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The extended microbiology of group a streptococcal pharyngitis. Observations during a double-blind controlled study of cephalexin twice versus four-times daily
Authors:Martha M Tarpay MD  S Chartrand MD  M Marks MD  A Cox MD
Institution:(1) Department of Pediatrics, Division of Infectious Diseases and Oklahoma Children's Memorial Hospital, Outpatient Department, University of Oklahoma Health Sciences Center, Oklahoma City, OK, U.S.A.
Abstract:Summary In a double-blind controlled study we compared the effectiveness of cephalexin b.i.d. versus q.i.d. in the treatment of group A streptococcal pharyngitis in 65 children. Clinical improvement was noted in 64 patients (98%) and bacteriologic cure in 60 (92%). Despite good compliance, three bacteriologic failures were noted in the q.i.d., and two in the b.i.d. treatment groups. Two of these five were carriers. Significant antibody responses were observed in 61% of the patients by at least one of three tests (ASO, anti-DNase B, Streptozyme). We also investigated the extended microbiology of streptococcal pharyngitis by looking for the presence of viruses, chlamydia and beta-lactamase producing organisms in the pharynx. Respiratory viruses were isolated concomitantly withStreptococcus pyogenes in six patients. beta-lactamase producing bacteria were present in the pharynx of 98% of the patients at the initiation of treatment and comprised 1–98% of the total bacterial flora. The beta-lactamase producing flora did not significantly change with cephalexin therapy.
Erweiterte Mikrobiologie der Pharyngitis durch Streptokokken der Gruppe A. Beobachtungen anläßlich einer kontrollierten Doppelblindstudie zu Cephalexin zweimal täglich im Vergleich zu viermal täglicher Dosierung
Zusammenfassung In einer doppelblind kontrollierten Studie haben wir die Wirkung von Cephalexin bei zweimal täglicher gegenüber viermal täglicher Verabreichung in der Behandlung der Pharyngitis durch Streptokokken der Gruppe A bei 65 Kindern untersucht. Eine klinische Besserung wurde bei 64 Patienten (98%) festgestellt und eine bakteriologische Heilung bei 60 Patienten (92%). Trotz guter Mitarbeit der Patienten wurden drei bakteriologische Versager in der Gruppe, die vier Dosen täglich erhielt, festgestellt und zwei Versager in der zweimal täglich behandelten Gruppe. Zwei von diesen fünf Patienten waren Keimtended träger. Eine signifikante Antikörperantwort wurde bei 61% der Patienten in mindestens einem der drei Tests (ASO, Anti-DNase B, Streptozym) beobachtet. Wir haben außerdem erweiterte mikrobiologische Untersuchungen bei Streptokokken-Pharyngitis durchgeführt und nach Viren, Chlamydien und beta-Laktamase produzierenden Erregern im Rachen gesucht. Bei sechs Patienten wurden Viren des Respirationstraktes zusammen mitStreptococcus pyogenes isoliert. beta-Laktamase bildende Bakterien waren im Rachen von 98% aller Patienten zu Beginn der Behandlung vorhanden und umfaßten 1–98% der gesamten bakteriellen Flora. Die beta-Laktamase produzierende Flora wurde durch Behandlung mit Cephalexin nicht wesentlich verändert.
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