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91.
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Prof. Dr. H. Helmchen 《Der Nervenarzt》2003,74(11):953-964
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Anastomotic leaks are still among the most common severe postoperative complications and account for the majority of postoperative deaths after esophagectomy and gastrectomy. Every disturbance of the normal postoperative course should trigger surgeons to consider an underlying anastomotic leak and initiate a specific diagnostic workup. This includes direct endoscopic inspection of the anastomosis to evaluate the vitality of the anastomosed organs and the size of the leak. Adequate external drainage of the leak and prevention of further contamination are the primary therapeutic goals. Selection of therapy is guided by the available modalities for sufficiently draining the leak and avoiding sepsis. The spectrum of therapeutic options ranges from simple opening of the neck incision in cervical esophageal anastomoses, interventional placement of drains, to endoscopic intervention with closure of the fistula or placement of stents, and reoperation with exclusion, diversion, or discontinuity resection. 相似文献
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P. Bertram K. -H. Treutner G. Winkeltau H. -J. Booß G. Staatz Prof. Dr. V. Schumpelick 《Langenbeck's archives of surgery / Deutsche Gesellschaft fur Chirurgie》1993,378(4):249-254
Zusammenfassung Die Pneumatosis cystoides intestinii (PCI), das Auftreten submuköser oder subseröser, gasgefüllter Zysten in der Wand des Gastrointestinaltrakts, tritt als seltene Erkrankung ohne eindeutige Geschlechtspräferenz vorwiegend in der 3. bis 5. Lebensdekade auf. Atiopathogenetisch werden unterschiedliche Faktoren diskutiert, am wahrscheinlichsten ist eine bakterielle Ursache (Clostridium perfringens) in Verbindung mit einer minimalen Unterbrechung der Mukosaintegrität. Eine pathognomonische Symptomatik gibt es nicht, das klinische Bild reicht von asymptomatischen Zufallsbefunden bis zur Hämatochezie. Die Diagnose wird durch den Nachweis der Gaseinschlüsse mittels Abdomenübersichtsaufnahme und Kolonkontrasteinlauf gestellt. Als Behandlungsmethoden für symptomatische Patienten stehen Sauerstofftherapie, Antibiotikagabe (Metronidazol) und in schweren Fällen die Resektion des betroffenen Darmabschnitts zur Verfügung.
Pneumatosis cystoides intestinalis (PCI), a condition involving submucosal or subserosal gas-containing cysts of the wall of the gastrointestinal tract, is a rare entity. It is mostly diagnosed between the third and fifth decades of life without a clear sexual predominance. Different aetiopathogenetic factors are under discussion, the most probable being a bacteriologic cause (Clostridium perfringens) in combination with minimal leaks in mucosal barrier. There are no pathognomonic symptoms; the clinical picture ranges from incidental findings to haematochezia. Diagnosis is based on plain abdominal film and X-ray following barium enema. Methods of treatment in symptomatic cases are oxygen and antibiotic (metronidazole) therapies and, in severe cases, resection of the diseased part of the intestine.相似文献
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A. Feddersen J. Kunkel Dr. med. D. Jonas Prof. Dr. med. S. Bhakdi Dr. med. M. Husmann V. Engel 《Infection》1996,24(1):47-48
Summary A 3-year-old boy developed several subcutaneous nodular lesions on his right arm. Based on the histological examination of one of these nodules furunculosis was suspected and cefuroxime was tentatively given. However, acid-fast bacilli were then detected in the tissue specimen and a few colonies of acid fast, gram-positive rods grew on blood agar. Definitive species diagnosis (Mycobacterium marinum) was rapidly achieved by automated sequencing of amplified 16S-rDNA and antimicrobial therapy was adjusted according to the available literature. After 3 weeks of treatment with clarithromycin, rifampicin and protionamid regression of the nodular lesions was evident.
Infektion der oberen Extremität durchMycobacterium marinum — Diagnose mit Hilfe von 16S-rDNA Analyse
Zusammenfassung Wir berichten von einem 3-jährigen Jungen, der verschiedene subkutane Knoten im rechten Arm entwickelte. Nach histologischer Untersuchung wurde zunächst der Verdacht auf Furunkulose geäußert und eine vorläufige Therapie mit Cefuroxim begonnen. Es wurden dann jedoch säurefeste Stäbchen im entnommenen Gewebe nachgewiesen und eine Woche später auf Blutagar grampositive, säurefeste Stäbchen angezüchtet. Die definitive Speziesdiagnose (Mycobacterium marinum) wurde rasch mit automatischer 16S-rDNA Sequenzbestimmung erzielt und die Therapie entsprechend der verfügbaren Literatur korrigiert. Nach drei Wochen einer Behandlung mit Clarithromycin, Rifampicin und Protionamid war ein Rückgang der subkutanen Knoten erkennbar.相似文献
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Prof. Dr. H. Hofmann 《Infection》1995,23(3):133-138
Summary Virus load was tested by means of PCR calibrated with standards and HCV genotypes were determined by the LIPA-technique using sera from 123 HCV patients. Of these 39 were on renal hemodialysis treatment, 19 suffered from hemophilia, 13 were i.v. drug users and the remaining 52 had none of these risk factors (chronic hepatitis group). The most prevalent subtype in Austria was 1b followed by 3a and 1a. However, genotype 1b infections were found relatively less often in hemophilia patients and drug users than in the other groups, indicating that hemophiliacs probably had been infected by an antihemophilic plasma coming from South American or Asian donors. The highest amounts of virus were found in patients infected with genotype 3a. Determination of the patient's virus load and of the infecting subtype of HCV may be helpful in planning interferon alpha therapy.
Genotyp und Höhe der Virämie bei Patienten mit Hepatitis C Virus Infektion
Zusammenfassung In Sera von Hepatitis C Patienten wurde die Höhe der Virämie mittels PCR sowie der Genotyp des infizierenden HCV bestimmt. Bei insgesamt 123 untersuchten Personen handelte es sich um 39 Dialysepatienten, 19 Hämophile, 13 Drogenabhängige sowie 52 weitere Patienten ohne einen dieser Risikofaktoren (chronische Hepatitis-Gruppe). In Österreich fanden wir den Genotyp 1b vorherrschend, gefolgt von 3a und 1a. Allerdings waren Infektionen mit 1b bei Hämophilen und Drogenabhängigen seltener als bei Dialysepatienten und der Patientengruppe mit chronischer Hepatitis. Hämophile wurden möglicherweise mit antihämophilem Plasma infiziert, dessen Spender aus Südamerika bzw. Asien stammten. Die höchsten Virusmengen im Blut fanden wir bei Personen mit Infektionen durch Genotyp 3a. Die Bestimmung der Virämiehöhe, sowie des infizierten Genotyps könnte für die Indikation einer Interferontherapie bei Hepatitis C von entscheidender Bedeutung sein.相似文献
100.