Early fixation failure in displaced femoral neck fractures |
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Authors: | Dr. K. H. Stappaerts |
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Affiliation: | (1) Department of Physical Rehabilitation, University Hospitals of Leuven and Biomedical Kinanthropology Unit, Institute of Physical Education, University of Leuven, Belgium;(2) Instituut voor Lichamelijke Opleiding, Tervuursevest 101, B-3030 Heverlee, Belgium |
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Abstract: | Summary A study of 76 displaced femoral neck fractures treated by reduction and Knowles pins or AO (ASIF) cancellous bone screws was carried out. Fixation failure within 3 months occurred in 17 cases (22%). Advanced age, inaccurate reduction, a poor mental state of the patient, the number of Knowles pins used, and the preinjury functional ability of the patient are significant risk factors for fixation failure. Neurological disease, the type of fracture according to Garden, delay before operation, and the method of fixation are not significantly related to fixation failure.
Zusammenfassung Eine Studie über 76 verschobene Schenkelhalsbrüche, behandelt durch Reduktion und Knowlesstiften oder AO (ASIF) Spongiosaschrauben wurde durchgeführt. Instabilitätsprobleme in den ersten 3 Monaten gab es in 17 Fällen (22%). Hohes Alter, unzureichende Reduktion, schlechter mentaler Zustand, die Anzahl der Knowlesstifte, sowie der prätraumatische funktionelle Status sind signifikante Risikofaktoren i. B. a. Instabilität der Osteosynthese. Neurologische Erkrankung, Frakturtyp nach Garden, Zeitspanne vor der Operation, und die Wahl der Osteosynthese sind nicht signifikant i. B. a. Instabilitat der Osteosynthese. |
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