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Chronic liver disease rarely follows acute hepatitis B in non-immunocompromised adults
Authors:Anastasia Roumeliotou Prof MD  G Papaevangelou MD
Institution:(1) National Centre for Viral Hepatitis, Athens School of Hygiene, P.O. Box 14085, GR-11521 Athens, Greece
Abstract:Summary The risk of developing a chronic carriage state after acute hepatitis B infection in adults was evaluated. Two hundred and eighty-nine HBV-susceptible heterosexual partners of acute hepatitis B patients were used to investigate the effectiveness of post-exposure immunoprophylaxis; 75 of them received hepatitis B vaccine, 72 hepatitis B hyperimmune globulin (HBIG), 71 vaccine plus HBIG and 71 placebo. Participants were interviewed, clinically examined and serum specimens were taken at 1, 3, 6 and 9 months after their first intervention. Serum samples were tested for ALT and HBV markers (HBsAg, anti-HBc and anti-HBs) using radio immunoassays. Forty-six (15.9%) of the heterosexual partners examined were infected; the incidence of HBV infections was higher among placebo (18.3%, 13/71) and HBIG (18.1%, 13/72) recipients compared to vaccine (16.0%, 12/75) and HBIG plus vaccine (11.3%, 8/71) recipients, but the differences were not statistically significant. Infections were significantly more often subclinical after immunoprophylaxis (p=0.03). HBsAg was detected in all eight clinical and in 13 of the 38 subclinical cases. In the remaining 25 subclinical cases HBV infections were diagnosed by the development of anti-HBc and anti-HBs during the follow-up period. Finally, all 46 cases studied cleared the HBsAg.
Bei Erwachsenen ohne Abwehrstörung geht die B-Hepatitis nur selten in eine chronische Lebererkrankung über
Zusammenfassung Die Entwicklung eines chronischen Trägerstatus wurde bei 289 für eine HBV-Infektion empfänglichen heterosexuellen Partnern von Patienten mit akuter Hepatitis B verfolgt, bei denen die Wirksamkeit einer postexpositionellen Immunprophylaxe geprüft wurde. Bei 75 Personen wurde Hepatitis B-Vakzine eingesetzt, bei 72 Hyperimmunglobulin (HBIG), bei 71 Vakzine plus HBIG und bei 71 Placebo. Anamnestische Befragung und Nachuntersuchungen erfolgten jeweils 1, 3, 6 und 9 Monate nach der ersten Intervention. Serumspiegel von ALT und HBV-Markern (HBsAg, anti-HBc und anti-HBs) wurden mittels Radioimmunoassay bestimmt. Insgesamt hatten 46 der heterosexuellen Partner die HBV-Infektion erworben (15,9%). Nach Placebogabe waren 13/71 (18,3%) mit HBV infiziert, nach HBIG 13/72 (18,1%). Die Infektionraten waren nach Vakzine (12/75; 16%) sowie nach HBIG plus Vakzine (8/71; 11,3%) neidriger, jedoch war der Unterschied nicht statistisch signifikant. Nach Immunprophylaxe verliefen die Infektionen signifikant häufiger subklinisch als nach Placebogabe (p=0,03). HBsAg war in allen acht Fällen einer klinischen und in 13 von 38 Fällen einer subklinischen HBV-Infektion nachzuweisen. In den übrigen 25 subklinischen Fällen wurde die HBV- Infektion durch das Auftreten von anti-HBc und anti-HBs im Verlauf der Beobachtungszeit diagnostiziert. In allen 46 Fällen wurde HBsAg schließlich eliminiert.
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