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71.
Summary Spontaneous circadian variations of prostate specific antigen (PSA) and prostatic acid phosphatase (PAP), determined simultaneously by radioimmunoassay (RIA), were investigated by multiple sampling, over a 24-hour period, in 32 patients with prostatic cancer. In 29/32 patients (91%), the coefficient of variation of 24-hour values, for either marker, was greater than that of the RIA method at the same range of values; stage D patients showed the greatest spontaneous variability. Fluctuations around the mean of 24-hour values ranged from-65% to +85% for PAP, from-72% to +190% for PSA, occurring random and independently for each marker. Variability was about 20% greater for PSA than for PAP. The existence of spontaneous fluctuations should be considered in multiple marker evaluation of prostatic cancer patients.Preliminary results of this study have been presented at the International Symposium on Hormonal Therapy of Prostatic Diseases —Basic and Clinical Aspects, April 6–8, 1987, Milan, Italy  相似文献   
72.
文中报道了5名事故性急性骨髓型放射病患者照后2.5和3.5年外周血T淋巴细胞T细胞受体(TCR)基因,TCR、T细胞分化抗原决定簇-3(CD_3)表达与TCR/CD_3复合物功能的辐射效应.发现5名患者于照后2.5年,2名(5.2Gy和2.4Gy,55岁)于照后3.5年外周血T细胞应答抗CD3单抗刺激而增殖的能力尚未完全恢复;经同时用IL-2和抗CD_3单抗刺激,增殖能力比单用抗CD_3单抗刺激有所增强;后2名的外周血TCR、CD_3阳性细胞百分率一直低于正常对照和其他患者;并见一患者出现DNA重排杂交带型.本文并从TCR/CD_3在介导T细胞抗原刺激反应中的作用,电离辐射对TCR/CD_3复合物的影响,后果和意义等方面进行了讨论.  相似文献   
73.
Ulrike Haun  Prof.  R. Rüchel  A. Spies 《Mycoses》1987,30(10):472-482
Summary: We describe a series of six serological tests for the diagnosis of deep-seated candidosis. The array comprises two commercial tests (antigen test, Ramco Inc., and antibody test, Roche), as well as four enzyme immunoassays which have been developed in this laboratory: an antigen test for detection of Candida-proteinase, the corresponding assays for monitoring of anti-proteinase antibodies, and two assays for monitoring of IgG and IgM against heterogenous metabolic antigens of C. albicans. The highly sensitive and specific proteinase antigen-test tolerates samples with high concentration of serum proteins. Proteinase antigen was detected in 10 out of 11 normal mice after intravenous infection with C. albicans blastospores. The proteinase antigen peaked between the second and fourth day after infection. A rise in corresponding antibodies was observed in all animals. No proteinase antigen was detected in sera of healthy human individuals; anti-proteinase antibody titers in these sera amounted up to 1:8000. In related ELISAs, using metabolic fungal antigens, titer values of specific IgG and IgM amounted to 5120 and 1280, respectively. The six tests were carried out in an comparative study under diagnostic conditions, the results of which are the subject of a forthcoming communication. Zusammenfassung: Ein Satz von sechs serologischen Tests für die Diagnostik der tiefen Candida-Mykosen wird vorgestellt. Die Gruppe schließt zwei kommerziell vertriebene Testbestecke ein (Latex-Agglutinationstest zum Antigennachweis, Ramco Inc., und Hämagglutinationstest zum Antikörpernachweis, Roche). Vier weitere Enzymimmuntests wurden von uns entwickelt: Ein Antigentest zum Nachweis von sekretorischer Candida-Protease, ein entsprechender Test zum Nachweis von Antikörpem gegen Candida-Protease, und zwei Assays zum Nachweis von IgG-bzw. IgM-Antikörpem gegen heterogene metabolische Antigene von C. albicans. Der empfindliche spezifische Protease-Antigentest toleriert hohe Konzentrationen unspezifischer Serumproteine und kann deshalb auf Serumproben in geringer Verdünnung (z. B. 1:20) angewandt werden. Protease-Antigen war in 200 fach verdünnten Seren von 10 aus 11 intravenös infizierten NWNI-Mäusen nachweisbar. Die höchste Antigen-Konzentration trat zwischen dem 2. und 4. Tag nach Infektion auf; die Serum-Halbwertszeit von gereinigter Protease in der Maus betrug etwa 60 nun. Ein Anstieg korrespondierender Antikörper war in alien infizierten Tieren zu beobachten. Auch im Serum gesunder Probanden waren Antiprotease-Antikörper bis zu einem Titer von 1:8000 nachweisbar; der Protease-Antigentest fiel hingegen immer negativ aus. Die Titer von Antikörpern gegen metabolische Candida-Antigene erreichten in derselben Gruppe von Seren Werte von 1:5120 bzw. 1:1280. Die sechs Tests wurden unter diagnostischen Bedingungen verglichen; Ergebnisse dieser Studie sind Gegenstand einer weiteren Mitteilung.  相似文献   
74.
目的 了解变形链球菌表面蛋白和葡糖基转移酶基因疫苗单独及联合免疫对定菌鼠唾液变链菌和牙面菌斑的影响。方法  2 8d龄 Wistar大鼠 3 6只 ,随机分为 pc DNA3 - pac组、pc DNA3 - gtf B组、pc DNA3 - pac联合pc DNA 3 - gtf B组、变形链球菌灭活全菌组、pc DNA3空载体组和 PBS液组 ,进行三次双侧颌下腺腺周注射免疫 ,建立定菌鼠模型 ,作诱龋实验 3个月。唾液变链菌计数和菌斑计分。结果 唾液变链菌菌落计数和牙面菌斑计分在 pc D-NA3与 PBS组最高 ,其次为单基因疫苗免疫组 ,联合基因疫苗和灭活全菌细胞免疫组最低 ,各组间有显著性差异 ( P<0 .0 5 )。结论  pc DNA3 - gtf B和 pc DNA3 - pac具有明显的免疫抑菌作用 ,联合基因疫苗免疫优于单基因疫苗  相似文献   
75.
76.
将2例HBV_2患者血清HBsAg纯化,分析了HBV_2的HBsAg氨基酸组成,并与分子量为630198道尔顿HBV_1的HBsAg三种多肽氨基醚组成比较。实验发现,HBV_2与HBV_1的HBsAg的氨基醚组成有较大区别,且区别指数均在13以上。提示HBV_1和HBV_2的HBsAg在一级结构上存在较大差异;HBV_2可能系一新的乙型肝炎病毒,也可能系由于HBV_1S区核苷酸突变所致的变异株。  相似文献   
77.
应用单克隆抗体PC10免疫组方法半定量分析了增殖细胞核抗原表达与50例骨肉瘤患者预后的关系。PCNA阳性级者预后差,其中半定量分级与骨肉瘤术后生存期呈显著负相关。PCNA表达与骨肉瘤组织学分级及骨样组织分化程度相关。  相似文献   
78.
目的探讨口服抗原对巨噬细胞(M)共刺激分子CD80/CD86表达的影响及其在诱导妊娠免疫耐受中的作用。方法自然流产小鼠(CBA/J×DBA/2)分为免疫组和未免疫组,免疫组分别口服滋养细胞膜抗原(TMA2)和卵清蛋白(OVA),以正常妊娠小鼠(CBA/J×BALB/c)作为对照组。采用双标记流式细胞分析技术,分别检测各组小鼠脾脏及肠系膜淋巴结(MLN)CD80 M和CD86 M的表达。结果MLN内,未免疫组CD80 M表达明显高于对照组(P<0.05),而CD86 M含量明显低于对照组(P<0.001);TMA2免疫组CD80 M含量明显低于未免疫组(P<0.05);OVA免疫组CD86 M含量明显高于未免疫组(P<0.001)。脾脏内,CD80 M表达在各组间比较无显著差异;CD86M表达,未免疫组明显低于对照组(P<0.05),TMA2免疫组显著低于未免疫组(P<0.05),OVA免疫组则显著高于未免疫组(P<0.001)。结论流产的发生与M表面共刺激信号CD80/CD86异常有关;口服适当抗原可改变CD80/CD86 M表达模式,诱导妊娠免疫耐受的形成。  相似文献   
79.
目的评估经直肠超声下的前列腺低回声区及其临床意义。方法1999年8月~2004年8月,共438例患者接受了经直肠超声引导前列腺系统穿刺活检术。活检点数为6~13点。如果经直肠超声检查发现前列腺的低回声区,亦加取该区部位的活检。将低回声区、等回声区的活榆结果进行比较。结果总的癌检出率为25.6%(112/438)。112例前列腺癌患者中,有低回声区者75例,占67%,无低回声区者37例,占33%。本组总共取得3504个活检点,取自低回声区者636个。636个低回声区中癌区163个,占25.6%,非癌区473个,占74.4%。腺体中有或无低回声区检出前列腺癌的可能性相当,为25.2%(75/298)和26.4%(37/140),差异无统计学意义(P〉0.05)。结论多数前列腺癌可发现低回声区,但多数低回声区并非前列腺癌。腺体中有无低同声区对前列腺癌的检出率相当。  相似文献   
80.
Treatment of chronic hepatitis B   总被引:3,自引:0,他引:3  
SUMMARY. Chronic infection with the hepatitis B virus (HBV) is a major cause of worldwide morbidity and mortality. A large number of therapeutic approaches has been tried, including interferon (IFN), nucleoside analogues and immunomodulators. To date controlled clinical trials have shown that only IFN is of long-term value but many patients fail to respond to treatment. New approaches to treating patients with IFN-resistant hepatitis B are currently undergoing clinical and experimental evaluation, and it seems likely that new therapeutic agents will be available in the near future.  相似文献   
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