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J. Funovics und E. Wenzl 《Langenbeck's archives of surgery / Deutsche Gesellschaft fur Chirurgie》1985,366(1):613
Zusammenfassung Morbidität und Letalität nach Duodenopankreatektomie wird vorwiegend durch Komplikationen der Pankreaticojejunostomie verursacht. Um diese Risiken oder die einer totalen Pankreatektomie zu meiden, wurde bei 19 Patienten auf eine Anastomose verzichtet und der Pankreasrest percutan drainiert. Die postoperative Pankreassekretionsmenge betrug 150–250 ml/d, die Drains wurden durchschnittlich nach 26,6 Tagen gezogen, die Sekretion versiegte spontan. Bei 5 Patienten bestand eine prolongierte Sekretion (bis 12 Monate), wovon in 2 Fällen operativ revidiert werden mußte. änderungen im Glucosehaushalt traten nicht auf. Diese Methode mit einer Letalität von 0% reduziert die Risken unsicherer Pankreasanastomosen. 相似文献
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5—羟色胺M受体和胆碱能受体阻断剂在红霉素所致小肠动力紊乱和呕吐中的作用 总被引:1,自引:0,他引:1
秦新裕 《复旦学报(医学版)》1995,(1)
本实验对8条犬进行小肠肌电测定,并在记录期间分别静注胆碱能神经阻断剂,阿托品和六甲季胺,以及5-羟色胺(5-HT)M受体阻断剂,灭吐灵,以观察其对红霉素所致肠道副作用的影响。结果发现阿托品和六甲季胺不仅能明显地抑制空腹时正常传播性肌电综合波(MMC)的发生和传播,降低红霉素促进小肠动力的作用,还能减轻红霉素所致饱腹动物的快波数增加,但对呕吐无明显影响。灭吐灵的实验结果显示红霉素的致吐作用是由5-HTM受体介导的,与其促进小肠动力的作用无明显因果关系。 相似文献
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Lowering the total steroid dose in modern oral contraceptives (OCs) has been connected with a higher incidence of ovarian follicle and cyst formation. To investigate the presence of ovarian follicles and cysts by means of vaginal ultrasonography and serum hormone determinations during use of two low-dose OCs, 65 volunteers were randomized to receive either 20 μg ethinylestradiol (EE) + 150 μg desogestrel (group A) or 35 μg EE + 250 μg norgestimate (group B) for a 2-month study period. At baseline, 39% of women in group A and 31% in group B exhibited at least one follicle <35 mm in diameter. By the end of the second treatment cycle, the frequency of these follicles had decreased to 14% in each group. Only one subject in the higher estrogen group developed an ovarian cyst >35 mm. One subject in each group demonstrated hormone levels characteristic of ovulation; no pregnancy occurred in either group. The 20 μg EE preparation was not found to lead more often to ovarian follicles or cysts when compared with a 35 μg EE preparation, possibly because of the type and dose of the progestogen used. 相似文献
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M. Wenzl 《Langenbeck's archives of surgery / Deutsche Gesellschaft fur Chirurgie》1956,284(1):186-187
Ohne Zusammenfassung 相似文献
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