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741.
Various experiments designed to increase the absorptive surface of the intestine to minimize dependence on total parenteral nutrition in short-bowel syndromes have been challenged by the limitations of the vascular supply to the gut. We have investigated the feasibility of small-bowel lengthening in a rabbit model by creating a neo-mesentery for a segment of jejunum. In this method the serosa of the antimesenteric aspect of the jejunum is removed and a flap of omentum is attached to this surface. Intestinal segments were separated from their original mesentery after 5, 6, and 7 weeks of omental revascularization and specimens examined histologically 24 h after vascular division. Our data support the hypothesis that intestinal segments with both omental and mesenteric pedicles are viable and that the small bowel can be divided longitudinally and remodelled for elongation with the vascular support of the two distinct sources.  相似文献   
742.
Zusammenfassung Bei Unterschenkeldefekten >4 cm ist eine Spongiosaplastik oder Rippenspananlage zur Überbrückung nicht mehr ausreichend, so daß wir in diesen Fällen seit 1988 eine Kallusdistraktion nach Ilisarov mit externer Fixierung durch Implantate der AO/ASIF durchführen. Bis zum 1. B. 1995 wurden 15 Patienten mit Unterschenkeldefektfrakturen mit der Kallusdistraktion behandelt. Die durchschnittliche Defektgröße betrug 7 cm, so daß über 1 m Röhrenknochen erzeugt werden konnte. Es handelte sich um 11 Männer und 4 Frauen im Durchschnittsalter von 21,3 Jahren. Bei den Defekten war 3mal eine Knochenresektion bei Tumoren erfolgt und 12mal eine zweit- oder drittgradig offene Fraktur vorausgegangen, davon 6mal mit begleitender Osteomyelitis. Im Mittel waren 5,3 Operationen zum Aufbau erforderlich. Die Komplikationsrate betrug 53% bei einer Behandlungszeit von durchschnittlich 1 Jahr. Bei allen abgeschlossenen Behandlungen waren die Endergebnisse exzellent und gut. Eine Amputation konnte in allen Fällen vermieden werden. Kontraindikation bei Anwendung dieses Verfahrens ist eine fehlende Mitarbeit des Patienten. Durch die Kallusdistraktion besteht eine realistische Chance des Extremitätenerhalts bei schwerem Weichteil- und Knochenschaden. Durch die komplette körperliche Reintegrationsmöglichkeit bei erhaltener Extremität kann eine hohe Motivation bei den Patienten erreicht werden.
Segmental displacement with bone distraction in wide open tibial fractures
In open tibial fractures with defects over 4 cm, spongiosaplasty is considered to be insufficient. Since 1988 we have tried to apply Ilisarov's ideas of callus distraction in combination with modern external fixation devices and AO/ASIF implants. By August 1995, 15 patients with severe tibial fractures had been treated. The bone defect averaged 7 cm. Thus, more than 1 m of tubular bone was produced. Eleven male and 4 female patients, averaging 21.3 years in age, were given this treatment. The defect was caused by resection of a malignancy in 3 cases and a second- or third-degree open fracture in 12 cases, accompanied by osteomyelitis in 6 cases. Reconstruction required an average of 5.3 operations. The complication rate was 53%, and the median duration of treatment was about 1 year. The final results were excellent or good. Amputation could be avoided in all instances. This treatment is contra indicated if the patient exhibits a lack of compliance. There is a realistic chance of salvaging the limb in cases of severe soft tissue and bone defects. In terms of economical considerations, this treatment is cost effective. Physical integrity and mobility without aid is the important motivation for these patients.
  相似文献   
743.
本试验对青山羊胫骨骨折端分别施加不同的压应力,观察其对骨折愈合的影响。体外测试表明本外固定器具有较低的应力保护作用。X线片发现随着加压量的增大,外骨痂出现渐晚且骨痂量减少,术后6周轻度加压者骨折线模糊,重度加压者外骨痂中仍可见与骨折线平行的透光影。力学测试虽各组间无统计学差异,但轻度加压者骨折愈合强度更接近正常骨。组织学检查各组骨折均为二期愈合,切片中可见内、外骨痂及桥梁骨痂,但随着加压量增大,骨痂成熟度下降。  相似文献   
744.
自1984年10月应用干骺端截骨下肢延长术治疗下肢短缩26例,其中脊髓灰质炎后遗症25例,术前,肢体短缩2.5~11.0cm,平均4.5cm。术后延长2.8~11.5cm,平均4.5cm。功能恢复满意.这是一种新的下肢延长术,适于矫治骨骺已融合的下肢短缩。  相似文献   
745.
介绍一种骨盆支撑内固定钉   总被引:3,自引:0,他引:3  
目的:解决髂骨截骨延长术生植骨块压缩,吸收和移位问题,方法:设计制作骨盆支撑内固定钉,行小儿麻痹后遗症下肢短缩畸形,髂骨截骨延长术内固定32例。结果:经1-4年随访,平均延长3.4cm,功能恢复满意,步态明显改善,未发生严重并发症,优良率为100%,结论:该钉具有牢固的支撑内固定作用,避免了术后的回缩,吸收和植骨块移位,卧床时间短,骨愈合迅速。  相似文献   
746.
目的:观察牙体缺损不同部位牙冠延长术后的疗效。方法:对38颗牙体缺损达龈下的患牙行牙冠延长术。以恢复患牙的生物学宽度。术中将31例缺损位于龈下≤3mm的患牙的牙槽嵴顶降至断缘根方3mm,4例缺损位于龈下≥4mm仅进行骨缘的修整。≥5mm的仅做牙龈的部分切除:并分别于术后1周、2周、4周及6周以及永久修复3个月、6个月进行临床牙周检查。结果:牙体缺损位于龈下≤3mm的31例在术后6周获得了比较好的临床结果.修复6个月后牙周组织保持健康;牙体缺损位于龈下4mm的7例患牙在术后6周及修复6个月后牙龈仍呈现炎症。结论:当牙体缺损断端位于龈下≤3mm。手术去除牙槽骨高度达3mm时,冠延长术能获得比较好的效果。  相似文献   
747.
本文通过对18只性成熟杂种青山羊胫骨干中段截骨短缩,短缩率平均为原胫骨长度的13.6%,然后采用半环槽式外固定器加压固定,同时行胫骨上干骺端截骨延长(10mm/d),平均延长率为20.21%,采用X线摄片,微血管铸型扫描电镜(SEM)观察以及放射微球法局部血流量测定,动态观察延长区和截骨短缩加压端骨修复过程中血循环重建及血流动力学变化。实验发现以10mm/d速度延长,延长停止时延长区新生血管极为丰富和沿应力方向排列,未发现血管稀疏或缺失区,提示新生血管随延长同步增长,延长区新生骨皮质哈佛氏血管系统由延长区  相似文献   
748.
在80例成人下肢标本上,对腓总神经的走行经过及其周围结构的形态性质进行了研究。在一次性胫骨延长术中,由于腓总神经走行于腘窝上外侧界时周围组织的固定、绕腓骨头与腓骨颈时骨面的压迫,在向侧方移位时周围结构的压迫以及肌腓骨管的钳闭作用等,均可造成腓总神经的损伤。据此提出在一次性胫骨延长术中切除腓骨头避免腓总神经损伤的方法,并提供临床10例手术病人资料。  相似文献   
749.
Xu J  Li Q  Fan S 《中华外科杂志》2000,38(10):739-741
目的研究缓慢牵伸肢体延长对周围神经的影响及其修复机理。方法以80只体重为2.0~2.5kg的日本大耳白兔为实验对象,分别于其胫骨延长10%、20%、30%、40%及延长40%停止后2、4、8周,观察延长各时相胫后神经组织学、电生理学的改变及相应脊髓、神经节生长相关蛋白-43mRN0A的表达变化。结果肢体延长主要造成以周围神经脱髓鞘病变为主的病理损害,随着延长幅度的增加,损害亦渐明显,但同时又存在神经的再生修复。结论缓慢牵伸在造成周围神经亚临床损害的同时,亦存在着神经的再生修复,以每日1mm的速度延长肢体,神经损害可在短期内逐渐修复。  相似文献   
750.
LOOSENINGANDLENGTHENINGOFINTESTINALTRACTAFTERRECTALISOLATIONINANUS-SAVING RESECTIONFORRECTALCARCINOMAZhangBaoning张保宁;YuHongti...  相似文献   
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