Bladder cancer is the sixth most common cancer in the United States. The main identified risk factor is cigarette smoking, which is estimated to contribute to up to 50% of new cases in men and 20% in women. Besides containing other carcinogens, cigarette smoke is a rich source of reactive oxygen species (ROS) that can induce a variety of DNA damage, some of which is repaired by the base excision repair (BER) pathway. The XRCC1 gene protein plays an important role in BER by serving as a scaffold for other repair enzymes and by recognizing single-strand DNA breaks. Three polymorphisms that induce amino acid changes have been found in codon 194 (exon 6), codon 280 (exon 9), and codon 399 (exon 10) of this gene. We tested whether polymorphisms in XRCC1 were associated with bladder cancer risk and whether this association was modified by cigarette smoking. Therefore, we genotyped for the three polymorphisms in 235 bladder cancer cases and 213 controls who had been frequency matched to cases on age, sex, and ethnicity. We found no evidence of an association between the codon 280 variant and bladder cancer risk [odds ratio (OR), 1.2; 95% confidence interval (CI), 0.6-2.6]. We found some evidence of a protective effect for subjects that carried at least one copy of the codon 194 variant allele relative to those homozygous for the common allele (OR, 0.59; 95% CI, 0.3-1.0). The combined analysis with smoking history suggested a possible gene-exposure interaction; however, the results were not statistically significant. Similarly, for the codon 399 polymorphism, our data suggested a protective effect of the homozygous variant genotype relative to carriers of either one or two copies of the common allele (OR, 0.70; 95% CI, 0.4-1.3), and provided limited evidence, albeit not statistically significant, for a gene-smoking interaction. 相似文献
Sixteen pregnant patients with pelvic masses detected with ultrasound (US) were studied with magnetic resonance (MR) imaging at 0.35 T. Two patients were in their first trimester, eight in the second, and six in the last. On MR images, 34 masses were seen, including 19 uterine leiomyomas. With US, 20 masses were detected. All masses not seen with US were leiomyomas. Only 20 masses (in 11 patients) were removed for histologic study. In nine cases, MR imaging and US provided similar information on the origin, extent, and type of mass. In seven patients, MR imaging contributed additional information. MR imaging depicted more leiomyomas than US in three patients. In another case, MR images showed that a mass depicted with US was actually a loop of bowel. MR images allowed differentiation between a solid soft-tissue mass and a hemorrhagic fluid-containing mass, correctly depicted the presence of an abdominal pregnancy, and allowed evaluation of the parametrium for spread of cervical carcinoma. 相似文献
Calcium/vitamin D supplementation is generally used as a first step treatment of glucocorticoid-induced osteoporosis (GIOP). The aim of this trial was to compare the efficacy of the D-hormone alfacalcidol with plain vitamin D in patients with established GIOP with or without vertebral fractures. Patients on long-term glucocorticoid-therapy were treated either with 1 microgram alfacalcidol plus 5000 mg calcium (group A: n = 43) or with 1000 IU vitamin D plus 500 mg calcium (group B: n = 42). The two groups were not different in respect to initial characteristics such as age, sex distribution, concomittant diseases, bone mineral density (mean T-score values at lumbar spine and femoral neck: -3.29 and -3.25 resp.), and in the number of prevalent vertebral and non-vertebral fractures. During the 3 years of treatment we found a significant increase in lumbar spine density in group A (+2.0%, p < 0.0001), while no significant changes could be documented in group B at both measuring sites. After 3 years 12 new vertebral fractures had occurred in 10 patients of group A and 21 in 17 patients in group B (ns). Correspondingly we registered a significant decrease of back pain only in group A (p < 0.0001). We conclude that alfacalcidol treatment in superior to plain vitamin D in GIOP. 相似文献
Aims: To investigate the role of animal exposures and wheeze, and to assess whether their impact differs among susceptible subgroups, including atopics, asthmatics, and smokers.
Methods: Using the Agricultural Health Study, a cohort of pesticide applicators in Iowa and North Carolina enrolled in 1994–97, wheeze associated with animal production was evaluated and interactions among susceptible subgroups assessed. Logistic regression models were used to examine risk factors for wheeze in the past year among 20 468 farmers.
Results: Individuals raising animals requiring direct contact had the highest odds ratios (OR) for wheeze (ORdairy = 1.26; OReggs = 1.70). A significant dose response was observed for both the number of poultry and the number of livestock on the farm. Farmers who performed veterinary procedures on a daily basis had an OR of 1.51. The odds of wheeze associated with poultry production was greater among atopic than non-atopic individuals. Milking cows daily increased the odds of wheeze in all individuals, with the largest association observed among atopic asthmatic individuals. The impact of dairy, poultry, and egg production varied among smoking groups. Past smokers had the highest odds ratios, followed by never smokers, and then current smokers. The OReggs was 2.88 among past smokers but only 1.46 for never smokers. The OReggs for current smokers of 0.80 might reflect self selection of exposure among smokers.
Conclusions: Results are consistent with animal production and respiratory symptoms, and suggest that subgroups may respond differently to exposure.
Zusammenfassung Das Rindenödem entsteht durch Flüssigkeitseinlagerung in die Zellfortsätze, besonders pericapillär. Ihr mittlerer Durchmesser beträgt beim Ödem 1,1 gegenüber 0,63 im normalen Cortex. Durch Dehydrierung erfahren sie eine meßbare Schrumpfung, beim Ödemgewebe durchschnittlich um 55%, beim normalen Cortex um 33%. Extracelluläre Bereiche lassen weder beim Ödem noch nach Dehydrierung Veränderungen erkennen. Einrisse in die Plasmamembranen finden sich im Ödemgewebe zwar häufiger, doch sind sie auch in der normalen Rinde und im dehydrierten Cortex vorhanden. Damit wird ihre Deutung als Ödemfolge in Frage gestellt. Die synaptischen Vesikel sind im Ödemgewebe und auch nach Dehydrierung verringert.Beim Ödem sind die Mitochondrien verändert, nach Dehydrierung nimmt die Zahl der veränderten Elemente zu. Auch die normale Rinde läßt nach Entwässerung veränderte Mitochondrien erkennen. Alterationen der Markscheiden in Form vacuoliger Einlagerungen zwischen den Lamellen sind beim Ödem sowie nach Dehydrierung geringfügig.
Comparative electron-microscopic studies of the cortex of the human brain before and after therapy for edema
Summary Cortical edema develops by the uptake of fluid by the cytoplasmic processes of cells, especially pericapillary. The average diameter of the processes in edema is 1.1 as compared to 0.63 in the normal cortex. On dehydration they measurably shrink; in edematous cortex on the average about 55%, in normal cortex about 33%. Extracellular spaces are not evident either in edema or after dehydration. Rents in the plasma membranes are more frequently found in edematous tissue, yet they are also present in normal cortex and in the dehydrated cortex. Thus, their importance as a result of edema is questioned. The synaptic vesicles are reduced in edematous tissue and also after dehydration. In edema, the mitochondria are changed, and after dehydration the number of these changed elements increases. In addition, in the normal cortex after dehydration changed mitochondria may be recognized. In edema as well as after dehydration alterations of the myelin sheaths in the form of vacuolated infiltrates between the lamellae are minimal.
Zusammenfassung Bei bisher 35 Patienten mit Erkrankungen des extrapyramidalmotorischen Systems wurden während stereotaktischen Operationen unipolare Ableitungen mit Mikroelektroden (zwischen 1–20) gewonnen. Die Technik wird beschrieben. Untersucht wurde die Änderung des Erregungsmusters einzelner Neurone während aktiver Bewegung und beim Spontantremor anhand der Einzelzellaktivität, des Tiefen-EEG und des Elektromyogramms.28 der im V. o. thalami und im Pallidum registrierten Neurone zeigten bei aktiven und passiven Bewegungen verschiedener Muskelgruppen eine Änderung der neuronalen Entladung in vergleichbarer Sequenz. Zur Auswertung zählten wir die Spikes für jeweils 100 msec aus und stellten sie graphisch den Entladungskurven gegenüber. Meist reagierte die Einheit bereits auf die Ankündigung und die Aufforderung zur Bewegung jeweils mit einer vermehrten Entladung; das Entladungsmuster des Muskels und der Tremor zeigten währenddessen Phasen verminderter Aktivität. Während der aktiven Innervation war die neuronale Entladung vermindert bis unterbrochen. Eine verstärkte Neuronentladung fand sich bei und nach Bewegungsende. Verschiedene Einzelneurone, im gleichen Kerngebiet registriert, zeigten ein vergleichbares Verhalten bei Innervation differenter Muskelgruppen. Sichere Beziehungen zwischen dem spontanen Tremor und (mit etwa 20 msec Latenz folgenden) rhythmischen Entladungen der Einzelneurone konnten wir nur in wenigen Fällen feststellen. Eine Verstärkung der Mikroentladungen war in der latenten Phase bis zur aktiven Bewegung — erkennbar am Muskelaktionsmuster — regelmäßiger als eine Verminderung der Einzelzell-Aktivität bei der Bewegung selbst. Doch war in einigen Fällen die Zahl der Neuronentladungen bei starker muskulärer Tonisierung am deutlichsten verändert. Zeigten sich neben kleinen Spitzen auch größere vor Bewegungsbeginn gruppiert auftretende Entladungen, so waren sie während der aktiven Innervierung meist gehemmt.Mit Unterstützung der Deutschen Forschungsgemeinschaft. 相似文献
Zusammenfassung Wenn beim visceralen Schmerz kein befriedigender Effekt erzielt werden kann durch periphere Blockade oder Unterbrechung, dann muß ein Eingriff am zweiten und dritten Neuron des schmerzleitenden Systems unternommen werden. Hierzu muß die Indikation mit besonderer Strenge durchgeführt werden. Unsere Arbeit berichtet über die Indikationen und die Vorsichtsmaßnahmen, die bei den gefahrvollen, langdauernden offenen Operationen und bei stereotaktischen Eingriffen getroffen werden müssen. Vor allem sollten bei visceralen Schmerzen die Unterbrechung der hinteren Wurzeln, die antero-laterale Chordotomie und intracerebrale Operationen berücksichtigt werden. Auf Grund der praktischen Erfahrung wird die Wichtigkeit der zentralen Schmerzbahnen diskutiert, ebenso die Reaktion der Patienten bei Schmerzzuständen mit betonter emotionaler Komponente. Gewisse palliative Interventionen bei Schmerz durch bösartige Prozesse werden ebenfalls behandelt.
Summary In visceral pain, if no satisfactory effect is obtained by peripheral blocking and interruption, interventions on the second and third neuron of the pain conducting system have to be considered, the indication for which has to be determined with particular strictness. Indication for surgery and precautionary measures, the technical performance, risks and long term results in neurosurgical open and stereotaxic operations are presented according to clinical experience. On the basis of tabular summary, particular reference is made to the dissection of posterior roots of the spinal cord, the anterolateral cordotomy, and the intracerebral eliminations in visceral pain. On the strength of practical experience, the importance of central pain conductions and representations is discussed as well as the patients' reactions to states of pain with pronounced emotional component. Certain palliative interventions in disorders causing malignant pain are also referred to.
Résumé Au cas où les blocages et les interruptions périphériques ne suffisent pas à guérir les douleurs viscérales, il faut envisager des interventions sur le 2e et le 3e neurone de la conduction douloureuse, mais en déterminer les indications avec rigueur. Dans notre travail sont présentés — résultant de notre expérience clinique — les indications et les précautions à prendre, les dangers et les résultats à longue échéance des opérations ouvertes et stéréotaxiques. Nous prenons en considération, spécialement pour les douleurs viscérales, sur la base de tableaux synaptiques, l'interruption des racines dorsales de la moelle, la chordotomie antéro-latérale et les opérations intracérébrales. Nous discutons ainsi l'importance des représentations cérébrales et les routes de la douleur, ainsi que notre opinion sur les douleurs psychiques. Certaines interventions palliatives pour les douleurs dues à des processus malins sont aussi mentionnées.