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Reproduction of an ancient Egyptian mouth-opening device raises certain technological and historical questions. The most effective variation has proven to be a device made of strip iron built exactly according to the proportions given in the Hunefer papyrus. This device allows quick and safe intubation of intubation dummy CLA 8 without a supplementary light source. Originally, the device was a metal instrument made of meteoric iron, apparently produced only in small numbers. To date, the form of production remains a mystery, since the smelting and processing of iron was totally uncommon in ancient Egypt. Based on the material structure of the device and certain portrayals in graves in Deir el-Medina, mouth-opening as it was actually performed reveals a methodology that can be reconciled with modern pre-clinical polytrauma management. In principle, this indicates that the introduction of artificial respiration thousands of years ago would have been possible.  相似文献   
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Diese wissenschaftliche Stellungnahme der American Heart Association, des European Resuscitation Council, der Heart And Stroke Foundation of Canada, des Australian Resuscitation Council und des Resuscitation Council of Southern Africa ist das Ergebnis des 95er Utstein Symposions, das vom 23.–24.06.1995 in der Utstein Abtei auf der Insel Mosteroy im Rogaland County in Norwegen stattfand. Der erste Teil dieser Stellungnahme wurde in der letzten Ausgabe von Notfall & Rettungsmedizin (2/98) publiziert.  相似文献   
3.
Diese wissenschaftliche Stellungnahme der American Heart Association, des European Resuscitation Council, der Heart And Stroke Foundation of Canada, des Australian Resuscitation Council und des Resuscitation Council of Southern Africaist das Ergebnis des 95er Utstein Symposions, das vom 23. - 24. 06.1995 in der Utstein Abtei auf der Insel Mosteroy im Rogaland County in Norwegen stattfand. Erste Entwürfe wurden mit der Bitte um Stellungnahme an alle teilnehmenden Organisationen verschickt: an das Exekutivkommitee des European Resuscitation Council, das Emergency Cardiac Care Committee der American Heart Association (AHA), das Exekutivkommittee der Heart and Stroke Foundation of Canada, das Australian Resuscitation Council, das Resuscitation Council of Southern Africa und an einige unabh?ngige Gutachter. Die Erarbeitung dieser Stellungnahme wurde von dem Science and Coordinating Committee der AHA und dem Exekutiv- komitee des European Resuscitation Council unterstützt.  相似文献   
4.
Performed at the end of the mummification process, the “mouth-opening” ritual was a ceremony for the spiritual resurrection of the dead Pharaoh. The techniques used are astonishingly similar to modern emergency-room procedures. For example, the mouth-opening device was made of meteoric iron. In the Egypt of that time, the use of iron was very unusual and the higher levels of nickel in meteoric iron contributed to the stability of the instrument. There are other signs of medically sound methods in the mouth-opening ritual. Symbolically, the mummy's teeth were extracted, the eyes opened with a special device, and gold capsules inserted, perhaps in the sense of a breathing tube. There is a possibility that this ritual contains a forgotten synopsis of knowledge gained empirically in connection with the Egyptian cult of royal resurrection.  相似文献   
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Study aim: Based on the MONICA-Augsburg myocardial infarction (MI) register 1985–1995, frequencies and time trends of MI morbidity including sudden cardiac deaths (SCD) were discussed in relation to prehospital und inhospital cardiological treatment as well as to patient behavior. Material and methods: The 25 to 74 year old inhabitants of the Augsburg region form the study population. Data sources of 5,712 SCD were death certificates and questionnaires from the physicians/coroners; data of 4,976 MI patients from 17 regional hospitals were gathered by patient interview and chart review. Results: During 11 years, a significant decrease of 20% were observed for MI morbidity and mortality per 100,000 male and postmenopausal female population (p <0.001); the 38% increase of 25–54 year old females were not yet significant. MI risk of men remained 3.3 times higher than in women and the 28-day case fatality was unchanged. Only 2% of 3,987 prehospital cardiac arrests survived 28 days compared to 66% of 6,701 patients without. For hospitalized MI patients, the decreased prehospital delay and the increase in treatment with thrombolytics, beta blockers, antiplatelets, ACE inhibitors, and PTCA was related to a decrease of 28-day case fatality from 12% to 8% (p <0.03). Gender differences of cardiological treatment in the beginning do not longer exist except coronary angiography. Conclusions: The decrease of MI morbidity mainly caused by risk factor reduction and the increase of modern cardiological treatment after hospitalization need to complement urgently by a modern emergency care concept to improve the remaining poor prognosis of prehospital complications of an acute heart attack.  相似文献   
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Zusammenfassung Die neueste Zusammenfassung der Wiederbelebungsmaßnahmen wird benannt; Neuerungen angefügt (Arbeitsfrequenz 80/min statt 60/min, präcordialer Faustschlag), vor der initialen Anwendung von Hilfsmitteln (Luftbrücken etc.) gewarnt und Unterlassungen aufgezeigt. — Der Ablauf der CPR: 30s Atemspende, 30s Herzmassage, dann 1 mg Adrenalin oder 1 mg Noradrenalin i.v. (ggf. intratracheal), wenn kein Puls: EKG zur Differenzierung, Defibrillation etc. müssen eingeübt werden. — Keinp diast, keine Koronardurchblutung! Dextran! MAP 50 Torr, FiO2 = 1 für 12 h! Cave Gehirn!  相似文献   
7.
Zusammenfassung Menschen, die lebensbedrohliche Situationen überlebt haben, berichten gelegentlich über optische und akustische Wahrnehmungen, die als Nahtoderlebnis (Near-Death Experience, NDE) bezeichnet werden. In früheren Jahrhunderten nur in Einzelfällen erwähnt, gewinnt dieses Phänomen mit den Entwicklungen von Reanimatologie, Notfall- und Intensivmedizin zunehmend an Bedeutung. Die vorliegende Arbeit zeigt, dass die seit etwa 4 Jahrzehnten stattfindende intensive wissenschaftliche Beschäftigung mit diesem Thema zwar eine Systematik in die Phänomenologie von Nahtoderlebnissen bringen konnte, plausible wissenschaftliche Erklärungen jedoch weiterhin ausstehen. Die diskutierten Erklärungsansätze umfassen sowohl biologische und neurophysiologische Modelle, aber auch psychologische Theorien. Transzendentale Erklärungen sehen in Nahtoderlebnissen einen Hinweis auf wissenschaftlich nicht erfassbare Dimensionen, einschließlich einem Leben nach dem Tod. Nahtoderlebnisse werden von den Betroffenen meist als positiv erlebt. Sie können die Wertvorstellungen in positivem Sinne beeinflussen, selten jedoch auch Einstellungen und Verhalten des Betroffenen in einer Weise verändern, die zu erheblichen Konflikten mit der Umwelt führt. In der Notfallmedizin Tätige müssen sich bewusst sein, dass der Patient im Rahmen eines Nahtoderlebnisses medizinische Maßnahmen sehr klar und objektiv miterlebt.  相似文献   
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