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1.
目的探讨腔镜辅助下乳腺癌保乳术结合表柔比星新辅助化疗治疗乳腺癌的临床疗效。方法选择96例Ⅰ~Ⅱ期乳腺癌患者为研究对象,其中行腔镜辅助下乳腺癌保乳术治疗者(腔镜组)50例,传统保乳术(传统组)治疗者46例,所有患者均给予表柔比星联合多西他赛(TE)新辅助化疗方案。比较2组5年生存率、复发率、手术效果及美容效果,记录化疗不良反应。结果腔镜组与传统组5年生存率分别为94.0%和95.7%,复发率为6.0%和6.5%(P>0.05);2组清扫淋巴结数无显著差异(P>0.05);腔镜组乳房美容优良率、平均引流量及拔管时间优于传统组(P<0.05);全组脱发、中性粒细胞下降及消化道反应不良反应发生率分别为89.6%、66.7%和41.7%,经对症处置后患者均完成治疗。结论腔镜辅助下乳腺癌保乳术结合表柔比星新辅助化疗临床疗效理想,对机体损伤小,药物不良反应可耐受。  相似文献   

2.
背景与目的:目前国内经耳后发际入路完全腔镜下甲状腺癌根治术鲜有报道。探讨该术式可行性及安全性。方法:2018年2月—2019年1月选取无充气耳后入路完全腔镜下和颈前切口甲状腺癌根治术各12例,比较两组临床特征、手术情况、术后并发症及美容满意程度。结果:腔镜组与开放组年龄、性别、肿瘤大小、住院时间、颈部疼痛、中央区淋巴结清扫数目相比,差异无统计学意义(P>0.05);腔镜组平均手术时间[(88.1±13.8)min]较开放组[(60.4±9.4)min]更长,引流液总量[(134.2±62.0)mL]较开放组[(87.1±26.7)mL]更多(P=0.024)。腔镜组可获得更理想的美容满意度(P<0.01)。结论:无充气耳后发际入路完全腔镜下甲状腺癌根治术安全、可行,美容效果极佳,值得推广。  相似文献   

3.
目的探究整形保乳术在早期乳腺癌治疗中的安全性及有效性。方法选择86例早期乳腺癌患者,采用随机数字表法分为2组,各43例。研究组行整形保乳术,对照组行传统保乳术。对比2组手术指标、乳房美容效果及手术安全性。结果研究组手术时间为(145.73±46.82)min、出血量为(60.85±11.26)ml,对照组手术时间为(140.31±42.79)min、出血量为(58.29±12.31)ml,2组比较差异无统计学意义(P>0.05)。研究组乳房美容效果优良率为79.07%,高于对照组的44.19%,差异有统计学意义(P<0.05)。研究组术后水肿发生率为4.65%、切口愈合不良为2.33%、血清肿为11.63%,均低于对照组的23.26%、20.93%、46.51%,差异有统计学意义(P<0.05)。结论与传统保乳术相比,整形保乳术治疗早期乳腺癌可取得较好的乳房美容效果,且术后并发症少,安全可靠。  相似文献   

4.
目的探讨早期乳腺癌患者行保乳手术和根治手术效果的区别,以及保乳手术的应用价值。方法选择2007年3月至2010年6月间就诊的早期乳腺癌患者60例,30例患者实施改良根治手术,30例患者实施保乳手术,比较两组患者手术指标、术后3年的局部复发、远处转移和生存情况,并比较两组患者手术美容满意度。结果保乳组患者在手术时间、术中出血量、住院时间以及并发症发生率上均明显优于根治组,差异有统计学意义(P<0.05)。保乳组与根治组治疗效果相近,差异无统计学意义(P>0.05)。保乳组患者美容满意度高达96.7%,明显优于根治组患者的43.3%,差异有统计学意义(P<0.05)。结论保乳手术与改良根治手术的治疗效果相近,但外观影响小,美容满意度高,临床允许的情况下可以考虑优先实施。  相似文献   

5.
目的:探讨3D腔镜技术在分化型甲状腺癌手术中的临床价值。方法:分析南方医科大学顺德医院甲状腺外科2011年1月至2018年12月期间收治的3D腔镜甲状腺癌患者26例和2D腔镜甲状腺癌患者25例的临床资料,比较两者的手术时间、出血量、引流量、术后并发症、总住院费用、清扫淋巴结数、转移淋巴结数、术后并发症发生率等。结果:所有手术均在腹腔镜下顺利完成,无中转开放手术。3D 组手术时间( 127.15±6.21)min,明显短于2D 组( 149.36±8.77) min ( t = -10.466,P<0.001)。3D 组术中出血量( 43.27±9.43)mL,明显少于2D 组( 66.60±8.47) mL( t = -9.280,P<0.001)。3D 组术后引流量( 92.42±3.10)mL,明显少于2D 组(95.32±2.97)mL ( t =-3.406,P=0.001)。两组在清扫淋巴结数、转移淋巴结数、住院时间、住院费用等方面的差异不具统计学意义(P>0.05)。结论:3D腔镜较2D腔镜在治疗分化型甲状腺癌中,能够提供清晰的三维立体视觉,良好的深度感,实现精确操作,可提高手术效率,减少出血及术后引流量。  相似文献   

6.
乳腺癌的保乳治疗(附76例报告)   总被引:1,自引:0,他引:1  
目的 探讨乳腺癌保乳治疗的相关问题及保乳治疗成功率的影响因素.方法 总结我科2003年-2007年对76例乳腺癌采用外科保乳治疗病例及随访资料,对70例(失访6例)患者的术后乳房外形进行评估,评价乳房美容效果的影响因素.结果 Ⅰ、Ⅱ期乳腺癌保乳治疗67例,9例Ⅲ期乳腺癌经新辅助化疗2周期后,肿块缩小至3 cm以下,行保乳治疗;手术方法的选择:行肿块局部扩大切除21例,区段切除45例,象限切除10例,均行同期腋下淋巴结清扫术;其中,9例行乳腔镜下腋窝淋巴结清扫术.即时局部乳房缺损修复36例,其中胶原蛋白海绵填塞8例,带蒂背阔肌肌(皮)瓣修复缺损28例.术后乳房美容效果评价,"良好"76﹪,"一般"16﹪,"差"8﹪.所有病例术后均给予6周期的化疗、乳房术后根治性辅助放疗及内分泌治疗.随访最长58月,平均32月,2例局部复发,3例发生远处转移,其中1例死亡.结论 对于Ⅰ、Ⅱ期乳腺癌外科治疗,保乳根治术具有美观效果、提高了生活质量;对于Ⅲ期乳腺癌,采用新辅助化疗为主的综合治疗后仍可成功保乳;带蒂背阔肌肌(皮)瓣修复乳房缺损是保乳手术Ⅰ期乳房成形的理想方法;乳腔镜行腋窝淋巴结清扫术具有美观、微创的优势;加强医患沟通、提高保乳意识势在必行.  相似文献   

7.
王东华  陈蕊  陈满宇 《现代肿瘤医学》2011,19(11):2196-2199
目的:比较经胸部途径腔镜甲状腺切除术与传统经颈部开放切除术的临床效果。方法:将58例适合行甲状腺单侧部分切除的患者分为腔镜组(29例)与开放组(29例),分别行经胸部途径腔镜甲状腺切除术与传统经颈部开放切除术,比较其临床治疗效果。结果:腔镜组29例成功完成胸骨前入路腔镜甲状腺切除术,无中转。术中出血量腔镜组少于开放组,术后患者对手术的美容效果及术后疼痛满意度腔镜组优于开放组,住院费用、手术时间腔镜组均高于开放组,差异有显著性意义(P<0.01);局部麻木感、术后住院时间比较两组间差异无显著性意义;两组均无大出血、喉返神经等严重并发症发生。结论:经胸部途径腔镜甲状腺切除术与传统经颈部开放切除术比较,美容效果好、出血少、术后疼痛轻,但手术费用较高、手术时间长。  相似文献   

8.
乳腺癌保留乳房治疗42例报告   总被引:1,自引:0,他引:1  
目的 :研究乳腺癌保乳手术的近期效果。方法 :对 0期 (导管内癌 )、I期和部分Ⅱ期乳腺癌患者共 90例进行非随机对照研究 ,观察保乳术 ( 4 2例 )和全乳切除术 ( 4 8例 )的近期效果。结果 :保乳术占同期乳腺癌手术的 19% ,保乳术组中位随访2 8个月 ,有 2例局部复发 ( 4 8% ) ,均为 0期乳腺癌 ,年龄均 <40岁 ;全乳切除术组中位随访 3 1个月 ,无局部复发 ,但 1例发生对侧乳腺癌 ( 2 1% ) ;两组均无远处转移及死亡病例。保乳术组美容效果满意率为 92 9%。结论 :保乳术也适于中国乳腺癌患者 ,美容效果满意 ,但存在一定的局部复发率 ,导管内癌局部处理较浸润癌更应慎重。  相似文献   

9.
目的探讨乳腺癌保乳手术的疗效及其生存质量。方法选取180例早期乳腺癌患者,其中56例患者行保乳手术,63例患者行标准根治手术,61例患者行改良根治术。结果保乳手术组具有住院时间较少、手术时间较短、术中出血少等优势,与根治术组(标准根治术组+改良根治术组)相比,差异有统计学意义(P<0.05)。3组患者的生存率、远处转移率、术后复发率差异无统计学意义(P>0.05),保乳手术组患者的心理因子、躯体因子、精神因子和社会支持因子4个方面均显著高于标准根治术组和改良根治术组患者(P<0.05);保乳手术组、标准根治术组及改良根治术组患者术后乳房外观及美容效果差异有统计学意义(P<0.05)。结果早期乳腺癌患者保乳手术的近期疗效较满意,严格掌握相关手术指征、规范切除和术后放化疗等综合治疗措施是保乳手术成功的关键。  相似文献   

10.
目的;探讨达芬奇机器人手术系统与腔镜手术系统治疗甲状腺微小乳头状癌的安全性及有效性。方法∶回顾性分析 2016年1 月至2021年1月解放军第九六O医院甲状腺乳腺外科收治的144 例甲状腺微小乳头状癌患者的临床资料,其中机器人甲状腺手术患者(机器人组)83 例,腔镜甲状腺手术患者(腔镜组)61 例,比较两组患者的手术时间、术后住院时间、术后引流液体量、淋巴结清扫个数、美容效果满意度及手术并发症等情况。应用SPSS 20.0 统计软件对结果进行分析,比较计量资料采用∶检验,比较计数资料采用x检验。通过门诊,电话,微信等对患者进行随访。结果∶所有患者手术均顺利完成,两组均未中转开放手术。腔镜组手术准备时间(32.46±1.11)min 及手术操作时间(146.34±28.70)min明显长于机器人组(19.74±1.52)min及(110.78±16.08)min(P<0.05);而机器人组患者的淋巴结清扫数目(10.29±6.41)枚多于腔镜组(7.72±3.47)枚(P<0.05)。两组患者的术后引流液体量,术后平均住院时间及美容效果满意度的差异无统计学意义P>0.05)。机器人组与腔镜组随访时间分别为(26.69±17.86)月、(29.12±17.67)月,范围为1~61个月,所有患者均无复发转移,均无永久性喉返神经损伤及水久性甲状旁腺功能减退发生。结论∶达芬奇机器人手术系统在甲状腺微小乳头状癌的治疗中安全可行,与腔镜甲状腺手术相比,手术时间短,淋巴结清扫数目多,给有美容需求的患者提供了新的选择。  相似文献   

11.
The medically important dematiaceous fungi and their identification   总被引:5,自引:0,他引:5  
Dematiaceous fungi include a large group of organisms that are darkly pigmented (dark brown, olivaceous, or black). In most cases the pigment is melanin, and specifically, dihydroxynaphthalene melanin. The diseases produced include chromoblastomycosis, eumycotic mycetoma, and phaeohyphomycosis. Phaeohyphomycosis is a new classification for a diverse group of previously known entities grouped together on the basis of finding dematiaceous hyphal and/or yeast-like forms in tissue; tissue involvement may be superficial, cutaneous and corneal, subcutaneous, or systemic. Identification of these fungi is based mostly upon morphology. Important structures include annellides (Phaeoannellomyces, Exophiala), phialides (Phialophora, Wangiella), adelophialides (Phialemonium without collarettes, Lecythophora with collarettes), differentiation of conidiophores (Xylohypha versus Cladosporium) and conidial hilum, septation and germination (Bipolaris, Drechslera, Exserohilum). Useful laboratory tests include the 12% gelatin test (controversial), nitrate assimilation (W. dermatitidis is negative, most other species are positive), and determination of temperature maxima (especially 37 degrees C for E. jeanselmei, 40 degrees C for W. dermatitidis and B. spicifera, 42 degrees C for X. bantiana, and 45 degrees C for Dactylaria constricta var. gallopava and Scedosporium inflatum).  相似文献   

12.
Zusammenfassung: An der Studie zur Wirksamkeit und Anwendungssicherheit von Ketoconazol nahmen 27 Männer im Alter von 20 bis 80 (Median: 57) Jahre, davon 18 mit Onychomykosen und 9 als KontroUen bei den Laborwertbestimmungen, teil. Während des ersten Behandlungsmonats erhielten je 9 Patienten 200 mg und 400 mg Ketoconazol täglich. Danach wurden beide Gruppen 6 Monate mit 200 mg/d weiterbehandelt. Die klinische Beurteilung sowie hämatologische, biochemische und Plasmaspiegeluntersu-chungen erfolgten mindestens monafich, mykologische Untersuchungen wurden vor Aufnahme und bei Beendigung der Therapie vorgenommen. Erne letzte klinische Unter-suchung erfolgte 1 Jahr nach Beginn der Studie. Nach 7 Monaten Behandlung wurden 23 von 30 Nägeln mit “gebessert” bis “stark gebessert” beurteilt, nach dem behandlungsfreien Intervall galt dies für 28 von 30 Nägeln. Die Plasmaspiegel waren mit 200 mg/d ausreichend und uber den Behandlungszeit-raum konstant. Dies spricht für gute orale Resorption und Abwesenheit von Enzyminduktion. Die Laborwerte zeigten im Vergleich zu den Kontrollen und den Werten vor Behandlung keine signifikanten Abweichungen, so daß myelo-, nephro- und hepatotoxische Wirkungen von 400 bzw. 200 mg/d ausgeschlossen werden können. Der Lipidhaushalt wurde nicht beeinfluat und es trat unter Therapie als Folge der Ketoconazolwirkung lediglich Lanosterin im Serum auf. Nach Beendigung der Therapie ging der Lanosteringehalt schnell zurück. Damit erweist sich Ketoconazol in den angewandten Dosen als ein gut verträgliches und zur Langzeitbehandlung von Onychomykosen geeignetes Antimykotikum. Summary: Twenty-seven males with a median age of 57 (range: 20 to 80) years took part in this study on the efficacy and safety of ketoconazole. Eighteen men suffered from onychomycosis; nine served as controls in the safety evaluation. During the first month of treatment, nine patients received 200 mg and the nine other 400 mg ketoconazole daily. Then the treatment was uniformly continued with 200 mg/d for 6 months. Clinical evaluation and haematological, biochemical and plasma level investigations were carried out at least at monthly intervals; mycological controls were performed at the start and end of therapy. A final clinical evaluation was carried out one year after the start of the study. After 7 months of treatment, moderate or definite clinical improvement was obtained in 23 out of 30 nails. After 5 more months without antimycotic treatment this was the case in 28 of 30 nails. Plasma levels obtained with 200 mg ketoconazole daily were adequate and constant during the entire treatment period. This indicates a good oral resorption as well as the absence of induction of hepatic enzymes. The laboratory values did not show significant deviations as compared with the controls or with the pretreatment values. This excludes myelo-, nephro- and hepatotoxic effects of 400 and 200 mg ketoconazole daily. The lipid metabolism was not influenced, the only difference was the occurrence of lanosterol in the serum, which is a result of the mechanism of action of ketoconazole. After the medication period the lanosterol levels subsided rapidly. In the applied doses ketoconazole is a well-tolerated and effective drug for the systemic long-term treatment of onychomycosis.  相似文献   

13.
Dr.  W. Dittmar  N. Jovi 《Mycoses》1987,30(7):326-342
Summary: Short-term experiments on excised skin (human, pig) gave the following results: 1. In the tissue activity test with direct inoculation (D-TAT) commercial preparations of the non-azole antimycotics ciclopiroxolamine, tolnaftate and naftifine, produced higher inhibitory activity against Trichophyton mentagrophytes (standard strain) in various levels of the horny layer than were produced by the azole antimycotics econazole, miconazole, clotrimazole, oxiconazole and bifonazole. Fast drying solutions of antimycotics invariably gave higher inhibitory activities than creams. In the ultrafiltration tissue activity test (UFT- TAT) against Candida albicans (2 strains), antimycotic agents ranked in order of effectiveness as follows: ciclopiroxolamine – most of the azole antimycotics – bifonazole and naftifine. 2. In tests of fungicidal activity against T. mentagrophytes (2 strains) and Microsporum gypseum (1 strain) the first step was to inoculate the skin surface. After the horny layer had been penetrated by fungal mycelia, antimycotic agents of documented fungicidal potency, chiefly in the form of creams, were applied to the skin surface and left to act for up to 18 hours. The horny layer and epidermis were then scraped off and the concentration of viable fungi was determined. Ciclopiroxolamine cream and lotion produced by far the greatest diminution in viable fungi; creams containing oxiconazole and naftifine were moderately effective and those containing tioconazole and bifonazole produced a relatively small decrease in viable fungi. To avoid erroneous results it is important to homogenize and dilute the skin scrapings; if this is not done certain antimycotics will give misleadingly high fungal killing rates. At this early stage the scatter of results is still wide and minor differences in efficacy cannot as yet be detected with certainty. 3. From the results of various comparative tests it is evident that pig skin can be used as a substitute for human skin in the tests listed under 1. and 2. above. This discovery may make a valuable contribution towards limiting the need for experiments on living animals and trials on human beings. Zusammenfassung: In Kurzzeitversuchen an exzidierter Haut (Mensch, Schwein) wurde gefunden: 1. Im Gewebeaktivitätstest mit direkter Inokulation (D-GAT) wurde mit Handelspräparaten der Nichtazol-Antimykotika Ciclopiroxolamin, Tolnaftat und Naftifin in verschiedenen Hornschichtniveaus eine höhere Hemmaktivität gegenüber Trichophyton mentagrophytes (Standard-Stamm) erzielt als mit solchen der Azol-Antimykotika Econazol, Miconazol, Clotrimazol, Oxiconazol und Bifonazol. Rasch trocknende Lösungen von Antimykotika ergaben durchweg höhere Hemmaktivitäten als Cremes. Im Ultrafiltrations-Gewebeaktivitätstest (UFT-GAT) gegenüber Candida albicans (2 Stämme) ergab sich nach erzielter Wirksamkeit die Rangfolge Ciclopiroxolamine – Mehrzahl der Azolantimykotika – Bifonazol und Naftifin. 2. In Fungizidie-Testen gegenüber T. mentagrophytes (2 Stämme) und Microsporum gypseum (1 Stamm) wurde zunächst die Hautoberfläche inokuliert. Nach Durchdringung der Hornschicht mit Pilzmyzelien wirkten auf die Hautoberfläche bis zu 18 Stunden lang überwiegend Cremes von als fungizid publizierten Antimykotika ein. Während sich in abgeschabter Hornschicht und Epidermis der so bearbeiteten Hautoberflächen mit Ciclopiroxolamin-Creme und -Lotion die weitaus höchste Verminderung lebensfähiger Keime ergab, bewirkten Cremes mit Oxiconazol und Naftifin eine mittlere und solche mit Tioconazol und Bifonazol eine relativ niedrige Keimeliminierung. Zur Vermeidung von fehlerhaften Ergebuissen mußten Homogenisierung und Verdünnung der Hautschabsel erfolgen, anderenfalls bei mehreren Antimykotika eine zu hohe Keimabtötung vorgetäuscht worden wäre. Wegen der vorerst noch hohen Streuung der Ergebnisse können kleinere Wirksamkeitsunterschiede noch nicht sicher erfaßt werden. 3. Nach dem Ergebnis verschiedener Vergleichstests kann in den Testen zu 1. und 2. Schweinehaut als Ersatz für Haut vom Menschen dienen und dürfte damit wesentlich zur Einschränkung von Versuchen am lebenden Tier und von Prüfungen am Menschen beitragen.  相似文献   

14.
Mycotic immunodiagnosis was performed in 186 hospitalized patients with different respiratory diseases, mostly considered as tuberculosis and others with a doubtful diagnosis. Crude histoplasmin, coccidioidin, paracoccidioidin, blastomycin, candidin, aspergillin, and sporotrichin, as well as purified polysaccharide-protein complexes (PPC) of Histoplasma capsulatum, Coccidioides immitis, and Paracoccidioides brasiliensis were used as antigens. Immune tests used included skin test (ST), gel immunodiffusion (ID), counterimmunoelectrophoresis (CIE), complement fixation (CF), and ELISA. A possible association with candidosis was observed in 17% of patients with tuberculosis and diabetes; one presumptive paracoccidioidomycosis, one confirmed aspergillosis, and six cases of active histoplasmosis were determined. Candidin ST showed 29% of positive reactions with an increased frequency in patients between 31 and 55 years of age. CF test showed the highest positivity percentages with crude antigens, specially for Candida antigen (26.3%) and histoplasmin (18.2%). Cross reactions were evident with crude antigens but decreased when PPC's were used in ELISA.  相似文献   

15.
16.
Summary. A total of 54 patients with culturally proven tropical dermatomycoses, comprising 23 with various types of dermatophytoses, one with foot infection due to Trichosporon beigelii and one with foot infection due to Geotrichum candidum , two with candidoses of the groin and 27 with pityriasis versicolor, were included in a clinical trial of efficacy of 1% isoconazole cream (TravogenR, Schering, Berlin, Germany). Five patients were not evaluable. A clinical and mycological cure was achieved in 29 cases in 3–4 weeks. In 15 (31%) of the remaining patients treatment was required for 5–6 weeks, while another three patients required treatment for 8 weeks. In two patients the disease proved to be resistant to treatment with the drug.
Zusammenfassung. Insgesamt 54 Patienten mit kulturell gesicherter Dermatomykose, (23 unterschiedliche Dermatophytosen, eine Trichosporon beigelii - und eine Geotrichum candidum -Fußinfektion, 2 Candidosen der Leistengegend und 27 Pityriasis versicolor) wurden in einer klinischen Wirksamkeits-studie mit 1% iger Isoconazol-Creme (TravogenR, Schering, Berlin, Deutschland) behandelt. Fünf Patienten waren nicht auswertbar. Eine klinische und mykologische Heilung wurde bei 47 von 49 Patienten (96%) erreicht. Bei 29 patienten (59%) wurde die Heilung bereits nach 3–4 Wochen Behandlung erreicht. Weitere 15 Patienten (31%) benötigten 5–6 Wochen und drei Patienten 8 Wochen Behandlungsdauer. Zwei Mykosesituationen erwiesen sich als therapieresistent.  相似文献   

17.
18.
Ilya Shmulevich 《癌症》2014,(8):369-370
The recent effort by The Cancer Genome Atlas (TCGA) Network has revealed that gastric cancer, which is a leading cause of cancerrelated deaths worldwide with a 5-year survival rate less than 25%, is a much more heterogeneous disease than previously thought. And yet, conventional treatment approaches and clinical trials have assumed it is a single disease. Although it is well known that under the microscope, gastric cancer cells appear quite different, the current classification scheme recognizes two main categories of gastric cancer: diffuse and intestinal.  相似文献   

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To improve prognosis in recurrent glioblastoma we developed a treatment protocol based on a combination of drugs not traditionally thought of as cytotoxic chemotherapy agents but that have a robust history of being well-tolerated and are already marketed and used for other non-cancer indications. Focus was on adding drugs which met these criteria: a) were pharmacologically well characterized, b) had low likelihood of adding to patient side effect burden, c) had evidence for interfering with a recognized, well-characterized growth promoting element of glioblastoma, and d) were coordinated, as an ensemble had reasonable likelihood of concerted activity against key biological features of glioblastoma growth. We found nine drugs meeting these criteria and propose adding them to continuous low dose temozolomide, a currently accepted treatment for relapsed glioblastoma, in patients with recurrent disease after primary treatment with the Stupp Protocol. The nine adjuvant drug regimen, Coordinated Undermining of Survival Paths, CUSP9, then are aprepitant, artesunate, auranofin, captopril, copper gluconate, disulfiram, ketoconazole, nelfinavir, sertraline, to be added to continuous low dose temozolomide. We discuss each drug in turn and the specific rationale for use- how each drug is expected to retard glioblastoma growth and undermine glioblastoma''s compensatory mechanisms engaged during temozolomide treatment. The risks of pharmacological interactions and why we believe this drug mix will increase both quality of life and overall survival are reviewed.  相似文献   

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