全文获取类型
收费全文 | 309篇 |
免费 | 16篇 |
国内免费 | 20篇 |
专业分类
耳鼻咽喉 | 1篇 |
儿科学 | 13篇 |
妇产科学 | 2篇 |
基础医学 | 24篇 |
口腔科学 | 11篇 |
临床医学 | 25篇 |
内科学 | 49篇 |
皮肤病学 | 5篇 |
神经病学 | 9篇 |
特种医学 | 155篇 |
外科学 | 6篇 |
综合类 | 6篇 |
预防医学 | 5篇 |
眼科学 | 1篇 |
药学 | 27篇 |
肿瘤学 | 6篇 |
出版年
2020年 | 1篇 |
2019年 | 2篇 |
2018年 | 4篇 |
2017年 | 1篇 |
2016年 | 9篇 |
2015年 | 12篇 |
2014年 | 9篇 |
2013年 | 4篇 |
2012年 | 4篇 |
2011年 | 3篇 |
2010年 | 8篇 |
2009年 | 14篇 |
2008年 | 19篇 |
2007年 | 29篇 |
2006年 | 10篇 |
2005年 | 11篇 |
2004年 | 8篇 |
2003年 | 5篇 |
2002年 | 12篇 |
2001年 | 14篇 |
2000年 | 8篇 |
1999年 | 11篇 |
1998年 | 25篇 |
1997年 | 15篇 |
1996年 | 6篇 |
1995年 | 10篇 |
1994年 | 10篇 |
1993年 | 9篇 |
1991年 | 6篇 |
1990年 | 1篇 |
1989年 | 8篇 |
1988年 | 9篇 |
1987年 | 4篇 |
1986年 | 7篇 |
1985年 | 6篇 |
1984年 | 4篇 |
1983年 | 2篇 |
1982年 | 3篇 |
1981年 | 1篇 |
1980年 | 4篇 |
1977年 | 2篇 |
1976年 | 4篇 |
1975年 | 4篇 |
1967年 | 1篇 |
1957年 | 4篇 |
1956年 | 1篇 |
1955年 | 1篇 |
排序方式: 共有345条查询结果,搜索用时 15 毫秒
71.
K Tullus R Escobar-Billing O Fituri LG Burman A Karlsson I Wikstad B Wretlind A Brauner 《Acta paediatrica (Oslo, Norway : 1992)》1996,85(2):158-162
Urinary concentrations of interleukin-lα (IL-lα) and interleukin-l receptor antagonist (IL-Ira) standardized to urinary creatinine concentrations were studied. The median standardized IL-1α creatinine quotient in children with first-time acute pyelonephritis was 3.6 pg/μmol, but was non-detectable in children with recurrent pyelonephritis, children with non-renal febrile conditions and children convalescent after acute pyelonephritis ( p < 0.05–0.01). IL-lra levels were also significantly higher in children with acute first-time pyelonephritis (median of 239 pglpmol) compared to these three groups of children ( p < 0.01–0.001). The highest urinary 1L-lra levels, however, were found in the healthy controls (median value 1.019; p < 0.001). Both cytokines were higher among children younger than one year compared to older children. The acute IL-lα creatinine quotients were lowest in children with uptake defects on 99m TC-dimercaptosuccinic acid (DMSA) scintigraphy both during the acute infection (reflecting the acute inflammation) ( p < 0.001) and 1 year after the acute infection (reflecting permanent kidney scarring) ( p < 0.01). In conclusion, persisting high urinary levels of 1L-lα were associated with less renal inflammation and scarring. 相似文献
72.
Mathias V. Melega Monica Alves Rodrigo Pessoa Cavalcanti Lira Iuri Cardoso da Silva Bruna Gil Ferreira Hermano LG. Assis Filho Fernando Rodrigo Pedreira Chaves Alexandre A.F. Martini Livia Maria Dias Freire Roberto dos Reis Carlos Eduardo Leite Arieta 《Journal of cataract and refractive surgery》2019,45(3):343-350
73.
NITRIC OXIDE IN THE MEDIATION OF PRESSURE NATRIURESIS 总被引:1,自引:0,他引:1
1. Recent studies have indicated that nitric oxide (NO) production in the kidney contributes to the regulation of renal haemodynamics and excretory function. Inhibition of nitric oxide synthase (NOS) reduces renal blood flow by approximately 25% and markedly reduces sodium excretion without reductions in filtered load. In particular, inhibition of NO synthesis markedly suppresses the slope of the arterial pressure-mediated response in sodium excretion. 2. Further studies have shown that constant intrarenal infusion of a NO donor in dogs treated with a NOS inhibitor produced diuretic and natriuretic responses but failed to restore the slope of the pressure-induced natriuretic response. These data indicate that an alteration in intrarenal NO activity, rather than the simple presence of NO during changes in arterial pressure is required for full expression of pressure natriuretic responses. 3. In support of the hypothesis that NO is involved in the mediation of pressure natriuresis, we also recently demonstrated a direct relationship between changes in arterial pressure and urinary excretion rate of sodium as well as nitrate and nitrite (a marker for endogenous NO activity) in the presence of efficient autoregulation of cortical and medullary blood flow. 4. The direct inhibitory actions of NO on tubular sodium reabsorption have also been observed in cultured tubular cells as well as isolated, perfused cortical collecting duct segments. 5. Thus, the collective data suggest that acute changes in arterial pressure induce changes in intrarenal NO production, which may directly alter tubular reabsorptive function to manifest the phenomenon of pressure natriuresis. 相似文献
74.
LG Düsseldorf 《MedR Medizinrecht》2007,25(10):605-607
Abstrakt 1. Die Verpflichtung zur Ausschreibung des Vertragsarztsitzes mit Erreichen der Altersgrenze ist grunds?tzlich nicht gem.
§ 138 BGB i.V. mit Art. 12 GG nichtig.
2. Gegenüber der Ausschreibungsverpflichtung besteht kein Zurückbehaltungsrecht wegen eines Abfindungsanspruchs. (Leits?tze
des Bearbeiters) 相似文献
75.
LG München I 《MedR Medizinrecht》2001,19(10):524-525
Ohne Zusammenfassung 相似文献
76.
77.
LG Aachen 《MedR Medizinrecht》2007,25(12):734-737
Abstrakt 1. Für eine gesamtschuldnerische Haftung für den Tod eines Patienten ist es grunds?tzlich ausreichend, wenn beide ?rzte durch
ihre jeweiligen Behandlungsfehler nebeneinander kausal für den Tod des Patienten geworden sind. Es ist nicht erforderlich,
dass der Zweitbehandler auf Untersuchungsergebnisse des Erstbehandlers zurückgegriffen hat oder in dessen Behandlungst?tigkeit
eingebunden gewesen ist.
2. Einem entscheidungserheblichen Beweisantritt ist in Anlehnung an die in § 244 Abs. 3–5 StPO geregelten Gründe zur Ablehnung
eines angebotenen Beweises unter Berücksichtigung der Besonderheiten des Zivilprozesses nicht nachzugehen, wenn das angebotene
Beweismittel ungeeignet ist.
3. Von einer Ungeeignetheit des Beweismittels ist auszugehen, wenn die Krankenunterlagen als Begutachtungsgrundlage für die
Erstellung eines medizinischen Sachverst?ndigengutachtens im Hinblick auf die ?rztliche Schweigepflicht des auf Schadensersatz
in Anspruch genommenen Arztes nicht verwertet werden k?nnen.
4. Nach dem Tod eines Patienten sind mit Blick auf die H?chstpers?nlichkeit der Entscheidung über die Entbindung von der Schweigepflicht
hierzu nicht die Erben berechtigt; vielmehr ist mangels einer Willens?u?erung des Patienten zu Lebzeiten dessen mutma?licher
Wille zu erforschen. Sofern hierfür keine anderen Indizien zur Verfügung stehen, kann der beweisbelasteten Partei die Vorlage
einer Schweigepflichtentbindungserkl?rung der Erben des verstorbenen Patienten aufgegeben werden, um so einen Anknüpfungspunkt
für einen Rückschluss auf den mutma?lichen Willen des Verstorbenen zu haben. Kann die Kl?gerseite eine solche Schweigepflichtentbindungserkl?rung
nicht vorlegen und liegen auch im übrigen keine hinreichenden Anhaltspunkte dafür vor, dass der verstorbene Patient eine Befreiung
des beklagten Arztes von der Schweigepflicht gewünscht h?tte, ist die Klage ohne sachliche Prüfung abzuweisen. (Leits?tze
des Bearbeiters) 相似文献
78.
79.
80.
Exercise-induced left bundle branch block(EI-LBBB)is infrequent phenomenon.We present two patients with angina pectoris who developed EI-LBBB during exercise tolerance test.The first patient with typical angina pectoris had significant obstructive coronary artery disease(CAD)requiring percutaneous coronary intervention of multiple lesions including placement of drug eluting stents.The second patient had atypical chest pain without signs of CAD at all.EI-LBBB occurred at a heart rate of 80 bpm and 141 bpm in the first and second patient,respectively.EI-LBBB remained visible through the test till the recovery period in the first patient at a heart rate of 83 bpm and disappeared at 96bpm in the second patient.Both patients with this infrequent phenomenon are discussed and the literature is reviewed. 相似文献