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Bioreducible heparin (HEP)-based nanogels were prepared by derivatizing HEP with vinyl group followed by copolymerizing with cystamine bisacrylamide in aqueous medium in the absence of surfactant. The hydrodynamic diameter of the HEP nanogels could be tuned in the range from 80 to 200 nm. Doxorubicin (DOX) was loaded into the HEP nanogels, and high drug loading content (30%) and efficiency (90%) were achieved. In vitro drug release test revealed that this drug delivery system exhibited strongly redox-sensitive drug release behavior that would greatly favor the in vivo drug delivery performance of the nanogels. After injected into tumor-bearing mice through tail vein, the DOX-loaded HEP nanogels showed remarkable accumulation in tumors as demonstrated by in vivo near infared fluorescence imaging and ex vivo DOX concentration measurements. The doxorubicin accumulation at tumor site goes beyond 9% injected dose per gram of tumor through such delivery system, making that DOX-loaded HEP nanogels have significantly superior in vivo antitumor activity.  相似文献   
3.
本文对60例小儿肾病患儿随机分为3组,蝮蛇抗栓酶治疗组,肝素治疗组,常规治疗组(对照组),结果总有效率分别为95%,90%,60%。蝮蛇抗栓酶组与对照组比较,差异有极显著性(P<0.01),肝素组与对照组比较,差异有显著性(P<0.05)。结果提示抗凝治疗对小儿肾病高凝状态有明显改善作用,能增加临床疗效。蝮蛇抗栓酶抗凝效果优于肝素。  相似文献   
4.
目的:从牛脑中分离纯化酸性成纤维细胞生长因子(aFGF)并鉴定生物活性,方法:根据DenisGOSPODAROW-ICZ的方法,新鲜牛脑匀浆,三步硫酸铵盐析。最后沉淀物溶解透析后予离子交换层析及琼脂糖胶亲和层析,促3T3细胞DNA合成率鉴定生物活性。结果:用1.0mol/LNaCl的缓冲液洗脱得到分子量为13600的多肽,得率为610μg/kg牛脑,氨基酸组成分析与已知的aFGF相同,促3T3细胞DNA合成的最低浓度为0.5ng/ml,最大效应浓度50ng/ml,ED50值为8ng/ml。结论:aFGF具有强烈的促细胞增殖作用。  相似文献   
5.
低抗凝肝素来源低分子肝素口服制剂的研究   总被引:4,自引:3,他引:1  
以生产肝素的副产品——低抗凝肝素为原料,采用亚硝酸控制解聚法制得了低分子肝素,分子量为5300,抗凝活性为39.2u/mg,测定了理化指标。以对家兔实验性血栓形成的影响为药效学指标,确定低分子肝素口服制剂的处方组成为低分子肝素、油酸、牛胆盐。研究了所制备的低分子肝素胶囊对家兔血液流变学及血栓形成的影响,并试用于部分动脉粥样硬化症志愿者,表明该胶囊可有效地改善家免和动脉粥样硬化症志愿者血液流变性质,抑制血栓形成。  相似文献   
6.
Complications following free tissue transfer have been well established in the literature. Common and rare causes of free flap failure must be addressed by the treating surgeon when microvascular patency is threatened. With the evolution and prevalence of microsurgery, ‘rare’ causes of free flap failure will become increasingly frequent. A high index of suspicion must be established in patients with multiple failed operative interventions. A case of recurrent free flap failure secondary to heparin-induced thrombocytopenia is presented in a patient with a history of squamous cell carcinoma of the floor of the mouth, and a long-standing history of alcohol and tobacco consumption.  相似文献   
7.
PROBLEM: To determine if heparin may act directly with antiphospholipid antibodies (APA) to prevent recurrent pregnancy loss (RPL). METHOD: Patients were seen at the University of Texas Southwestern Medical Center. Twenty women with a history of RPL (≥3 miscarriages), positive APA, and an otherwise normal evaluation were treated with heparin in two daily subcutaneous dosages during a successful pregnancy. APA levels were obtained prior to conception and again at 6, 20, and 30 weeks. RESULTS: Heparin reduced APA binding to cardiolipin and phosphatidylserine in a dose-dependent fashion in ELISA. Heparin affinity chromatography absorbed over 80% of the IgG anticardiolipin antibody in serum from women with high levels of APA. Women treated with increasing dosages of heparin during pregnancy had inversely decreasing levels of IgG anticardiolipin antibody. CONCLUSION: Heparin may act by directly binding APA in vivo, thereby decreasing the adverse effects of APA in women with APA associated RPL.  相似文献   
8.
参照盐解和酶解工艺,以牛、羊肠粘膜和肺为原料,制得四种肝素,与商品猪肠粘膜肝素一并进行了理化分析和生物活性研究。结果表明羊肠粘膜肝素与猪肠粘膜肝素和牛肠粘膜肝素抗凝血活性高;牛、羊肺肝素降胆固醇作用较强,羊肺肝素抗炎作用较强。  相似文献   
9.
目的:评价冠脉腔内支架置术后低分子肝素、噻氯匹定和阿司匹联合抗凝的效果和安全性。方法:121例行经皮冠状动脉腔内支架置入术的患者,分成择期组86例,不稳定心绞痛低分于肝素抗凝不佳需行急仍支架入术者为急诊组1共15例,急性心肌梗死20例直接支架入术为急诊组2。急诊组1术前不停用分子肝素,术后低分子肝素0.4ml,每12h1次共7d;噻氯匹定0.25g/次,每天两次和阿司匹林0.1g/d,顿服共1月联合抗凝。结果:三组术后1例出现急性、亚急性闭塞,无严重的出血并发症,一周内无心绞痛发作。结论:冠脉腔内支架置术后低分子肝素、噻氯区定和阿司匹林联合抗凝可预防急性、亚急性闭塞,未增加要后出血的发生,安全性好。  相似文献   
10.
Zusammenfassung. Mit dem Ziel, die Incidenz tiefer Venenthrombosen bei selektierten Patienten nach laparoskopischer Cholecystektomie und anderen minimal-invasiven chirurgischen Eingriffen zu bestimmen, sowie die Sicherheit und Wirksamkeit eines niedermolekularen Heparinpr?parats (NMH) in der postoperativen Thromboseprophylaxe zu belegen, wurde eine prospektive, randomisierte, kontrollierte klinische Studie durchgeführt. Dabei wurden 718 Patienten nach Randomplan einer von 2 Prüfgruppen zugeordnet: Eine Gruppe erhielt physikalische Ma?nahmen zur Thromboseprophylaxe, wie Kompressionsstrümpfe mit graduiertem Andruck (n = 359), die 2. Gruppe erhielt ebenfalls physikalische Ma?nahmen und zus?tzlich ein NMH (Reviparin-Natrium, Clivarin) s. c. einmal t?glich (n = 359). Aus Sicherheitsgründen mit Hinblick auf die medikament?s unbehandelte Kontrollgruppe wurden Patienten mit 3 oder mehr Risikofaktoren für eine ven?se Thromboembolie nicht in die Studie aufgenommen. Die Diagnostik tiefer Beinvenenthrombosen erfolgte mittels Duplexscan. In dieser, eher künstlichen Niedrigrisikoselektion war die Gesamtincidenz thromboembolischer Ereignisse überraschend gering: 5 Verdachtsf?lle einer Lungenembolie, von denen nur 1 Lungenembolie szintigraphisch verifiziert werden konnte, sowie eine phlebographisch best?tigte Unterschenkelthrombose. Die Anwendung von Reviparin zur Prophylaxe ven?ser Thromboembolien war sicher und anwenderfreundlich – die Incidenz postoperativer Blutungskomplikationen betrug nur 2,3 % in der NMH-Gruppe und war somit sogar geringfügig niedriger als in der Kontrollgruppe (3,2 %). Die tats?chliche Incidenz tiefer Venenthrombosen bei Patienten nach laparoskopischer Cholecystektomie bleibt jedoch nach wie vor unklar. Weitere klinische Studien müssen in einem unselektierten Patientengut durchgeführt werden.   相似文献   
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