首页 | 本学科首页   官方微博 | 高级检索  
文章检索
  按 检索   检索词:      
出版年份:   被引次数:   他引次数: 提示:输入*表示无穷大
  收费全文   3530416篇
  免费   295169篇
  国内免费   14169篇
耳鼻咽喉   47900篇
儿科学   112579篇
妇产科学   92338篇
基础医学   561131篇
口腔科学   93796篇
临床医学   317236篇
内科学   629417篇
皮肤病学   93288篇
神经病学   303815篇
特种医学   137854篇
外国民族医学   490篇
外科学   541119篇
综合类   107624篇
现状与发展   24篇
一般理论   2337篇
预防医学   297062篇
眼科学   80596篇
药学   241597篇
  22篇
中国医学   10471篇
肿瘤学   169058篇
  2021年   55163篇
  2020年   35129篇
  2019年   58148篇
  2018年   71605篇
  2017年   54710篇
  2016年   60480篇
  2015年   74343篇
  2014年   108571篇
  2013年   173661篇
  2012年   98887篇
  2011年   99373篇
  2010年   117840篇
  2009年   122231篇
  2008年   86185篇
  2007年   89802篇
  2006年   100271篇
  2005年   95552篇
  2004年   96980篇
  2003年   87423篇
  2002年   76885篇
  2001年   118110篇
  2000年   111567篇
  1999年   107512篇
  1998年   66639篇
  1997年   64233篇
  1996年   62074篇
  1995年   57522篇
  1994年   51464篇
  1993年   48034篇
  1992年   74191篇
  1991年   69865篇
  1990年   65607篇
  1989年   64402篇
  1988年   59365篇
  1987年   58076篇
  1986年   54614篇
  1985年   54411篇
  1984年   49485篇
  1983年   45057篇
  1982年   42165篇
  1981年   39542篇
  1980年   37232篇
  1979年   40221篇
  1978年   35565篇
  1977年   32274篇
  1976年   29611篇
  1975年   27937篇
  1974年   29005篇
  1973年   28026篇
  1972年   26228篇
排序方式: 共有10000条查询结果,搜索用时 0 毫秒
131.
132.
133.
Bernard–Soulier syndrome (BSS) is a rare autosomal recessively inherited bleeding disorder. Pregnancy in patients with BSS is characterized by ante‐, intra‐, or postpartum haemorrhage, which may be delayed and severe. There is no consensus in the management of BSS in pregnancy and so far only 16 pregnancies in nine patients have been described. We report a further three pregnancies in two women with the syndrome. We also outline our management of pregnant patients with BSS.  相似文献   
134.
Landgraf  R. 《Der Diabetologe》2006,2(1):S5-S8
NAFDM, the National Action Forum for Diabetes Mellitus, is an umbrella organisation for the leading diabetes organisations in Germany. Since its foundation at the end of 2004, NAFDM has brought together the activities of these organisations, which up to now were frequently working independently of each other, under a single ‘roof’. Supported by a central coordination unit, three project groups work successfully on the topics scientific research and healthcare research, patient care and prevention. Activities and results are shared and thus integrated into the network. The working groups are supported by NAFDM’s medical and health-policy steering groups. Apart from a number of successful events, two key publications have meanwhile come out: one on the status of prevention and one analysing the healthcare situation for diabetics in Germany. All people interested in diabetology are invited to join in and work with the NAFDM.  相似文献   
135.
It is often difficult for medical professionals to understand the behaviour of people with diabetic foot syndrome. We describe the different psychological factors that play a role in the maintenance of intermittent implementation of medical recommendations. In particular we look at the consequences of neuropathy and of the recommendation to offload pressure, as well as the contradictions between the realities of the patient and the medical professionals involved in their care. We show that the solutions that patients develop are based on normal psychological processes and we encourage professionals to consider these aspects in their relationship to people with DFS and when developing individualised preventative measures.  相似文献   
136.
137.
Multi-day signals, generally with duration of 2-10 days, are a prominent temporal variation type of radon (Rn) in geogas in the unsaturated zone. Rare multi-day Rn signals have been found which are characterized by: (a) a declining limb lasting up to 10 days which conforms to the radioactive decay of Rn, (b) recurs at the same location and (c) is recorded in diverse situations-volcanic and seismogenic. It suggested that a Rn blob is injected at a lower level on a steady upward flow of geogas whereby the rise and final fall of the signal are attributed to the edges of the blob while the central Rn-decay segment records the passing of the decaying blob itself. Rn-decay signals are a small subset of multi-day Rn signals which are considered as highly irregular and unusable for the understanding of geophysical processes. In difference, it is concluded that multi-day Rn signals are probably proxies of subtle geodynamic processes at upper crustal levels and are therefore significant for studying such processes.  相似文献   
138.
Conclusion  Several quality-control measures take place before (patient and camera preparation) and during SPECT acquisition to achieve high-quality images. Not uncommonly, technologists and physicians are left with suboptimal images that have to be addressed to reach the “right answer” for patient diagnosis and hence management. In many cases patients may be reimaged, especially if the problem is detected early, but in other cases either the patient has left the nuclear laboratory or there is an inevitable problem that, even with reimaging, will not be resolved. In these situations the technologist and physician have to seek the available techniques to obtain the best images possible. These resources are discussed in this issue as an aid in quality control to obtain the best possible images.  相似文献   
139.
140.
ZusammenfassungHintergrund Bedingt durch die intraoperative Katecholaminsekretion mit hämodynamischen Veränderungen, einem größeren Tumordurchmesser und einer deutlichen Neovaskularisation ist die Adrenalektomie beim Phäochromozytom im Vergleich zu anderen Nebennierenerkrankungen schwieriger und potenziell komplikationsträchtiger. Ziel unserer Studie war die Frage, ob das Risiko intraoperativer kardiovaskulärer Komplikationen durch das minimal-invasive Vorgehen potenziert wird.Patienten und Methodik Im Zeitraum zwischen Februar 1992 und Mai 2005 wurden in unserer Klinik 82 Eingriffe wegen eines Phäochromozytoms bei 71 Patienten durchgeführt. Davon wurden 8 (1) Patient(en) bi-(tri-)lateral adrenalektomiert und bei 2 Patienten erfolgte eine ipsilaterale Rezidivoperation. Eingeschlossen sind 5 weitere Patienten mit Rezidiv nach Erstoperation vor 1992. Sechsunddreißig Eingriffe erfolgten konventionell (transperitoneal n=35, retroperitoneal n=1) und 46 Operationen endoskopisch (transperitoneal n=28, retroperitoneal n=18), davon keine Konversion zum offenen Vorgehen.Ergebnisse Das mediane Alter zum Zeitpunkt der Operation betrug 45 (24–75) Jahre bei einer Anamnesedauer von 12 (0–180) Monaten. Die offen operierten Phäochromozytome waren mit 5,5 (1–19) cm vs. 3,5 (0,5–8) cm (endoskopisch) signifikant größer (p=0,0011). Patienten mit endoskopischer, insbesondere mit retroperitoneoskopischer Adrenalektomie hatten im Vergleich zum konventionellen Vorgehen intraoperativ höhere systolische und diastolische maximale Blutdruckwerte sowie Spitzen über 200 mmHg (statistisch nicht signifikant). Faktoren mit möglichem Einfluss auf intraoperative hämodynamische Veränderungen waren in der multivariaten Analyse das Geschlecht (p=0,0107), der operative Zugangsweg (p=0,0153), das Patientenalter (p=0,0364) und die Tumorgröße (p=0,0484). Die postoperative stationäre Verweildauer war nach endoskopischer Operation signifikant kürzer (p<0,0001).Schlussfolgerung Die endoskopische Adrenalektomie beim Phäochromozytom ist in der Routine ohne vermehrtes Risiko kardiovaskulärer Komplikationen die Methode der Wahl. Das offene Vorgehen sollte extraadrenalen Befunden oder sehr großen Tumoren mit Malignitätsverdacht vorbehalten bleiben.   相似文献   
设为首页 | 免责声明 | 关于勤云 | 加入收藏

Copyright©北京勤云科技发展有限公司  京ICP备09084417号