首页 | 本学科首页   官方微博 | 高级检索  
文章检索
  按 检索   检索词:      
出版年份:   被引次数:   他引次数: 提示:输入*表示无穷大
  收费全文   24687篇
  免费   1897篇
  国内免费   71篇
耳鼻咽喉   390篇
儿科学   663篇
妇产科学   353篇
基础医学   3342篇
口腔科学   657篇
临床医学   2303篇
内科学   4874篇
皮肤病学   395篇
神经病学   2839篇
特种医学   882篇
外国民族医学   5篇
外科学   3561篇
综合类   307篇
一般理论   16篇
预防医学   1909篇
眼科学   492篇
药学   1975篇
  1篇
中国医学   13篇
肿瘤学   1678篇
  2022年   202篇
  2021年   374篇
  2020年   260篇
  2019年   316篇
  2018年   430篇
  2017年   325篇
  2016年   383篇
  2015年   405篇
  2014年   565篇
  2013年   923篇
  2012年   1228篇
  2011年   1363篇
  2010年   754篇
  2009年   730篇
  2008年   1287篇
  2007年   1368篇
  2006年   1419篇
  2005年   1318篇
  2004年   1361篇
  2003年   1344篇
  2002年   1251篇
  2001年   500篇
  2000年   436篇
  1999年   406篇
  1998年   311篇
  1997年   300篇
  1996年   285篇
  1995年   236篇
  1994年   198篇
  1993年   180篇
  1992年   326篇
  1991年   324篇
  1990年   309篇
  1989年   309篇
  1988年   304篇
  1987年   272篇
  1986年   274篇
  1985年   298篇
  1984年   251篇
  1983年   228篇
  1982年   241篇
  1981年   217篇
  1980年   235篇
  1979年   211篇
  1978年   205篇
  1977年   171篇
  1976年   202篇
  1975年   155篇
  1974年   167篇
  1972年   134篇
排序方式: 共有10000条查询结果,搜索用时 15 毫秒
1.
2.
3.
4.
Diabetes mellitus(DM) negatively affects the development and progression of chronic liver diseases(CLD) of various etiologies. Concurrent DM and CLD are also associated with worse clinical outcomes with respect to mortality, the occurrence of hepatic decompensation, and the development of hepatocellular carcinoma(HCC). Unfortunately, early diagnosis and optimal treatment of DM can be challenging, due to the lack of established clinical guidelines as well as the medical complexity of this patient population. We conducted an exploratory review of relevant literature to provide an up-to-date review for internists and hepatologists caring for this patient population. We reviewed the epidemiological and pathophysiological associations between DM and CLD, the impact of insulin resistance on the progression and manifestations of CLD, the pathogenesis of hepatogenic diabetes, as well as the practical challenges in diagnosis and monitoring of DM in this patient population. We also reviewed the latest clinical evidence on various pharmacological antihyperglycemic therapies with an emphasis on liver disease-related clinical outcomes. Finally, we proposed an algorithm for managing DM in patients with CLD and discussed the clinical and research questions that remain to be addressed.  相似文献   
5.
ZusammenfassungHintergrund Bedingt durch die intraoperative Katecholaminsekretion mit hämodynamischen Veränderungen, einem größeren Tumordurchmesser und einer deutlichen Neovaskularisation ist die Adrenalektomie beim Phäochromozytom im Vergleich zu anderen Nebennierenerkrankungen schwieriger und potenziell komplikationsträchtiger. Ziel unserer Studie war die Frage, ob das Risiko intraoperativer kardiovaskulärer Komplikationen durch das minimal-invasive Vorgehen potenziert wird.Patienten und Methodik Im Zeitraum zwischen Februar 1992 und Mai 2005 wurden in unserer Klinik 82 Eingriffe wegen eines Phäochromozytoms bei 71 Patienten durchgeführt. Davon wurden 8 (1) Patient(en) bi-(tri-)lateral adrenalektomiert und bei 2 Patienten erfolgte eine ipsilaterale Rezidivoperation. Eingeschlossen sind 5 weitere Patienten mit Rezidiv nach Erstoperation vor 1992. Sechsunddreißig Eingriffe erfolgten konventionell (transperitoneal n=35, retroperitoneal n=1) und 46 Operationen endoskopisch (transperitoneal n=28, retroperitoneal n=18), davon keine Konversion zum offenen Vorgehen.Ergebnisse Das mediane Alter zum Zeitpunkt der Operation betrug 45 (24–75) Jahre bei einer Anamnesedauer von 12 (0–180) Monaten. Die offen operierten Phäochromozytome waren mit 5,5 (1–19) cm vs. 3,5 (0,5–8) cm (endoskopisch) signifikant größer (p=0,0011). Patienten mit endoskopischer, insbesondere mit retroperitoneoskopischer Adrenalektomie hatten im Vergleich zum konventionellen Vorgehen intraoperativ höhere systolische und diastolische maximale Blutdruckwerte sowie Spitzen über 200 mmHg (statistisch nicht signifikant). Faktoren mit möglichem Einfluss auf intraoperative hämodynamische Veränderungen waren in der multivariaten Analyse das Geschlecht (p=0,0107), der operative Zugangsweg (p=0,0153), das Patientenalter (p=0,0364) und die Tumorgröße (p=0,0484). Die postoperative stationäre Verweildauer war nach endoskopischer Operation signifikant kürzer (p<0,0001).Schlussfolgerung Die endoskopische Adrenalektomie beim Phäochromozytom ist in der Routine ohne vermehrtes Risiko kardiovaskulärer Komplikationen die Methode der Wahl. Das offene Vorgehen sollte extraadrenalen Befunden oder sehr großen Tumoren mit Malignitätsverdacht vorbehalten bleiben.   相似文献   
6.
7.
OBJECTIVE: A safe entry zone to tegmental lesions was identified based on intraoperative electrophysiological findings, the compound muscle action potentials (CMAP) from the extraocular muscles, and anatomic considerations. This entry zone is bordered caudally by the intramesencephalic path of the trochlear, laterally by the spinothalamic tract, and rostrally by the caudal margin of the brachium of the superior colliculus. METHODS: Four intrinsic midbrain lesions were operated upon via the safe entry zone using the infratentorial paramedian supracerebellar approach. All lesions involved the tegmentum and included an anaplastic astrocytoma, a metastatic brain tumor, a radiation necrosis, and a cavernous angioma. CMAP were bilaterally monitored from the inferior recti (for oculomotor function) and superior oblique (for trochlear nerve function) muscles. RESULTS: In three of four cases, CMAP related to the oculomotor nerve were obtained upon stimulation at the cavity wall after removal of the tumor. Stimulation at the surface of the quadrigeminal plate, however, did not cause any CMAP response. Using this monitoring as an indicator, the lesions were totally removed. CONCLUSIONS: In the surgery of tegmental lesions, CMAP monitoring from extraocular muscles is particularly helpful to prevent damage to crucial neural structures during removal of intrinsic lesions, but less so to select the site of the medullary incision. The approach via the lateral part of the colliculi is considered to be a safe route to approach the tegmental lesions.  相似文献   
8.
9.
Ten years experience with acute peritoneal dialysis in 39 preterm-, newborn and small infants shows advantage and low risk of surgically implanted single dacron cuffed silicone catheters compared to trocar catheters.  相似文献   
10.
设为首页 | 免责声明 | 关于勤云 | 加入收藏

Copyright©北京勤云科技发展有限公司  京ICP备09084417号