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31.
H L Little 《Ophthalmology》1985,92(2):279-283
Panretinal photocoagulation (PRP) is the treatment of choice for proliferative diabetic retinopathy. Indications for treatment are the presence of disc new vessels or the presence of new vessels elsewhere with hemorrhage. Rubeosis iridis and retinal neovascularization undergo involution following panretinal photocoagulation. The long-term visual results are excellent excepting for eyes with diffuse diabetic retinal ischemia. Long-term follow-up and repeat photocoagulation as needed are advised.  相似文献   
32.
Nineteen blind eyes enucleated for painful angle closure-glaucoma secondary to iris neovascularization (rubeosis iridis) were examined by scanning electron microscopy and correlative light and transmission electron microscopy. Fresh and deparaffinized tissue from patients with diabetes mellitus, central retinal vein occlusion, and retinoblastoma were studied. Scanning electron microscopy revealed extensive peripheral anterior synechia formation and flattening and effacement of the anterior iridic surface by a confluent fibrovascular membrane. New vessels on the anterior iris uniformly were hidden beneath a clinically inapparent, superficial layer of myofibroblasts, ie, fibroblastic cells with smooth muscle differentiation. Myofibroblasts may provide the motive force for synechial closure and ectropion iridis in neovascular glaucoma.  相似文献   
33.
Zusammenfassung Das Neovaskularisationsglaukom ist als typisches Sekundärglaukom Folge okulärer oder systemischer (Vor-)Erkrankungen. Durch Ausbildung einer fibrovaskulären Membran auf der Irisvorderfläche (Rubeosis iridis) bis in den Kammerwinkel kommt es zu einer irreversiblen Verlegung des Abflusssystems mit entsprechender Drucksteigerung. Die häufigste Ursache ist eine retinale Ischämie, bedingt durch einen Gefäßverschluss oder diabetische Veränderungen. Differenzialdiagnostisch müssen v. a. das akute Winkelblockglaukom oder auch ein dekompensiertes Offenwinkelglaukom abgegrenzt werden. Die Behandlung hat die Beseitigung der Ursache oder zumindest eine Reduktion der Risikofaktoren zum Ziel (z. B. durch Laserkoagulation der Netzhaut) oder besteht aus zyklodestruktiven Maßnahmen. Medikamentös kommen gefäßabdichtende (Steroide, Zykloplegika) und kammerwasserproduktionshemmende Substanzen (Carboanhydrasehemmer, -Blocker) sowie in Zukunft möglicherweise antiangiogenetisch wirksame Präparate zur Anwendung. Auch der Einsatz von Dränageimplantaten wird diskutiert.  相似文献   
34.
Ganglioneuroma, heterochromia iridis, and Horner's syndrome   总被引:1,自引:0,他引:1  
A child with mediastinal and supraclavicular ganglioneuroma, heterochromia iridis, and Horner's syndrome is described. The authors postulate that the thoracic neoplasm originated as a congenital neuroblastoma with metastasis to the supraclavicular lymph nodes and subsequent benign transformation, and that the ocular abnormalities resulted from sympathetic ganglion injury by the tumor in infancy. This seems to be the first published report of such ocular abnormalities associated with mediastinal ganglioneuroma.  相似文献   
35.
Of 93 eyes with proliferative diabetic retinopathy treated by argon laser panretinal photocoagulation, two (2.2%) developed rubeosis. The incidence of rubeosis in five xenon-treated eyes was one (1.9%) and in an untreated group of 52 eyes, two (3.8%) developed rubeosis. The incidence of rubeosis in central retinal vein occlusion demonstrating retinal ischemia on fluorescein angiography was 60%, while in patients with central retinal vein occlusion and good capillary perfusion, the incidence of rubeosis only 1%. Panretinal photocoagulation was more effective in controlling rubeosis in diabetics than in patients with central retinal vein occlusion.  相似文献   
36.
眼内液中PEDF、VEGF含量变化对糖尿病视网膜病变的意义   总被引:2,自引:4,他引:2  
目的:测定增殖型糖尿病视网膜病变(PDR)患者房水、玻璃体及血清中色素上皮源性因子(PEDF)、血管内皮生长因子(VEGF)的浓度变化,并探讨其变化的来源及临床意义.方法:以41只糖尿病视网膜病变患眼为研究对象,其中16只继发虹膜新生血管(NVI),21只特发性黄斑裂孔(MH)患眼作为对照.应用酶联免疫吸附法(ELISA),分别测定3组患眼房水、玻璃体、血清中PEDF、VEGF的质量浓度.采用单因素方差分析比较3组房水、玻璃体、血清中PEDF及VEGF的水平,采用Pearson相关性检验分析房水中PEDF、VEGF水平与血清、玻璃体中的关系,并分别分析3种眼内液中PEDF与VEGF的关系.结果:房水中PEDF浓度在对照组、PDR无继发NVI组、PDR继发NVI组依次降低,VEGF浓度依次升高,玻璃体中PEDF、VEGF浓度具有类似的变化趋势.房水PEDF、VEGF水平与血清的无明显相关性,与玻璃体的呈一定正相关性.眼内液中PEDF浓度与VEGF浓度呈负相关.结论:眼内液PEDF水平降低、VEGF水平升高可能对PDR的发生、发展起到重要作用.PDR发展过程中,房水中这两种因子的浓度变化可能主要受眼局部病变影响.PEDF、VEGF分别作为血管抑制因子和血管刺激因子的代表,其眼内分布失衡可能是促成NVI及视网膜新生血管发生的重要因素.  相似文献   
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