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We have developed an 11-item scale, the Holistic Complementary and Alternative Medicine Questionnaire (HCAMQ). Six of the HCAMQ items relate to beliefs about the scientific validity of complementary and alternative medicine (CAM), and five to beliefs about holistic health (HH). The HCAMQ was completed by 50 patients attending a CAM clinic and 50 attending rheumatology outpatients; the former completed it twice. Factor analysis (oblique rotation) showed that the CAM and HH items measured distinct but related constructs. The HCAMQ has good test retest reliability (r=0.86, 0.82 and 0.77 for the total, CAM subscale and HH subscale, respectively). The individuals attending CAM clinics were significantly more positive on the CAM but not the HH subscale of the HCAMQ and also used less antibiotics than those attending rheumatology outpatients. Positivity towards CAM on the total HCAMQ and subscales was significantly associated with lower age, increased vitamin use, reduced painkiller use, and, other than on the HH subscale, less antibiotic use. The reason why the HH subscale failed to distinguish between the two patient groups or predict less antibiotic use is unknown. The HCAMQ appears to have good internal validity, but its external validity remains to be established.  相似文献   
95.
Zusammenfassung Innervationsanomalien angeborener Art finden sich oft neben systematisierten Naevis und entzündlichen Dermatosen im entsprechenden Dermatombereich.Während die Entstehung der Naevi auf einer Entwicklungsstörung beruht, sind die entzündlichen Dermatosen in systematisierter Anordnung als isomorpher Reizeffekt des Dermatoms aufzufassen. Vorbedingung: gesteigerte Reflexerregbarkeit des Dermatoms und vorhandene Eruptionsbereitschaft einer latenten Dermatose. Das Primäre, Naevusartige ist hier die angeborene Innervationsanomalie; die entzündliche Dermatose in systematisierter Anordnung ist nur der Folgezustand einer geänderten Trophik. Daß die Innervationsanomalie nicht die Folge der entzündlichen Hautveränderungen ist, beweist obiger Fall.Ein eventuelles Nichtvorhandensein von nervösen Störungen bei systematisiert angeordneten entzündlichen Dermatosen entkräftet unsere Auffassung bezüglich ihrer nervösen Pathogenese nicht, da wir auf Grund bekannter Fälle mit Innervationsanomalien die systematisiert angeordneten entzündlichen Dermatosen selbst schon als Ausdruck, bzw. Erscheinungsform einer geänderten Trophik auffassen.Als präzise Diagnose genügt der allgemeine Ausdruck: systematisierte Dermatose nicht, es wäre neben dem Begriff systematisiert der Name des entsprechenden Krankheitsbildes hinzuzufügen, z. B. systematisierte Psoriasis, Ekzem usw., um die entzündlichen Dermatosen in systematisierter Anordnung den systematisierten Naevi gegenüberzustellen.  相似文献   
96.
去甲斑蝥酸钠白蛋白微球的研究   总被引:5,自引:0,他引:5  
选择去甲斑蝥酸钠为模型药物,对含药白蛋白微球的制备、载药性能、形态、表面状态、大小及分布、体外释药、冷冻干燥、60Co辐照灭菌和稳定性等进行了研究。结果表明,去甲斑蝥酸钠微球的平均大小为0.43±0.12μm,药物含量为20.34~26.75μg/ml,包入率21.9~26.4%,体外释药符合Higuchi方程,冷冻干燥和60Co辐照对微球无影响且能达到无菌要求,放置3个月后微球的稳定性良好。  相似文献   
97.
颈外动脉栓塞用顺铂白蛋白微球的研究   总被引:3,自引:0,他引:3  
用乳化化学交联法制备出适合于颌面部鳞癌殒外动脉栓塞用顺铂白蛋白微球;外观呈黄色粉末状,收率80±5%,显微观察呈圆球体,平场粒径56.3μm:药物含量为14.02~14.2%,包封率97.08~97.95%。对其体外释药、灭菌、稳定性及分散溶媒的处方进行了探讨。通过动物实验表明该微球可以达到理想的栓塞效果,并保证能在局部组织停留,有利于提高抗癌药物的疗效,降低毒副作用。  相似文献   
98.
肺靶向顺铂白蛋白微球的研究   总被引:7,自引:0,他引:7  
按正交设计筛选了用乳化一化学交联法制备肺靶向顺铂白蛋白微球的最佳制备工艺,并对微球的质量、稳定性、体内分布、动力学特性和安全性进行了系统研究。结果:微球表面圆整,平均粒径为13.13±3.55μm,药物包裹率为21.62%,释药特性符合双相动力学方程;微球在三种条件下贮放了3个月质量稳定;静脉注入小鼠体内,15min分布达高峰,97.52%浓集于肺部,2~3d内基本清除,在肺器官中的动力学特性可用二室开放性模型描述;肺器官病理切片观察,微球对肺组织无病理性损伤。  相似文献   
99.
Performance of a prototype dual-energy digital chest radiography unit in detecting calcified and noncalcified simulated pulmonary nodules was compared with that of a highly optimized, conventional system. Nodules ranging in size (0.5, 1.0, and 1.6 cm), in number (five to 11), and in calcium content (0-25 mg) were superimposed over the lungs of a frozen, unembalmed, human chest phantom. For each technique, six observers examined 50 posteroanterior projections with different randomized nodule locations. Detection consisted of locating and assigning a level of confidence to each perceived nodular opacity. The resulting plots of the true-positive fraction versus the mean number of false-positive calls per projection indicate that for both calcified and noncalcified nodules, the digital unit performed significantly better (P less than .01).  相似文献   
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