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991.
992.
Matthias John Ingo Fietze Adrian C. Borges Ute Oltmanns Bernd Schmidt Christian Witt 《The Journal of asthma》2001,38(7):593-599
The bronchitis index (BI) is a scoring system for the visual quantification of airway inflammation by flexible bronchoscopy. A prospective study was carried out to determine whether patients with intermittent asthma present a considerable visible airway inflammation. Ten steroid-naive patients with intermittent asthma taking only inhaled β2-agonists were enrolled and received budesonide (800 μg/day) over a period of 4 weeks. The airway inflammation was assessed by flexible electronic videobronchoscopy before and after the steroid treatment phase and quantified using the BI. Despite normal pulmonary function, all patients with intermittent asthma showed a marked visible airway inflammation that was reversed by a 4-week treatment with the inhaled steroid budesonide. The present study demonstrates that the BI may be useful as a clinical research tool for the assessment and quantification of airway inflammation in asthma. Furthermore, our results support the widely recognized theory that airway inflammation is present even in patients with mild asthma, and emphasize the necessity of an early therapy with inhaled steroids. 相似文献
993.
The typical location of a peroneus brevis tendon tear has been described at the posterior margin of the fibula due to an entrapment mechanism or repetitive anterior subluxation of the tendon. A case of a posttraumatic intratendinous ganglion of the peroneus brevis tendon in the distal third of the peroneus brevis is reported. The ganglion developed from a longitudinal tear in the tendon substance after an inversion ankle sprain. This case is reported because of the unusual location. The clinical course and surgical treatment is also discussed. 相似文献
994.
Ute Hoffmann Bernhard Banas Bernd Krüger Miriam Pietrzyk Aiman Obed Stephan Segerer Martin Kammerl Petra Rümmele Günter A. J. Riegger Bernhard K. Krämer 《Transplant international》2006,19(3):203-212
Cyclooxygenases (COX) are known to be involved in inflammatory kidney diseases. However, there are no data available about the expression of COX-1 and only preliminary reports about the expression of COX-2 in biopsies of patients undergoing acute renal allograft rejection. We conducted this prospective study to analyze the expression, distribution, and cellular localization of COX-1 and -2 and thus to elucidate the role of COX in human kidney transplantation. One hundred forty-four biopsies were included from patients without rejection and unaltered morphology (n = 60), with acute interstitial rejection (n = 7), with acute vascular rejection (n = 21), with chronic allograft nephropathy (n = 16), without rejection but with various other lesions (n = 40). COX-1 and -2 expression was localized in each biopsy by immunohistochemistry. We found a highly significant up-regulation of COX-1 in vessels and in infiltrating interstitial cells of patients with acute allograft rejection compared with biopsies with well-preserved tissue. Also, COX-2 expression was significantly elevated in infiltrating interstitial cells of biopsies with acute rejection. This is the first prospective study demonstrating a significant induction of both COX-1 and -2 in human allograft biopsies with acute rejection after renal transplantation. 相似文献
995.
996.
Staphylokokken-assoziierte Blepharokeratokonjunktivitis
Klinische Befunde, Pathogenese und Therapie*
Manfred R. Tetz Ute Klein Hans E. Völcker 《Der Ophthalmologe : Zeitschrift der Deutschen Ophthalmologischen Gesellschaft》1997,94(3):186-190
Problemstellung: Staphylokokken sind das wichtigste infekti?se Agens bei mikrobiallergischen und toxischen Vorg?ngen, die
zu subakuten und chronischen Blepharokeratokonjunktivitiden (BKK) führen.
Patienten und Methode: Bei 38 Patienten der Universit?ts-Augenklinik Heidelberg mit einer Staphylokokken-assoziierten BKK
wurden zwischen 1992 und 1994 das Beschwerdebild sowie der klinische und mikrobiologische Befund ausgewertet.
Ergebnisse: Das Durchschnittsalter der 17 weiblichen und 21 m?nnlichen Patienten lag bei 53±20 Jahren. Symptome bestanden
in chronisch rezidivierendem ,,rotem Auge``, Fremdk?rpergefühl und Schmerzen. Klinisch lag eine squam?se Blepharitis bei 63%,
eine papillare Konjunktivitis bei 87% und eine Keratitis bei 80% vor. Bindehautabstriche waren bei 2/3 der Patienten positiv.
Diskussion: Die Blepharitis tritt squam?s oder ulzerierend auf. Hier liegt eine Hautsch?digung durch Staphylokokkentoxine
(nekrotisierendes Toxin, Lipasen) zugrunde. Bereits 1937 postulierten Thygeson und Allen eine toxinbedingte Sch?digung durch
den dermonecrotic factor. Bei chronisch rezidivierendem Verlauf findet man oft eine papillare Konjunktivitis, die ebenfalls
durch eine toxische Reaktion hervorgerufen wird. Histologisch finden sich typischerweise weder Lymphfollikel noch Eosinophilie.
Verschiedene Formen der Keratitis werden beobachtet. Der Pathomechanismus der epithelialen Keratitis beinhaltet eine toxische,
der der marginalen Infiltrate und Ulzerationen eine Antigen-Antik?rper-Reaktion. Zur Phlykt?ne tr?gt eine Immunreaktion vom
verz?gerten Typ (Typ IV nach Gell u.Coombs) bei. Als Komplikationen werden Pannus vasculosus und Hornhautnarben beobachtet.
Die Therapie richtet sich nach dem Ausma? der Beteiligung des ?u?eren Auges und dem zugrundeliegenden Pathomechanismus. Sie
besteht in der Reduktion der Toxinbildner durch Lidrandhygiene, lokale Desinfizienzien und Antibiotika sowie, bei zus?tzlichen
immunologischen Ph?nomenen, in der Gabe von lokalen Steroiden.
相似文献
997.
Gerd U. Auffarth Ute Faller Manfred R. Tetz Hermann Krastel Hans E. Völcker 《Der Ophthalmologe : Zeitschrift der Deutschen Ophthalmologischen Gesellschaft》1997,94(7):509-514
Einleitung: Alle Formen der Retinitis pigmentosa (RP) sind mit der Ausbildung eine Cataracta complicata, meist in Form einer
posterioren subkapsul?ren Katarakt (PSC) assoziiert. Wegen der h?ufig nur einen kleinen Teil der Linse betreffenden Trübungsform
f?llt die Graduierung der PSC und die Indikationsstellung zur Kataraktoperation oftmals schwer.
Patienten und Methode: Die Methode wurde in Analogie zu einem standardisierten Nachstarbewertungsschema nach Tetz entwickelt.
Bei maximaler medikament?ser Mydriasis wurden Vorderabschnittsaufnahmen im regredienten Licht an einer Zeiss?-Photospaltlampe Modell 40 SL/P angefertigt. Für jedes Auge wurde ein Kataraktindex ermittelt, der sich aus der Multiplikation
von 2 Werten ergab: 1. Der Dichte der PSC (graduiert von 0 – 4), 2. des prozentualen Befalls der Fl?che im zentralen Pupillarbereich
(Durchmesser 4 mm) (als dezimaler Bruch). Zur überprüfung der Reliabilit?t der Bewertungsmethode wurden in Teil 1 dieser Studie
von 2 Untersuchern Aufnahmen von jeweils 11 Patientenaugen mit RP und unterschiedlich ausgepr?gter PSC unabh?ngig voneinander
ausgewertet. In Teil 2 dieser Studie wurden 37 Augen von 24 RP-Patienten im Alter von 47,2±11,8 Jahren ausgewertet und die
Kataraktindizes mit verschiedenen Parametern (Visus, Alter, Gesichtsfeld, ERG-Befunde usw.) korreliert.
Ergebnisse: Teil 1. Die Werte der Kataraktdichtegraduierung der 11 Patienten lagen zwischen 1 und 4. Bezogen auf den zentralen
Pupillarbereich (Durchmesser 4 mm) waren zwischen 13 und 100% der Fl?che betroffen. Die Kataraktindizes (Dichte×Areal) lagen
insgesamt zwischen 0,13 und 4,0 (Mittelwerte: Untersucher 1: 1,41±1,49; Untersucher 2: 1,28±1,46; Untersucher 3: 1,22±1,44;
Unterschiede nicht signifikant: p = 0,77). Teil 2. Bei den 24 Patienten lag bei einer durchschnittlichen Dauer der RP von 23 Jahren ein durchschnittlicher
Kataraktindex von 1,72±1,35 vor. Es zeigten sich keine Korrelation der Kataraktauspr?gung zu ERG- oder GF-Befunden (r <0,2; p>0,4), hingegen eine gute Korrelation zum Visus (r = –0,72; p = 0,0001). Patienten mit Frühmanifestation der RP (vor 20. Lebensjahr) zeigten bei gleicher Verlaufsdauer der Erkrankung eine
st?rkere Kataraktauspr?gung (Kataraktindex: 2,06±1,67) als Patienten mit einer Sp?tmanifestation der RP (Kataraktindex: 0,61±0,44).
Schlu?folgerung: Das Bewertungsschema erlaubt eine reproduzierbare Beurteilung der PSC bei RP-Patienten und kann als nützliche
Hilfe zur Indikationsstellung der Kataraktoperation bei RP herangezogen werden.
相似文献
998.
Petra Frohberg Cornelia Kupfer Peter Stenger Ute Baumeister Peter Nuhn 《Archiv der Pharmazie》1995,328(6):505-516
Lipoxygenase Inhibitors, IV: Synthesis and Cyclization Reactions of Open-Chain N1-Aryl-Substituted Amidrazones α-Carbonyl carboxylic acid arylhydrazonochlorides obtained by Japp-Klingemann reaction are the starting substances for the synthesis of α-carbonyl carboxylic acid arylhydrazonoamides, -esters and -thioesters. The inhibiting activity of these compounds against 15- and 5-lipoxygenase is described. Reactions of derivatives of amidrazones with formaldehyde give triazole, triazoline and unexpected benzotriazepine derivatives. 相似文献
999.
1000.
Markus W. Gross Ute Spahn Rita Engenhart-Cabillic 《Strahlentherapie und Onkologie》2002,178(4):216-222
PURPOSE: In this prospective investigation we tested the absolute accuracy of a conventional localization of the isocenter obtained from a three-dimensional treatment plan in conformal radiotherapy of head and neck tumors. PATIENTS AND METHODS: 41 isocenters in 41 consecutive patients with histologically proven tumors of the brain or head and neck region were included into this investigation. In all cases a stereotactic mask (Stryker-Leibinger) was made for fixation and positioning of the patients. The stereotactically guided fractionated radiotherapy was carried out on the base of CT and MRI. The stereotactic coordinates were defined by an external localization system. Afterwards each patient underwent a conventional simulation using exclusively anatomical reference points. Additionally, the patients were adjusted to the linac isocenter using a stereotactic targeting device. Deviations between the simulated and the external adjusted target point coordinates were recorded in X-, Y- and Z-direction and spatial error was calculated. RESULTS: Mean deviation was 2.15, 2.54, and 2.69 mm for X-, Y-, and Z-direction, respectively. The largest deviation was found in Z-direction with a maximum of over 11 mm. The spatial deviation per patient amounted 1.3-12.2 mm with a mean of 5.1 and a median value of 4.5 mm. That means that in half of the cases a deviation of 5 up to over 12 mm occurs in conventional simulation. Only in a quarter of the sample the deviation was 4 mm or below. CONCLUSION: The planning target volume definition requires a consideration of the inaccuracy of the conventional simulation. A reduction of the safety margin in the planning target volume assumes the use of the stereotactic target positioner. This is to postulate especially for the treatment of benign lesions or lesions or lesions adjacent to critical structures. 相似文献