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1.
BackgroundNeoadjuvant yttrium-90 transarterial radioembolization (TARE) is increasingly being used as a strategy to facilitate resection of otherwise unresectable tumors due to its ability to generate both tumor response and remnant liver hypertrophy. Perioperative outcomes after the use of neoadjuvant lobar TARE remain underinvestigated.MethodsA single center retrospective review of patients who underwent lobar TARE prior to major hepatectomy for primary or metastatic liver cancer between 2007 and 2018 was conducted. Baseline demographics, radioembolization parameters, pre- and post-radioembolization volumetrics, intra-operative surgical data, adverse events, and post-operative outcomes were analyzed.ResultsTwenty-six patients underwent major hepatectomy after neoadjuvant lobar TARE. The mean age was 58.3 years (17–88 years). 62% of patients (n=16) had primary liver malignancies while the remainder had metastatic disease. Liver resection included right hepatectomy or trisegmentectomy, left or extended left hepatectomy, and sectorectomy/segmentectomy in 77% (n=20), 8% (n=2), and 15% (n=4) of patients, respectively. The mean length of stay was 8.3 days (range, 3–33 days) and there were no grade IV morbidities or 90-day mortalities. The incidence of post hepatectomy liver failure (PHLF) was 3.8% (n=1). The median time to progression after resection was 4.5 months (range, 3.3–10 months). Twenty-three percent (n=6) of patients had no recurrence. The median survival was 28.9 months (range, 16.9–46.8 months) from major hepatectomy and 37.6 months (range, 25.2–53.1 months) from TARE.ConclusionsMajor hepatectomy after neoadjuvant lobar radioembolization is safe with a low incidence of PHLF.  相似文献   
2.
The results of a controlled randomized and prospective clinical study including 113 patients from March 1987 until August 1988 showed that prophylactic drainage in elective resection for cancer of the colon was not necessary. 60 patients received a drain, 53 patients were not drained. The drain turned out to be ineffective even concerning its expected function of draining intraabdominal fluid: its diagnostic and therapeutic value failed in clinical practice. The rate of surgical complications--i.e. anastomotic leakage, impaired wound healing and relaparotomy--was significantly higher in the drained group. In elective colon resection the use of a drain as a routine procedure cannot be recommended.  相似文献   
3.

Hintergrund:  

Die nosokomiale Pneumonie gehört zu den häufigsten nosokomialen Infektionen und ist die häufigste auf der Intensivstation. Die nosokomiale Pneumonie ist mit einer signifikanten Mortalität und Morbidität assoziiert, und ihr Auftreten verschlechtert die Prognose des Patienten deutlich. Nach der Definition der DRGs auch im deutschen Krankenhaussystem ist die nosokomiale Pneumonie überwiegend Sache des Krankenhauses und kann somit nicht nur das Ergebnis der Patientenbehandlung, sondern auch das finanzielle Ergebnis des Krankenhauses beeinträchtigen.  相似文献   
4.
Although common carotid artery (CCA) occlusions are rare, acute clinical presentations vary from mild to devastating strokes primarily due to tandem occlusions in the intracranial arteries. Three patients with acute CCA occlusions were treated with systemic tissue plasminogen activator (TPA). Blood pressures were kept at the upper limits allowed with TPA therapy with fluid balance and the 'head-down' position. Recanalization occurred in intracranial vessels only. Marked early neurological improvement occurred in two of three patients. CCA occlusions should not be considered contra-indication to systemic thrombolysis.  相似文献   
5.
BACKGROUND: The optimal projection data acquisition strategy for myocardial perfusion (MP) single photon emission computed tomography (SPECT) remains controversial. METHODS: We compared MP SPECT using 180 degrees and 360 degrees projection data obtained with the same acquisition time, reconstructed either with filtered back projection (FBP) or the iterative ordered-subsets expectation maximization (OS-EM) algorithm with various combinations of attenuation, detector response, and scatter compensation using mathematical observers and a myocardial defect detection task. We used Monte Carlo-simulated projection data from a population of 3-dimensional nurbs-based cardiac-torso (NCAT) phantoms with ranges of variability in patient anatomy, organ uptake, defect location, defect size, and noise level based on clinical data. Projection data from 180 degrees and 360 degrees acquisitions were generated by assuming the same acquisition time. After iterative or FBP reconstruction, standard postprocessing methods were applied. For each acquisition and reconstruction method, we optimized the number of iterations and cut-off frequency of the Butterworth filter using the Channelized Hotelling Observer methodology. The optimum set of parameters was that which gave the maximum area under the curve. RESULTS: For both acquisition protocols, OS-EM with compensations provided better performance than FBP or OS-EM without compensation. For FBP, the optimized 180 degrees acquisition provided a statistically significant increase in AUC as compared with optimized 360 degrees acquisition. For OS-EM, the AUCs for 180 degrees were slightly larger than for 360 degrees acquisitions when comparing images reconstructed with the same compensations. However, the differences were smaller and not statistically significant. CONCLUSION: With optimized reconstruction and filtering parameters, 180 degrees acquisition provided a statistically significant improvement over 360 degrees acquisition for FBP reconstruction. However, for OS-EM the differences were small and not statistically significant.  相似文献   
6.
Background To our best knowledge, Panton–Valentine leucocidin (PVL)-positive methicillin-sensitive Staphylococcus aureus (MSSA) has not been described yet as cause for severe pyomyositis. Case report We present a 23-year-old apparently healthy male patient without any typical predisposing findings who developed severe pyomyositis secondary to an operated pilonidal cyst. In the follow-up, the patient showed signs of immunocompromisation. The causative agent for purulent infection of multiple muscles was a MSSA strain harbouring PVL toxin. Results In the reported case, aggressive antibiotic and surgical treatment with additional application of immunoglobulins has lead to recovery from the disease without relapse. Conclusions PVL-positive S. aureus are associated with skin diseases, multiple abscesses and often complicated by severe sepsis and necrotising pneumonia. Under such circumstances, the mortality rate can reach up to 75%. In addition, the PVL toxin can cause immunocompromisation and might be therefore involved in the aetiology of pyomyositis. Aggressive antibiotic and surgical treatment with additional application of immunoglobulins is recommended for treatment.  相似文献   
7.
Ohne ZusammenfassungMit 24 Textabbildungen.Vorgetragen: 1. I. Hausser, Ultraschall-Arbeitstagung Erlangen, 3. 5. 49; s. Kongreßbericht. 2. W. Doerr, ebendort; infolge Erkrankung vertreten durch I. Hausser. 3. R. Frey, Deutscher Chirurgenkongreß in Frankfurt, 9. 6. 49.  相似文献   
8.
Zusammenfassung An einem genealogisch zusammenhängenden Menschenmaterial von über 100 Personen wurde bis jetzt an 55 ein streng dominant erbliches, von Geburt an bestehendes Kinnmuskelzittern nachgewiesen.Bei vielen Trägern dieses Merkmals ist dieses mit gewissen bahnenden Tätigkeiten verknüpft, denen ein gemeinsamer spezifischer Gemütszustand (Achtsamkeit) innezuwohnen scheint, zu dessen Darstellung das Phänomen unter Umständen dienen könnte.Verf. sieht in dieser Verknüpfung eine Verwandtschaft des Phänomens mit den Affektäußerungen und mimischen Ausdrucksbewegungen des Menschen.Nach einem am 28. III. 1930 in der Wiener Gesellschaft der Ärzte gehaltenen Vortrage, wobei sieben Träger des Phänomens (Nr. 26, 28, 31, 34, 47, 50 und 52 des Stammbaums) vorgeführt wurden.Das Geburtsjahr wurde darum überall mitangeführt, weil es eine Hypothese, die sog. H. Swobodasche Siebenjahrlehre gibt, die den Einfluß eines Zeitfaktors in Form einer meist siebenjährigen Periodizität auf das erbliche Geschehen behauptet. Wie man sieht, könnte mau bei weniger ausführlichem Studium durch einige Beispiele (3, 11, 40!) versucht sein, auch aus dem vorliegenden Stammbaum ein solches Gesetz zu konstruieren. Genauerer Hinblick gibt aber schlagende Gegenbeispiele. Denn wie will H. Swoboda das unmittelbare Alternieren von Merkmalträgern und Merkmalfreien mit seiner Theorie in Einklang bringen? Z. B. Franz Sch. (4) ist tatsächlich 21, also dreimal sieben Jahre nach seiner Mutter Barbara (2) geboren. Der Einfluß dieses Siebenjahres muß nun aber schon im nächsten Jahr nach Swoboda erloschen sein, da ja der 1847 geborene Josef das KMZ. nicht bekam. Dann müßte aber das nächste Siebenjahr (1853) einen viel breiteren Einflußbereich (volle 5 Jahre) gehabt haben, da ihm sowohl Johanna (1850) wie Anton (1855) ihr KMZ. verdanken sollten. Das nächste Siebenjahr aber blieb überhaupt wirkungslos, denn Josefa (1860) ist frei von KMZ. Nun, was für das eine Siebenjahr recht ist, muß für das andere billig sein. Dies nur ein Beispiel für viele, das genugsam zeigt, wie trügerisch solches Spiel mit Zahlen ist. Und es ist immerhin bedenklich, wenn eine Lehre, die sich bis zu eugenetisehen Ratschlägen an hereditär belastete Eltern versteigt (!), an einem Erbmerkmal von so ungeheurer Durchschlagskraft, wie es das hier besprochene ist, ihre Gültigkeit nicht zeigen kann.  相似文献   
9.
10.
Ohne Zusammenfassung The online version of the original article can be found at  相似文献   
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