首页 | 本学科首页   官方微博 | 高级检索  
文章检索
  按 检索   检索词:      
出版年份:   被引次数:   他引次数: 提示:输入*表示无穷大
  收费全文   4578485篇
  免费   329464篇
  国内免费   10264篇
耳鼻咽喉   64275篇
儿科学   149344篇
妇产科学   125079篇
基础医学   649767篇
口腔科学   130939篇
临床医学   425471篇
内科学   876543篇
皮肤病学   103381篇
神经病学   372302篇
特种医学   173871篇
外国民族医学   1346篇
外科学   681559篇
综合类   101197篇
现状与发展   15篇
一般理论   1882篇
预防医学   368521篇
眼科学   107009篇
药学   337845篇
  19篇
中国医学   8805篇
肿瘤学   239043篇
  2018年   50203篇
  2017年   38043篇
  2016年   43549篇
  2015年   49099篇
  2014年   68944篇
  2013年   105148篇
  2012年   140827篇
  2011年   149993篇
  2010年   90277篇
  2009年   85577篇
  2008年   140034篇
  2007年   149181篇
  2006年   151053篇
  2005年   146172篇
  2004年   140677篇
  2003年   135514篇
  2002年   131038篇
  2001年   204413篇
  2000年   210196篇
  1999年   177952篇
  1998年   53889篇
  1997年   47303篇
  1996年   47314篇
  1995年   45613篇
  1994年   42076篇
  1993年   39583篇
  1992年   141082篇
  1991年   137238篇
  1990年   133570篇
  1989年   129132篇
  1988年   119268篇
  1987年   117198篇
  1986年   110782篇
  1985年   106331篇
  1984年   80049篇
  1983年   68260篇
  1982年   40917篇
  1981年   36888篇
  1979年   73541篇
  1978年   52547篇
  1977年   44443篇
  1976年   41824篇
  1975年   44792篇
  1974年   53662篇
  1973年   51220篇
  1972年   48311篇
  1971年   45283篇
  1970年   41719篇
  1969年   39951篇
  1968年   36661篇
排序方式: 共有10000条查询结果,搜索用时 15 毫秒
71.
72.
Multi-day signals, generally with duration of 2-10 days, are a prominent temporal variation type of radon (Rn) in geogas in the unsaturated zone. Rare multi-day Rn signals have been found which are characterized by: (a) a declining limb lasting up to 10 days which conforms to the radioactive decay of Rn, (b) recurs at the same location and (c) is recorded in diverse situations-volcanic and seismogenic. It suggested that a Rn blob is injected at a lower level on a steady upward flow of geogas whereby the rise and final fall of the signal are attributed to the edges of the blob while the central Rn-decay segment records the passing of the decaying blob itself. Rn-decay signals are a small subset of multi-day Rn signals which are considered as highly irregular and unusable for the understanding of geophysical processes. In difference, it is concluded that multi-day Rn signals are probably proxies of subtle geodynamic processes at upper crustal levels and are therefore significant for studying such processes.  相似文献   
73.
SPECT with 99mTc-labeled agents is better able to detect viability after nitrate administration. Nitrates induce vasodilation and may increase blood flow to severely hypoperfused but viable myocardium, thereby enhancing tracer delivery and improving the detection of viability. Quantitative data on the changes in blood flow are lacking in SPECT but can be provided by PET. The aim of the present study was to use PET to evaluate whether nitrate administration increases blood flow to chronically dysfunctional but viable myocardium. METHODS: 13N-Ammonia PET was used to quantitatively assess blood flow, and 18F-FDG PET was used as the gold standard to detect viable myocardium. Twenty-five patients with chronic ischemic left ventricular dysfunction underwent 13N-ammonia PET at rest and after nitrate administration. RESULTS: A significant increase in nitrate-enhanced blood flow was observed in viable segments (from 0.55 +/- 0.15 to 0.68 +/- 0.24 mL/min/g, P < 0.05). No statistically significant change in blood flow was observed in nonviable segments (0.60 +/- 0.20 vs. 0.55 +/- 0.18 mL/min/g). A ratio of at least 1.1 for nitrate-enhanced flow to resting flow allowed optimal detection of viable myocardium, yielding a sensitivity of 82% with a specificity of 100%. CONCLUSION: 13N-Ammonia PET showed a significant increase in nitrate-enhanced blood flow in viable myocardium, whereas blood flow remained unchanged after nitrate administration in nonviable myocardium. Nitrate use during myocardial perfusion imaging will lead to improved assessment of myocardial viability.  相似文献   
74.
Conclusion  Several quality-control measures take place before (patient and camera preparation) and during SPECT acquisition to achieve high-quality images. Not uncommonly, technologists and physicians are left with suboptimal images that have to be addressed to reach the “right answer” for patient diagnosis and hence management. In many cases patients may be reimaged, especially if the problem is detected early, but in other cases either the patient has left the nuclear laboratory or there is an inevitable problem that, even with reimaging, will not be resolved. In these situations the technologist and physician have to seek the available techniques to obtain the best images possible. These resources are discussed in this issue as an aid in quality control to obtain the best possible images.  相似文献   
75.
ZusammenfassungHintergrund Bedingt durch die intraoperative Katecholaminsekretion mit hämodynamischen Veränderungen, einem größeren Tumordurchmesser und einer deutlichen Neovaskularisation ist die Adrenalektomie beim Phäochromozytom im Vergleich zu anderen Nebennierenerkrankungen schwieriger und potenziell komplikationsträchtiger. Ziel unserer Studie war die Frage, ob das Risiko intraoperativer kardiovaskulärer Komplikationen durch das minimal-invasive Vorgehen potenziert wird.Patienten und Methodik Im Zeitraum zwischen Februar 1992 und Mai 2005 wurden in unserer Klinik 82 Eingriffe wegen eines Phäochromozytoms bei 71 Patienten durchgeführt. Davon wurden 8 (1) Patient(en) bi-(tri-)lateral adrenalektomiert und bei 2 Patienten erfolgte eine ipsilaterale Rezidivoperation. Eingeschlossen sind 5 weitere Patienten mit Rezidiv nach Erstoperation vor 1992. Sechsunddreißig Eingriffe erfolgten konventionell (transperitoneal n=35, retroperitoneal n=1) und 46 Operationen endoskopisch (transperitoneal n=28, retroperitoneal n=18), davon keine Konversion zum offenen Vorgehen.Ergebnisse Das mediane Alter zum Zeitpunkt der Operation betrug 45 (24–75) Jahre bei einer Anamnesedauer von 12 (0–180) Monaten. Die offen operierten Phäochromozytome waren mit 5,5 (1–19) cm vs. 3,5 (0,5–8) cm (endoskopisch) signifikant größer (p=0,0011). Patienten mit endoskopischer, insbesondere mit retroperitoneoskopischer Adrenalektomie hatten im Vergleich zum konventionellen Vorgehen intraoperativ höhere systolische und diastolische maximale Blutdruckwerte sowie Spitzen über 200 mmHg (statistisch nicht signifikant). Faktoren mit möglichem Einfluss auf intraoperative hämodynamische Veränderungen waren in der multivariaten Analyse das Geschlecht (p=0,0107), der operative Zugangsweg (p=0,0153), das Patientenalter (p=0,0364) und die Tumorgröße (p=0,0484). Die postoperative stationäre Verweildauer war nach endoskopischer Operation signifikant kürzer (p<0,0001).Schlussfolgerung Die endoskopische Adrenalektomie beim Phäochromozytom ist in der Routine ohne vermehrtes Risiko kardiovaskulärer Komplikationen die Methode der Wahl. Das offene Vorgehen sollte extraadrenalen Befunden oder sehr großen Tumoren mit Malignitätsverdacht vorbehalten bleiben.   相似文献   
76.
77.
78.
79.
80.
设为首页 | 免责声明 | 关于勤云 | 加入收藏

Copyright©北京勤云科技发展有限公司  京ICP备09084417号