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Patellar tendon is widely used for reconstruction of the anterior cruciate ligament. However, few studies have investigated the tendon's homogeneity, a characteristic often assumed of it in experiments. In this study, the assumption that the patellar tendon is homogeneous was tested by dividing the central half of the tendon into six sections along its length and width and comparing commonly measured biochemical parameters and patterns of gene expression among these sections. No significant differences were found between the sections for any of the studied parameters: water content (p > 0.5). DNA content (p > 0.9), total collagen content (p > 0.8), amount of type-I collagen (p > 0.7) or type-III collagen (p > 0.7), or expression of mRNA (p > 0.9). For all parameters, the minimum power value for statistical analyses was greater than 0.80. It was concluded that the central half of the tendon is homogeneous in terms of all of the measured parameters. The results provide important information for the many experiments that sample part of the patellar tendon to infer the characteristics of the whole tendon, e.g., biopsy studies.  相似文献   
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Cytogenetic examination of bone marrow cells from three patients with juvenile chronic granulocytic leukemia (CGL) showed 46,XX,3p-,11p+ ,t(11p:3p) in one case, 45XY,-E in another, and 45X(X),-C/47,XX,+G in the third. The case with the translocated chromosome originally presented like an acute lymphocytic leukemia (ALL). TAn overt clinical picture of juvenile CGL emerged two and a half years later. Serial study of this case revealed no cytogenetic abnormalities until two years after the diagnosis of ALL, when the translocated chromosome was first observed. Unlike the Ph1 chromosome in adult type CGL, chromosomal abnormalities in juvenile CGL lack specificity, resembling ALL in this respect.  相似文献   
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Zusammenfassung Das Prinzip der Gabelklammer unterscheidet sich von den anderen bekannten Fixationsmethoden dadurch, daß die Verschraubung in der festen Cortex in einem Winkel von 900 zur Verschiebungsachse liegt und dadurch eine einwandfreie Fixierung gewährleistet. Die Klammer muß genau an die Knochenkontur angebogen werden, da sonst federnde Kräfte entstehen, die das Bruchstück wieder verschieben können. Aus dem gleichen Grunde darf die Klammer nicht als Instrument zur gewaltsamen Reposition benutzt, sondern darf erst angelegt werden, wenn das Fragment bereits genau reponiert ist. Von besonderem Vorteil hat sich die Klammer bei der Behandlung von Trümmerbrüchen des medialen Malleolus und des Olecranon sowie bei osteoporotischen Bruchstücken (spät überwiesene Fälle) erwiesen. Nach den guten Erfahrungen in diesen schwierigen Fällen lag es nahe, die Methode auch bei der Behandlung anderer gelenknaher Frakturen anzuwenden. Wir überblicken eine Serie von über 350 Fällen, in der Hauptsache Frakturen des oberen Sprunggelenkes und des Olecranon. Die Technik bei der Behandlung der einzelnen Frakturformen wird beschrieben und auf die besonders zu beachtenden Punkte bei der Anwendung der Methode hingewiesen. Es soll betont werden, daß die Gabelklammer vom Gewebe gut vertragen wird und im Gegensatz der Tibia-Fibula-Verschraubung nicht grundsätzlich entfernt wird. Nur ein kleiner Prozentsatz der operierten Fälle erfordert Entfernung des metallischen Fremdkörpers.Mit 14 Textabbildungen (43 Einzelbilder)  相似文献   
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