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左巍  马东初  左伟  陈红  杜欣  赵红 《医学争鸣》2002,23(9):807-809
目的 探讨狼疮性肾炎 (L N)患者外周血淋巴细胞亚群、活化状态和免疫球蛋白的变化及其相互关系 .方法 采用流式细胞仪和酶联检测仪对 2 1例 L N进行了研究 .结果  1L N患者 CD3+ +CD4 + (0 .2 4± 0 .10 ) ,CD4 5 RA+ (0 .2 9± 0 .0 6 ) ,CD4 5 RO+ (0 .0 2± 0 .0 2 ) ,CD4 + +CD4 5 RA+ (0 .11± 0 .0 6 ) ,CD4 + CD4 5 RO+ (0 .0 5± 0 .0 4 )细胞比例明显减少 ,与对照组 (0 .4 1± 0 .0 9,0 .4 5± 0 .11,0 .0 5± 0 .0 5 ,0 .2 1±0 .0 7,0 .0 8± 0 .0 2 )比较 P<0 .0 5 ,P<0 .0 1;2 L N患者 HL A-DR+ (0 .13± 0 .0 4 ) ,CD19+ +HL A- DR+ (0 .0 8± 0 .0 3) ,CD19+ +CD4 3+ (0 .0 3± 0 .0 2 ) ,CD19+ +CD5 + (0 .0 5± 0 .0 2 )细胞比例明显增高 ,与对照组 (0 .0 6± 0 .0 4 ,0 .0 4± 0 .0 4 ,0 .0 1± 0 .0 0 4 ,0 .0 1± 0 .0 1)比较 P<0 .0 5 ,P<0 .0 1;3L N患者 Ig E水平明显升高 ,与对照组 (81± 4 0 ) k U· L- 1 相比 ,NS组 (46 7± 2 99) k U· L- 1 P<0 .0 1,非 NS组 (2 2 4± 15 1) k U·L- 1 P<0 .0 5 ,两组比较 P<0 .0 5 ;Ig M,NS组 (3.7± 2 .0 )g· L- 1 ,非 NS组 (3.6± 2 .9) g· L- 1 ;Ig A,NS组 (4.7±1.1) g· L- 1 ,非 NS组 (4.1± 2 .0 ) g· L- 1 水平也升高 (P<0  相似文献   
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Summary: Single radial immunodiffusion has been used to evaluate immunoglobuline and secretory piece (SP) in human seminal plasma. Samples were collected from 90 healthy volunteers, 202 subjects submitted to vasectomy for contraceptive purposes, tested at various intervals after surgery, and 725 patients grouped according to selected andrological disorders. Results may be summarized as follows. In normal subjects IgG and IgA were constantly present (mean values ± SD: 8.14 ± 2.82 mg/dl; 1.91 ± 1.03 mg/dl, respectively) while IgM were detected in trace amounts (from 0.7 to 3.3 mg/dl) in 10% of subjects, and negligible or absent in the remaining subjects. In vasectomized subjects IgG and IgA showed a significant increase only in the first 3 months after vasectomy, probably due to surgery. In andrological patients Ig showed an increase in cases with antisperm antibodies (A b) and in those with infections of genital tract and positive semen culture. On the basis of these findings and the secretory piece assay data the importance appears to be stressed of the local immunocompetent system at least in some andrological diseases. Zusammenfassung: Immunglobuline im menschlichen Seminalplasma Mittels der einfachen radialen Immundiffusion wurden die Immunglobuline und das Sekretstück (von IgA) im menschlichen Seminalplasma bestimmt. Die Proben stammten von 90 gesunden Personen, 202 Männern, bei denen eine Vasektomie vorgesehen war (hier wurden die Untersuchungen zu verschiedenen Zeiten nach dem operativen Eingriff vorgenommen) und 725 Männern mit verschiedenen andrologischen Diagnosen. Bei den normalen Männern war IgG und IgA konstant vorhanden (Mittelwerte ± SD: 8,14 ° 2,82 mg/dl; 1.91 ± 1.03 mg/dl) während IgM nur bei 10% in Spuren vorkam (von 0,7–3,3 mg/dl), und bei den restlichen nur geringfügig vorhanden war oder fehlte. Bei den Vasektomierten zeigte sich ein signifikanter Anstieg der Immunglobuline ausschließlich in den ersten drei Monaten nach der Vasektomie, wahrscheinlich durch die Operation verursacht. Bei den Männern mit andrologischen Diagnosen zeigten die Immunglobuline einen Anstieg in Fällen mit Antispermatozoen-Antikörpern und mit Infektionen des Genitaltraktes und positivem bakteriologischen Kulturbefund. Auf der Grundlage dieser Ergebnisse und der Befunde des Sekretstückes wurde das lokale immunkompetente System wenigstens für einige andrologische Krankheiten als bedeutsam hervorgehoben.  相似文献   
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Zusammenfassung: Den neuesten Forschungen nach ist die Galle eine reiche Quelle der sekretorischen Immunglobnline, da das dimere IgA und das pentamere IgM von bestimmten Leberzellen aktiv aus dem Blut in die Galle transportiert werden, denn die Schleimhautoberflächen können nur von den polymerisierten Moleküle - wie sekretorische Immunglobuline - erreicht werden. Damit kann die Leber leicht und rasch - ohne Komplementbildungsreaktion - Immunkomplexe und Allergene eliminieren. Der Schutzaktivität dieser Faktoren ist es zuzuschreiben, daß die Resultate der mikrobiologischen Untersuchungen in der intraoperativ gewonnenen Galle wie folgt ausfielen: Pilziiektionen hat man in keinem einzigen Fall, bakterielle Infektionen auch nur in einem geriugen Teil der Fälle beobachtet. Der IgA- und IgM-Gehalt der Galle war hoch: er überstieg die normalen Senunwerte. Das ist das Resultat der bepatischen Clearence-Aktivität. Dadurch wird zugleich auch das bewiesen, daß die Eliminierung des den Entzündungsprozeß auslösenden infektiösen Faktors mit den lokalen Faktoren, so mit der Wirkung der Gallensäuren und dem hepatischen Clearence-Mechanismus in Zusammenhang stehen. Summary: Recently, the participation of the liver in the secretion of secretory immunoglobulins has been demonstrated: the secretion of circulating dimeric IgA and pentameric IgM by the liver has the effect that the secretory immunglobulins can get to the mucous membranes. In this way, the liver can actively and rapidly remove the harmful antigens and immununecomplexes without complementfixation. To this protective effect may be ascribed that the microbidogical results in human bile were as follows: none of the samples were mycologically positiv; only a minority of the samples contained bacteria (14.4%).-Immunological findings: in comparison with albumin and IgG which are transsudable proteins the IgA and IgM levels were significantly higher. This phenomenon is based on the hepatic clearence mechanismus. For this reason, elimination of ful antigens or organisms is connected with local factors, e. g. the effect of bile acids and the hepatic clearence mechanismus.  相似文献   
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Autoimmune bullous skin diseases represent a heterogenous group of disorders of skin and mucosa which are commonly associated with IgG or IgA autoantibodies against distinct adhesion molecules of the skin. The antibodyinduced loss of adhesion between epidermis and dermis results in blister formation and extensive erosions. There is a great need for rapidly establishing the diagnosis of these disorders since they may run a severe and potentially life-threatening course. In addition, because of their rarity and heterogeneous symptoms, autoimmune bullous skin diseases often pose a major diagnostic challenge. While histopathological examinations provide evidence for the level of blister formation, immunofluorescence microscopy has been established to identify tissue-bound and circulating autoantibodies. Direct immunofluorescence microscopy represents the gold standard for detecting tissue-bound autoantibodies. Indirect immunofluorescence microscopy with defined tissue substrates is considered the first step in detecting circulating autoantibodies. Confirmatory tests such as ELISA, immunoblot or immunoprecipitation analyses are performed utilizing recombinant proteins or keratinocyte extracts. The later assays can be used for primary diagnosis as well as for immunoserological follow-up. Systemic immunosuppressive drugs usually represent the main therapeutic regimen. Initially, systemic corticosteroids are commonly administered in combination with steroid-sparing, immunosuppressive agents. Novel targeted treatments such as immunoadsorption, rituximab or high-dose intravenous immunoglobulins have proven to be highly effective in severe and refractory pemphigus. This review presents a state-of-the-art algorithm for making the diagnosis of autoimmune bullous disorders and provides an overview on currently available therapeutic options.  相似文献   
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