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We report on two CF patients who received double lung transplantation (LTX) due to Pseudomonas aeruginosa related pulmonary destruction. Prior to LTX we detected P. aeruginosa in nasal lavages (NL) and sputum cultures from both patients. Donor lungs of patient 1 became colonized within four weeks with P. aeruginosa identical in genotype with isolates from his pre-transplant sputum cultures and pre- and post-transplant NL.In contrast, patient 2 remained P. aeruginosa free in lower airway samples (bronchial lavage/sputum) for now up to 30 months, despite persistent detection of P. aeruginosa that was identical in genotype with pre-transplant NL and sputum isolates in NL and even in throat swabs. For prevention of pulmonary re-colonization patient 2 has continuously inhaled Colomycin 1 MIU once daily during the preceding more than 36 months with the novel Pari Sinus™ nebulizer, which in scintigraphic studies was shown to deliver vibrating aerosols into paranasal sinuses, additional to bronchial antibiotic inhalation.DiscussionPulmonary colonization of transplanted donor lungs with identical clones previously colonizing the explanted lungs has been described previously and the upper airways were postulated as reservoir for descending colonization. However, this remained speculative, as upper airway sampling which does not belong to current standards, was not performed in these studies.Our report demonstrates persistence of identical P. aeruginosa genotypes in CF upper airways prior to and after LTX underlining risks of descending colonization of transplanted lungs with P. aeruginosa, which increases risks of graft dysfunction. Therefore, we recommend regular assessment of sinonasal colonization prior to and after LTX. Sinonasal inhalation with antimicrobials should be investigated in prospective trials.  相似文献   
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Beginning in preschool age, during their lives, up to 50% of cystic fibrosis (CF) patients experience obstructing nasal polyposis (NP), which is rare in non-CF children. Pathogenetic factors of NP in general and especially in CF are still obscure. However, defective epithelial ion transport from mucosal glands plays a central role in CF, and viscous secretions impair mucociliary clearance, promoting chronic pathogen colonization and neutrophil-dominated chronic inflammation. Presently, CF-NP is not curable but can be clinically stabilized, though the large variety of proposed treatment modalities indicates a lack of standardization and of evidence of treatment efficacy. When conservative measures are exhausted, surgical intervention combining individually adapted endoscopic sinus surgery and supportive conservative treatment is performed. Topical steroids, approved as the gold standard for non-CF NP, may be beneficial, but they are discussed to be less effective in neutrophilic inflammation, and CF-specific antimicrobial and mucolytic therapy, as is true of all treatment modalities, urgently requires evaluation by controlled clinical trials within interdisciplinary networks.  相似文献   
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Abstrakt 1. Eine von einer Zahn?rztekammer ausgesprochene Missbilligung gegenüber einem Zahnarzt kann ein Verwaltungsakt i.S. des § 35 VwVfG sein. 2. Für die überprüfung einer Missbilligung sind die allgemeinen Verwaltungsgerichte, nicht die Berufsgerichte für Heilberufe zust?ndig. 3. Ein Zahnarzt ist nicht verpflichtet, erkannte Fehler seiner zahn?rztlichen Kollegen ggf. auf Kosten der Gesundheit der Patienten zu verheimlichen.  相似文献   
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Abstrakt 1. Die Bemessung von Kammerbeitr?gen nach dem Einkommen des Mitglieds begegnet als Aspekt des sozialen Ausgleichs keinen Bedenken. 2. Auch bei nur teilweiser Berufsausübung in einem einheitlichen Besch?ftigungsverh?ltnis ist eine Differenzierung nicht dergestalt geboten, dass Einkommensteile bei der Bemessung der Beitr?ge au?er Acht gelassen werden. 3. Die Bildung von Beitragsgruppen in bezug auf die Art der Berufsausübung (freiberuflich, angestellt, anteilig) ist rechtlich nicht geboten; die T?tigkeit der Kammer ist für alle Mitglieder nahezu gleich und auch der Vorteil aus der Kammert?tigkeit, unabh?ngig von der konkreten Art oder dem Umfang der beruflichen T?tigkeit. 4. Einer ggf. m?glichen Differenzierung steht bei einer prozentual geringen Belastung des Einkommens das Gebot der sparsamen Haushaltsführung entgegen, da jede Differenzierung einen Eingruppierungs- und Kontrollbedarf nach sich zieht, der einen erh?hten umlagef?higen Personal- und Kostenaufwand verursacht. (Leits?tze der Bearbeiterin)  相似文献   
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Ohne Zusammenfassung  相似文献   
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