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E. Marx 《Psycho-Oncologie》2016,10(2):109-116
Being diagnosed with cancer and coping with treatment can lead an individual to face major stress and reveal sexual abuses suffered in childhood. The study of five clinical cases centered on discourse, non-verbal behavioural patterns as well on defense mechanisms will demonstrate the extent to which undergoing treatment combined with the reemergence of childhood sexual trauma constitutes a dual punishment that may lead to failure in care.Bodily violation associated with treatment can reactivate repressed sexual trauma and cause major psychic suffering. This clearly exposes the necessity of early detection for psychological distress and multidisciplinary care which should include an oncosexology consultation adapted to the patient’s specific needs.  相似文献   
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Summary Introduction: The early determination of the myocardial manifestation is of considerable importance, since the prognosis of patients (P) with insulin dependent diabetes mellitus (IDDM) is generally masked by secondary cardiac complications. The aim of this study was to investigate whether young, asymptomatic P with IDDM and persisting normal systolic left ventricular (LV) function already show a diastolic LV dysfunction. Methods: An echocardiographical examination of 92 IDDM patients (age: 25 - 4 years) without known cardiac disease and of 50 control persons (C) of similar ages was carried out. P with a cardiac disease or long-term diabetic syndrome were excluded. Using M-mode echocardiography, morphological parameters and systolic time-intervals (fractional shortening; ejection fraction) were determined. Doppler indices were then measured: maximal early and late diastolic flow velocity (VE; VA), E/A ratio, acceleration and deceleration time (DT), isovolumetric relaxation time (IVRT). Results: Although the left atrial and left ventricular dimensions, as well as the systolic functional parameters of all P with IDDM were normal, they showed a diastolic dysfunction with a reduction of the early diastolic filling (VE; 0.54 - 0.07 m/s vs 0.72 - 0.04 m/s; p < 0.01) and the E/A ratio (0.9 - 0.15 vs 1.99 - 0.22; p < 0.01), an increase in the atrial filling (VA; 0.76 - 0.05 m/s vs 0.39 - 0.04 m/s, p < 0.01), an extension of the IVRT (129 - 23 ms vs 78 - 6 ms, p < 0.01), and an increased DT (248 - 27 ms vs 188 - 8 ms, p < 0.01). Conclusion: Even young P with IDDM, with a normal systolic ventricular function, suffer a diastolic dysfunction which serves as a marker of a diabetic cardiomyopathy. Therefore, echocardiography with measurements of systolic and diastolic functional parameters appears to be a sensible method for evaluating the course of diabetic cardiomyopathy. Zusammenfassung Einleitung: Da die Prognose der Patienten mit Diabetes mellitus durch die kardialen Manifestationen bestimmt wird, kommt einer frühzeitigen Erkennung eines beginnenden kardialen Endorganschadens eine besondere Bedeutung zu. Ziel dieser Studie war es zu untersuchen, ob junge asymptomatische Typ-I-Diabetiker bereits eine diastolische linksventrikuläre Funktionsstörung bei noch normaler systolischer linksventrikulärer Funktion und ein erhöhtes Arrythmierisiko aufweisen. Methodik: 92 kardial unauffällige Typ-I-Diabetiker (Alter: 25 - 4 Jahre; Diabetesdauer 8 - 1,1 Jahre) und 50 altersentsprechende Kontrollpersonen wurden einer echokardiographischen Untersuchung unterzogen. Patienten mit einer kardialen Grunderkrankung und/oder Manifestation eines diabetischen Spätsyndroms wurden ausgeschlossen. Mittels M-mode-Echokardiographie erfolgte die Bestimmung morphologischer Parameter und systolischer Zeitintervalle (Quotient aus Anspannungs- und Austreibungszeit; fraktionale Verkürzungsfraktion). Folgende Doppler-Indizes wurden erhoben: maximale früh- und spätdiastolische Flußgeschwindigkeit (VE; VA), E/A-Quotient, Akzelerations- und Dezelerationszeit (DT) sowie die isovolumetrische Relaxationszeit (IVRT). Resultate: Während die linksatrialen und -ventrikulären Dimensionen sowie die systolischen Funktionsparameter im Normbereich lagen, zeigte sich eine diastolische Dysfunktion mit Abnahme der frühdiastolischen Füllung (VE; 0,54 - 0,07 m/s vs. 0,72 - 0,04 m/s, p < 0,01) und dem E/A-Quotienten (0,9 - 0,15 vs. 1,99 - 0,22), einer Zunahme der atrialen Füllung (VA; 0,76 - 0,05 m/s vs. 0,39 - 0,04 m/s, p < 0,01) sowie einer Verlängerung der IVRT (129 - 23 ms vs. 78 - 6 ms, p < 0,01) und einer erhöhten DT (248 - 27 ms vs. 188 - 8 ms, p < 0,01) bei allen Diabetikern. Zusammenfassung: Bereits bei jungen Typ-I-Diabetikern mit normaler linksventrikulärer systolischer Funktion besteht eine diastolische Dysfunktion als Frühzeichen einer diabetischen Kardiomyopathie. Regelmäßige Echokardiographien mit Bestimmung der systolischen und diastolischen Funktionsparameter im Verlauf erscheinen sinnvoll.  相似文献   
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Classical crossed brain stem syndromes: myth or reality?   总被引:1,自引:0,他引:1  
Numerous crossed brain stem syndromes have been described, especially in the nineteenth century. While these syndromes are passed on in neurological textbooks, their relevance in clinical neurology remains to be elucidated. To investigate the prevalence of classical crossed brain stem syndromes in clinical practice, we prospectively recruited 308 consecutive patients with signs and symptoms indicative of acute brain stem infarction. Standardized high-resolution MR imaging and multimodal electrophysiological brain stem testing were applied to localize the site of the acute lesion. We performed a computer-based correlation of clinical signs and symptoms of our patients to those reported in the original historical publications for more than 25 crossed brain stem syndromes. Fourteen cases matched the clinical criteria of Wallenberg’s syndrome, two patients had Babinski-Nageotte’s syndrome, two had Raymond-Cestan’s, one showed Weber’s, and one Claude’s syndrome. All other tested syndromes were not present in the cohort. More than 20% of patients showed different, so far unnamed crossed symptom combinations. In conclusion, except for Wallenberg’s syndrome, classical crossed brain stem syndromes do not seem to play a relevant role in clinical neurology. Other syndromes may serve as theoretical models only that illustrate possible neuroanatomical connections in the human brain stem. This is complicated, however, by considerable topographic and terminological inconsistencies.  相似文献   
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Zusammenfassung 1. Das Meerschweinchen zeigt im anaphylaktischen Shock vollkommen normale Blutgerinnungszeit. 2. Dennoch zeigt im Shock entnommenes Blut einen erh?hten Serum-Antithrombinspiegel. 3. Heparin wirkt unter bestimmten Bedingungen shockverhütend.  相似文献   
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