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61.
Background Hyperventilation symptoms are among the sensations asthma patients tend to report during exacerbations of their disease. However, little is known about their importance for the patients’ perceived well-being. Method We therefore studied the association of reported hyperventilation symptoms (Asthma Symptom Checklist) with perceived physical and mental health (36-item Short-form Health Survey) in a sample of primary care asthma patients (N = 190). We also studied the potential role of perceived control of asthma (Perceived Control of Asthma Questionnaire) in mediating any association between these variables. Results In hierarchical multiple regression analyses controlling for demographics, asthma severity, and other asthma symptoms (obstruction, congestion, panic–fear, irritation, and fatigue), hyperventilation symptoms were significantly associated with both physical and mental health status. This association was partially mediated by perceived control of asthma. Conclusion It is possible that hypocapnia creates symptoms that asthma patients cannot control by using their antiasthmatic medication, thus compromising their perceived control over the management of their asthma, and consequently their perceived health. Behavioral interventions should address the problem of hyperventilation in asthma.  相似文献   
62.
Summary In a multicenter study we used a consensus protocol including more than five subsequent therapeutic steps for treatment of patients with advanced breast cancer. A total of 335 evaluable patients from 27 participating hospitals were allocated to a low- or high-risk group, receiving different therapies during the initial phase of treatment. About half of these patients were treated without protocol violations (compliers). The protocol non-compliers were divided into three groups: those receiving more intensive therapy than recommended, those with similarly intensive, and those with less intensive therapy. The reasons for protocol violations were analysed. The intensity of the therapy given actually was correlated with the survival of subgroups. Median survival times were significantly longer in 208 low-risk than in 127 high-risk patients (P<0.0001), marginally longer in 165 compliers than in 170 non-compliers (P<0.04), significantly longer in low-risk compliers than in low-risk non-compliers (P=0.002), and significantly shorter in high-risk compliers than in high-risk non-compliers (P=0.007). Survival of all subgroups of low-risk non-compliers was the same regardless of the actual therapies given. The survival of high-risk patients who received less intensive therapy was significantly longer than that of high-risk compliers (P=0.015). After six cycles of successful chemotherapy there was no difference, either in time to progresion or in survival, between patients who had received either maintenance therapy or no therapy. We postulate that the groups of low-risk and high-risk patients comprised patients with different prognoses. Among low-risk patients, survival of the subgroup with poor prognosis (low-risk non-compliers) was not influenced by therapy. Among high-risk patients, a subgroup with poor prognosis may have been overtreated by using standard chemotherapies as recommended in our consensus protocol.Abbreviations used CAF cyclophosphamide, Adriblastin, 5-fluorouracil - CMF cyclophosphamide, metothrexate, 5-fluorouracil This study was supported in part by the Bundesministerium für Arbeit und Sozialordnung and by the German subsidiaries of Asta-Degussa, Ciba-Geigy, Cyanamid-Lederle, Farmitalia, Pharma-Leo, Rhone-Poulenc, Upjohn  相似文献   
63.
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65.
Zusammenfassung Bei einem Patienten mit generalisierter Lymphadenopathie und mäßiger Splenomegalie wurde der Lebenszyklus atypischer Zellen, die im Knochenmark und im Blut auftraten, analysiert. Diese Zellen erwiesen sich auf Grund zytochemischer und zellkinetischer Kriterien als atypische Abkömmlinge der Monozytopoese. Sie entstanden intramedullär über mindestens 2 in Reihe geschaltete, proliferierende Präkursoren. Die Generationszeit dieser Präkursoren lag bei 28 h, die DNS-Synthesezeit bei 12 h. Der Transit vom Knochenmark ins Blut erfolgte bei etwa 40% der Zellen während der DNS-Synthesephase des reiferen Präkursors. Es wurden jedoch keine Mitosen atypischer Zellen im Blut beobachtet. 10% der zirkulierenden atypischen Zellen wiesen einen hypertetraploiden DNS-Gehalt auf. Die atypischen Zellen verließen die Blutbahn gemäß einem at-random-Prozeß mit einer Halbwertzeit von 12,8 h. Da die atypischen Zellen in geringer Zahl auch im lymphatischen Gewebe vorkamen, ist anzunehmen, daß die Vergrößerung von Milz und Lymphknoten durch eine Akkumulation atypischer Zellen in diesen Organen bedingt war. Die erhobenen Befunde und der klinische Verlauf charakterisierten das beobachtete Syndrom als chronische, wahrscheinlich maligne Erkrankung des Monozytensystems.
Summary The life cycle of atypical cells occuring in the blood and bone marrow of a patient with generalized lymphadenopathy and slight splenomegaly was analysed. These cells were characterized by cytochemical and cell kinetic data as being atypical descendents of the monocytopoiesis. The precursor pool was localized intramedullarly. It was composed of at least two consecutive proliferating precursors, the generation time being 28 h, the DNA-synthesis time being 12 h. About 40% of the cells were released from the bone marrow into the blood during the DNA-synthesis phase of the most mature precursor. Mitosis figures in atypical cells circulating were not observed however. Hypertetraploid DNA-values were found in 10% of the atypical cells. They randomly left the blood with a half-disappearance time of 12,8 h. The occurence of atypical cells in lymphatic tissues indicated that lymphadenopathy and splenomegaly were caused by accumulation of atypical cells in these organs. The findings characterized the syndrome as a chronic probably malignant disease of the monocyte system.


Die Untersuchungen wurden durch die Deutsche Forschungsgemeinschaft unterstützt.  相似文献   
66.
Zusammenfassung Gesunden Probanden wurden autologe,3HDFP markierte Monocyten transfundiert und dann die Markierungsindices der Blutmonocyten und der Makrophagen im Hautfensterexsudat bestimmt. Die Ergebnisse zeigten, daß die Makrophagenbesiedlung der akut entzündlichen Hautfensterreaktion durch direkte Rekrutierung aus Blutmonocyten erfolgt. Außerdem wurden vier Patienten mit generalisierten, chronischen Ekzemen untersucht (Neurodermitis, aus bakteriellseborrhoischem Ekzem entstandene Erythrodermie, generalisierte chronische Ekzeme bei Kontaktallergie). Bei drei dieser Patienten lagen die Monocytenumsatzraten im Normbereich, bei dem vierten war sie geringfügig gesteigert. Die Makrophagenspeicher im Gebiet dieser ausgedehnten, chronischen Entzündungen setzten sich offensichtlich aus Makrophagenpopulationen zusammen, die in der Lage waren, ihren Bestand weitgehend unabhängig von der Monocytenrekrutierung zu erhalten und zu erneuern.
Macrophage-recruitment from blood monocytes in inflammatory skin reactions
Summary Transfusion of3HDFP labeled autologous monocytes was performed in healthy probants. Subsequently labeling indices of blood monocytes and of macrophages in skin window exsudates were determined. The results demonstrated that macrophages of acute inflammatory skin reactions are directly recruited from circulating monocytes. In addition, 4 patients suffering from generalized, chronic eczematous skin diseases were examined. Monocyte turnover rates were normal in 3 of these patients and slightly increased in the fourth. Obviously the macrophage pools at the side of these wide spread chronic inflammatory reactions were composed of self-sustaining and self-renewing macrophage populations with low monocyte recruitment rates.


Die Untersuchungen wurden durch die Deutsche Forschungsgemeinschaft unterstützt.

Unter technischer Assistenz von B. Kasten.  相似文献   
67.
INTRODUCTION: Fractured neck of femur is encountered more frequently as life expectancy increases. All anaesthetic techniques aim to avoid deleterious fall in arterial blood pressure. The haemodynamic effects of hypobaric unilateral spinal anaesthesia have been rarely assessed in patients over 80 year's old. This study aims to do that in a prospective manner. PATIENTS AND METHODS: Twenty-five patients were enrolled. Following a preload with HES 240/0.576 % (Hesteril) (5 ml/kg) and the administration of an iliofascial block, patients were placed in the lateral decubitus position, operative side uppermost. 3.5 ml of 0.12% hypobaric bupivacaine was administered intrathecally at a rate of 0.25 ml/second. Patients were kept in position for 15 minutes. Systolic, mean and diastolic arterial pressures, heart rate, SaO2 % and ephedrine consumption were recorded at five minutes intervals as was the rate of onset, height and duration of sensory and motor block and extent of bilateralization. Patient and surgeon satisfaction scores were also recorded. RESULTS: No significant changes in systolic, mean and diastolic pressures, or SaO2 % occurred. Median onset times of sensory and motor block were 8+/-5 and 16+/-7 minutes on the operative side and 30+/-15 and 36+/-15 minutes on the contralateral side in those with bilateralization, respectively. The maximum height of sensory block was T6 for sept patients, T8 for huit patients and T8-T10 for the remainder. Mean duration of sensory and motor block was 134+/-26 and 119+/-24 minutes on the operative side and 100+/-26 and 98+/-25 minutes on the contralateral side, respectively. In 12 patients (48%) bilateralization of their block occurred. Patients and surgeons rated the technique highly. CONCLUSION: Hypobaric unilateral spinal anaesthesia is a simple technique, produces satisfactory operative conditions and induces very little haemodynamic change in the elderly population.  相似文献   
68.
Zusammenfassung Die Monozytopoese des Menschen verfügt über einen intramedullären Speicher schnell proliferierender Präkursoren, deren Generationszeit bei 29 Stunden und deren DNS-Synthesezeit bei 9,5 Stunden lag. Unter Normalbedingungen enthielt dieser Speicher durchschnittlich 58×107 Zellen/kg. Die mittleren Zellneubildungsrate lag bei 7×106 Monozyten/kg/h. Der Proliferationsspeicher besteht aus mindestens 2 kettenartig hintereinandergeschalteten Präkursoren. Unter Normalbedingungen wird die Proliferationskapazität des den Blutmonozyten unmittelbar vorgeschalteten Präkursoren-Kompartiments nur teilweise utilisiert-eine Proliferationsreserve, die eine rasche Adaptation der Zellproduktion an den Zellbedarf des Organismus gewährleistet. Der überwiegende Anteil der Zellen verläßt das Knochenmark unmittelbar nach vollständiger Passage des Proliferationsspeichers; nur wenige Zellen werden früher ins Blut entlassen. Ein Anstieg der Monozytenproduktionsrate ist mit einer Verschiebung der Grenze der Zellfreilassung zugunsten unreifer Zellformen verknüpft.-Intravasal verteilen sich die Monozyten zwischen einem zirkulierenden und einem marginalen Speicher. Beide bilden durch intensiven Zellaustausch eine zellkinetische Einheit. Der Zelltransit ins Gewebe erfolgt gemäß eines at random Prozesses. Die mittlere intravasale Monozytenhalbwertzeit bei Gesunden lag um 8,4 Stunden. Die mittlere Monozytenumsatzrate erreichte 7×106 Monozyten/kg/h—ein mit der unabhängig bestimmten Monozytenbildungsrate im Knochenmark übereinstimmendes Ergebnis.—Bei Patienten wich weder die intravasale Monozytenverteilung zwischen den beiden Speichern, noch die Halbwertzeit relevant von der Norm ab. Die Blutmonozytenzahl erwies sich hochsignifikant positiv korreliert sowohl mit dem Gesamtspeicher intravasaler Monozyten als auch mit der Monozytenumsatzrate.
Summary Monocytopoiesis possesses an intramedullar pool of rapidly proliferating precursor cells. In normal subjects this proliferation pool was characterized by the following data: mean pool size=58–107 cells/kg; generation time of the precursor cells approximately 29 hours; DNA-synthesis time approximately 9.5 hours; monocyte birth rate 7×106 monocytes/kg/h. It represents a cadenated system consisting of at least 2 succeeding precursor cells. The proliferation capacity of the precursor compartment directly preceding the blood monocytes is utilized only partially. This proliferation reserve allows rapid adaptation of monocyte production to the cell demand of the organism. The vast majority of the cells are released immediately into the blood after passing through the whole proliferation pool; only a few cells are released earlier. With increasing proliferation activity the limit of the cell release shifts in favour of immature monocyte forms.—Blood monocytes are distributed between a circulating and a marginal pool, which in healthy subjects was 3.5 times larger than the circulating pool. By rapid cell interchange both pools can be considered as one cell kinetic unit. Monocytes leave the vascular tree according to an exponential process. Under normal conditions the half-disappearance time averaged 8.4 hours. The mean monocyte turnover rate amounted to 7×106 monocytes/kg/h. This result corresponded with the independently determined intramedullar monocyte birth rate.—In the patients examined neither the intravascular monocyte distribution between both pools nor the half-disappearance time deviated significantly from the norm. The monocyte blood count was strongly positively correlated with both the total blood monocyte pool and the monocyte turnover rate respectively.


Herrn Prof. Dr. G. W.Löbr zum 50. Geburtstag gewidmet.

Die Untersuchungen wurden von der'Deutschen Forschungsgemeinschaft gefördert.  相似文献   
69.
Zusammenfassung Die extrakorporale Blutbestrahlung wurde bei 6 Patienten mit chronisch lymphatischer Leukämie in verschiedenen Krankheitsstadien eingesetzt. Bei 2 Patienten im Präfinalstadium traten Fieberschübe auf, die zum Absetzen der Behandlungsversuche zwangen. Bei 4 Patienten stellten sich ohne relevante Nebenwirkungen Teilremissionen ein. Die Remissionsdauer lag bei einem Patienten ohne Weiterbehandlung bei 6 Monaten. Bei den übrigen Patienten waren zur Erhaltung der Teilremission extrakorporale Blutbestrahlungen in 1–2monatigen Intervallen notwendig. Hierdurch wurden Remissionszeiten von 6 und 16 Monaten erzielt; ein Patient befindet sich mehr als 2 Jahre nach Therapiebeginn noch in einer Teilremission.
Results obtained with extracorporeal irradiation of the blood in the therapy of chronic lymphocytic leukemia
Summary Extracorporeal irradiation of blood (ECIB) was used in the treatment of 6 patients suffering of different stages of chronic lymphocytic leukemia. In 2 patients in the prefinal stage of the disease, severe fever was observed during irradiation which prevented the further use of this therapy. In 4 cases, partial remission could be induced without significant side effects. In one patient the duration of remission by this therapy was 6 months without any further treatment during the interval. In the other patients ECIB had to be continued at 1–2 monthly intervals in order to maintain the partial remission. One patient is still alive and still in remission more than 2 years after the onset of ECIB therapy.


Nach einem Vortrag auf dem 12. Internationalen Radiologenkongreß, Tokio 1969. — Die Untersuchungen wurden durch die Euratom-Verträge Strahlenhämatologie Nr. 031-61-1-BIAD und 072-68-1-BIOD gefördert.  相似文献   
70.
Summary Filtration leukapheresis (FL) depends on the ability of normal granulocytes to reversibly adhere to prepared nylon fibres contained in commercially available Leukopak® filters. Shunted in an extracorporal vein-to-vein system, these filters allow for large amounts of viable granulocytes to be isolated from the blood of normal donors. Methodological studies prompted us to introduce repetitive filtrationelution cycles yielding 2 to 5×1010 granulocytes from normal donors in 1200 ml of elution fluid within 4 h. Without any centrifugation and cell loss the granulocytes could be immediately transfused. The transfused granulocytes were normal with respect to morphology, trypan blue exclusion, and phagocytic activity. Cell kinetic studies using3H-diisopropylfluorophosphate labeling revealed margination of about 90% of the transfused neutrophils in hematologically normal recipients. By application of prednisone the marginating transfused cells were shifted to the circulating pool until a normal distribution between the marginal and circulating granulocyte pool was reached. In both normal and neutropenic recipients transfused autologous as well as isologous granulocytes randomly left the blood with a half-disappearence time of about 12h. Two hours after administration of leukocytes the first labeled donor granulocytes appeared in the exudate of acute inflammatory skin reactions. Granulocyte transfusions in severely neutropenic patients gave rise to a considerable increase in neutrophil recruitment at sites of inflammatory response. Neutrophil transfusions are a valuable supportive measure in the therapeutic management of neutropenia with infection.
Zusammenfassung Die Filtrationsleukapherese (FL) beruht auf der Fähigkeit der normalen Granulozyten reversibel an präparierten Nylonfasern, die sich in kommerziell erhältlichen Leukopak®-Filtern befinden, zu haften. Wenn diese Filter in einen extrakorporalen Vene-zu-Vene-Kreislauf installiert werden, so können vom Blut normaler Spender große Mengen funktionstüchtige Granulozyten isoliert werden. Methodologische Studien veranlaßten uns, das ursprüngliche Verfahren zu modifizieren und eine repetitive Filtration-Elutions-Technik einzuführen. Mit diesem Verfahren konnten innerhalb von 4h 2–5×1010 Granulozyten in 1200ml Elutionsflüssigkeit von normalen Spendern gewonnen werden. Ohne Zentrifugation und ohne Zellverlust wurden die eluierten Granulozyten sofort transfundiert. Die isolierten Granulozyten zeigten normale Eigenschaften mit Bezug auf ihre Morphologie, den Trypanblau-Ausschluß und die Phagozytoseaktivität. Durch zellkinetische Untersuchungen mit3H-Diisopropylfluorophosphat-markierten Granulozyten konnte gezeigt werden, daß sich unmittelbar nach der Transfusion 90% der transfundierten Granulozyten im Marginalen Granulozytenpool befanden. Durch Applikation von Prednison konnte ein Teil der transfudierten Granulozyten aus dem marginalen Pool in den zirkulierenden verlagert werden, so daß sich ein normales Verteilungsgleichgewicht einstellte. Sowohl bei normalen Probanden, denen markierte autologe Zellen transfundiert wurden, als auch bei neutropenischen Empfängern, die isologe Granulozyten erhielten, belief sich die Halbwertzeit der transfundierten Granulozyten auf etwa 12 h. Zwei Stunden nach Transfusion markierter Granulozyten erschienen die ersten markierten Granulozyten im Exsudat akut entzündlicher Hautreaktionen. Bei neutropenischen Patienten erfolgte nach der Granulozytentransfusion ein beachtlicher Anstieg der Blutneutrophilenzahl und der Neutrophilenmobilisation im Entzündungsgebiet. Die Granulozytentransfusion erwies sich als wertvolle unterstützende Maßnahme zur Infekttherapie bei neutropenischen Zuständen.


Supported by the Swiss Cancer League, Research Grant No. FOR.034.AK.73 (1).

Presented in parts at the 1st Int. Meeting on Therapy of Acute Leukemias, Rome/Italy, 1973.  相似文献   
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