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301.

Background  

Quality of life (QOL) issues are of interest in cancer because effective methods of treatment and detection have led to an increase in the number of long-term survivors. The objectives of the study were: to assess the subjective QOL of stable Sudanese women cancer outpatients and their family caregivers, using the WHO 26-item QOL Instrument; compare with matched general population groups, as well as diabetic and psychiatric patient groups; examine patient-caregiver concordance in ratings; and assess the variables associated with their QOL, with a view to identifying factors that can enhance quality of care.  相似文献   
302.
Undescended testes is the most common urological disease in male infants, and if left untreated can quickly lead to irreparable lesions to the testicular tissue. In later life these are then the main reasons for infertility and an elevated risk of malignant transformation. Undescended testes can be treated conservatively with either intranasal GnRH (LHRH) or intramuscular hCG. These hormonal treatments should be used as the first-line treatment and must be started at the age of 4–6 months. Even in nonresponders such “hormonal priming” may have long-lasting positive effects on germ cell quality. Several operative techniques have been developed for each type of undescended testis, ranging from a laparoscopic approach to transscrotal fixation of the testis. As in the case of the hormonal treatments, the age of the patient when treated also has a major impact on the degree of success seen postoperatively. In association with a lower recommended age of under 1 year for the treatment of undescended testes, both hormonal treatment and surgical orchidopexy can contribute to improving fertility in men with a history of undescended testes.  相似文献   
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Zusammenfassung Die vorliegende Arbeit beschreibt die Vorgangsweise des Wiener Konzeptes zur Behandlung von Lippen-Kiefer-Gaumen-Spalten: 1. Lippenrotverschluß am Ende der ersten Lebenswoche, 2. Verlorrhaphie am Endes des ersten, 3. Rehabilitation von Oberlippe und Nase am Ende des vierten und 4. Palatorrhaphie am Ende des sechsten Lebensjahres. Die konservative kieferorthopädische Behandlung setzt erst nach der Verlorrhaphie mit einer Oberkieferabdeckplatte ein und wird bis zum Verschluß des harten Gaumens fortgesetzt. Ziele des Wiener Konzeptes sind 1. normale Entwicklung des Oberkiefer- und Mittelgesichtskomplexes, 2. rechtzeitig normalisierte Funktion der orofazialen und velaren Muskulatur für Sprach- und Gehörentwicklung, 3. frühzeitige Minderung der ästhetischen Beeinträchtigung, um psychische Spätschäden zu vermeiden. Zur Objektivierung des Oberkieferwachstums wurden Modellvermessungen durchgeführt. Die Ergebnisse zeigen ein ungestörtes Wachstum des Oberkiefers bis zum zwölften Lebensjahr an.
Summary The present paper describes the procedure of the Viennese Concept in the treatment of cleft lip and palate: 1. Prolabium closure at the end of the first week of life, 2. velorrhaphy at the end of the first year of life, 3. rehabilitation of upper lip and nose at the end of the fourth year, 4. palatorrhaphy at the end of the sixth year of life. Conservative orthodontic treatment is only begun following velorrhaphy with a maxillary cover plate and continues until closure of the hard palate. The goals of the Viennese Concept are as follows: 1. Normal development of the maxilla and of the middle parts of the face, 2. normalized function of the orofacial and velar muscles in due time to provide normal speech and auditory development, 3. early reduction of aesthetic impairments in order to avoid late psychological sequelae. To obtain objective assessment of maxillary growth measurements on models were done. The results show unimpaired growth of the maxilla up to the age of twelve.

Résumé La publication suivante décrit le procédé du traitement des fentes labiales et palatines selon le «Concept de Vienne»: 1. La fermeture uniquement du prolabium à l'âge d'une semaine, 2. velorrhaphie à la fin de la première année, 3. correction esthétique de la lèvre supérieure et du nez à la fin de la quatrième année et 4. palatorrhaphie à la fin de la sixième année. Ce n'est qu'après la fermeture du voile du palais (velorrhaphie) que le traitement orthodontique commence avec une plaque supérieure et se poursuit jusqu'à la fermeture de la voûte du palais (palatorrhaphie). Les buts du «Concept de Vienne» en sont les suivants: 1. Développement normal du maxillaire supérieur, 2. fonction normalisée à temps des muscles orofaciaux et vélaires pour l'évolution du langage et de l'ouïe, 3. amélioration à temps de l'aspect esthétique du patient pour éviter des troubles psychiques ultérieurs dans la vie. On a effectué des mesures sur les modèles pour contrôler objectivement le développement du maxillaire. Les résultats indiquent une croissance régulière jusqu'à l'âge de douze ans.
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Zusammenfassung Fernröntgenseitenbilder von Patienten, welche mit dem Distalbißaktivator nachAndresen undHäupl behandelt wurden, wurden auf vertikale Veränderungen untersucht. Danach hat eine Therapie mit funktionskieferorthopädischen Apparaturen folgende Auswirkungen auf die vertikalen Verhältnisse innerhalb des Gesichtsschädels: 1. Die Alveolarfortsätze zeigen ein zusätzliches vertikalwachstum im Bereich der Oberkieferinzisivi und der Unterkiefermolaren. 2. Ein gesteigertes Längenwachstum aller vorderen Gesichtshöhen im Vergleich zur hinteren Gesichtshöhe verursacht im Zusammenwirken mit 1. eine Bißöffnung, welche sich in derJarabak-Ratio jedoch nicht signifikant zeigt. 3. Es kommt zu einer Beeinflussung der Spinaebene, darüber hinaus ergibt sich ein aktiver Wachstumszuwachs für den Bereich beider oberer Gesichtshöhen, also für den gesamten nasomaxillären Komplex. Dieser Zuwachs ist anterior etwas ausgeprägter als posterior. Die Wirkung funktionskieferorthopädischer Apparaturen auf den nasomaxillären Komplex scheint somit komplexer zu sein, als bisher angenommen. 4. Zusätzliches Wachstum im Bereich der aufsteigenden Äste und/oder Kondylen des Unterkiefers während der Aktivatortherapie konnten wir nicht beobachten. Nach unseren Untersuchungen ist der Einfluß der funktionskieferorthopädischen Therapie auf die Vertikalentwicklung des Unterkiefers eher unbedeutend, die wesentlichen vertikalen Veränderungen konnten wir im Bereich der Unterkiefermolaren und der vorderen Gesichtshöhen beobachten. 5. Unsere Untersuchungsergebnisse bestärken somit die Annahme, daß die hauptsächliche Wirkung des Aktivators in einerrelativen Hemmung der Entwicklung des nasomaxillären Komplexes bei gleichzeitig fortschreitendem normalen Unterkieferwachstum anzusehen ist. Die Ergebnisse der Studie sollten anhand eines homogeneren und größeren Untersuchungsgutes nochmals überprüft werden.
Summary We looked for vertical changes in lateral cephalometric X-rays of patients who had been treated withAndresen andHäupl appliances to correct distal occlusion. Thus, a therapy using functional appliances for orthodontic correction has the following effects on the vertical proportions of the visceral cranium. 1. The alveolar processes show additional vertical growth in the area of the incisors of the upper jaw and the molars of the lower jaw. 2. In conjunction with 1, increased vertical growth of the anterior facial heights compared to the posterior facial height causes an opening of the bite which, however, is not significant in terms of theJarabak ratio. 3. Functional therapy has an effect on the spina plane, and, in addition, causes active vertical growth in the area of both upper facial heights, i. e., of the entire nasomaxillary complex. This additional growth is a little bit more pronounced anteriorly than posteriorly. Therefore the effect of functional orthodontic appliances on the nasomaxillary complex seems to be more complex than previously believed. 4. We did not observe any additional growth in the area of the ascending rami and/or condyles of the lower jaw during activator treatment. Our studies showed that the influence of functional orthodontic therapy on the vertical growth of the lower jaw is rather insignificant; the significant vertical changes were seen in the area of the mandibular molars and of the anterior facial heights. 5. Our findings thus support the assumption that the main vertical effect of the activator can be described as arelative inhibition of the development of the nasomaxillary complex with simulatenous normal progression of mandibular growth. The results of our study should be verified by means of a larger and more homogenous group of patients.
  相似文献   
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Zusammenfassung Das Behandlungsproblem der Lückenverengungen im unteren Seitenzahngebiet wird im allgemeinen abgehandelt. Für besonders starke Einengungen der Prämolarenlücken wird ein festes Gerät empfohlen, das aus dem Angleschen Gewindebogen entwickelt wurde.Bei der Modellauswertung von 63 hiermit behandelten Patienten fiel auf, daß bei einer ganzen Reihe von Fälle, bei denen schon vor der Behandlung ein Neutralbiß bei einem annähernd normalen Oberkiefer vorlag, auch nach der Lückenaufdehnung und der Beseitigung der sagittalen Stufe die Neutralverzahnung der 6-Jahrmolaren unverändert weiter bestand.Es wird daraus die Schlußfolgerung gezogen, daß es sich hierbei um einen Längenzuwachs zumindest im alveolären Bereich der Lückenverengung handelt und nicht um eine Distalverschiebung der 6-Jahrmolaren.Die dabei beobachtete Abflachung der Speeschen Kurve wird durch eine Aufbiergun des horizontalen Unterkieferknochens erklärt.An Hand einiger Abbildungen werden diese Mitteilungen erläutert.Mit 7 Abbildungen  相似文献   
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