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81.
Hypoxic pulmonary vasoconstriction (HPV) was first described by von Euler and Liljestrand in 1946 and is still the only known vascular feedback control mechanism in the lung. This technique results in a redistribution of blood flow away from poorly ventilated areas into better ventilated regions, thus reducing shunt. HPV functions as a local mechanism that acts in response to alveolar hypoxia but in the smallest areas of the lung, making it an important mechanism in all situations where ventilation perfusion mismatch occurs. To be effective, HPV needs normal pulmonary areas into which blood flow can be diverted. This explains why the efficacy of the treatment depends on the area that is vasoconstricted. The effect on PaO2 is maximal when the amount of the hypoxic lung ist 30–70%. If the area in vasoconstriction is small, the influence on PaO2 is negligible. On the other hand, when most of the lung is hypoxic, there is no significant normoxic region to which the hypoxic region can divert flow. In that case it does not matter, in terms of PaO2, whether the hypoxic region has active hypoxic pulmonary vasoconstriction or not. In this situation HPV becomes a rather detrimental mechanism, because it causes an increase in pulmonary arterial pressure. At some stage a turning point, where the gain in PaO2 is lost due to an increase in right ventricular afterload, inducing a decrease in CO. The reaction is diminished by exogenous manipulations, drugs (inhalation anesthetics, direct vasodilators), endotoxin, very low PaO2 values, vasodilating mediators and changes in the acid-base balance. Acidosis and alcalosis inhibit HPV. Factors like spontaneous or mechanical ventilation, PEEP, open or closed chest, and the type of hypoxia (atelectasis or nitrogen) have no influence on HPV. The small arteries, those less than 500?μm in diameter, were identified as the location of the hypoxic constriction. Pulmonary vascular smooth muscle cells in pure culture undergo reversible and repeated hypoxic constriction. Examination of a histological lung section emphasizes that the small arteries are closely surrounded by alveoli gas on the outside and by mixed venous blood on the inside. Thus, the response is believed to be accounted for by each smooth muscle cell in the pulmonary arterial wall responding proportionally to the local oxygen tension in its vicinity and depending on alveolar as well as mixed venous oxygen pressure. The biochemical intracellular mechanism remains unknown. 相似文献
82.
Swetlana Iliaeva 《Manuelle Medizin》2002,40(1):28-31
Zusammenfassung
Die neurologische Untersuchung und Differenzialdiagnostik bei Neugeborenen und S?uglingen wird aus der Sicht der Manualmedizin
besprochen.
Die Zuordnung der neurologischen Befunde zu einer neurologischen Kategorie oder zu einem neurologischen Syndrom bzw. zur Kombination
mit den funktionellen vertebrogenen St?rungen bietet für die Manualmediziner erhebliche Vorteile an. Deshalb wird au?er einer
traditionellen manuellen Untersuchung sowie der Auswertung des R-Bildes auch eine gründliche kinderneurologische Untersuchung
praktiziert sowie empfohlen.
Beim Vorliegen des vollst?ndigen klinischen neuroorthop?dischen Bildes kann weiterhin beurteilt werden, ob die funktionelle
vertebrogene St?rung mit einer eher zentralen L?sion bei einem Hirnschaden oder mit einer perinatalen Rückenmarkssch?digung
kombiniert wird. Das diffentialdiagnostische Vorgehen gibt eine wichtige Entscheidungshilfe für die richtige Auswahl der durchzuführenden
Therapien und macht verl?ssliche Aussagen zur Prognose m?glich. 相似文献
83.
本文检测了140例丙型肝炎病毒(HCV)抗体(抗-HCV)阳性的慢性丙型肝炎(CHC)的HCV核酸(HCVRNA)和IgM抗体(抗-HCVIgM)两项指标。结果表明,原始诊断为不同临床型的肝炎(HC)患者,8年随访时,HCVRNA和抗-HCVIgM阳性率分别为80.7%和90.7%(u=2.39P<0.05).在原始诊断不同临床型HC转慢者中,上述两项指标均未发现统计学上的差别(均为P>0.05)。HCVRNA与抗-HCVIgM配对比较,符合率为78.6%。基因分型初步结果表明,河北省固安HCV以基因Ⅱ型为主。本研究提示,随访8年的CHC患者绝大多数仍有传染性;本文方法检测的抗-HCVIgM不能代表早期感染标志,但代表慢性感染活动化或带毒,所以,在不具备检测HCVRNA的地方更具有实用价值. 相似文献
84.
Prof. Dr. Bernhard Tillmann 《Operative Orthopadie und Traumatologie》1992,4(3):181-184
Ohne Zusammenfassung
相似文献
85.
TOMAS VIKERFORS ANDERS STJERNA PER OLCN RAOUL MALMCRONA LARS MAGNIUS 《Journal of internal medicine》1988,223(1):45-52
ABSTRACT In a prospective study, 57 patients with a preliminary diagnosis of myocarditis were investigated. Twenty-four patients were considered to have an acute myocarditis, 14 had a suspected myocarditis, while in 19 patients myocarditis was excluded. Episodes of frequent supraventricular and/or ventricular extrasystoles during hospital stay were seen in 8/24 cases (33%) with myocarditis and in 1/19 cases (5%) without myocarditis. On follow-up 1 month later, no supraventricular extrasystoles were observed in either group. Echocardiographic signs consistent with left ventricular insufficiency were noted in 7/24 cases (29%) with myocarditis, in 1/14 cases (7%) with suspected myocarditis and in no case without myocarditis. With a “routine” serologic test battery covering influenza viruses A and B, adenovirus, Coxsackie virus group B, ECHO viruses, Chlamydia psittaci, Mycoplasma pneumoniae and hemolytic streptococci group A, a possible etiology could be documented in 9/24 cases (38%) with myocarditis and in 4/19 cases (21%) without myocarditis. Enterovirus-specific IgM was detected with solid-phase reverse immunosorbent test (SPRIST) in 12/23 (48%) cases with myocarditis and in 3/16 cases (19%) without myocarditis. In SPRIST-IgM-positive cases, IgM antibodies were detected in 15/20 (75%) of the sera taken on admission. The overall serological results indicated a recent infection in 16/24 cases (67%) with myocarditis and in 5/19 cases (26%) without myocarditis (p < 0.05). 相似文献
86.
研究了77例长沙地区孕、产妇的宫颈排毒(CMV)情况及母、婴的免疫状态,并对宫颈排毒及CMV一IgM阳性的母亲所生小孩进行临床追踪。结果显示:孕妇宫颈排毒率为4.5%,抗CMV-IgG和抗CMV-IgM阳性率分别为77%和13%,59例脐血CMV-IgM阴性。宫颈排毒的3例其抗体检测抗CMV-IgG均阳性,抗CMV-IgM仅一例阳性。作者认为,对妊娠期活动性CMV感染的诊断,仅检测抗CMV-IgG和抗CMV-IgM抗体滴度仍不足,尚须结合病毒分离和其它检测手段。 相似文献
87.
Various systemic disorders in childhood lead to ocular changes. This review summarizes the ocular symptoms of the most important juvenile disorders. The therapy of typical ocular disorders, effecting the eye with systemic disorders, is presented. Furthermore ocular therapy is mentioned in detail if this varies from the therapy of the systemic disorder. 相似文献
88.
目的 探讨急性胰腺炎患者血浆vW因子的变化及其临床意义。方法 采用双抗体夹心固相酶免疫法测定 3 5例急性胰腺炎患者和 3 0名健康献血者的血浆vW因子水平 ,对其进行相关性分析。结果 急性胰腺炎患者入院后 2 4h血浆vW因子水平为 2 15 .0 %± 2 3 .4% ,显著高于正常对照组 10 7.5 %± 2 9.6% (P <0 .0 0 1) ;重症急性胰腺炎患者血浆vW因子显著高于轻型急性胰腺炎患者 (P <0 .0 1) ;血浆vW因子预测重症AP的敏感性、特异性和准确性分别是 91.7%、87.0 %和 88.7%。结论 急性胰腺炎患者存在血管内皮损伤 ;测定急性胰腺炎患者血浆vW因子水平可早期预测病情的严重程度 相似文献
89.
90.
Prof. Dr. Rüdiger Köhling 《Zeitschrift für Epileptologie》2007,20(1):1-14
Zusammenfassung
Die Epilepsieforschung ist kein neues wissenschaftliches Feld—klinische und experimentelle Untersuchungen werden seit Jahrzehnten
betrieben. Trotz dieser fortw?hrenden Bemühungen sind die Pathomechanismen der Epilepsie letztlich nicht vollst?ndig gekl?rt—allerdings
gelangen in den letzten Jahren auch beachtliche Fortschritte. Vor allem durch die Kombination genetischer, molekularer und
funktioneller Analysen konnten wichtige Teilaspekte der Entstehungsprozesse der Epilepsie aufgekl?rt werden. Der vorliegende
übersichtsartikel soll nach einer kurzen Er?rterung der grunds?tzlichen Faktoren der Erregbarkeit einzelner Zellen und des
neuronalen Zellverbandes in fünf kurzen Kapiteln einen überblick über den aktuellen Forschungsstand liefern. Innerhalb der
ersten drei Abschnitte werden Ver?nderungen spannungsabh?ngiger Str?me, der synaptischen Transmission und deren Modulation
sowie der Expression von Gap junctions beleuchtet. Darüber hinaus widmet sich ein Abschnitt morphologischen Ver?nderungen.
Der letzte Teil behandelt Aspekte spezifischer genetischer Syndrome.
Dieser Beitrag ist bereits in verkürzter Form in der Zeitschrift „Klinische Neurophysiologie“, Bd. 37 (2006), S. 1–9, unter
dem Titel „Pathophysiologie der Epilepsie“ erschienen. 相似文献