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To learn and teach about HIV/AIDS is to enter complex and senstitive territory that at times may be personally challenging. 5 In the vast literature on HIV infection and nursing two main themes recur: nurses' lack of understanding, negative attitudes and anxieties related to HIV/AIDS and the need for education to change such attitudes and enhance nurses' knowledge and skills. 相似文献
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Bernhard Tillmann 《Anatomy and embryology》1971,134(3):328-342
Zusammenfassung Bei 80 Objekten werden die Gelenkflächen des menschlichen Ellenbogengelenks untersucht. Die Trochlea und das Capitulum humeri sowie das Caput radii zeigen keine nennenswerten Unterschiede in der Ausdehnung der mit typischem Gelenkknorpel bedeckten Flächen. Dagegen lassen sich für die Ulnazange drei charakteristische Formgruppen abgrenzen: In 3 Fällen kann eine einheitliche Knorpelfläche beobachtet werden. Bei etwa zwei Drittel der untersuchten Objekte liegt im mittleren Bereich der Incisura trochlearis in horizontaler Richtung ein 2–5 mm breiter knorpelfreier Streifen, der den Gelenkknorpel in 2 vollständig getrennte Flächen unterteilt. Das restliche Drittel der Objekte besitzt eine unvollständige Trennung der Gelenkfläche. Unter Berücksichtigung der Vorstellungen von Pauwels über die causale Histogenese der mesenchymalen Stützgewebe sowie der Materialverteilung im Knochengewebe in Abhängigkeit von der einwirkenden Spannungsgröße werden die morphologischen Befunde den für die jeweiligen Skeletelemente von Pauwels ermittelten Spannungsdiagrammen gegenübergestellt. An der Trochlea und dem Capitulum humeri und am Caput radii findet sich eine geradezu ideale Übereinstimmung in der Ausdehnung der Knorpelfläche und der Knochendichte unter den Gelenkflächen mit den entsprechenden Spannungsdiagrammen. An der Ulna trifft dies nur für einen geringen Teil der Objekte zu. Für die unterschiedliche Ausgestaltung der Incisura trochlearis werden zwei mögliche Ursachen diskutiert: 1. die Resultierende R verharre während des Bewegungsablaufes in einzelnen Positionen innerhalb der Incisura trochlearis verschieden lange; 2. der Krümmungsradius der Trochlea humeri sei größer als derjenige im mittleren Bereich der Ulnazange, so daß hier wegen des fehlenden Kontaktes der Gelenkflächen keine Druckübertragung möglich ist.
The stress of the human elbow jointI. Functional morphology of the articular surfaces
Summary The articular surfaces of 80 human elbow joints are analysed. The trochlea and capitulum humeri and the caput radii of the investigated individuals show no particular differences in the extent of their surfaces covered with typical articular cartilage. On the other hand the form of the incisura trochlearis is rather variable. Three characteristic formgroups are to be discerned. In three objects a continuous cartilage surface has been observed. In 50 of the investigated joints there is a small intersection free from cartilage in the midst of the incisura trochlearis, dividing the articular cartilage in two isolated surfaces. In the rest of the analysed objects the articular surface is divided only partially. According to Pauwels' hypothesis on the causal histogenesis of the mesenchymal supporting tissues and of the density distribution of the bone dependence upon the magnitude of the local unit stress the morphological findings in the single investigated parts of the elbow joint are confronted with the corresponding stress diagram as described by Pauwels. In the trochlea and capitulum humeri and in the caput radii a nearly ideal correspondence of the extent of the articular surface and the density of the bone tissue with the unit stress diagrams are found. In the ulna this correspondence exists only in few of the analysed objects. For the different form of the incisura trochlearis two possible explanations are discussed: 1, during the motion the resultant of forces may stay for a different time in their single positions in the incisura trochlearis; 2. the curvature radius of the trochlea humeri may be greater than that one of the incisura trochlearis in the central area. So no pressure occurs in this part of the articular surface.
Mit freundlicher Unterstützung durch die Deutsche Forschungsgemeinschaft. 相似文献
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Bußkamp Annalena Vonstein Claudia Tillmann Judith Roßmann Christin De Bock Freia 《Bundesgesundheitsblatt, Gesundheitsforschung, Gesundheitsschutz》2021,64(5):560-567
Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz - Wissenschaftliche Ergebnisse können eine Wissensquelle für kommunale Akteurinnen und Akteure der... 相似文献
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Rapid slide culture method using human blood medium was utilized for the primary culture of Mycobacterium tuberculosis and the results obtained were compared with results of smear examination of sputum specimens from fresh cases of pulmonary tuberculosis. Smear and rapid slide culture results of a total of 320 patients were analyzed. Slide culture was positive in 104 cases whereas smears were positive in 90 cases. Early culture confirmation in 7 days coupled with positivity better than smear examination, makes rapid slide culture a better method for diagnosis.KEY WORDS: Mycobacterium tuberculosis, Rapid slide culture, Bacteriological techniques, Colony count microbial 相似文献
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Blood supply of the tibialis anterior tendon 总被引:3,自引:1,他引:2
Injection techniques and immunohistochemical methods (antibodies against laminin) were performed to uncover the vascular pattern of the human tibialis anterior tendon with regard to spontaneous rupture of this tendon. Proximally, the blood supply of the tibialis anterior tendon mainly arises from the anterior tibial artery. Distally, the tendon is supplied by branches of the medial tarsal artery. Blood vessels enter the peritenon via vinculae from the posterior side. From the peritenon, the blood vessels penetrate the tendon and anastomose with a longitudinally orientated intratendinous network. Compared with the surrounding peritenon, the number of vessels in the tendon substance is greatly reduced. The distribution of blood vessels within the anterior tibial tendon is not homogenous. The posterior part of the tendon has a complete vascular network that extends from the musculotendinous junction to the insertion at the bone. In the anterior half of the tendon, there is an avascular zone between 45 and 67 mm in length. The location of the avascular zone correlates well with the location of the most frequent site of spontaneous rupture of the tibialis anterior tendon reported in the literature. Hypovascularity has to be considered as an etiological cofactor for spontaneous rupture of the tibialis anterior tendon. 相似文献
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