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61.
Mephenytoin: A Reappraisal 总被引:1,自引:1,他引:0
Serum levels of mephenytoin (Mesantoin) and its metabolite nirvanol were correlated with effectiveness and side effects in 93 patients. Mean mephenytoin level was 8% of the combined mephenytoin plus nirvanol levels. "Total mephenytoin" level should be used clinically, as neither individual component is as well correlated with clinical phenomena. Serum levels of 25 to 40 mug/ml usually yield improvement in seizure control without discomfort, and three-quarters of patients had fewer seizures. Side effects frequently associated with phenytoin were absent, but drowsiness, an occasional rash, and a single, fatal case of aplastic anemia were found. Performance on psychological tests of cognitive-attentional skills showed a modest improvement during mephenytoin administration. The drug merits wider employment in refractory seizure problems, but vigilant follow-up is required. 相似文献
62.
Twenty-four male volunteers were given obidoxime tablets in quantities ranging from 1.84–3.58 g in a single dose, or 7.36 g divided into 4 equal doses. With the lowest dose, average peak plasma level of the drug was 1.9 g/ml and after the highest single dose it was 5.6 g/ml, both attained 1.5 h after administration. In the multiple-dosed individuals, plasma levels of the oxime increased gradually following each additional dose, reaching a peak of 3.5 g/ml after the last dose.Thirteen individuals complained of one or more of the following side effects: pallor, nausea, pyrosis, headache, generalized weakness, sore throat, and paresthesia of the face muscles.Activities of blood cholinesterase, glutamic oxalacetic transaminase, glutamic pyruvic transaminase, as well as hematocrit values, heart rate, and blood pressure were not affected.It is postulated that due to the undesirable side effects, the general use of obidoxime tablets should not be recommended. However, prophylactic oral treatment with obidoxime could be considered for persons at high risk of organophosphate poisoning or when parenteral administration might not be feasible. 相似文献
63.
Dr. med. H. Valentin P. Preusser K. -H. Schaller 《International archives of occupational and environmental health》1976,38(1):1-17
Zusammenfassung Die Einführnung der flammenlosen Atomabsorptionsspektrometrie in die chemische Analytik ermöglicht eine einfache quantitative Bestimmung des Aluminiums im biologischen Material. Die verwendeten Analysen-methoden und deren Zuverlässigkeitskriterien wurden beschrieben. Entsprechend der heute üblichen Verfahren zur Überwachung schwermetallexponierter Personen wurden von uns bei verschiedenen Kollektiven Aluminiumbestimmungen im Blut und Urin durchgeführt. Untersucht wurde ein Kollektiv von 110 Arbeitern eines Korund-herstellenden und -verarbeitenden Werkes. 82 dieser Arbeiter waren durch staubförmigen Korund exponiert, während 28 Personen an den Öfen zusätzlich noch Metalldämpfen ausgesetzt waxen. Die Expositionsdauer betrug im Mittel 6,9 Jahre. Als Vergleichskollektiv dienten 40 männliche nicht aluminiumexponierte Probanden. Zusädtzlich wurden 33 Dialyse-Patienten, die mit Aluminiumhydroxid (Aludrox) therapiert wurden, in die Studie einbezogen.Für die Aluminiumausscheidung im Urin errechnete sich bei den Normalpersonen eine obere Normgrenze von 30 g/l. Die Ausscheidungswerte der aluminiumexponierten Personen lagen mit einem Median von 39 g Al/l signifikant höher als das Normalkollektiv. Erwartungsgemä zeigten die dampfförmig belasteten Personen einen statistisch signifikant höheren Al-Spiegel im Urin als die staubförmig belastete Gruppe.Die Serumanalysen ergaben keine Hinweise für einen signifikanten Unterschied gegenüber Normalpersonen. Aus den Untersuchungen der Seren von nicht aluminiumexponierten Probanden errechnete sich ein oberer Grenzwert von 35 g/l. Der Serum-Aluminium-Spiegel der exponierten Personen war von der Art und Dauer der Exposition nicht beeinflut. Dagegen lagen die Aluminium-Spiegel im Serum der Dialyse-Patienten im Bereich von 6 – 254 g/l. Bei dieser Patientengruppe mit erhöhten Serum-Aluminiumwerten wurden keine klinischen Zeichen einer manifesten Toxicität gefunden. Damit kommt den Aluminiumkonzentrationen im biologischen Material der aluminiumexponierten Arbeiter keine gesundheitsgefahrdende Relevanz zu.Bei der inhalativen Aufnahme von Aluminium scheint die Menge des resorbierten und in die Blutbahn übergehenden Aluminiums gering zu sein. Hinweise für eine Akkumulation des Metalls im Organismus wurde bei Versuchen mit D-Penicillamin nicht gefunden.Aluminiumbestimmungen im Serum oder Harn sind für die Überwachung von Korund-herstellenden und -verarbeitenden Personen nach diesen Ergebnissen nicht notwendig. Bei Substanzen, wie dem Aluminium, mit geringer Resorptions-quote und groer Toleranzbreite für den menschlichen Organismus sowie ohne manifeste signifikante Gesundheitsschäden erscheint ein Biological Monitoring nicht indiziert.D 29 相似文献
64.
Ueda N Yoshimura R Eto S Terao T Nakamura J 《Psychiatry and clinical neurosciences》2000,54(6):669-672
The aim of this paper is to describe two cases of clomipramine-induced delirium. One 61-year-old and one 67-year-old female depressive patients became delirious after beginning intravenous clomipramine injections in addition to their oral clomipramine administrations. Their plasma levels of both clomipramine and its metabolite, desmethylclomipramine, were acutely increased about twofold during delirium. The intravenous clomipramine administrations were discontinued. Their delirious state was gradually improved after stopping the intravenous clomipramine administrations. These findings suggest that acute increases of plasma levels of clomipramine and desmethylclomipramine after intravenous clomipramine injections might be related to the appearance of the delirious episodes. 相似文献
65.
目的:了解分娩方式对健康产妇血清酶GOT、GPT、γ-GT、ALP、LDH、CK、CK-MB、HBDH的影响及其变化。方法:测定194例健康产妇足月分娩后48h内的血清酶,根据分娩方式将产妇分为阴道产组及剖宫产组,剖宫产又分为择期组及急症组;阴道产又分为顺产组及难产组;分别对各组间各种血清酶升高率进行χ2检验。结果:阴道产组心肌酶GOT、CK、CK-MB、HBDH升高率显著高于剖宫产组(P<0.05~P<0.01);阴道顺产组与难产组比较,除难产组CK升高率显著高于顺产组外,其余心肌酶升高率两组间无差异(P>0.05);剖宫产急症组与择期组间血清酶升高率无差异(P>0.05);各组间肝酶GPT、γ-GT、ALP升高率无差异(P>0.05)。结论:阴道分娩者对心肌的影响大于剖宫产者;分娩方式对心肌的影响取决于胎儿经阴道产抑或剖宫产,而与术式、时机无关。分娩方式对肝酶影响不明显。但尚须积累更多的资料方可定论。 相似文献
66.
监测血清尿酸值预测妊高征的临床意义(附562例临床分析) 总被引:21,自引:0,他引:21
目的 探讨血清尿酸预测妊高征的临床意义。方法 1998年 8月至 2 0 0 2年 8月检测 562例孕妇在孕 2 8、3 2、3 6、3 8周及临产时肾功能。结果 临产时妊高征患者血清尿酸显著高于正常孕妇 (P <0 0 0 1) ,并从妊娠 3 2周开始其含量逐渐升高 ,妊娠 3 4周以后轻、中、重度妊高征间差异有显著性 (P <0 0 5)。结论 血清尿酸含量的测定对了解妊高征的病情具有重要意义 ,监测晚孕血清尿酸值可预测妊高征的发生 相似文献
67.
目的 比较血脂康与辛伐他汀治疗2型糖尿病(DM)并血脂异常的临床疗效。方法 2型DM并血脂异常患者89例,分A组(血脂康组)及B组(辛伐他汀组)分别测定两组患者服药前及服药后3个月的空腹血糖(FG)、餐后2h血糖(2hPG)、空腹胰岛素(Fins)、血胆固醇(TC)、甘油三脂(TG)、低密度脂蛋白胆固醇(LDL—c)、高密度脂蛋白胆固醇(HDL—C)水平,并进行比较。结果 两组患者的血TC、TG、LDL—C都较服药前降低,HDL—C水平较服药前升高,差异有显著意义。A组空腹血糖、餐后血糖明显较服药前降低,差异有显著意义,B组空腹血糖、餐后血糖较服药前降低,但差异无显著意义。两组的胰岛素敏感指数(IAI)都较服药前提高,但A组较明显(P〈0.05),B组不明显(P〉0.05)。结论 血脂康与辛伐他汀都有明显的调节血脂作用,血脂康还有协助降糖及提高胰岛素敏感性作用。 相似文献
68.
795例肠外营养支持的回顾性分析 总被引:2,自引:0,他引:2
目的:对795例患者的肠外营养支持进行回顾性分析.方法:对行肠外营养支持的399例患者进行治疗前后淋巴细胞计数、血浆白蛋白和血浆锌离子浓度等营养学指标的比较,并选择行肠外营养的患者198例与行单一静脉营养的患者198例进行营养学指标的比较,同时比较不良反应和依从性.另选择25例有单一静脉营养史患者25例,分为足量组13例和低氮组12例,分别按照1.0~1.5和0.6 g·kg-1·d-1逐渐在3 d内递增到1.0~1.5 g·kg-1·d-1给予氨基酸,其余营养支持相同, 进行营养学指标的比较.结果:与治疗前比较,行肠外营养支持后患者的白蛋白、淋巴细胞计数、锌离子浓度等均显著增加(P<0.05).与单一静脉营养相比较,行肠外营养患者的白蛋白、淋巴细胞计数、锌离子浓度等也均显著增加(P<0.05),同时不良反应和依从性较好.足量组与低氮组比较,白蛋白值显著增加,而淋巴细胞计数、锌离子浓度无显著性差异.结论:肠外营养支持可以显著改善营养不良. 相似文献
69.
目的 采用两样本孟德尔随机化研究,探索血脂水平和子宫内膜异位症之间的因果关系。方法 利用大样本全基因组关联研究(GWAS)汇总数据,选择与各类血脂水平密切相关的遗传位点为工具变量,采用逆方差加权法进行两样本孟德尔随机化分析,以OR值评价各类血脂水平与子宫内膜异位症间的因果关系。结果 除了极小极低密度脂蛋白(VLDL)胆固醇外,其余与VLDL有关的血脂水平升高会增加子宫内膜异位症的发病风险(OR>1)。高密度脂蛋白(HDL)中与胆固醇有关的血脂类型、小低密度脂蛋白(LDL)中总胆固醇水平升高可减少子宫内膜异位症的发病风险(OR<1)。所有与甘油三酯相关的血脂类型、小LDL中胆固醇酯与总脂质比率的升高均可增加子宫内膜异位症的发病风险(OR>1)。结论 多种类型的血脂水平会影响子宫内膜异位症的发生,HDL中与胆固醇或甘油三酯相关的血脂水平可作筛查子宫内膜异位症的生物指标。 相似文献
70.
目的 探究妊娠期亚临床甲状腺功能减退(妊娠期亚甲减)孕妇叶酸(FA)利用能力与血清同型半胱氨酸(Hcy)、维生素B12的相关性。方法 选取100例妊娠期亚甲减孕妇为研究组;另选同期100例甲状腺功能正常孕妇为对照组。检测两组孕妇FA、Hcy、维生素B12以及甲状腺功能,并分析其相关性。结果 两组FA利用能力比较,差异具有统计学意义(P<0.05)。研究组血清Hcy水平高于对照组,维生素B12水平低于对照组,差异具有统计学意义(P<0.05)。两组游离三碘甲状腺原氨酸(FT3)、游离四碘甲状腺原氨酸(FT4)水平比较,差异无统计学意义(P>0.05),研究组促甲状腺激素(TSH)水平高于对照组,差异具有统计学意义(P<0.05)。FA利用能力与Hcy呈负相关(r=-0.454),与维生素B12呈正相关(r=0.219);Hcy与维生素B12、FT3、FT4呈负相关(r=... 相似文献