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The clinical course and response to therapy of 16 patients with various complex forms of renovascular hypertension were investigated. Reconstructive surgery and/or transluminal dilatation was either ineffective (n = 5) or could not be performed for technical reasons (n = 11). The group contained 7 patients with multilocular fibromuscular disease involving both renal arteries, two cases with multiple arteriosclerotic vascular occlusions, 3 patients with branch renal artery aneurysms, 3 with renal artery stenosis in a solitary kidney and one patient with renal artery stenosis and contraction of the contralateral kidney due to a non-vascular cause. With antihypertensive treatment, particularly with the angiotensin converting enzyme inhibitor captopril (n = 7), blood pressure could be reduced from 214 +/- 40/124 +/- 23 mm Hg to 145 +/- 23/88 +/- 9 mm Hg (P less than 0.001). In 11 of the 16 patients (69%) the values decreased to less than 160/95 mm Hg. These results suggest that, in complex forms of renovascular hypertension, antihypertensive treatment may be a potent therapeutic alternative if surgery and/or transluminal dilatation can not be performed or seem to have too high a risk.  相似文献   
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Sensory maximum nerve conduction velocity (MNCV) and motor MNCV were monitored in altogether 14 beagle dogs anaesthetized with pentobarbital. Sensory MNCV was determined by averaging cortically evoked potentials from somatosensory area I (SS I) in response to repeated electrical stimulation of digital paw pads, tibial nerve at calcaneus or sciatic nerve at trochanter.Sensory MNCV determined from paw to tibial nerve at calcaneous was 53 m/sec, from tibial nerve at calcaneus to sciatic nerve at trochanter 64 m/sec and from sciatic nerve at trochanter to cortex SS I 53 m/sec. Motor peripheral MNCV determined in the customary way from sciatic nerve at trochanter to tibial nerve at calcaneus was 68 m/sec and distal latency 3.6 msec. Motor central MNCV from motor cortex to the sciatic nerve at the trochanter in 5 unanaesthetized dogs was 57 m/sec.These testing procedures serve for quantitative assessment of possible impairment of impulse transmission in the central and peripheral sensory and motor pathway of beagle dogs used in routine toxicity studies.  相似文献   
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Zusammenfassung Die mikrobizide Aktivität von Phagozyten beruht primär auf zwei intracellulären Prozessen: Degranulation und Stimulierung des cellulären oxidativen Metabolismus. Der während der Phagozytose aktivierte oxidative Metabolismus ist mit einer partiellen Reduktion des molekularen Sauerstoffs verbunden und führt zur Bildung hochreaktiver Oxidationsmittel mit mikrobizider Wirkung. Da eine effiziente intracelluläre antimikrobielle Funktion der Phagozyten sowohl vom intracellulären Vorgang der Verschmelzung der Lysosomen mit den phagozytischen Vakuolen als auch von der Bildung von Sauerstoffradikalen abhängig ist, führen Störungen der beiden Prozesse zu einer erhöhten Infektanfälligkeit mit zum Teil ernster klinischer Symptomatik.  相似文献   
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In the present study we report our long-term experience in 82 patients with renovascular hypertension (48 with atherosclerotic stenosis, 34 with fibromuscular dysplasia) who were followed up for a mean observation period of 23.6 months after percutaneous transluminal angioplasty (PTA) of renal artery stenosis. Our results show a highly significant decrease in mean systolic and diastolic blood pressure. Cure rates were slightly higher in patients with fibromuscular dysplasia (41% cured, 47% improved) than in those with atherosclerosis (23% cured, 54% improved). Kidney function significantly improved in patients with cure, remained stable in those with improvement and worsened in cases classified as unimproved. These results document the good long-term effect of PTA on blood pressure and kidney function in patients with renal artery stenosis.  相似文献   
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Zusammenfassung In der vorliegenden Untersuchung wurden 294 Nachkommen (5–34 Jahre) essentieller Hypertoniker bezüglich Blutdruck, Renin-Angiotensin-Aldosteron-System and anderer kardiovaskulärer Risikofaktoren wie Glukose, Cholesterin und Triglyzeride untersucht und mit 122 Nachkommen (5–34 Jahre) normotoner Eltern verglichen.Dabei zeigte sich, daß Nachkommen essentieller Hypertoniker im Mittel statistisch signifikant höhere systolische und diastolische Blutdruckwerte zeigten als solche normotoner Eltern (p<0,003 bzw. 0,005). Weiter ließ sich bei Kindern hypertoner Eltern im Mittel ein signifikant höheres Körpergewicht und ein größerer Body-Mass-Index beobachten als im Kontrollkollektiv (p<0,006 bzw. 0,001).Mit Ausnahme statistisch signifikant niedrigerer Ruhe-Plasma-Aldosteronwerte (p<0,002) bei Kindern essentieller Hypertoniker ließen sich zwischen beiden Kollektiven keine Unterschiede im Stimulationsaldosteron, in der Ruhe- und Stimulations-Plasma-Renin-Aktivität und im Plasmacortisol nachweisen.Ebenfalls zeigten die beiden Kollektive bezüglich der anderen untersuchten Parametern wie Kreatinin, Glukose, Cholesterin und Triglyzeride keine wesentlichen Unterschiede.Weiterhin wurden in der vorliegenden Untersuchung 41 hypertone Elternteile, 65 (normotone) Ehepartner von Hypertonikern und 47 (normotone) Eltern von Kontrollkindern untersucht. Erwarungsgemäß zeigten Hypertoniker statistisch signifikant höhere Blutdruckwerte als ihre Ehepartner und die Kontrolleltern (p<0,001). Interessanterweise zeigten die hypertonen Eltern nicht nur einen höheren Body-Mass-Index als Kontrolleltern sondeern auch als Ehepartner (p<0,01 bzw. <0,02). Diese Befunde stützen eine vorwiegend genetische Disposition als zugrundeliegende Ursache des höheren Körpergewichtsverhaltens und lassen eine vermehrte Nahrungsmittelaufnahme in Hypertonikerfamilien eher als unwahrscheinlich erscheinen.Die Ergebnisse der vorliegenden Studie legen es nahe, daß durch eine möglichst frühzeitige Kontrolle des Körpergewichtsverhaltens bei Nachkommen essentieller Hypertoniker ein Beitrag zur Primärprävention der Hochdruckkrankheit geleistet werden kann.Arbeit im Rahmen des Schweizerischen Nationalen Forschungs-Programmes 1B Prophylaxe der Herz- und Kreislauferkrankungen (Schweizerischer Nationalfonds zur Förderung der wissenschaftlichen Forschung, Projekt Nr. 4.066.076.1)  相似文献   
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