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91.
Up to now there are no facts concerning the loosening rate of the cemented titanium stem (Trios). The central guiding canula and the longitudinal drilled stem shall ensure a symmetric cement mantle. In order to estimate the risk of aseptic loosening all Trios prostheses implanted in our clinic (n = 67; operations 1/95-11/96; max. follow-up: 3.1 years) were examined in a retrospective study and compared with a conventional femoral component (n = 141; Müller special; CoCr; operations 1977-1982). We used survivorship analysis to assess the results (Kaplan-Meier method; end point: revision). Compared to the conventional femoral stem the survival rate of the Trios prostheses was significantly worse (p = 0.0001). The probability of no revision after 3 years was 72% (conventional femoral component: 96%). Preoperative x-rays showed radiolucent lines surrounding the cement mantle. These findings as well as the loosening at the cement metal interface were confirmed intraoperatively. The explanted stems showed corresponding signs of abrasion on the surface. Our results prove that the application of cemented titanium stems might be problematic. With regard to the Trios prosthesis we recommend close routine check-ups to keep the chance of an early revision. 相似文献
92.
The optimal time to perform acute ACL reconstruction with respect to arthrofibrosis is discussed. Most authors prefer delayed surgery. The definition of the term "acute" varies between 48 hours and 4 weeks. In this study the limit was set at 60 hours. Acute ACL reconstruction was performed in 39 patients and delayed surgery in 35 patients after they had regained full ROM. The incidence of arthrofibrosis was not higher in the acutely operated group whereas overall inability to work was 44% lower in this population. When the indication is clear, we think that acute ACL reconstruction may be performed within 60 hours without a higher risk of postoperative development of arthrofibrosis. Nowadays, this strategy should also be considered for economic reasons. 相似文献
93.
Methicillin resistant Staphylococcus aureus-strains, isolated from 1994 to 1997 from patients of the traumatic surgery hospital Tübingen, were compared using lysotyping and pulsed-field gel electrophoresis. Both typing methods detected two clones causing an outbreak 1994 in 6 patients and a third endemic clone of MRSA, which was isolated from 5 patients (1995), 4 patients (1996), and 6 patients (1997). Additionally other MRSA-types were found in 6 cases of which transmissions occurred in up to three patients. An epidemiological connection to MRSA isolated from patients of the university hospital of Tübingen was made. Possible consequences for patient management and antibiotic strategies in MRSA-infections were discussed. 相似文献
94.
This case presents the history of a 56-year-old patient suffering from low back pain for a period of several weeks. The radiological und histopathological examination showed hints for a spondylodiscitis of the fifth lumbar vertebra. Due to a progressive destruction of the fifth vertebra a ventral stabilisation was performed. Again the histological examination showed the characteristics of an unspecific spodylodiscitis. The last biopsy, taken during the explantation of the fixateur interne showed a high malignant lymphoma. A course of chemotherapy was started following the CHOP-Protocol accompanied by radiotherapy. This case demonstrates that meticulous clinical examination as well as advanced radiological techniques can fail in rare differential diagnosis of spondylodiscitis. 相似文献
95.
Kahnbeinfrakturen – Diagnostik, Klassifikation und Therapie 总被引:8,自引:0,他引:8
Herbert's classification of scaphoid fractures provides the underlying rationale for treatment according to the fracture type. A CT bone scan in the long axis of the scaphoid is the best means of differentiating between stable and unstable fractures. This is difficult from conventional X-rays due to the particular three-dimensional anatomy of the scaphoid. To avoid long-term plaster immobilization and to diminish the risk of a nonunion, unstable fractures of type B should be fixed operatively. With headless screws such as the Herbert screw, which are now available in a cannulated shape, the majority of scaphoid fractures of type B1 and B2 can be stabilized using minimally invasive procedures. Severely displaced fractures require the classical open palmar approach. Proximal pole fractures (B3) are best managed from the dorsal approach, using the Mini-Herbert screw. Stable fractures of type A2 can be treated conservatively in a below-elbow cast or, alternatively, stabilized percutaneously, which allows early mobilization. 相似文献
96.
TGF-beta-1 gene transfer in joint cartilage cells. Stimulating effect in extracellular matrix synthesis 总被引:1,自引:0,他引:1
Möller HD Fu FH Niyibizi C Studer RK Georgescu HJ Robbins PD Evans CH 《Der Orthop?de》2000,29(2):75-79
TGF beta-1 has been shown to upregulate matrix synthesis in articular chondrocytes. TGF beta-gene transfer to chondrocytes has the potential to increase the local production of this key component within regenerating cartilage after trauma and could support the repair process in articular cartilage lesions. Primary rabbit articular chondrocytes were cultured and retrovirally transfected with the experimental TGF beta-1 and the lacZ marker gene for control purposes. After radioactive labeling of new synthesized matrix proteins results were compared with normal primary chondrocytes. After TGF beta-1 gene transfer the endogenous growth factor concentration was doubled compared to normal chondrocytes and decreased in the lacZ control group. The proteoglycan synthesis in TGF beta-1 transfected chondrocytes showed a 96% increase compared to the basal production of normal chondrocytes. The LacZ transfected group revealed the opposite effect by a 44% decrease. The collagen synthesis of TGF beta-1 transfected chondrocytes was 304% compared to normal chondrocytes, predominantly type II collagen. The lacZ group collagen production was reduced by 35%. We conclude that TGF beta-1 gene transfer overcomes the decreasing effect observed by transfection with the LacZ marker gene and increases matrix synthesis in articular chondrocytes. Genetically altered chondrocytes might improve the repair of cartilage lesions by stimulating matrix synthesis and supporting the expression of the hyaline phenotype. 相似文献
97.
B. Zimmermann A. Koch M. Zant R. Carbon D. Wenzel M. Wigger 《Monatsschrift für Kinderheilkunde》1997,145(11):1167-1169
Zusammenfassung
Wir berichten über 2 F?lle von Katzenkratzkrankheit. Diese Erkrankung z?hlt zu den seltenen Ursachen einer Lymphadenopathie. Die Verdachtsdiagnose stützt sich auf Katzenkratzer
in der Anamnese und die typischen Befunde mit Lymphknotenschwellung im Bereich der Prim?rl?sion.
相似文献
98.
C. von Schnakenburg P. F. Hoyer K. Latta H. J. Schlitt Gisela Offner 《Monatsschrift für Kinderheilkunde》1997,145(2):114-116
Zusammenfassung
Wir berichten über ein 7 Jahre altes M?dchen, das 14 Tage nach einer Nierentransplantation an Varizellen erkrankte. Erste
Symptome waren krampfartige Bauchschmerzen mit radiologischen Hinweisen auf einen Obturationssubileus bei Obstipation. Als
nach abführenden Ma?nahmen keine Besserung auftrat, wurde eine Probelaparotomie mit Entfernung des Tenckhoff-Dialysekatheters
durchgeführt. Dabei zeigte sich kein pathologischer Befund, insbesondere fanden sich keine Briden. Zwei Tage nach Beginn der
abdominalen Symptomatik trat ein zun?chst uncharakteristisches Exanthem auf. Aus den sich in den n?chsten 12 h entwickelnden
Bl?schen konnte Varicella-Zoster-Virus isoliert werden. Trotz hochdosierter Gabe von Aciclovir und Varicella-Zoster-Immunglobulin
entwickelte sich ein fulminantes Leberversagen mit Verbrauchskoagulopathie. Die Patientin verstarb am 18. postoperativen Tag
trotz intensiver supportiver Therapie im Multiorganversagen.
Diskussion: Vor dem Hintergrund dieser letalen Varizelleninfektion wird auf die Komplikationen und die teilweise untypischen
Verl?ufe von Windpocken bei immunsupprimierten Kindern hingewiesen. Eine aktive Impfung ist daher bei seronegativen Patienten
vor einer geplanten Organtransplantation zu fordern.
相似文献
99.
Zusammenfassung
Anhand von 3 Fallbeispielen aus der Spina-bifida-Ambulanz der Klinik für Kinder und Jugendliche der Universit?t Erlangen wird
über die Problematik von Frakturen bei Patienten mit Meningomyelozele sowie deren Therapiekonzept berichtet. In übereinstimmung
mit Literaturberichten zeigen die Kasuistiken, da? schwere Allgemeinreaktionen, lokale und systemische Entzündungsparameter
und variable radiologische Befunde mit h?ufig ausgedehnter reaktiver Kallusbildung die Diagnosestellung von Frakturen bei
Patienten mit Meningomyelozele, die nicht selten schmerzlos und ohne erinnerliches Trauma verlaufen, erheblich erschweren
k?nnen. Differentialdiagnostisch kommen Osteomyelitis, maligne Knochentumoren und aneurysmatische Knochenzysten in Frage.
Diskussion: Statische Belastung durch Geh-/ Stehtraining sowie die Verkürzung von Immobilisationsphasen stellen wichtige Faktoren in
der Prophylaxe von Frakturen bei Meningomyelozyelepatienten dar. Das Therapiekonzept von Frakturen bei unserer Patientengruppe
weist wesentliche Unterschiede zu den allgemeinen unfallchirurgischen und orthop?dischen Richtlinien auf.
相似文献
100.
Zusammenfassung
Fragestellung: Ziel dieser retrospektiven Untersuchung war es, den Stellenwert der Sonographie bei der Diagnostik von Komplikationen
entzündlicher ZNS-Erkrankungen bei Neugeborenen und S?uglingen zu erarbeiten. Methode: 14 Kinder mit pr?natalen Infektionen,
81 Kinder mit eitrigen und 19 Kinder mit ser?sen Meningoenzephalitiden wurden im Zeitraum von Januar 1980 bis Dezember 1990
behandelt und mit Hilfe der zweidimensionalen Sch?delsonographie und teilweise auch der gepulsten und farbkodierten Doppler-Sonographie
untersucht. Das Alter der Patienten lag zwischen 1 Tag und 1 Jahr. Ergebnisse: Sonographisch erkennbare Komplikationen waren
ein Shunt-pflichtiger Hydrozephalus (26 Patienten), Erweiterungen der ?u?eren Liquorr?ume (24 Patienten), intrazerebrale,
periventrikul?re und im Basalganglienbereich lokalisierte Echogenit?tsvermehrungen (11 Patienten), eine Ventrikulitis (10
Patienten), isolierte porenzephale Zysten (6 Patienten), eine multizystische Enzephalomalazie (5 Patienten) und ein Hirnabsze?
(3 Patienten). Mit Ausnahme der Erweiterungen der ?u?eren Liquorr?ume waren alle Komplikationen am h?ufigsten in der Neonatalperiode
zu beobachten. Schlu?folgerung: Die zerebrale Ultrasonographie ist eine sichere und genaue Methode, um die im S?uglingsalter
h?ufig auftretenden Komplikationen von Meningoenzephalitiden im S?uglingsalter frühzeitig zu erfassen und entsprechend zu
therapieren. Unserer Meinung nach ist eine sonographische Untersuchung innerhalb der 1. Woche nach Diagnosestellung einer
Meningoenzephalitis im Neugeborenen- oder S?uglingsalter, in der 2. Woche und vor der Entlassung indiziert. Beim Auftreten
von Komplikationen oder zur überprüfung der Effizienz spezieller Therapiema?nahmen sind im Einzelfall entsprechend h?ufigere
sonographische Kontrolluntersuchungen angezeigt.
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