全文获取类型
收费全文 | 307篇 |
免费 | 4篇 |
专业分类
耳鼻咽喉 | 1篇 |
儿科学 | 8篇 |
妇产科学 | 1篇 |
基础医学 | 27篇 |
口腔科学 | 41篇 |
临床医学 | 16篇 |
内科学 | 27篇 |
神经病学 | 14篇 |
特种医学 | 14篇 |
外科学 | 131篇 |
综合类 | 15篇 |
预防医学 | 4篇 |
眼科学 | 5篇 |
药学 | 3篇 |
肿瘤学 | 4篇 |
出版年
2018年 | 3篇 |
2015年 | 10篇 |
2014年 | 10篇 |
2013年 | 21篇 |
2012年 | 12篇 |
2011年 | 7篇 |
2010年 | 12篇 |
2009年 | 3篇 |
2008年 | 10篇 |
2007年 | 2篇 |
2006年 | 2篇 |
2005年 | 2篇 |
2004年 | 4篇 |
2003年 | 4篇 |
2002年 | 4篇 |
1999年 | 7篇 |
1998年 | 4篇 |
1997年 | 10篇 |
1996年 | 4篇 |
1995年 | 8篇 |
1994年 | 2篇 |
1993年 | 4篇 |
1992年 | 6篇 |
1991年 | 3篇 |
1990年 | 8篇 |
1989年 | 6篇 |
1988年 | 3篇 |
1987年 | 4篇 |
1986年 | 7篇 |
1985年 | 4篇 |
1984年 | 4篇 |
1983年 | 2篇 |
1982年 | 2篇 |
1981年 | 3篇 |
1979年 | 2篇 |
1978年 | 5篇 |
1977年 | 11篇 |
1976年 | 13篇 |
1975年 | 12篇 |
1974年 | 10篇 |
1973年 | 11篇 |
1972年 | 12篇 |
1971年 | 8篇 |
1970年 | 11篇 |
1969年 | 4篇 |
1967年 | 3篇 |
1966年 | 3篇 |
1965年 | 3篇 |
1964年 | 3篇 |
1943年 | 1篇 |
排序方式: 共有311条查询结果,搜索用时 15 毫秒
91.
92.
OA Dr. E. Stefani E. Palmen J. Theiser B. Bringewald 《Journal of orofacial orthopedics》1982,43(5):394-401
Zusammenfassung Es wird anhand einer Nachuntersuchung von operierten Progeniepatienten (n=54) mittels einerRicketts-Analyse und prä- und postoperativer Fernröntgenbilder zu den Veränderungen der einzelnen Gesichtstypen Stellung genommen. Der durch VTO konstruierte Zustand wird mit dem Nachuntersuchungsergebnis verglichen: Allein bei dem brachiofazialen Gesichtstyp zeigte sich in der Überlagerung eine annähernde Deckung der Facial axis. Bei den mesio- und dolichofazialen Gesichtstypen ist jeweils eine Abweichung vorhanden. Eine Übereinstimmung bezüglich der Lage des Kinns ist bei keinem Gesichtstyp festzustellen.
Mit 9 Abbildungen 相似文献
Summary By means of aRicketts analysis and pre- and post-operative lateral skull X-rays, it is possible, during a follow-up examination, to analyse the changes in facial pattern of prognathic patients who have undergone corrective surgery. The VTO was compared with the results of the post-operative examination. Only in the brachio-facial pattern was the facial axis shown to be almost the same when the VTO and post-operative X-rays were superimposed. However, in mesio- and dolico-facial patterns, the facial axes did not correspond. There was no correlation between chin position and facial pattern.
Résumé Au moyen de l'analyse deRicketts et à l'aide de téléradiographies pré- et postopératoires, on a cherché à étudier la modification des divers types faciaux après l'opération corrigeant la prognathie mandibulaire. La VTO faite avant intervention est comparée au résultat postopératoire. On n'a trouvé une concordance des axes faciaux que chez les patients de type brachy-facial (euryprosope). Chez les sujets de type mésio-(meso-prosope) et dolicho-facial (lepto-prosope), il y a discordance entre les axes faciaux. La position du menton ne présente aucune relation avec le type facial.
Mit 9 Abbildungen 相似文献
93.
94.
95.
OA Dr. G. Argyropoulos 《European Surgery》1973,5(3):58-61
Zusammenfassung In einer Zeitspanne von über 20 Jahren (1. Oktober 1950 bis 20. M?rz 1973) wurden an der Universit?tsklinik für Neurochirurgie
Graz 372 Subduralergüsse operiert. 106 Patienten hatten ein einseitiges akutes Subduralh?matom, in 21 F?llen fand sich ein
beidseitiges. Im vorliegenden Bericht wurde für die Definition “akutes Subduralh?matom” ein absolutes oder relatives freies
Intervall von nicht l?nger als 4 Tagen, entgegen anderen, in der Zeit freizügigeren Stavistiken gew?hlt. Unsere Ergebnisse
lassen die Schlu?folgerung zu, da? mit der Operation nicht zugewartet werden darf und da? das operative Vorgehen sich sowohl
auf die Entleerung des H?matoms als auch auf eine breite Entlastung des prim?r gesch?digten Gehirns—beiderseitige subtemporale
Dekompression—richten soll.
Herrn Prof. Dr.W. Toennis zum 75. Geburtstag gewidmet. 相似文献
Summary During a period of more than twenty years (October 1, 1950 to March 20, 1973) 372 operations were performed on cases of subdural hematoma at the Graz University Clinic of Neurosurgery. 106 patients displayed a unilateral acute subdural hematoma; in 21 cases there was a bilateral acute hematoma. In distinction of other-less rigorous-statistics, the definition of the term “acute subdural hematoma” in this report ist based on the occurrence of an absolutely or relatively free interval of no more than four days. Our results seem to permit the conclusion that one should not hesitate to perform an operation, which should aim at both evacuating the hematoma and relieving the primarily damaged brain by bilateral subtemporal decompression.
Herrn Prof. Dr.W. Toennis zum 75. Geburtstag gewidmet. 相似文献
96.
Zusammenfassung Die Organfunktion nach simulaaner orthotoper Leber-Nieren-Transplantation am Schwein wurde postoperativ angiographisch und
durch Ausscheidungsurogramme überprüft.
Bei ausreichender Vitalit?t der Leber war offensichtlich infolge h?herer Isch?mietoleranz immer eine Funktionswiederaufnaheme
durch das Nierentransplantat zu beobachten
Summary 54 liver transplants were performed in pigs, 9 of them as a simultaneous transplantation of the liver and the right kidney. By angiography and intraveinous pyelography the postoperative function of the grafted organs were observed. The results and some technical aspects are discussed.相似文献
97.
98.
Zusammenfassung Man sollte sich bei deutlichem Harninfekt und Stauung bei chronischem Nierensteinleiden—es handle sich um schattengebende
oder nichtschattengebende Konkremente (bei unseren Patienten hat es sich vorwiegend um nichtschattengebende Steine gehandelt)—zu
einer eher frühzeitigen Operation entschlie?en. Man sollte ferner bei ausgepr?gter Ur?mie wohl mit einer Dialyse-behandlung
beginnen, aber auch hier so früh als m?glich operieren. Wenn mit dem Anlegen von Ureterenkathetern, mit einer antibiotischen
Therapie eine gewisse Besserung erzielt wurde, sollte man sich nicht durch eine Besserung im Allgemeinzustand t?uschen lassen:
Bei chronischem Nierenleiden (chronische Pyelonephritis bei Nephrolithiasis, Nierenleiden, bedingt durch Stoffwechselst?rungen,
z. B. Oxalose, Hyperkalzi?mie, Gicht) werden der akute pyelonephritische Schub, hervorgerufen durch ein Abflu?hindernis, erst
nach Wochen abgeklungen, bzw. die entzündlichen Ver?nderungen in der Niere wieder “stabilisiert” sein. Voraussetzung für die
Rückbildung des pyelonephritischen Schubes sindsichere Abflu?verh?ltnisse. Wo diese Voraussetzungen nicht garantiert sind, und hier stimmen wirFey, Legrain u. a. bei, w?re, ?hnlich wie wir es beim schweren chronischen Rückstauungsschaden praktizieren, vorerst eine Fistel—meist
eine Nierenfistel—als den m?glichst kleinen operativen Eingriff anzulegen.
Summary In cases of chronic nephrolithiasis accompanied by distinct symptoms of urinary infection and obstruction, a rather early date for an operation should be set. This operation should be performed whether the concrement produces shadows in the X-ray or not. As a matter of fact, our patients mostly had stones that did not produce a shadow. In cases of definitely diagnosed uremia, a dialysis therapy should be initiated but here too, surgical intervention at the earliest possible date seems indicated. Even if a certain improvement in the condition of the patient is achieved by the use of a ureteral catheter combined with antibiotic therapy, we should nevertheless not be deceived by such an improvement in the general condition. In chronic renal disorders (chronic pyelonephritis in cases of nephrolithiasis, renal disorders caused by metabolic disturbances as, for example, oxalosis, hypercalcemia or gout), the acute pyelonephritic attack caused by an impairment in drainage might take weeks for remission to take place, only then will the inflammatory renal changes become “stabilized” again. Assured drainage is a precondition for the abatement of the pyelonephritic attack. Whenever this cannot be achieved, it would be best to establish a fistula, in most cases a renal one, as already proposed byFey, Legrain et al. This is the least drastic surgical intervention possible—analogous to the practice applied in cases of severe chronic obstructive damage.相似文献
99.
100.
OA Dr. H. Anderl 《European Surgery》1970,2(5):172-174
Zusammenfassung Die verschiedenen Zugrichtungen, die beim Lippenverschlu? auftreten, werden beschrieben und die Technik einer gezielten 4f?ltigen
Mobilisierung zur Erzielung einer spannungsfreien Naht der Lippe dargestellt. Zu der allgemein üblichen Methode der Unterminierung
werden zus?tzliche Schnittführungen angegeben, mit denen es gelingt, auch bei ungünstigen F?llen die Lippe und den Naseneingang
in ann?hernd anatomischer Position spannungsfrei zu schlie?en.
Summary The various lines of tension occurring in plastic lip repair are described and the technique of a four-fold mobilization used in order to obtain a tension-free lip suture is presented. In addition to the gneerally applied method of undermining, further types of incisions are indicated; even in difficult cases the latter make it possible to obtain a tension-free repair of lip and nares in an approximately anatomical position.相似文献