首页 | 本学科首页   官方微博 | 高级检索  
文章检索
  按 检索   检索词:      
出版年份:   被引次数:   他引次数: 提示:输入*表示无穷大
  收费全文   6871篇
  免费   390篇
  国内免费   36篇
耳鼻咽喉   87篇
儿科学   176篇
妇产科学   158篇
基础医学   1240篇
口腔科学   122篇
临床医学   620篇
内科学   1306篇
皮肤病学   95篇
神经病学   684篇
特种医学   309篇
外科学   1096篇
综合类   47篇
一般理论   1篇
预防医学   403篇
眼科学   118篇
药学   590篇
中国医学   10篇
肿瘤学   235篇
  2022年   43篇
  2021年   78篇
  2020年   56篇
  2019年   70篇
  2018年   77篇
  2017年   72篇
  2016年   99篇
  2015年   107篇
  2014年   153篇
  2013年   192篇
  2012年   288篇
  2011年   320篇
  2010年   214篇
  2009年   221篇
  2008年   347篇
  2007年   356篇
  2006年   326篇
  2005年   336篇
  2004年   345篇
  2003年   359篇
  2002年   328篇
  2001年   151篇
  2000年   184篇
  1999年   168篇
  1998年   89篇
  1997年   74篇
  1996年   70篇
  1995年   68篇
  1994年   72篇
  1993年   62篇
  1992年   100篇
  1991年   95篇
  1990年   79篇
  1989年   82篇
  1988年   86篇
  1987年   94篇
  1986年   79篇
  1985年   72篇
  1984年   63篇
  1983年   58篇
  1982年   56篇
  1981年   54篇
  1980年   44篇
  1979年   45篇
  1978年   38篇
  1977年   45篇
  1976年   37篇
  1975年   44篇
  1973年   39篇
  1972年   35篇
排序方式: 共有7297条查询结果,搜索用时 15 毫秒
1.
European Radiology - The strongest adverse prognostic factor in myxoid/round cell liposarcomas (MRC-LPS) is the presence of a round cell component above 5% within the tumor bulk. Its identification...  相似文献   
2.
BackgroundNeoadjuvant yttrium-90 transarterial radioembolization (TARE) is increasingly being used as a strategy to facilitate resection of otherwise unresectable tumors due to its ability to generate both tumor response and remnant liver hypertrophy. Perioperative outcomes after the use of neoadjuvant lobar TARE remain underinvestigated.MethodsA single center retrospective review of patients who underwent lobar TARE prior to major hepatectomy for primary or metastatic liver cancer between 2007 and 2018 was conducted. Baseline demographics, radioembolization parameters, pre- and post-radioembolization volumetrics, intra-operative surgical data, adverse events, and post-operative outcomes were analyzed.ResultsTwenty-six patients underwent major hepatectomy after neoadjuvant lobar TARE. The mean age was 58.3 years (17–88 years). 62% of patients (n=16) had primary liver malignancies while the remainder had metastatic disease. Liver resection included right hepatectomy or trisegmentectomy, left or extended left hepatectomy, and sectorectomy/segmentectomy in 77% (n=20), 8% (n=2), and 15% (n=4) of patients, respectively. The mean length of stay was 8.3 days (range, 3–33 days) and there were no grade IV morbidities or 90-day mortalities. The incidence of post hepatectomy liver failure (PHLF) was 3.8% (n=1). The median time to progression after resection was 4.5 months (range, 3.3–10 months). Twenty-three percent (n=6) of patients had no recurrence. The median survival was 28.9 months (range, 16.9–46.8 months) from major hepatectomy and 37.6 months (range, 25.2–53.1 months) from TARE.ConclusionsMajor hepatectomy after neoadjuvant lobar radioembolization is safe with a low incidence of PHLF.  相似文献   
3.
4.
Although common carotid artery (CCA) occlusions are rare, acute clinical presentations vary from mild to devastating strokes primarily due to tandem occlusions in the intracranial arteries. Three patients with acute CCA occlusions were treated with systemic tissue plasminogen activator (TPA). Blood pressures were kept at the upper limits allowed with TPA therapy with fluid balance and the 'head-down' position. Recanalization occurred in intracranial vessels only. Marked early neurological improvement occurred in two of three patients. CCA occlusions should not be considered contra-indication to systemic thrombolysis.  相似文献   
5.
BACKGROUND: The optimal projection data acquisition strategy for myocardial perfusion (MP) single photon emission computed tomography (SPECT) remains controversial. METHODS: We compared MP SPECT using 180 degrees and 360 degrees projection data obtained with the same acquisition time, reconstructed either with filtered back projection (FBP) or the iterative ordered-subsets expectation maximization (OS-EM) algorithm with various combinations of attenuation, detector response, and scatter compensation using mathematical observers and a myocardial defect detection task. We used Monte Carlo-simulated projection data from a population of 3-dimensional nurbs-based cardiac-torso (NCAT) phantoms with ranges of variability in patient anatomy, organ uptake, defect location, defect size, and noise level based on clinical data. Projection data from 180 degrees and 360 degrees acquisitions were generated by assuming the same acquisition time. After iterative or FBP reconstruction, standard postprocessing methods were applied. For each acquisition and reconstruction method, we optimized the number of iterations and cut-off frequency of the Butterworth filter using the Channelized Hotelling Observer methodology. The optimum set of parameters was that which gave the maximum area under the curve. RESULTS: For both acquisition protocols, OS-EM with compensations provided better performance than FBP or OS-EM without compensation. For FBP, the optimized 180 degrees acquisition provided a statistically significant increase in AUC as compared with optimized 360 degrees acquisition. For OS-EM, the AUCs for 180 degrees were slightly larger than for 360 degrees acquisitions when comparing images reconstructed with the same compensations. However, the differences were smaller and not statistically significant. CONCLUSION: With optimized reconstruction and filtering parameters, 180 degrees acquisition provided a statistically significant improvement over 360 degrees acquisition for FBP reconstruction. However, for OS-EM the differences were small and not statistically significant.  相似文献   
6.
Ohne ZusammenfassungMit 24 Textabbildungen.Vorgetragen: 1. I. Hausser, Ultraschall-Arbeitstagung Erlangen, 3. 5. 49; s. Kongreßbericht. 2. W. Doerr, ebendort; infolge Erkrankung vertreten durch I. Hausser. 3. R. Frey, Deutscher Chirurgenkongreß in Frankfurt, 9. 6. 49.  相似文献   
7.
Zusammenfassung An einem genealogisch zusammenhängenden Menschenmaterial von über 100 Personen wurde bis jetzt an 55 ein streng dominant erbliches, von Geburt an bestehendes Kinnmuskelzittern nachgewiesen.Bei vielen Trägern dieses Merkmals ist dieses mit gewissen bahnenden Tätigkeiten verknüpft, denen ein gemeinsamer spezifischer Gemütszustand (Achtsamkeit) innezuwohnen scheint, zu dessen Darstellung das Phänomen unter Umständen dienen könnte.Verf. sieht in dieser Verknüpfung eine Verwandtschaft des Phänomens mit den Affektäußerungen und mimischen Ausdrucksbewegungen des Menschen.Nach einem am 28. III. 1930 in der Wiener Gesellschaft der Ärzte gehaltenen Vortrage, wobei sieben Träger des Phänomens (Nr. 26, 28, 31, 34, 47, 50 und 52 des Stammbaums) vorgeführt wurden.Das Geburtsjahr wurde darum überall mitangeführt, weil es eine Hypothese, die sog. H. Swobodasche Siebenjahrlehre gibt, die den Einfluß eines Zeitfaktors in Form einer meist siebenjährigen Periodizität auf das erbliche Geschehen behauptet. Wie man sieht, könnte mau bei weniger ausführlichem Studium durch einige Beispiele (3, 11, 40!) versucht sein, auch aus dem vorliegenden Stammbaum ein solches Gesetz zu konstruieren. Genauerer Hinblick gibt aber schlagende Gegenbeispiele. Denn wie will H. Swoboda das unmittelbare Alternieren von Merkmalträgern und Merkmalfreien mit seiner Theorie in Einklang bringen? Z. B. Franz Sch. (4) ist tatsächlich 21, also dreimal sieben Jahre nach seiner Mutter Barbara (2) geboren. Der Einfluß dieses Siebenjahres muß nun aber schon im nächsten Jahr nach Swoboda erloschen sein, da ja der 1847 geborene Josef das KMZ. nicht bekam. Dann müßte aber das nächste Siebenjahr (1853) einen viel breiteren Einflußbereich (volle 5 Jahre) gehabt haben, da ihm sowohl Johanna (1850) wie Anton (1855) ihr KMZ. verdanken sollten. Das nächste Siebenjahr aber blieb überhaupt wirkungslos, denn Josefa (1860) ist frei von KMZ. Nun, was für das eine Siebenjahr recht ist, muß für das andere billig sein. Dies nur ein Beispiel für viele, das genugsam zeigt, wie trügerisch solches Spiel mit Zahlen ist. Und es ist immerhin bedenklich, wenn eine Lehre, die sich bis zu eugenetisehen Ratschlägen an hereditär belastete Eltern versteigt (!), an einem Erbmerkmal von so ungeheurer Durchschlagskraft, wie es das hier besprochene ist, ihre Gültigkeit nicht zeigen kann.  相似文献   
8.
9.
10.
After reduction of a disulfide bond at or near the mu opioid binding site in rat brain membranes, incubating membranes with 14 beta-bromoacetamido derivatives of either morphine, dihydromorphine, morphinone, or dihydromorphinone resulted in the irreversible inhibition of mu opioid binding to rat brain membranes. Without the addition of the disulfide bond-reducing reagent dithiothreitol, these affinity ligands bound reversibly to opioid binding sites. Binding to either delta or kappa opioid binding sites was not altered by alkylation of the membranes with the affinity ligands. The percentage of irreversible inhibition of mu opioid binding was dependent on the time and temperature of the incubation of membranes with the affinity ligands and on the concentrations of dithiothreitol and the affinity ligands. Incubating membranes with morphine afforded almost complete protection from alkylation of the mu opioid binding site. Naloxone and the l-isomer levorphanol also protected the site from alkylation, whereas the d-isomer dextrorphan and the kappa-selective opioid U50,488H did not protect the site. The mu-selective peptide [D-Ala2, (Me)Phe4,Gly(ol)5]enkephalin was the peptide that afforded the greatest protection. These studies have shown that, after the reduction of a disulfide bond at or near the mu opioid binding site, this sulfhydryl group can be specifically alkylated, resulting in the affinity labeling of the mu opioid binding site.  相似文献   
设为首页 | 免责声明 | 关于勤云 | 加入收藏

Copyright©北京勤云科技发展有限公司  京ICP备09084417号