首页 | 本学科首页   官方微博 | 高级检索  
文章检索
  按 检索   检索词:      
出版年份:   被引次数:   他引次数: 提示:输入*表示无穷大
  收费全文   3453042篇
  免费   248147篇
  国内免费   6139篇
耳鼻咽喉   47032篇
儿科学   112700篇
妇产科学   94043篇
基础医学   499000篇
口腔科学   98403篇
临床医学   313888篇
内科学   664782篇
皮肤病学   77068篇
神经病学   272619篇
特种医学   129207篇
外国民族医学   693篇
外科学   518534篇
综合类   76073篇
现状与发展   14篇
一般理论   1262篇
预防医学   267605篇
眼科学   82803篇
药学   254930篇
  13篇
中国医学   7545篇
肿瘤学   189114篇
  2021年   26917篇
  2019年   27799篇
  2018年   39091篇
  2017年   29494篇
  2016年   32948篇
  2015年   37200篇
  2014年   52442篇
  2013年   78259篇
  2012年   107949篇
  2011年   114419篇
  2010年   68279篇
  2009年   64041篇
  2008年   106865篇
  2007年   113878篇
  2006年   115133篇
  2005年   111110篇
  2004年   106889篇
  2003年   102466篇
  2002年   98936篇
  2001年   163063篇
  2000年   167398篇
  1999年   140399篇
  1998年   39889篇
  1997年   34873篇
  1996年   35063篇
  1995年   33274篇
  1994年   30587篇
  1993年   28599篇
  1992年   108269篇
  1991年   105240篇
  1990年   101971篇
  1989年   98396篇
  1988年   90225篇
  1987年   88342篇
  1986年   83080篇
  1985年   79514篇
  1984年   59029篇
  1983年   50300篇
  1982年   29384篇
  1979年   53714篇
  1978年   37881篇
  1977年   31802篇
  1976年   30165篇
  1975年   32068篇
  1974年   38848篇
  1973年   37209篇
  1972年   34723篇
  1971年   32647篇
  1970年   30284篇
  1969年   28639篇
排序方式: 共有10000条查询结果,搜索用时 15 毫秒
61.
62.
Bernard–Soulier syndrome (BSS) is a rare autosomal recessively inherited bleeding disorder. Pregnancy in patients with BSS is characterized by ante‐, intra‐, or postpartum haemorrhage, which may be delayed and severe. There is no consensus in the management of BSS in pregnancy and so far only 16 pregnancies in nine patients have been described. We report a further three pregnancies in two women with the syndrome. We also outline our management of pregnant patients with BSS.  相似文献   
63.
It is often difficult for medical professionals to understand the behaviour of people with diabetic foot syndrome. We describe the different psychological factors that play a role in the maintenance of intermittent implementation of medical recommendations. In particular we look at the consequences of neuropathy and of the recommendation to offload pressure, as well as the contradictions between the realities of the patient and the medical professionals involved in their care. We show that the solutions that patients develop are based on normal psychological processes and we encourage professionals to consider these aspects in their relationship to people with DFS and when developing individualised preventative measures.  相似文献   
64.
SPECT with 99mTc-labeled agents is better able to detect viability after nitrate administration. Nitrates induce vasodilation and may increase blood flow to severely hypoperfused but viable myocardium, thereby enhancing tracer delivery and improving the detection of viability. Quantitative data on the changes in blood flow are lacking in SPECT but can be provided by PET. The aim of the present study was to use PET to evaluate whether nitrate administration increases blood flow to chronically dysfunctional but viable myocardium. METHODS: 13N-Ammonia PET was used to quantitatively assess blood flow, and 18F-FDG PET was used as the gold standard to detect viable myocardium. Twenty-five patients with chronic ischemic left ventricular dysfunction underwent 13N-ammonia PET at rest and after nitrate administration. RESULTS: A significant increase in nitrate-enhanced blood flow was observed in viable segments (from 0.55 +/- 0.15 to 0.68 +/- 0.24 mL/min/g, P < 0.05). No statistically significant change in blood flow was observed in nonviable segments (0.60 +/- 0.20 vs. 0.55 +/- 0.18 mL/min/g). A ratio of at least 1.1 for nitrate-enhanced flow to resting flow allowed optimal detection of viable myocardium, yielding a sensitivity of 82% with a specificity of 100%. CONCLUSION: 13N-Ammonia PET showed a significant increase in nitrate-enhanced blood flow in viable myocardium, whereas blood flow remained unchanged after nitrate administration in nonviable myocardium. Nitrate use during myocardial perfusion imaging will lead to improved assessment of myocardial viability.  相似文献   
65.
ZusammenfassungHintergrund Bedingt durch die intraoperative Katecholaminsekretion mit hämodynamischen Veränderungen, einem größeren Tumordurchmesser und einer deutlichen Neovaskularisation ist die Adrenalektomie beim Phäochromozytom im Vergleich zu anderen Nebennierenerkrankungen schwieriger und potenziell komplikationsträchtiger. Ziel unserer Studie war die Frage, ob das Risiko intraoperativer kardiovaskulärer Komplikationen durch das minimal-invasive Vorgehen potenziert wird.Patienten und Methodik Im Zeitraum zwischen Februar 1992 und Mai 2005 wurden in unserer Klinik 82 Eingriffe wegen eines Phäochromozytoms bei 71 Patienten durchgeführt. Davon wurden 8 (1) Patient(en) bi-(tri-)lateral adrenalektomiert und bei 2 Patienten erfolgte eine ipsilaterale Rezidivoperation. Eingeschlossen sind 5 weitere Patienten mit Rezidiv nach Erstoperation vor 1992. Sechsunddreißig Eingriffe erfolgten konventionell (transperitoneal n=35, retroperitoneal n=1) und 46 Operationen endoskopisch (transperitoneal n=28, retroperitoneal n=18), davon keine Konversion zum offenen Vorgehen.Ergebnisse Das mediane Alter zum Zeitpunkt der Operation betrug 45 (24–75) Jahre bei einer Anamnesedauer von 12 (0–180) Monaten. Die offen operierten Phäochromozytome waren mit 5,5 (1–19) cm vs. 3,5 (0,5–8) cm (endoskopisch) signifikant größer (p=0,0011). Patienten mit endoskopischer, insbesondere mit retroperitoneoskopischer Adrenalektomie hatten im Vergleich zum konventionellen Vorgehen intraoperativ höhere systolische und diastolische maximale Blutdruckwerte sowie Spitzen über 200 mmHg (statistisch nicht signifikant). Faktoren mit möglichem Einfluss auf intraoperative hämodynamische Veränderungen waren in der multivariaten Analyse das Geschlecht (p=0,0107), der operative Zugangsweg (p=0,0153), das Patientenalter (p=0,0364) und die Tumorgröße (p=0,0484). Die postoperative stationäre Verweildauer war nach endoskopischer Operation signifikant kürzer (p<0,0001).Schlussfolgerung Die endoskopische Adrenalektomie beim Phäochromozytom ist in der Routine ohne vermehrtes Risiko kardiovaskulärer Komplikationen die Methode der Wahl. Das offene Vorgehen sollte extraadrenalen Befunden oder sehr großen Tumoren mit Malignitätsverdacht vorbehalten bleiben.   相似文献   
66.
67.
68.
69.
70.
设为首页 | 免责声明 | 关于勤云 | 加入收藏

Copyright©北京勤云科技发展有限公司  京ICP备09084417号