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21.
冷冻同种异体骨段移植修复股骨近段大块骨缺损   总被引:1,自引:0,他引:1  
为观察大块冷冻同种异体骨移植后免疫功能的改变及预后,对13例恶性骨肿瘤瘤段切除后的骨缺损10.8~19.4cm(平均为14.6cm),分别采用冻冷异体松质骨段移植的髋关节加压融合术(6例)和异体股骨近段半关节移植成形术(7例)修复.10例分别于术前4天及术后14和28天检测其空腹外周血各项免疫学指标,以及术后3、6、9、12、24、48个月进行99mSPECT骨扫描(5例)和X-线片检查(12例),以观察宿主的免疫反应和异体骨愈合情况.结果:①外周血T淋巴细胞亚群(OKT3+,OKT4+,OKT8+)及血清补体(C3,C4)和循环免疫复合物(CiC)手术前后比较无显著性差异(P>0.05).②99mTe SPECT骨扫描显示:术后3~6个月移植的异体骨两端及髓腔内同位素浓集明显低于正常,而异体骨两端所对应的自体骨端同位素浓集明显高于正常,此现象于植入后9个月开始减弱,可达数年.X线片显示:异体骨愈合率为92.3%(12/13),2例移植的异体松质骨段于术后4~6年完全成活替代.以上可见:①冻冷异体骨段移植后宿主的全身免疫机能改变不明显,其反应是以局部炎症为主的细胞免疫过程;②异体骨可做为修复大块骨缺损的良好材料.  相似文献   
22.
27 patients with pancreatic and 8 with duodenal injuries were studied, 66% of whom had associated abdominal injuries. Peritoneal lavage was performed in 10 cases, and ultrasonography in 15. Laparotomy was considered to be indicated on the basis of the results in 9 cases of peritoneal lavage and in 12 cases of ultrasound examination, but in only 1 case and 2 cases, respectively, did the findings constitute the only reason for performing a laparotomy. Pancreatic and duodenal injuries were directly confirmed by ultrasonography and computer tomography only in a minority of cases. The morbiditiy of pancreatic and duodenal injuries was 66% and 25%, respectively, and lethality, 19% and 25%. Despite modern imaging techniques, clinical examination is of paramount importance for the decision as to whether operative therapy is indicated; delay leads to increased morbidity and lethality.  相似文献   
23.
Zusammenfassung Berichtet wird über die operative Behandlung von 1232 Patienten mit einem kolorektalen Karzinom aus dem Zeitraum 1.09.1984 bis 1.01.1990. Entsprechend einer Resektionsquote von 90,3 % wurden 1112 Patienten (kurativ: n = 917, palliativ: n = 195) reseziert. Bei 82 Patienten war wegen Organüberschreitung des Tumors eine multiviszerale Resektion von einem oder mehreren benachbarten Organen (69mal kurativ, 13mal palliativ) notwendig. Komplikationsraten (26,7% zu 27,5 %) und die 30-Tageletalität (3,4% zu 2,9 %) waren in beiden Gruppen der kurativ and kurativ erweitert resezierten Patienten gleich. Die Berechnung der Fünfjahresüberlebensrate ergab für die kurativ resezierten Patienten ohne Erweiterung einen Wert von 58% gegenüber 55 mit Erweiterung. Auch die Subgruppenanalyse ergab keinen Unterschied in den einzelnen Stadien. Die Ergebnisse lassen den Schlul zu, da bei gleicher Komplikations-und Letalitätsrate die kurativ erweiterte Resektion von pT3- and pT4-Tumoren gleiche Spdtergebnisse wie die entsprechende Behandlung von nicht erweitert resezierten pT3-Tumoren erwarten lät. Die Daten zeigen, da eine Infiltration von Nachbarorganen durch ein kolorektales Karzinom nicht als Inoperabilitätskriterium gelten darf.
From 1 September to 1 January 1990, a total of 1232 patients underwent surgery for colorectal cancer. Resection was performed on 1112 (90.3%) patients. It was curative in 917 cases and palliative in 195. Multivisceral resection was necessary 82 times because of tumour infiltration of adjacent organs (curative: 69 cases; palliative: 13 cases). The complication rate (26.7% vs 27.5%) and mortality rate (3.4% vs 2.9%) were similar to those for curative resections without multivisceral extension. The 5-year survival rate was also similar in the two groups (58% vs 55%). These results show that curative multivisceral resections can lead to the same long-term results as conventional curative resections. These data are encouraging, and tumour infiltration of neighbouring organs should not be taken to demonstrate inoperability.
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24.
With the increasing use of obstetric echography fetal hydronephrosis has been reported more frequently. The purpose of this study was to identify prognostic factors associated with adverse outcome, such as renal failure and death, in fetal hydronephrosis. One hundred and forty-eight children with fetal hydronephrosis were admitted, submitted to a systematic protocol, and prospectively followed. Prognostic factors associated with fetal echography and clinical and laboratory findings on admission were studied. The median follow-up was 39 months. The analysis was conducted in two steps. In a univariate analysis, variables associated with adverse outcome were identified by the Kaplan-Meier method. The variables that were significantly associated with adverse outcome were then included in a multivariate analysis. This analysis, using the multivariate Cox’s model, was performed to identify variables that were independently associated with a worse prognosis. Only variables that remained independently associated with adverse outcome were included in the final model. After final adjustment by Cox’s multivariate model, three variables were identified as independent predictors of adverse outcome: oligohydramnios, prematurity, and glomerular filtration rate lower than 20 ml/min. Thus, in the presence of oligohydramnios, prematurity, and abnormal renal function, the medical team must plan appropriate follow-up for infants at health centers prepared to investigate and treat uropathies in newborns. Received: 24 August 1998 / Revised: 7 December 1998 / Accepted: 11 December 1998  相似文献   
25.
Zusammenfassung In einer immunhistochemischen Arbeit wurden 104 papilläre Schilddrüsenkarzinome auf das Vorkommen von Blutgruppenantigenen des AB0- und Lewis-Systems sowie verwandter, tumorassoziierter Antigene mit Typ-1- und Typ-2-Grundstruktur untersucht. Folgende Strukturen wurden im Gewebe nachgewiesen: CA-50 (sialinierter Typ-1-Vorläufer), CA-19-9 (Sialyl-Lea), Lea, Leb, A, B, H, Lex, Sialyl-Lex und Ley. Während gesundes, adultes Schilddrüsengewebe keine Blutgruppenantigene exprimierte, waren die papillären Karzinome durch die progressive Expression dieser Strukturen gekennzeichnet. Die meisten Tumoren reagierten mit dem C-50-Antikörper (84%), während deutlich weniger Gewebe das CA-19-9-Antigen aufwiesen (38%). Die Typ-2-Strukturen Lex (47%) und Ley (13%) wurden deutlich seltener gefunden als die korrespondierenden Typ-1-Antigene Lea (71%) und Leb (62%). Die Vorbehandlung mit Neuraminidase verstärkte die Lea- und Lex-Färbeergebnisse in 27 bzw. 44 Fällen. Von den A-, B-, und H-Antigenen wurden die A-Determinanten am häufigsten nachgewiesen (24%). In vergleichenden Untersuchungen von Serienschnitten der gleichen Tumoren wurde eine Koexpression mehrerer Typ-1-Antigene im denselben Tumorarealen festgestellt. Karzinome mit Expression von Typ-1- und Typ-2-Strukturen wiesen häufig eine komplementäre Antigenexpression in verschiedenen Bereichen der Gewebe auf. Einige Tumoren exprimierten Typ-1- und Typ-2-Strukturen auch in den gleichen Zellen, jedoch in verschiedenen Bereichen der jeweiligen Zellen.In 68 Fällen wurde eine Follow-up-Untersuchung durchgeführt. Die Beobachtungszeiträume lagen zwischen 12 und 217 Monaten. In 13 Fällen rezidivierte der Tumor, 7 dieser Patienten verstarben an dem Tumorleiden. Die meisten Rezidive traten bei Patienten auf, deren Tumoren die Grenzen des Organs überschritten hatten (pT4, n=19), während keines der pT1-Karzinome (n=20) zu einem Rezidiv geführt hatte. Während Lymphknotenmetastasen in 39 Fällen auftraten, wiesen 6 Patienten Fernmetastasen auf. Die klinischen Ergebnisse wurden mit den Färbeergebnissen korreliert. Es bestand kein Zusammenhang zwischen Antigenexpression und Tumordifferenzierung. Die pT4-Tumoren zeigten eine signifikant stärkere Expression der CA-50-, CA-19-9-, Lea und Sialyl-Lex-Strukturen. Karzinome mit Ley-Expression wiesen signifikant häufiger Metastasen auf. Ley, H-Typ-1 und H-Typ-2 traten häufiger in rezidivierenden Tumoren auf. Im Gegensatz dazu waren alle Patienten, deren Karzinom das A-Antigen exprimierte, fernmetastasen- und rezidivfrei (n=14). In der multiplen Regressionsanalyse wies der Faktor Fernmetastasierung die größte prognostische Relevanz auf, während im Vergleich dazu die Färbeergebnisse statistisch von untergeordneter Bedeutung waren.
Blood group antigen expression in papillary carcinoma of the thyroid — An immunohistochemical and clinical study on the occurrence of Lewis-, AB0, and derived antigens
Nine monoclonal antibodies, lectin from Ulex europaeus and neuraminidase enzyme were employed to demonstrate the occurrence of type 1 and type 2 blood group antigens in 104 cases of papillary carcinoma of the thyroid. The reagents applied, recognize the following blood group related antigens: CA-50 (sialylated type 1 precursor), CA-19-9 (sialylated Lea), Lea, Leb, A, B, H, Lex, sialylated Lex, and Ley.Immunohistochemical studies revealed that papillary carcinoma of the thyroid, in contrast to histologically normal thyroid tissue, is characterised by a progressive expression of blood group antigens. Most tumours (84%) reacted with C-50 antibody, whereas only a minority of the tissues demonstrated the CA-19-9 antigen (38%). Type 2 structures Lex (47%) and Ley (13%) were found less often than their corresponding type 1 isomers Lea (71%) and Leb (62%). Desialylation with neuraminidase increased the Lea and Lex staining intensity in 27 and 44 cases, respectively. of the A, B, H antigens the A determinants encountered most frequently (24%).Comparative examinations of sequential sections of the same tumour revealed coexpression of type 1 antigens in the same areas. In carcinomas showing type 1 and type 2 antigen reactivity, a complementary distribution of the structures in different tumour areas was often demonstrated. Some tumours presented combined type 1 and type 2 antigen expression in the same cells, however, in distinct areas within the cell.A follow-up examination was carried out in 68 of the 104 cases. The observation time ranged from 12 to 217 months. Thirteen patients suffered from recurrence, of which 7 died. While lymphatic metastases occurred in 39 tumours, distant metastases were detected in 6 patients. Most of the recurrences were found in patients with tumour classification pT4 (n=19), whereas none of the pT1 carcinomas (n=20) showed recurrence.The clinical results were compared to the blood group antigen expression results. There was no correlation between antigen expression and differentiation degree of the tumour. The pT4 tumours showed a significant higher expression of the CA-50, CA-19-9, Lea and Sialyl Lex structures. Carcinomas expressing the Ley antigen were associated with a significant higher level of metastasizing capacity. The Ley, H type 1 and H type 2 antigens occurred more frequently in recurrent tumours (n=14). In contrast, none of the patients whose carcinomas expressed the Aantigens (n=14) suffered from a recurrence or hematogenous metastasis.Multiple stepwise regression analysis was carried out to check the importance of each staining and clinical factor. In this analysis, distant metastasis was the most important parameter, whereas the staining results were of minor statistical importance.
  相似文献   
26.
Zusammenfassung 308 Patienten mit papillärem Schilddrüsenkarzinom (82,6% des Gesamtkrankengutes, Operation 19522–1987), die postoperativ als tumorfrei eingestuft worden waren, wurden retrospektiv analysiert. Die Beobachtungszeit reicht von 1 Monat bis zu 29,4 Jahren (mediane Beobachtungszeit 4,58 Jahre). Bei 32 Patienten (10,4%) wurde ein Tumorrezidiv am Hals diagnostiziert (lokal und/oder regionär). 8 davon sind am Ende der Beobachtungszeit nicht tumorfrei, 6 sind am Tumor verstorben (tumorbedingte Todesrate 18,8%, relative Mortalität 66,7%, im Gesamtmaterial 2,9% bzw. 29,0%). Die kumulative Rezidivwahrscheinlichkeit beträgt 9,98% nach 5 und 16,98% nach 10 Jahren. Die statistische Analyse der Rezidivwahrscheinlichkeit erfolgte nur an Patienten, die mindestens 5 Jahre beobachtet wurden oder innerhalb dieses Zeitraumes verstarben. Als Einflußgrößen wurden neben Alter and Geschlecht, tumorstadium und histologische Kriterien des Tumors berücksichtigt. Als bestimmend für das Auftreten eines Rezidivs nach 5 Jahren Beobachtungszeit erweisen sich der Status der regiondren Lymphknoten, der Differenzierungsgrad des Tumors und das Geschlecht der Patienten. Zur Verbesserung der Rezidivrate wird eine abgestufte therapeutische Radikalität in Abhängigkeit von den Einflußgrößen empfohlen.
Cervical tumour recurrence after papillary thyroid carcinoma. A statistical analysis on the recurrence after potentially curative surgery
Summary 308 cases of papillary thyroid carcinoma (82.6% of our patients operated on between 1952 and 1987) who had undergone potentially curative surgery were analysed postoperatively. The follow-up ranges from 1 month to 29.4 years (median 4.58 years). In 32 cases (10.4%) a cervical tumour recurrence (local recurrence and/or cervical lymph nodes) was found. 8 of these are not free of tumour at the end of the follow-up, 6 had died of thyroid carcinoma (case fatality rate 18.8%, mortality rate 66.7%, in the entire material 2.9% and 29.0% respectively). The cumulative recurrence rate is 9.98% after 5 years and 16.98% after 10 years. A statistical analysis of the probability of recurrence was carried out only for patients who could be followed at least 5 years or those who died within 5 years. Age, sex, stage of tumour and histological criteria were taken into account as statistical variables. The state of cervical lymph nodes, the differentiation of the tumour and the patients' sex turned out to be determining factors for tumour recurrence after 5 years. In order to improve the recurrence rate a differentiated surgical radicality, depending on the above mentioned variables, is recommended.
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27.
Chondrosarcoma is a rare tumor. In this study, we present a case with laryngeal chondrosarcoma that was treated by an endolaryngeal approach using an operation microscope. The patient remains disease-free to date, with no evidence of new or recurrent disease more than 3 years after the endolaryngeal surgery. The computerized tomography and endoscopic examinations did not reveal any recurrent disease, indicating the success of the endolaryngeal approach.  相似文献   
28.
目的 探讨尿激酶型纤溶酶原激活剂及其抑制剂在喉癌中的表达及与临床病理各参数及预后的关系。方法 采取免疫组化链霉卵白素生物素过氧化酶法 (labeled streptoavidin biotin peroxidase,SAB)法 ,对 10 4例喉鳞状细胞癌标本中的尿激酶型纤溶酶原激活剂 (urokinase typeplasminogenactivator,uPA)、抑制剂 (plasminogenactivatorinhibitors ,PAI)PAI 1和PAI 2表达情况进行检测。结合临床随访 ,经Kaplan Meier生存曲线、log rank检验及Cox比例风险模型分析其与临床病理参数及患者生存预后的关系。结果 uPA、PAI 1、PAI 2在喉癌组织中的表达分别为 66 3 %、70 2 %、5 0 0 %。uPA、PAI 1、PAI 2的阳性表达在颈部淋巴结转移组与非转移组中差异有显著性 ,经半定量分析P值分别为 0 0 10、0 0 2 7、0 0 3 8。单因素分析显示 :淋巴结转移及复发、肿瘤细胞分化程度、uPA和PAI 2表达是影响患者预后的因素。多因素分析提示 :淋巴结转移及复发、临床分期、uPA和PAI 2是影响患者预后的独立因素。结论 uPA在喉癌转移中起着重要的作用 ;PAI 1的作用复杂 ,可能不单纯是uPA的抑制剂 ;PAI 2可能是uPA主要抑制剂 ,由于其表达不足尚不能抑制uPA的活性  相似文献   
29.
51例老年子宫内膜癌临床分析   总被引:1,自引:0,他引:1  
目的 :分析老年子宫内膜癌的临床特点、病理类型及处理方法 ,以期进一步指导临床治疗。方法 :对 131例子宫内膜癌患者中≥ 6 0岁 5 1例 (老年组 )进行回顾性研究并与同期≤ 5 0岁的 35例 (中青年组 )做对照分析。全部手术切除的标本均经病理检查确诊。结果 :老年组与中青年组临床分期 ,Ⅱ期以上的分别为 2 9 4 %(15 / 5 1)和 11 4 %(4/ 35 ) ;组织分级G2 -G3分别为 6 8 6 %(35 / 5 1)和 45 7%(16 / 35 ) ;子宫肌层浸润深度大于 1/ 2的分别为 43 1%(2 2 / 5 1)和 2 0 0 %(7/ 35 ) (P <0 0 1) ;5年存活率分别为 6 6 6 %和 91 4 %(P <0 0 5 )。结论 :老年子宫内膜癌的预后较中青年妇女的子宫内膜癌差 ,与临床分期晚和组织分化差有关。  相似文献   
30.
目的 探讨小儿原发性扩张型心肌病的临床特点和预后因素。方法 对45例DCM病例进行回顾性分析,探讨影响预后的因素。结果 未显示不同年龄小儿在疗效上有所不同。心电图左室高电压或肥大预后较好,右室占优势或肥大预后欠佳。心律失常与预后无明显关系。左室收缩功能、射血分数越低、PEP/ET越大预后较差。用多普勒超声估计的肺动脉压与临床预后可能有一定的关系。结论 扩张心肌病一旦作出诊断,预后仍极差。  相似文献   
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