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51.
Summary Thresholds of non-painful and painful perception for electrical stimuli are not altered significantly during dorsal column stimulation either in the area of induced paresthesia or outside it.After long term stimulation of the dorsal column the thresholds for stimuli are significantly higher within the area of induced paresthesia but not outside it.Median nerve evoked somatosensory cortical potentials are not altered by conditioning or simultaneous DC stimulation.During DCS in three of eight patients only the vibration evoked cortical potentials were attenuated in the early three components of the potential.Supported by Sonderforschungsbereich Hirnforschung und Sinnesphysiologie (SFB 70) der Deutschen Forschungsgemeinschaft (DFG) and Bundesminister für Arbeit und Sozialordnung  相似文献   
52.
目的 探讨老年人蛛网膜下腔出血(SAH)的临床特征与DSA之间的关系,以提高诊治水平.方法 回顾分析1995年9月~2004年3月北京医院神经外科收治的60岁以上的SAH 152例的临床资料与DSA结果对比分析.结果 老年人SAH仍以动脉瘤破裂出血为主,152例中行DSA133例(87.5%),动脉瘤患者119例(89.5%),发现动脉瘤129个,其中多发性动脉瘤7例,动脉瘤多分布在前、后交通动脉(61.2%),DSA阴性者10例(7.5%),动静脉畸形(AVM)3例,moyamoya病1例.头痛、脑膜刺激征发生率低,程度也较轻,意识障碍及并发症多见.结论 了解和重视老年人SAH的临床特征,尽早行DSA检查,对颅内动脉瘤及时行血管内栓塞治疗,可避免再出血,减少并发症,降低死亡率.  相似文献   
53.
日朝(寅卯)为春配属肝,日中(巳午)为夏配属心,日晡(申酉)为秋配属肺,夜半(亥子)为冬配属肾,再以辰戊丑未为土气配属脾。根据这一理论,当病邪侵犯某脏,其证候表现必在相应的某脏腑值时的时间内尤为明显;反之,正是某一病证表现最强烈的时辰,可判定病在某脏某腑,以确定治疗方法。研究发现,肝病患者病情有寒热虚实不同,而不同性质的不同阶段在不同季节和昼夜不同,人体阴阳气血节律的变化是不同的,择时施治,就是乘人体生理变化之势发挥作用,达到事半功倍之目的。  相似文献   
54.
年轻健康男性动态心电图检测心律失常的分析   总被引:3,自引:0,他引:3  
目的研究年轻健康男性受检者的心律、心率、心律失常、心率变异性等。方法记录和分析177例年轻健康男性动态心电图资料,分析24h心律和心率,进行资料分析;并分析92例健康男性的心率变异性。结果177例健康男性均为窦性心律,24h平均心率为68bpm,心率范围33~183bpm。心律失常检出率达100%:100%检出窦性心动过缓;12%有窦性静止、房室阻滞,但缓慢型心律失常均发生在夜间;57%检出房性早搏;室性早搏检出率16%。结论正常年轻健康男性经动态心电图可检出有不同程度的心律失常。  相似文献   
55.
潘毅 《河南中医药学刊》2011,(8):926-927,932
目的:引入五行休王理论及病证相参思路,对《黄帝内经》脏气法时理论的变通进行探讨。方法:运用阅读原文、归纳、总结、分析等方法。结果:脏气法时理论的变通符合形式逻辑及临床实际。可贵之处是将“天人合一”观念落到实处,形成规律性认识,符合气一阴阳一五行化的天人之道。但由于时代的局限或形式逻辑略疏,其推导方式尚存可商之处。结论:五行休王理论及病证相参思路,能在具体运用中发挥更大的指导实效。  相似文献   
56.
Renal function and the urinary excretion of immunoreactive prostaglandin F (PGF) and 6-keto-prostaglandin F (6-keto-PGF) were investigated during volume expansion (VE) in 9 healthy young adults. The studies were started after at least 17 h of food and fluid deprivation. Volume expansion (3% of body weight) was achieved by a continuous infusion of Ringer's solution (0.22 ml/kg/min). This increased the urinary excretion of sodium from 195±25 to 714±55 μmol/min/1.73 m2(mean ± S.E.) and decreased the excretion of potassium by 24% and plasma renin activity by 60% (P<0.01). The clearance of inulin increased slightly (from 102.4±3.7 to 114.5±6.2 ml/min/1.73 m2, P<0.025), whüe clearance of PAH did not change. The excretion of immunoreactive PGF decreased in 8 out of 9 individuals during VE, from 1.58±0.15 to 0.97±0.10 ng/min/1.73 m2(P<0.01). In contrast, excretion of immunoreactive 6-keto-PGF increased in 8 out of 9 subjects, from 2.32±0.20 to 3.47±0.48 ng/min/1.73 m2(P<0.05). Urinary excretion of PGF and 6-keto-PGF may reflect renal synthesis of prostaglandins (PGs) and prostacyclin (PGI2), respectively. The results indicate that synthesis of PGs is decreased and that of PGI2 is increased during VE in man. However, no simple relationship could be found between the prostaglandins and the renal functional parameters.  相似文献   
57.
目的 观察急诊PTCA联合脂微球载体前列腺素E1(Lipo-PGE1)治疗青年(≤45岁)急性心肌梗死的临床疗效。方法 对39例发病时间12h以内,45岁及以下急性心肌梗死患者行急诊PTCA(必要时冠脉内植入支架),其中联合应用脂微球载体前列腺素E1者18例,观察疗效并进行统计分析、对照。结果 39例患者中,梗塞相关血管再通37例(其中23例行支架置入)成功率94,9%。18例联合应用Lipo-PGE1的患者梗塞相关血管再通17例,成功率94.4%.术后半小时心电图ST段下降较未联合应用组明显,24h心功能改善较著,未出现血压、心率等的不良改变。结论 急诊PTCA联合脂微球载体前列腺素E1治疗青年(≤45岁)急性心肌梗死治愈率高,能更好地消除梗塞后心绞痛和保护患者心功能。  相似文献   
58.
Summary Single doses of -methyl-digoxin 0.4 mg were given to groups of 17 – 18 healthy volunteers as an intravenous infusion lasting 2 hours, or orally as Lanitop Liquidum® or Lanitop® tablets. The serum glycoside concentration and urinary glycoside excretion were measured over 8 and 32 h. The absolute bioavailability from the oral preparations in comparison with the infusion was lower for the first 8 h than for the entire 32 h of the investigation; the relative bioavailability from tablets was the same as from the solution for both periods. For both periods the area under the serum concentration/time curve and the urinary glycoside excretion were significantly lower after administration of the tablets than after intravenous infusion. Taking the average of both parameters, the absolute bioavailability of -methyl-digoxin was about 80% from the solution and about 70% from the tablets. In 18 patients undergoing intravenous or oral therapy with -methyl-digoxin steady state glycoside concentrations were compared in a cross-over study of intravenous maintenance therapy with Lanitop® ampoules or oral treatment with Lanitop® tablets. For a standard daily dose of 0.2 mg -methyl-digoxin the serum concentrations were 1.35±0.10 ng/ml during both intravenous and oral administration. The intra-individual variation in glycoside concentration after changing from intravenous to oral maintenance therapy, or vice versa, was about the same as during continued intravenous or oral administration. It is concluded that the rate of rise of serum concentration after a single dose may be a useful indicator of the rate of absorption, but that the area under the serum concentration/time curve and the urinary glycoside excretion up to 32 h are unsuitable for determining equivalent doses of different formulations or routes of administration of digitalis glycosides.  相似文献   
59.
目的 研究青年男性中医体质辨证分类与生殖健康的相关性。方法 对749例调查对象通过填写“男性体质调查表”,结合查体进行体质辨证,以期了解男性体质类型的构成及其与生殖健康的关系。结果 接受调查者年龄在18~35岁。包皮过长者中,气郁质、瘀血质明显多于平和质(P<0.01);前列腺炎患者中,湿热质、气郁质明显多于平和质(P...  相似文献   
60.
Zusammenfassung Anl?sslich der Deutschen Meisterschaft 1997 im Ultratriathlon (3,8 km Schwimmen, 180 km Rad, 42,2 km Lauf – non stop) in Kulmbach wurden 30 Athleten mit einer mittleren Belastungsdauer von 11 Std. (9:10–13:16 Std.) 1–2 Stunden nach Zieleinlauf dem kardialen Troponin-I-Schnelltest unterzogen (Cardiac-Status-Spectral-Test der Fa. Astra GmbH). Zus?tzlich wurde bestimmt: Creatinkinase (CK), Creatinkinaseinsoenzym (CK-MB), Harnstoff, sowie quantitativ kardiales Troponin I.?   Die Zielgruppe wurde definiert als Finisher, m?nnlich, Alter über 40 Jahre.?   Nach Zieleinlauf war der Troponin-I-Schnelltest bei 4 Sportlern positiv (von 30 getesteten Athleten), wobei dieses Ergebnis durch die quantitative Messung best?tigt wurde. Zwei weitere Teilnehmer lagen mit 0,1 ng/ml und 0,09 ng/ml im Grenzbereich, was der Schnelltest als nicht pathologisch bewertete (Cut off-Grenze 0,1).?   Die CK-Spiegel waren bei allen Sportlern erh?ht (im Mittel auf das 6fache der Norm von 80 U/l) – die CK-MB lag bei 23 Athleten weit über dem Grenzbereich, der bei einer frischen Myokardsch?digung akzeptiert ist. Zum Zeitpunkt der Blutentnahme wies keiner der Sportler kardiale Beschwerden auf oder zeigte kardiale Insuffizienzzeichen bzw. klinische Hinweise auf eine Herzmuskelsch?digung. Die Troponin I-Positiven wiesen vordere Wettkampfplatzierung – Platz 1, 2, 5, 6, 8, 12 – auf, hatten mehr als 10 Trainingsjahre hinter sich und trainierten mehr als 13 Wochenstunden. Der Zusammenhang zur H?he der cTnI-Werte war für jeden der Parameter positiv und statistisch signifikant. Folgerung Eine schlüssige Erkl?rung für den positiven Troponin-I-Test nach exzessiver Ausdauerbelastung gestaltet sich zur Zeit noch ?u?erst schwierig. So ist denkbar, dass unter hoher Belastung in der Skelettmuskulatur über Satelittenzellen embryonale Proteine gebildet werden, die m?glicherweise als falsch-positives TroponinI gemessen werden. Da andererseits kardiales Troponin I nach den bisherigen Untersuchungen mit dem skelettalen Isoenzym keine Kreuzreaktion aufweist, kann aufgrund des positiven Befunds bei den betreffenden Sportlern eine Mikrol?sion der Herzmuskelfaser nicht ausgeschlossen werden. Die Ursache für diesen vermutlichen zellul?ren Defekt ist noch unbekannt. Eingegangen: 3. September 2001/Akzeptiert: 15. Oktober 2001  相似文献   
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