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92.
Many ENT surgeons are accustomed to perform stapedectomy in a hospital setting. We present our results with 19 patients on whom stapedectomies were performed in an outpatient setting. In respect of hearing gain and complications, our results are not significantly different from the results of those series of stapedectomies performed in hospital. Thus, we believe that stapedectomy can be performed as an outpatient procedure.  相似文献   
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94.
95.
Zusammenfassung Beim kleinzelligen Lungenkarzinom muss die Dosisintensität der zytotoxischen Behandlungsmodalitäten als wichtige therapeutische Größe angesehen werden. Dies gilt sowohl für die Chemo- als auch die Strahlentherapie in ihrer Kobination. Die Mehrheit der verfügbaren Evidenz deutet an, dass der frühe Einsatz der thorakalen Strahlentherapie, simultan mit einer platinbasierten Zweitgenerationschemotherapie, einen moderaten therapeutischen Vorteil bei Patienten im UICC-Stadium I–III bietet.  相似文献   
96.
Bleeding into a pancreatic pseudocyst is a rare but life-threatening entity. Early diagnosis is crucial in its management. There are reports suggesting that computed tomography (CT), scintigraphy, endoscopic retrograde cholangiopancreatography (ERCP), and angiography could be the diagnostic maneuvers. In this report, we present a case of arterial bleeding into a pancreatic pseudocyst, which was diagnosed by the turbulent echo-currents seen in real-time ultrasonography.  相似文献   
97.
98.
New aspects of the etiology of tendon rupture   总被引:2,自引:0,他引:2  
Summary Native collagen fibers were exposed to different dynamic loads to simulate damage to tendons and ligaments relevant clinically and for sports medicine. The results suggest that the rupture of a tendon is caused at the submicroscopic fibrillar level. Not only slow or very fast elongation, but also very fast unloading of stretched fibers seems to be responsible for disseminated damage, which reduces the stability of a fiber. This damage is induced by intrafibrillar sliding processes, which occur only a few seconds before macroscopic slippage takes place. The significance of these events for the beginning and progress of repair in vivo is discussed. The conclusions are supported by simultaneous mechanical and radiological measurements, as well as by light- and electron-microscopic results.
Zusammenfassung Zur Simulierung klinisch bzw. sportmedizinisch relevanter Schäden an Sehnen und Bändern wurden native Kollagenfasern unterschiedlichen dynamischen Belastungen ausgesetzt. Die erzielten Ergebnisse sprechen dafür, die Ursachen einer Sehnenruptur im submikroskopischen fibrillären Bereich zu suchen. Sowohl eine langsame oder ruckartige Dehnung als auch eine ruckartige Entlastung zugbelasteter Fasern scheinen für das Auftreten disseminierter, die Faserstabilität reduzierender Gefügestörungen verantwortlich zu sein. Diese Gefügestörungen werden durch intrafibrilläre Gleitvorgänge eingeleitet, die an den noch voll belastbaren Fasern nur wenige Sekunden vor dem Einsetzen eines makroskopischen Faserfließens auftreten. Die Bedeutung dieser Ereignisse für den Beginn und Verlauf einer in vivo stattfindenden Reparationsphase wird erörtert. Die Aussagen werden gestützt durch simultane mechanische und röntgenographische Messungen sowie durch makroskopische, licht- und elektronenmikroskopische Befunde.
  相似文献   
99.
100.
Summary Nocturnal sleep was studied in 16 inpatients with Huntington's disease. In comparison with healthy controls, patients exhibited a disturbed sleep pattern with increased sleep onset latency, reduced sleep efficiency, frequent nocturnal awakenings, more time spent awake and less slow wave sleep. These abnormalities correlated in part with duration of illness, severity of clinical symptoms, and degree of atrophy of the caudate nucleus. Patients showed an increased density of sleep spindles.  相似文献   
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