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Zusammenfassung 30 Patienten mit extrahepatischer Cholestase aufgrund eines malignen Tumors erhielten eine permanente, percutan-transhepatisch eingesetzte Gallengangs-Endoprothese. Als Prothese wurde ein Teflon-Tubus (AD/ID 4,0/3,0 mm) ohne Seitenlöcher (13 Fälle) oder mit Seitenlöchern (17 Fälle) verwandt. Die Dauer der Gallendrainage durch die Endoprothese betrug 1– 32 Wochen. Die Drainagefunktion der Endoprothese ohne Seiten öcher wurde als partiell effektiv in 7 Fällen und als insuffizient in 6 Fällen Vorgetragen auf der 61. Tagung der Deutschen Röntgengesellschaft, Köln, 15.-17. Mai 1980 eingestuft. Die Drainagefunktion der Endoprothese mit Seitenlöchern wurde als optimal in 4 Fällen, als partiell effektiv in 10 und als insuffizient in 3 Fällen bewertet. Die Dysfunktion der Endoprothese in 9 von 30 Fällen war auf fehlende Seitenlöcher, spontanen Verschluß oder spontanes Gleiten der Prothese zurückzuführen. 8 Patienten entwickelten Symptome einer Cholangitis. In vier Fällen trat eine Sepsis nach Einsetzen der Prothese auf. Ein Patient starb an den Folgen eines intrahepatischen Pseudo-Aneurysmas, das sich nach Läsion einer Segmentarterie als Folge der transhepatischen Drainage entwickelt hatte.
Experience with the percutaneous transhepatic insertion of a bile duct endoprosthesis
Summary In thirty patients with extrahepatic cholestasis because of a malignant tumor a permanent bile duct endoprosthesis was inserted nonsurgically. As prosthesis a teflon tube (OD/ID 4.0/3.0 mm) was used without side holes (13 cases) or with side holes (17 cases). The bile was drained through the endoprosthesis during a period of 1–32 weeks. The drainage function of the endoprosthesis without side holes was classified as partially effective in seven cases and as insufficient in six cases. The drainage function of the endoprosthesis with side holes was judged as optimal in four cases, partially effective in ten and insufficient in three cases. The dysfunction of the endoprosthesis in nine of thirty cases was caused by lack of side holes, spontaneous occlusion or spontaneous dislocation of the prosthesis. Eight patients developed symptoms of cholangitis. In four cases sepsis occurred after insertion of the prosthesis. One patient died from the sequelae of an intrahepatic pseudoaneurysm, which had developed from a damaged segmental artery following the transhepatic bile drainage.
Vorgetragen auf der 61. Tagung der Deutschen Röntgengesellschaft, Köln, 15.–17. Mai 1980  相似文献   
123.
洛索洛芬钠的重排合成工艺研究   总被引:6,自引:0,他引:6  
甲苯经酰化、缩酮重排和水解转化成2-对甲苯基丙酸后,经溴代、酯化制成2-对溴代甲苯基丙酸乙酯,再在PEG-600和无水碳酸钾存在下,对2-乙氧羰基环戊酮进行烷基化后,直接水解、脱羧、成盐而得洛索洛芬钠,总收率35%。  相似文献   
124.
通过对70例肝内胆管结石病人的B超和PTC的检查结果及手术所见等来评估了B超与PTC的临床价值,在结石定位诊断的完全正确性、胆管扩张诊断的正确性以及诊断的全面性上B超要优于PTC,并且通过技术因素的改进B超诊断的全面性和准确性可进一步提高。  相似文献   
125.
作者研究了月桂氮酮的合成,确定以月桂醇为起始原料经溴代反应和N-烷基化反应,合成了月桂氮酮,总收率可达78%。其中N-烷基化反应考虑到成本、操作方便等因素,使之能适应国内工业化生产的实际需要,选择了液-液相转移催化方法。经实验研究表明:以65%~70%氢氧化钠溶液为缩合剂,经TBAB为相转移催化剂,其收率可达90%。  相似文献   
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本文报告33年间562例手术证实之肝胆管结石症的外科治疗结果。本病占同期手术胆石症的32.9%(562/L706).335例(59.6%)并发AOSC。东方胆管性肝炎综合征(OCHS)143例(25.4%)。结石分布于肝内及肝外者76.2%,单纯肝内者23.8%。合并胆道蛔虫25.4%。本组采用9种不同术式:胆总管抢救性减压416/562次(74%)。PTc及pTCD失败车30.6%,本组术后死亡率8.2%,67.4%死子AOSC,残石率52.3%,残余胆蛔率15.9%,再手术率26.5%.作者认为本病为一社会经济环境性疾病.手术方式应根据术中病理改变个体化选择。  相似文献   
130.
Test strips impregnated with phenylthiocarbamide (PTC) have been used to identify genetic differences based on whether a bitter taste is perceived. To determine whether smokers who perceive PTC as bitter tasting ("tasters") would differ from those who describe it as tasteless ("non-tasters") on smoking-related variables, we studied 464 current smokers (70% female, 79% White; mean age 30.5+/-9 years) recruited to participate in laboratory experiments and clinical trials. Of these, 217 (47%) reported the PTC strips as tasteless and 154 (33%) as tasting bitter. The remaining 93 (20%) described the taste as salty, sweet, or other and were excluded from further analyses. Comparing tasters with non-tasters, we found significant differences in mean (S.D.) total years smoked (14.5 [9.2] for non-tasters, vs. 12.6 [8.4] for tasters, p<.05), Fagerstrom Tolerance Questionnaire scores (6.4 [2.1] vs. 5.8 [2.1], p<.01), and scores on the Positive Reinforcement scale of the Michigan-Nicotine Reinforcement Questionnaire (8.1 [2.9] vs. 6.8 [3.1], p<.05). Results suggest that among smokers, ability to taste PTC may confer some protection from development of nicotine dependence and positive reinforcement from smoking.  相似文献   
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