The regional curare test in myasthenia gravis |
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Authors: | G. Hertel K. Ricker A. Hirsch |
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Affiliation: | (1) Neurologische Universitätsklinik Würzburg, Josef-Schneider-Straße 11, D-8700 Würzburg, Federal Republic of Germany |
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Abstract: | Summary 30 subjects without disturbance of neuromuscular transmission and 18 patients with myasthenia gravis were used in conducting the regional curare test. The adductor pollicis and the hypothenar muscles were studied with the 3/sec stimulation test. With three different dosages of curare one could find no reliable border between normal and pathological. In the patients with myasthenia no definite relation could be found between the findings with the regional curare test and the clinical picture.The curare concentration reaching the muscle is probably quite variable from case to case as regards diffusion and volume in the tissue. The 3/sec stimulation test with registration from the deltoid muscle, and in certain cases the systemic curare test, appear more suitable than the regional curare test for routine diagnosis as well as indication for thymectomy. But for cases of ocular myasthenia showing no further weaknesses by the systemic curare test, the regional curare test can be put to use. The advantage lies in the higher concentration of curare which can thereby be brought to the muscle. The precautionary measures should be similar to those taken with the systemic curare test.
Zusammenfassung Bei 30 Kontrollpersonen und 18 Myastheniepatienten wurde der lokale Curaretest durchgefÜhrt. Mit der 3/sec-Stimulation wurde der Adduktor pollicis und der Hypothenar untersucht. Bei drei verschiedenen Curaredosierungen ließ sich keine eindeutige Grenze zwischen normal und pathologisch finden. Bei den Myastheniepatienten bestand keine zuverlässige Beziehung zwischen dem Ergebnis des lokalen Curaretests und dem klinischen Bild.Wahrscheinlich ist die den Muskel erreichende Curarekonzentration je nach Diffusion und Gewebsvolumen von Fall zu Fall recht unterschiedlich. Für die Routinediagnostik, aber auch für die Indikation zur Thymektomie, scheinen die 3/sec-Stimulation mit Registrierung vom Deltoideus und in besonderen Fällen der systemische Curaretest geeigneter als der lokale Curaretest zu sein. Bei den Fällen von okulärer Myasthenie, die auch im systemischen Curaretest keine weitere Schwäche zeigen, kann aber der lokale Curaretest zur Anwendung kommen. Der Vorteil liegt dann in der höheren Curarekonzentration, die an den Muskel herangebracht werden kann. Die Vorsichtsmaßnahmen sollten die gleichen sein wie beim systemischen Curaretest. |
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Keywords: | Myasthenia gravis Curare test Neuromuscular transmission of testing |
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