten als Cremes. Im Ultrafiltrations-Gewebeaktivitätstest (UFT-GAT) gegenüber Candida albicans (2 Stämme) ergab sich nach erzielter Wirksamkeit die Rangfolge Ciclopiroxolamine – Mehrzahl der Azolantimykotika – Bifonazol und Naftifin. 2. In Fungizidie-Testen gegenüber T. mentagrophytes (2 Stämme) und Microsporum gypseum (1 Stamm) wurde zunächst die Hautoberfläche inokuliert. Nach Durchdringung der Hornschicht mit Pilzmyzelien wirkten auf die Hautoberfläche bis zu 18 Stunden lang überwiegend Cremes von als fungizid publizierten Antimykotika ein. Während sich in abgeschabter Hornschicht und Epidermis der so bearbeiteten Hautoberflächen mit Ciclopiroxolamin-Creme und -Lotion die weitaus höchste Verminderung lebensfähiger Keime ergab, bewirkten Cremes mit Oxiconazol und Naftifin eine mittlere und solche mit Tioconazol und Bifonazol eine relativ niedrige Keimeliminierung. Zur Vermeidung von fehlerhaften Ergebuissen mußten Homogenisierung und Verdünnung der Hautschabsel erfolgen, anderenfalls bei mehreren Antimykotika eine zu hohe Keimabtötung vorgetäuscht worden wäre. Wegen der vorerst noch hohen Streuung der Ergebnisse können kleinere Wirksamkeitsunterschiede noch nicht sicher erfaßt werden. 3. Nach dem Ergebnis verschiedener Vergleichstests kann in den Testen zu 1. und 2. Schweinehaut als Ersatz für Haut vom Menschen dienen und dürfte damit wesentlich zur Einschränkung von Versuchen am lebenden Tier und von Prüfungen am Menschen beitragen.  相似文献   

14.
Mycotic immunodiagnosis was performed in 186 hospitalized patients with different respiratory diseases, mostly considered as tuberculosis and others with a doubtful diagnosis. Crude histoplasmin, coccidioidin, paracoccidioidin, blastomycin, candidin, aspergillin, and sporotrichin, as well as purified polysaccharide-protein complexes (PPC) of Histoplasma capsulatum, Coccidioides immitis, and Paracoccidioides brasiliensis were used as antigens. Immune tests used included skin test (ST), gel immunodiffusion (ID), counterimmunoelectrophoresis (CIE), complement fixation (CF), and ELISA. A possible association with candidosis was observed in 17% of patients with tuberculosis and diabetes; one presumptive paracoccidioidomycosis, one confirmed aspergillosis, and six cases of active histoplasmosis were determined. Candidin ST showed 29% of positive reactions with an increased frequency in patients between 31 and 55 years of age. CF test showed the highest positivity percentages with crude antigens, specially for Candida antigen (26.3%) and histoplasmin (18.2%). Cross reactions were evident with crude antigens but decreased when PPC's were used in ELISA.  相似文献   

15.
16.
Summary. A total of 54 patients with culturally proven tropical dermatomycoses, comprising 23 with various types of dermatophytoses, one with foot infection due to Trichosporon beigelii and one with foot infection due to Geotrichum candidum , two with candidoses of the groin and 27 with pityriasis versicolor, were included in a clinical trial of efficacy of 1% isoconazole cream (TravogenR, Schering, Berlin, Germany). Five patients were not evaluable. A clinical and mycological cure was achieved in 29 cases in 3–4 weeks. In 15 (31%) of the remaining patients treatment was required for 5–6 weeks, while another three patients required treatment for 8 weeks. In two patients the disease proved to be resistant to treatment with the drug.
Zusammenfassung. Insgesamt 54 Patienten mit kulturell gesicherter Dermatomykose, (23 unterschiedliche Dermatophytosen, eine Trichosporon beigelii - und eine Geotrichum candidum -Fußinfektion, 2 Candidosen der Leistengegend und 27 Pityriasis versicolor) wurden in einer klinischen Wirksamkeits-studie mit 1% iger Isoconazol-Creme (TravogenR, Schering, Berlin, Deutschland) behandelt. Fünf Patienten waren nicht auswertbar. Eine klinische und mykologische Heilung wurde bei 47 von 49 Patienten (96%) erreicht. Bei 29 patienten (59%) wurde die Heilung bereits nach 3–4 Wochen Behandlung erreicht. Weitere 15 Patienten (31%) benötigten 5–6 Wochen und drei Patienten 8 Wochen Behandlungsdauer. Zwei Mykosesituationen erwiesen sich als therapieresistent.  相似文献   

17.
18.
Ilya Shmulevich 《癌症》2014,(8):369-370
The recent effort by The Cancer Genome Atlas (TCGA) Network has revealed that gastric cancer, which is a leading cause of cancerrelated deaths worldwide with a 5-year survival rate less than 25%, is a much more heterogeneous disease than previously thought. And yet, conventional treatment approaches and clinical trials have assumed it is a single disease. Although it is well known that under the microscope, gastric cancer cells appear quite different, the current classification scheme recognizes two main categories of gastric cancer: diffuse and intestinal.  相似文献   

19.
20.
To improve prognosis in recurrent glioblastoma we developed a treatment protocol based on a combination of drugs not traditionally thought of as cytotoxic chemotherapy agents but that have a robust history of being well-tolerated and are already marketed and used for other non-cancer indications. Focus was on adding drugs which met these criteria: a) were pharmacologically well characterized, b) had low likelihood of adding to patient side effect burden, c) had evidence for interfering with a recognized, well-characterized growth promoting element of glioblastoma, and d) were coordinated, as an ensemble had reasonable likelihood of concerted activity against key biological features of glioblastoma growth. We found nine drugs meeting these criteria and propose adding them to continuous low dose temozolomide, a currently accepted treatment for relapsed glioblastoma, in patients with recurrent disease after primary treatment with the Stupp Protocol. The nine adjuvant drug regimen, Coordinated Undermining of Survival Paths, CUSP9, then are aprepitant, artesunate, auranofin, captopril, copper gluconate, disulfiram, ketoconazole, nelfinavir, sertraline, to be added to continuous low dose temozolomide. We discuss each drug in turn and the specific rationale for use- how each drug is expected to retard glioblastoma growth and undermine glioblastoma''s compensatory mechanisms engaged during temozolomide treatment. The risks of pharmacological interactions and why we believe this drug mix will increase both quality of life and overall survival are reviewed.  相似文献   

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