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排序方式: 共有238条查询结果,搜索用时 15 毫秒
1.
In einer prospektiven Studie zentraler Talusfrakturen wurden radiologische Daten (Nativr?ntgenbild, CT, MRT) auf ihre Korrelation
zum histologischen Befund (Biopsie zum Zeitpunkt der Schraubenentfernung) überprüft. Bei 9 Frakturen an 8 Patienten (Alter
14 – 48 Jahre) handelte es sich um Frakturen des Typs Hawkins I und II je einmal sowie des Typs III viermal; in 3 weiteren
F?llen lagen K?rperfrakturen vor. Innerhalb von 24 h nach dem Unfall wurden 7 Frakturen verschraubt und 2 mit Bohrdr?hten
adaptiert. Das verletzte Bein wurde für 14 – 53 Wochen post trauma vollst?ndig entlastet. Die Beobachtungszeit betrug mit
einer Ausnahme 2 Jahre oder mehr; 4 Patienten zeigten am letzten R?ntgenbild einen intakten Talus, 4 Patienten zeigten partielle
Einbrüche des Talusdoms und in 1 Fall war ein Teileinbruch fraglich. Die histologische Untersuchung (16 – 52 Wochen post trauma)
zeigte in allen F?llen osteozytenfreien origin?ren Knochen mit Anlagerung neuen Knochens in individuell recht unterschiedlichem
Ausma?. Das Hawkins-Zeichen war in 6 F?llen partiell positiv, sowie je einmal positiv und einmal negativ. Im CT konnte sowohl
Dekalzifikation als auch Frakturheilung besser als im R?ntgenbild beobachtet werden. Das MRT-Signal war 5mal normal, 2mal
partiell und einmal komplett pathologisch. Positives Hawkins-Zeichen und normales Signalverhalten sind prognostisch günstig
zu werten. Es kam jedoch in Folge zentraler Talusfraktur auch bei radiologisch günstigem Verlauf zur Osteonekrose wenigstens
von Teilen Talus gefolgt von schleichendem Ersatz. Die offenbar bei jeder zentralen Talusfraktur gest?rte Vaskularisation
wurde von keinem radiologischen Befund einwandfrei reflektiert.
相似文献
2.
R. Raininko I. Elovaara E. Poutiainen A. Virta L. Valanne M. Haltia J. Lhdevirta 《European journal of neurology》1997,4(2):143-151
The course of the organic brain disease caused by human immunodeficency virus (HIV-1) was evaluated in a follow-up study. The primary material included 200 consecutive HIV-1 infected persons. Sixty-one subjects, in whom other brain-affecting factors were excluded, consented to the follow-up. They underwent 278 radiologic examinations: computed tomography, magnetic resonance imaging, or a combination of both (mean 4.6 examinations/subject). Clinical neurologic status and, in 40 subjects, cognitive performance were repeatedly evaluated. Sixteen subjects were followed up until death and 11 of them were autopsied. Median follow-up time was 27 mo (range 2.5–66 mo). The most common radiologic finding was atrophy, found in 19 subjects at study entry and developing in 10 subjects during the study. Twenty-four subjects (39%) showed the development and/or progression of atrophy. Atrophic changes progressed most rapidly in acquired immunodeficiency syndrome (AIDS), but mild developing/progressive atrophy was found even in 33% of asymptomatic or neurologically intact subjects. Cognitive and radiologic worsening were simultaneous in 6/7 subjects with declining neuropsychologic test performance. Signal intensity changes including HIV-1 leukoencephalopathy appeared in AIDS patients with clear cognitive decline. 相似文献
3.
Olga Tymofiyeva Peter Proff Ernst-Jürgen Richter Peter Jakob Jochen Fanghnel Tomas Gedrange Kurt Rottner 《Annals of anatomy》2007,189(4):356-361
There is a series of tools useful for gathering diagnostic information on patients with temporomandibular joint disorders. Tracings of the joint movement (axiography) provide useful information about the motion of the joints. Since the availability of electronic axiographic tracers, the movement of the condyles can be resolved with high resolution both in space and in time. In order to obtain information about the anatomical relation of the joint surfaces and the disc, magnetic resonance tomography imaging (MRI) is routinely carried out. It is common practice to take MR images of the joints with the mouth closed and fully open. In order to correlate the MR images with the axiographic tracings, a series of images can provide much more information. In this study we examined patients with distinct temporomandibular joint (TMJ) clicks. In one case, the click occurs once a day, while in the other case the click happens every time the mouth is opened. In order to obtain information about both motion and anatomical relation of the TMJ at and around the position where the clicks occur, we recorded a series of MRI scans with the mouth gradually opened and before and after joint clicks. Real-time axiographic tracings during the click were taken with an optimized system where the polar moments were reduced as much as possible to follow the movement during the click. These tracings were correlated with the MRI scans to determine the exact internal conditions of the TMJ and the changes during the click. In particular cases, the additional information provided by this procedure can be useful in deciding whether and which therapeutic intervention is advisable. 相似文献
4.
D. Rehn H. Geißler U. Schönbrunn H. Lukas G. Hennings 《European journal of clinical pharmacology》1990,39(2):137-141
Summary In order to evaluate the time course of its effects, dimetindene maleate has been investigated in a histamine provocation model in man. Eight healthy male volunteers were treated i. v. with 4 mg dimetindene maleate or sodium chloride solution in a double blind, cross over study. Intracutaneous histamine injections were given at –1, 2, 5, 14, 17, 20, 23, 26, and 29 h following drug administration and the areas of flares and wheals were measured after 5, 10, 20, and 30 min. There was strong inhibition of the development both of flares and wheals, which was more pronounced for the former. Baseline adjusted areas under the curve differed significantly following drug and placebo treatment. The maximum effect was observed at 2 h.The mean residence time of the inhibitory effect was calculated to be 13 h compared to the mean residence time of dimetindene in blood of 5 h, which indicates a non-linear relationship between blood level and effect. 相似文献
5.
After two years clinical experience using an open 0.5 T-MRI, which make it possible to control all steps of a brain tumor resection, the high expense in relation to the effect is proofed. In 80 MRI-guided brain tumor resections the indication, the degree of resection, the appearance of operative induced changes, complications and clinical state are analysed. The advantage of the method consists in safety of localisation and detection especially of intra-axial cerebral tumors, recording of intraoperative invisible tumor parts and saving eloquent areas during tumor resection. To have optimal results, all over the operation time, the participation of a special experienced radiologist is necessary. The best results are shown in treatment of low grade gliomas and tumors near eloquent areas. 相似文献
6.
Gahleitner A Solar P Nasel C Homolka P Youssefzadeh S Ertl L Schick S 《Der Radiologe》1999,39(12):1044-1050
Zusammenfassung
Ziel dieses Beitrags ist die Vorstellung der Untersuchungsm?glichkeiten des Ober- und Unterkiefers mittels Magnetresonanztomographie
(Dental-MRT) und ihre Anwendung bei der Diagnose zahnmedizinischer Erkrankungen. Sieben gesunde Probanden, 5 Patienten mit
Pulpitis, 9 Patienten mit dentogenen Zysten, 5 Patienten nach Zahntransplantationen und 12 Patienten mit atrophem Unterkiefer
wurden untersucht. Axiale T1- und T2-gewichtete Gradientenecho- und Spinecho-Sequenzen in 2D und 3D-Technik wurden durchgeführt.
Nach der Untersuchung wurden zus?tzliche Panoramaschnitte und orhoradiale Rekonstruktionen des Ober- und Unterkiefers, unter
Verwendung einer gebr?uchlichen Dental-Software, angefertigt. Der gesamte Ober- oder Unterkiefer, Z?hne, Pulpa und der Inhalt
des Mandibularkanals k?nnen gut dargestellt werden. Patienten mit einer Entzündung der Zahnwurzel k?nnen ein deutliches Knochenmarks?dem
in der Periapikalregion zeigen. Bei Patienten mit odontogenen Zysten ist die Beziehungen zu den umgebenden Kieferstrukturen
gut darstellbar. Nach Kontrastmittelgabe zeigt sich ein Enhancement in der Zahnpulpa. Die Dental-MRT ist ein nützliches Verfahren
zur anatomischen Darstellung des Kieferbereichs und zahnmedizinischer Erkrankungen.
相似文献
7.
M. Uhl L. B. Zimmerhackl A. Frankenschmidt J. Laubenberger M. Langer 《Monatsschrift für Kinderheilkunde》1997,145(12):1304-1306
Zusammenfassung
Ziel: Untersucht wurde die Treffsicherheit der MRT bei der Lokalisationsdiagnostik nichtpalpabler Hoden.
Material und Methode: 17 Jungen im Alter von 11 Monaten bis 9 Jahren wurden zur Lokalisationsdiagnostik eines oder beider nichtpalpabler Hoden
(insgesamt 20 Hoden) mittels MRT (1T-Ger?t, Magnetom Expert, Siemens) im Zeitraum von 1992–1995 untersucht. Die Lokalisationen
wurden in: Bauchhoden und hohe und tief gelegene Leistenhoden eingeteilt. Die Patienten wurden anschlie?end laparoskopisch
oder offen operiert und der evtl. vorhandene hochstehende Hoden im Skrotum fixiert.
Ergebnisse: 16 Hoden (80%) wurden durch die MRT-Diagnostik pr?operativ richtig lokalisiert bzw. eine Anorchie richtig diagnostiziert.
Zwei Hoden (10%) wurden falsch lokalisiert, 2 Hoden (10%) wurden in der MRT beschrieben, obwohl eine Anorchie vorlag. Von
unseren 5 Anorchief?llen konnten mittels MRT nur 3 diagnostiziert werden.
Schlu?folgerung: Die MRT erreicht eine gute Trefferquote (80% positive Vorhersagewahrscheinlichkeit) in der pr?operativen Lokalisationsdiagnostik
des nichtpalpablen Hodens. Da die MRT eine Anorchie nicht mit ausreichender Sicherheit von einem Kryptorchismus differenzieren
kann, kann ein fehlender Hodennachweis in der MRT die endoskopische Diagnostik nicht substituieren. Bei geplanter endoskopischer
Diagnostik kann im Regelfall auf die pr?operative MRT-Diagnostik verzichtet werden.
相似文献
8.
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10.
Sabine Zollner Elmar Raquet Philipp Claar Jochen Müller-Cohrs Hubert J. Metzner Thomas Weimer Ingo Pragst Gerhard Dickneite Stefan Schulte 《Thrombosis research》2014