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How often does chronic liver disease follow acute hepatitis B in adults?
Authors:A Roumeliotou-Karayannis MD  N Tassopoulos MD  S C Richardson PhD  Prof G Papaevangelou MD  P Kalafatas MD
Institution:(1) National Center for Viral Hepatitis, Athens School of Hygiene, P.O. Box 14085, 11521 Athens, Greece;(2) Hospital for Infectious Diseases, Aigaleo, Athens, Greece
Abstract:Summary The risk of developing the chronic hepatitis B surface antigen (HBsAg) carrier state after primary acute hepatitis B virus infection was examined in a prospective study of adults with acute icteric (clinically apparent) viral hepatitis. Enzyme immunoassay for IgM antibody to hepatitis B core antigen (IgM anti-HBc) was positive in 176 (93.1%) and negative in 13 (6.9%) of 189 patients positive for HBsAg and negative for IgM antibody to hepatitis A virus. The former were considered to be acute hepatitis B infections and the latter chronic carriers superinfected with another virus or acute exacerbation of chronic infection. At six months, all surviving acute hepatitis B patients had cleared HBsAg. All surviving chronic carriers remained HBsAg-positive. In another prospective study, 18 adults with subclinical hepatitis B infection also cleared HBsAg within six months. These data suggest that in contrast to newborns and children, adult patients rarely develop chronic antigenemia after acute hepatitis B infection. The postulated risk should mainly be attributed to misdiagnosis of cases of superinfection of chronic carriers or acute exacerbation of chronic infection.
Wie oft geht die akute Hepatitis B beim Erwachsenen in eine chronische Lebererkrankung über?
Zusammenfassung In einer prospektiven Studie an Erwachsenen mit akuter, ikterischer (klinisch manifester) Virushepatitis wurde das Risiko der Entwicklung eines chronischen Trägerstatus für Hepatitis-B-Virus-Oberflächenantigen (HBsAg) nach primär akuter Hepatitis-B-Virus-Infektion geprüft. Bei 189 Patienten, die HBsAg-positiv und bezüglich IgM-Antikörpern gegen Hepatitis-A-Virus negativ waren, fand sich im Enzym-Immunassay für IgM-Antikörper gegen das Hepatitis-B-Virus-Core-Antigen (anti-HBc-IgM) in 176 Fällen (93,1%) ein positiver und in 13 Fällen (6,9%) ein negativer Befund. Die positiven Fälle wurden als akute Hepatitis-B-Virus-Infektionen, die negativen als chronische Träger, die durch ein anderes Virus superinfiziert waren, interpretiert oder als Exazerbation der chronischen Infektion gedeutet. Nach sechs Monaten waren alle überlebenden Patienten mit akuter Hepatitis B frei von HBsAg. Alle überlebenden chronischen HBsAg-Carrier blieben positiv. Auch in einer anderen prospektiven Studie war bei 18 Erwachsenen mit subklinisch verlaufender Hepatitis-B-Virus-Infektion innerhalb sechs Monaten HBsAg verschwunden. Aus diesen Daten ist anzunehmen, daß Erwachsene im Gegensatz zu Neugeborenen und Kindern nach einer akuten Hepatitis-B-Virus-Infektion selten eine chronische Antigenämie entwickeln. Das postulierte Risiko ist im wesentlichen darauf zurückzuführen, daß Superinfektionen bei chronischen Trägern und akute Exazerbationen einer chronischen Infektion fehlinterpretiert werden.
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