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951.
952.
Summary Alveolar echinococcosis is considered to be the most dangerous endemic parasitic disease for man in Central Europe. In Germany, unlike the neighbouring countries of Switzerland, Austria and France, only limited data on the prevalence and incidence of echinococcosis are available. Therefore, a retrospective cross-sectional study was conducted in order to investigate the epidemiology of echinococcosis in Bavaria, one of the two southern states of Germany. A standardised questionnaire was sent to all hospitals in Bavaria requesting information about patients seen from 1985 to 1989. In a second step a team of reviewers was sent to all relevant hospitals for active case finding in hospital statistics and medical records. A total of 216 patients with echinococcosis were detected of whom 58 had alveolar echinococcosis. According to these data, the prevalence in Bavaria was calculated to be 0.5 per 100,000 inhabitants with peak values in the counties of Swabia (2.4) and Upper Bavaria (0.6). The annual mean incidence of newly diagnosed cases amounted to 0.03 per 100,000. The distribution of prevalence in man was closely correlated to the infection rates in foxes throughout Bavaria (p < 0.05). Farmers are the occupational group with the highest risk to acquire echinococcosis with a prevalence/odds ratio of 14.6 for Swabia and 8.8 for Upper Bavaria, when compared to the general rural population.
Epidemiologie der alveolären Echinokokkose in Süddeutschland (Bayern)
Zusammenfassung Die alveoläre Echinokokkose wird als die gefährlichste, in Zentraleuropa endemische Parasitose des Menschen angesehen. In Deutschland liegen — anders als in den Nachbarländern Schweiz, Österreich und Frankreich — nur spärliche Angaben über die Prävalenz und Inzidenz der Echinokokkose vor. Daher wurde eine retrospektive Querschnittsuntersuchung durchgeführt, um epidemiologische Daten zur Echinokokkose in Bayern zu erfassen. Ein standardisierter Fragebogen wurde an alle Krankenhäuser in Bayern geschickt, um Angaben über Patienten mit Echinokokkose für den Zeitraum 1985 bis 1989 zu registrieren. In einem zweiten Schritt wurden zur aktiven Fallsuche Krankenhausstatistiken und - archive untersucht. Insgesamt wurden 216 Patienten mit Echinokokkose entdeckt, von denen 58 an alveolärer Echinokokkose litten. Aufgrund dieser Daten wurde die Gesamt-Prävalenz der alveolären Echinokokkose in Bayern mit 0,5 pro 100.000 Einwohner berechnet, wobei Spitzenwerte für die Regierungsbezirke Schwaben (2,4) und Oberbayern (0,6) festgestellt wurden. Die jährliche durchschnittliche Inzidenz beträgt 0,03 pro 100.000. Die geographische Verteilung der Prävalenz der Erkrankung beim Menschen zeigt eine enge Korrelation mit den Infektionsraten bei Füchsen in Bayern. Im Vergleich zur ländlichen Bevölkerung bilden Landwirte mit einer Prävalenz-/Odds-Ratio von 14,6 für Schwaben und 8,8 für Oberbayern die Bevölkerungsgruppe mit dem höchsten Risiko, an alveolärer Echinokokkose zu erkranken.
  相似文献   
953.
Summary ABorrelia garinii isolate (NE11H) was obtained from the hemolymph of infedIxodes ricinus. NE11H expressed four major proteins of 33 kDa, 32 kDa, 23 kDa and 22 kDa. Duringin vitro culture, NE11H successively lost the expression of the 22 kDa and 23 kDa proteins and the NE11H variant (NE11Hp15) was not recognized by an immune serum specific for the OspC protein (anti-OspC IS). However, when reintroduced into tick midguts, NE11Hp15 spirochetes present in the midgut again reacted with anti-OspC IS. A clone derived from the wild type line, cNE11H, lacked the 22 kDa but not the 23 kDa protein. The 23 kDa protein of cNE11H was recognized by anti-OspC IS. In addition, the two descendant lines (NE11Hp15 and cNE11H) lost their capacity to induce clinical arthritis in SCID mice. When cNE11H was reintroduced into ticks and reisolated from various tick organs, most reisolates presented the same reaction with anti-OspC IS as cNE11H. Interestingly, two reisolates obtained from the tick midgut reexpressed large amounts of the 22 kDa protein which was recognized by anti-OspC IS and these two reisolates induced clinical arthritis in SCID mice. The results confirm that proteins of 22/23 kDa are differentially expressed duringin vitro subcultures and in ticks, and show that proteins which are not detectable afterin vitro culture may be reexpressed after reexposure ofB. burgdorferi to its former environment in the tick. The data suggest that the pathogenicity ofB. burgdorferi for mice might be influenced by environmental factors via differential expression of 22/23 kDa proteins.
Faktoren der Zecke undin vitro-Kultivierung beeinflussen das Proteinmuster, die Antigenität und die Pathogenität eines aus Hämolymphe gewonnenen kloniertenBorrelia garinii Isolats
Zusammenfassung EinBorrelia garinii Isolat (NE11H) wurde aus der Hämolymphe nicht gefütterterIxodes ricinus Zecken gewonnen. NE11H exprimierte vier Hauptproteine mit einem Molekulargewicht von jeweils 33, 32, 23 und 22 kDa. Im Laufe derin vitro Kultur entstand eine Variante (NE11Hp15), die durch den Verlust der 22 und 23 kDa Proteine gekennzeichnet war. NE11Hp15 zeigte keine Reaktion mit einem Immunserum gegen OspC. Wurde NE11Hp15 in Zecken passagiert, fand sich wieder eine Reaktion mit dem anti-OspC-Immunserum. Ein Klon der Ausgangslinie NE11H (cNE11H) war durch das Fehlen des 22 kDa, nicht jedoch des 23 kDa Proteins, gekennzeichnet. Das 23 kDa Protein von cNE11H wurde durch anti-OspC-Immunserum erkannt. Sowohl NE11Hp15 als auch cNE11H waren nicht in der Lage, eine klinisch nachweisbare Arthritis in SCID-Mäuse zu induzieren. Nach Reinokulation von cNE11H in Zecken und anschließender Reisolation aus verschiedenen Zeckenorganen, zeigten die meisten Reisolate eine Reaktion mit anti-OspC-Immunserum wie der Ausgangsklon cNE11H. Interessanterweise fand sich bei zwei Reisolaten aus dem Zeckenmitteldarm eine starke Expression des 22 kDa Proteins, welches durch das anti-OspC-Immunserum erkannt wurde. Darüberhinaus induzierten diese beiden Reisolate eine klinisch nachweisbare Arthritis in SCID-Mäusen. Zusammengefaßt zeigen unsere Resultate, daß die spirochätalen 22/23 kDa Proteine während der Zeckenpassage differentiell exprimiert werden. Darüberhinaus zeigen sie auch, daß spirochätale Proteine, die nach Kultivierungin vitro nicht mehr nachweisbar sind, dann reexprimiert werden können, wennB. burgdorferi der Mikroumgebung des Zeckenorganismus ausgesetzt wird. Wir postulieren, daß die Pathogenität vonB. burgdorferi in Mäusen durch umgebungsbedingte differentielle Expression der 22 und 23 kDa Proteine beeinflußt werden könnte.
  相似文献   
954.
Bile cytology. A routine addition to percutaneous biliary drainage   总被引:3,自引:0,他引:3  
Muro  A; Mueller  PR; Ferrucci  JT  Jr; Taft  PD 《Radiology》1983,149(3):846
  相似文献   
955.
One hundred twenty-six bilateral selective arteriographic examinations of the iliopudendal vascular tree were performed after comprehensive multidisciplinary evaluation in patients with chronic erectile dysfunction. Best imaging results were obtained by performing the arteriography under epidural anesthesia after intracavernous injection of a vasoactive drug combination. The arteriography is mandatory prior to revascularization procedures. It is further indicated in primary erectile dysfunction and posttraumatic erectile failure. The importance of cavernosography and selective arteriography in primary erectile dysfunction is stressed. Increasing knowledge about the influence of vasoactive drugs on penile hemodynamics has led to its application in diagnosis and therapy of erectile dysfunction. Pharmacocovernosography, Doppler-ultrasound of penile arteries after intracavernous injection of a vasoactive drug combination, and pharmacoarteriography are refined techniques to prove a vascular etiology of erectile dysfunction. The results of the morphologic studies of the vascular system are correlated with functional testing of erectile capacity by intracavernous application of a papaverinephentolamine drug combination.  相似文献   
956.
Early evaluation of the prognosis after multiple trauma or major surgery is known to be difficult. Inflammatory markers can be used in attempts to identify patients who are at risk of developing posttraumatic complications. The inflammatory mediators that are most widely used in ICUs are C-reactive protein (CRP), cytokines (TNF-α, IL-6, IL-8, IL-10) and procalcitonin (PCT), IL-6 and PCT apparently being the most reliable immune markers for the assessment of a patient’s clinical status. However, no single inflammatory parameter alone can predict the clinical course and outcome of multiple trauma patients. This is also hardly surprising, in view of the complexities of pathologic processes and of molecular mechanisms and gender-dependent factors. Therefore, laboratory markers (e.g. lactate, pH), clinical assessment and inflammatory parameters should all be used in evaluation of the prognosis and the clinical status of multiply traumatised patients.  相似文献   
957.
Thyroid cancer represents a genetically and clinically heterogeneous group of neoplasias and understanding of its molecular aspects has improved significantly during recent years. In papillary cancer, and particularly in its radiation-induced variants, chromosomal rearrangements of the RET/PTC fusion oncogene have been identified as a key genetic event. PAX8-PPARγ rearrangements are a novel and specific oncogenic mechanism in follicular carcinomas. Anaplastic carcinomas are now believed to arise from differentiated tumors through secondary transformation. In medullary thyroid cancer, occurring in the context of familial MEN2 tumor syndrome in up to 30% of cases, activating point mutations of the RET proto-oncogene are a central mechanism. Using a two-step RET mutation analysis, affected family members may now be identified at a preclinical stage, with the option of surgical cure by prophylactic thyroidectomy.  相似文献   
958.
Acquired, perioperative coagulopathy often develops due to acute bleeding. In the case of primarily healthy patients with normal bone marrow and liver functions, a lack of coagulation factors initiates coagulopathy before secondary thrombopenia arises. Replacement of coagulation factors can be performed by infusion of fresh plasma (single donor or pooled plasma) or concentrates of clotting factors. Fresh plasma as well as concentrates of clotting factors available in German-speaking countries are of high quality and fulfil all safety standards. Undesirable side-effects due to transmission of infections and immunological reactions are – in all probability – more uncommon for virus-inactivated plasma and clotting factors than for single donor plasma. In contrast, thromboembolic complications are unlikely when using fresh frozen plasma, because it contains a balanced ratio of pro-coagulatory and anti-coagulatory factors. For virus-inactivated pooled plasma and concentrates of clotting factors, sporadic reports of thromboembolic events have been published. Concentrates of clotting factors can be stored easily and are rapidly prepared for use. In contrast, fresh frozen plasma has to be thawed before application leading to a significant delay in the schedule. During activated hemostasis, the half-life of clotting factors is significantly reduced in comparison to a stable physiological situation. In the case of perioperative coagulopathy higher dosages of fresh plasma and clotting factors than those recommended in published guidelines are often necessary for successful treatment. When using fresh plasma for coagulation therapy the resulting volume load must be considered. In conclusion, a modern concept of perioperative coagulation management should include fresh plasma as well as concentrates of clotting factors. The anesthetist should be familiar with the available components and be able to consider and adapt them to the individual situation.  相似文献   
959.
ZusammenfassungEinleitung Die operative Standardtherapie des Ösophaguskarzinoms ist die Ösophagektomie und Rekonstruktion durch Magenhochzug. Im Rahmen der präoperativen Abklärung wird zum Ausschluss von pathologischen Befunden des Kolons endoskopiert, falls ein intraoperatives Umsteigen von Magen- zur Koloninterposition notwendig wird.Patienten und Methodik Bei 228 Patienten erfolgte die Ösophagektomie wegen eines Ösophaguskarzinoms. 219 Patienten erhielten eine Mageninterposition, während 9 Patienten primär durch ein Koloninterponat rekonstruiert wurden. 171 von 228 (75%) Patienten wurden präoperativ koloskopiert.Ergebnisse Bei keinem der Patienten mit geplantem Magenhochzug war ein intraoperatives Umsteigen auf eine Koloninterposition notwendig. Insgesamt wurden koloskopisch 2 pT1-Adenokarzinome entfernt und 62 Adenome abgetragen. Eine asymptomatische Divertikulose fand sich bei 53 Patienten (31%). Untersuchungsbedingte Komplikationen nach Koloskopie wurden nicht beobachtet.Schlussfolgerung Die präoperative Koloskopie vor geplantem Magenhochzug ist aus operationstechnischen Gründen nicht zwingend erforderlich, da ein intraoperatives Umsteigen auf eine Koloninterposition sehr selten notwendig ist. Die Rate von Adenomen oder Karzinomen des Kolons ist weder bei Patienten mit Adeno- noch mit Plattenepithelkarzinom des Ösophagus höher als in einem gleichaltrigem Normalkollektiv.  相似文献   
960.
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