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101.
P. Morales A. Rastogi M.L. Bez S.M. Akintorin S. Pyati S.M. Andes R.S. Pildes 《Pediatric cardiology》1998,19(3):225-229
Patent ductus arteriosus (PDA) is believed to be a contributing factor in the etiopathogenesis of bronchopulmonary dysplasia
(BPD). We studied the effects of early dexamethasone therapy on persistent ductal patency and the role of PDA in the etiopathogenesis
of BPD during the course of a randomized double-blind trial of dexamethasone to prevent BPD. Infants, who weighed between
700 and 999 g, had severe RDS, and had been given surfactant, were randomized to receive a 12-day course of dexamethasone
(n= 13) or placebo (n= 17) starting within the first 12 hours of postnatal life. The diagnosis of PDA was made clinically and was confirmed by
cardiac ultrasound. The incidence of clinically significant ductus in infants who weighed less than 1000 g was 23% in the
dexamethasone-treated group, as compared with 59% in infants who were given placebo. This difference was marginally significant,
p= 0.05, odds ratio 0.21, 95% confidence interval 0.04–1.05. None of the infants in the dexamethasone group had recurrence
of PDA after indomethacin therapy as compared with three infants in the placebo group. Dexamethasone significantly reduced
the number of days infants required ventilator and supplemental oxygen as compared with infants who received placebo. Dexamethasone,
as compared with placebo, also reduced the incidence of BPD, p= 0.025, odds ratio 0.08, 95% confidence interval 0.01–0.58. Dexamethasone may reduce the incidence of PDA in premature infants
who weigh less than 1000 g at birth and thereby reduce the incidence of BPD. 相似文献
102.
Zusammenfassung. In einem Review wurden 78 Arbeiten zur Anwendung von Fluconazol bei Kindern unter 1 Jahr ausgewertet. Insgesamt werden 726 Patienten beschrieben. Die verwendeten Fluconazoldosierungen lagen zwischen 2 und 50 mg/kg/die. Die Behandlungsdauer betrug maximal 162 Tage. Fluconazol ist nach den vorliegenden umfangreichen Erfahrungen zur Behandlung systemischer Candidosen und Candidämien bei Kindern unter 1 Jahr, einschließlich Neugeborene und Kinder mit sehr niedrigem Geburtsgewicht, wegen seiner guten Wirksamkeit und Verträglichkeit geeignet. Die empfohlen?e Tagesdosis beträgt in der Regel 6 mg/kg*. Bei Kindern mit eingeschränkter Nierenfunktion sollte die Dosis abhängig vom Grad der Nierenfunktionseinschränkung entsprechend den Richtlinien für Erwachsene modifiziert werden. Wegen pharmakokinetischer Besonderheiten sollte das Dosierungsintervall während der ersten beiden Lebenswochen insbesondere bei Kindern mit sehr niedrigem Geburtsgewicht auf 3 Tage und zwischen der 2. und der 4. Woche auf 2 Tage verlängert werden. Danach ist die tägliche Applikation möglich. Diese Richtlinien berücksichtigen die besondere Pharmakokinetik von Fluconazol mit gröfierem Verteilungsvolumen sowie verlängerter Plasmaeliminationshalbwertzeit insbesondere während der ersten 4 Lebenswochen. Um therapeutisch ausreichende Plasmakonzentrationen im Bereich zwischen 4 und 20 μg/ml zu gewährleisten, sollte während der Behandlung gleichzeitig ein Monitoring der Plasmaspiegel erfolgen. Der Stellenwert von Fluconazol bei der Behandlung systemischer Candidosen - auch in höheren Dosierungen - sowie bei der frühen empirischen Therapie bei Kindern mit niedrigem Geburtsgewicht sollte Gegenstand weiterer prospektiver Studien sein. For this review, 78 publications for use of fluconazole in children below 1 year of age were evaluated with a total of 726 patients. The range of fluconazole dosage was 2–50 mg/kg/day with 162 days as maximum duration of treatment. According to the present experience, fluconazole seems to be an efficacious and well tolerated therapy against systemic candidosis and candidemia in children below 1 year of age, including neonates and very low birth-weight infants (VLBWVI). The recommended daily dosage is 6 mg/kg*. In patients with impaired renal function, the daily dose should be reduced in accordance with the guidelines given for adults. In neonates during the first two weeks of life, this dosage should be administered only every 72 hours. In weeks two to four of life, the same dose should be given every 48 hours. After that daily dosing is appropriate. This posology is derived from the age-related pharmacokinetics of fluconazole with a higher volume of distribution and a prolonged plasma elimination half life especially during the first month of life. Drug monitoring during treatment should be performed to en-*** 相似文献
103.
目的 观察补肾宁心益经丸治疗卵巢早衰(premature ovarian Failure,POF)的临床疗效.方法 选择60例肾虚型POF患者,随机分为两组各30例.治疗组口服补肾宁心益经丸治疗,对照组口服六味地黄丸,6个月为1个疗程.观察两组治疗前后临床症状、血清卵泡刺激素(FSH)及雌二醇(E2)水平的变化.结果 两组月经情况均有显著改善(P<0.01);治疗组血清FSH明显降低、E2明显升高,较治疗前有显著性差异(P<0.01).治疗组总有效率为70%(21例),对照组为40%(12例),两组比较有显著性差异(P<0.01).结论 补肾宁心益经丸能明显改善POF患者的临床症状和血清内分泌水平. 相似文献
104.
孕妇乳母二十二碳六烯酸摄入水平对母婴脂肪酸状况的影响 总被引:2,自引:0,他引:2
目的:追踪观察孕妇、乳母膳食二十二碳六稀酸(DHA)不同摄入水平对母体及婴儿血浆、红细胞膜DHA水平的影响。方法: 选取孕妇146名,在孕妇22 w、孕38 w、产后3月进行膳食调查。同时随机抽取48名及其母乳喂养婴儿出生、3月时用毛细管气相色谱法测定血浆、红细胞中DHA水平。按3次平均膳食DHA摄入量分成三组,A组14例,80 mg/d,B组22例,80~159 mg/d,C组12例,≥160 mg/d。 结果:孕妇、乳母日均DHA摄入量 为103.17±51.43 mg/d。C组母体孕38 w时血浆、红细胞、产后3月时血浆及脐血浆、脐血红细胞、婴儿3月龄时红细胞中DHA水平均显著高于A组。产后3月时A组和B组血浆 DHA水平均显著低于孕22 w时 ,而C组与孕22 w时无显著差异。结论: 摄入DHA<80 mg/d组孕妇、乳母孕38 w时血和婴儿脐血DHA不能达到摄入DHA≥160 mg/d组同等水平。孕妇、乳母DHA摄入在≥160 mg/d时,能遏制产后DHA水平的下降。 相似文献
105.
目的 :探讨早产分娩的部分流行病学特征。方法 :回顾性病例对照研究。结果 :与足月单胎母亲相比 ,单胎早产母亲 <2 0岁的比例显著提高 ,经产妇、产检次数不足、流动人口比例高 ;剖腹产仍是早产分娩较常见的分娩方式 ,且产后出血率和新生儿窒息率显著高于对照组。结论 :胎膜早破和医学指征的早产比例接近 ,均为 37% ,自然的早产占 2 2 % ;单胎早产分娩有季节性 ,月分布集中在 6月份 相似文献
106.
《Paediatrics & child health》2004,9(6):409-417
In developed countries, care and treatment are available for pregnant women and infants that can decrease the rate of perinatal human immunodeficiency virus type 1 (HIV-1) infection to 2% or less. The paediatrician has a key role in the prevention of mother-to-child transmission of HIV-1 by identifying HIV-exposed infants whose mothers’ HIV infection was not diagnosed before delivery, prescribing antiretroviral prophylaxis for these infants to decrease the risk of acquiring HIV-1 infection, and promoting avoidance of HIV-1 transmission through human milk. In addition, the paediatrician can provide care for HIV-exposed infants by monitoring them for early determination of HIV-1 infection status and for possible short- and long-term toxicities of antiretroviral exposure, providing chemoprophylaxis for Pneumocystis pneumonia, and supporting families living with HIV-1 infection by providing counselling to parents or caregivers. 相似文献
107.
目的 观察早产儿应用全静脉营养后是否出现胆汁淤积 ,并探讨牛磺酸治疗胆汁淤积的效果。方法 将小于 33周的早产儿分为甲乙两组 ,均行全静脉营养 ,甲组应用牛磺酸治疗 ,乙组未应用牛磺酸治疗 ,并与大于 33周早产儿及足月儿对照 ,入院后第 1、7、14、2 1天采血测定丙氨酸转氨酶、直接胆红素、γ谷氨酰转肽酶。结果 入院后第 14、2 1天甲乙两组直接胆红素、γ谷氨酰转肽酶显著高于大于 33周的早产儿及足月儿 ,各时段甲乙两组 3项指标无显著差异。结论 较长时间全静脉营养可致胆汁淤积 ,牛磺酸对胆汁淤积治疗无明显效果 ,表明全静脉营养导致胆汁淤积原因的复杂性 相似文献
108.
109.
110.
婴幼儿期反复呼吸道感染与维生素D缺乏性佝偻病的关系 总被引:5,自引:0,他引:5
目的探讨婴幼儿期反复呼吸道感染与维生素D缺乏性佝偻病的关系。方法选自2004年6月至2005年5月,本院儿科门诊及住院患者中,年龄≤3岁,符合反复呼吸道感染诊断标准的患者共53例作为观察组,同时选取同期年龄分布与观察组无差别的非反复呼吸道感染患者共86例,作为对照组,作临床评估及BAIP检查,必要时作腕骨X线摄片检查。依据病史,临床表现,结合BALP,判定有无佝偻病及是否为维生素D缺乏亚临床状态。结果观察组中佝偻病患病率明显高于对照组,维生素D缺乏亚临床状态发生率高于对照组,差异有显著性(X^2=15.0315,P〈0.01)。结论婴幼儿期反复呼吸道感染,与维生素D缺乏性佝偻病及维生素D缺乏亚临床状态有关,对于婴幼儿期反复呼吸道感染的患者,在诊治过程中应注意佝偻病的防治。 相似文献