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991.
Roozenburg BJ; van Dessel HJ; Evers JL; Bots RS 《Human reproduction (Oxford, England)》1997,12(8):1720-1722
Patients suffering from normogonadotrophic anovulation and infertility are
initially treated with clomiphene citrate. Those who do not respond to
clomiphene citrate usually receive gonadotrophin treatment which is
labour-intensive, expensive, and associated with an increased risk of
multiple pregnancies and ovarian hyperstimulation syndrome. We treated 22
patients with clomiphene resistant normogonadotrophic anovulation with
naltrexone (an opioid receptor blocker) alone or naltrexone in combination
with an antioestrogen. In 19 patients ovulation and resumption of a regular
menstrual cycle was achieved and in 12 out of 19 a singleton pregnancy was
observed. In conclusion, ovulation can be induced successfully using
naltrexone alone or naltrexone in combination with an anti-oestrogen in
clomiphene citrate resistant anovulatory patients. Compared to
gonadotrophin induction of ovulation, this method is safe, simple and
inexpensive.
相似文献
992.
Suspected recurrent rectosigmoid carcinoma after abdominoperineal resection: MR imaging and histopathologic findings 总被引:17,自引:1,他引:16
Eleven patients who underwent abdominoperineal resection for rectosigmoid carcinoma were examined with magnetic resonance (MR) imaging for suspected recurrent tumor in the presacral space. There were 12 suspected masses in the 11 patients. Ten lesions were malignant, and in two lesions only nonneoplastic inflammatory tissue was found. The signal intensity (SI) of each lesion relative to that of muscle was determined visually and correlated with the histologic findings at surgery or biopsy. The SIs of malignant and benign lesions were indistinguishable. All lesions showed areas of high SI that correlated with carcinoma and tumor necrosis or with non-neoplastic inflammation and edema. Areas of low SI corresponded to reactive fibrous tissue (desmoplastic reaction) with small islands of tumor or to nonneoplastic fibrosis. MR imaging can be useful in determining the extent of suspected tumors, but SIs on T2-weighted images do not permit histologic diagnosis. In particular, distinction of benign from malignant tissue is difficult in tumors with a desmoplastic reaction. 相似文献
993.
994.
Follow-up of 13 children who had had a ureterosigmoid anastomosis 3 1/2 to 10 years previously and whose initial urogram had been satisfactory, showed that growth was normal and that there was no serious metabolic disorder. In particular whole-body potassium did not differ significantly from normal values (as given by Langham, 1961). Asymptomatic urinary infection is the chief hazard in these cases but is difficult to diagnose and may lead to progressive dilatation of the ureters. 相似文献
995.
996.
小肝癌的超声回声特性与病理组织学的对比分析 总被引:2,自引:0,他引:2
目的:探讨小肝癌的回声特性与病理改变及组织学分型的关系。方法:对超声检出的65例小肝癌(≤3.0cm)的回声特性与其术后病理组织学改变和病理分型进行对比分析。结果:超声检出的小肝癌以低回声型最多见,高回声型次之,随着癌结节的增大,低回声型递减,高回声型渐增;脂肪变性或假腺样改变在高回声型中的比率较大,但是同样的病理改变也可以出现在低回声在低回声型中,在小肝癌的组织分型中,含有腔隙结构(血窦或腺管样扩张)的管外型和假腺型可见于强弱不同的回声型中,不含和很少含有血窦的硬化型和紧密型,则集中于低回声型中,瘤内血管增生则以等回声型最多见。结论:小肝癌回声强弱主要与病理改变中的脂肪变性或假腺样改变和组织构型中的腔隙样结构是否存在及其大小有关。瘤内血管增生可能是等回声小肝癌的病理基础。 相似文献
997.
998.
B. Schultes H. J. Biersack S. Schmidt U. Wagner D. Krebs 《Archives of gynecology and obstetrics》1993,254(1-4):443-445
Zusammenfassung Die Dosisüberprüfung der Antik?rper-Farbstoff-Menge zur photodynamischen Therapie wurde für Biodistribution und Farbstoffkonzentration
am Tumor mittels einer Doppelmarkierung mit131I und Phthalocyanin durchgeführt. Der Farbstoff-Antik?rper-Komplex reicherte sich im Tumor mit dem Faktor 8 gegenüber umliegenden
Muskelgewebe an. Durch Vergleich mit Zellkultur-Experimenten errechnete sich eine notwendige Antik?rper-Applikation von 0,5
mg/kg K?rpergewebe. 相似文献
999.
1000.
K. -J. Paquet R. Janson H. J. Biersack 《Langenbeck's archives of surgery / Deutsche Gesellschaft fur Chirurgie》1982,358(1):475-475
Zusammenfassung In der Chirurgischen Universitätsklinik Bonn wurden vom 1. 1. 1969 bis 1. 1. 1975 84 splenorenale Linton- und 17 Warren-Shunts im blutungsfreien Intervall angelegt (Gruppe I). Voraussetzung für die Auswahl zur Shuntoperation war der Ausschluß einer Encephalopathie, Aktivität der Cirrhose und schwerer Begleiterkrankungen. Dieses Kollektiv wurde mit 89 Patienten verglichen, bei denen vom 1. 1. 1975 bis 1. 1. 1982 58 mesocavale, 26 splenorenale Linton- und 5 Warren-Shunts (Gruppe II) vorgenommen wurden. Zusätzliche Selektionskriterien waren ein Lebervolumen zwischen 1000 und 2500 ml, eine Restpfortaderperfusion von mindestens 15 % und der Ausschluß einer Stenose im arteriellen Zuflußgebiet der Leber. Die Auswertung beider vergleichbaren Gruppen ergab signifikant bessere Früh- und Spätergebnisse für den zweiten Behandlungszeitraum. Die Fünfjahresüberlebenszeit lag über 60 %. Angewandte Shunttypen und Selektionskriterien haben somit überzeugt. 相似文献