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71.
We report a primary uterine sarcoma with classic histologic, immunohistochemical, and ultrastructural features of a malignant extrarenal rhabdoid tumor (MERT). It arose in a 71-year-old woman who presented with postmenopausal bleeding, ascites, and a right pelvic mass. Malignant cells with rhabdoid morphology were identified by cytologic examination of the peritoneal fluid. Exploratory laparotomy revealed a 10-cm right adnexal mass and disseminated peritoneal tumor. Pathologic study showed diffuse expansion of the endometrial stroma by rhabdoid-like cells with transmural infiltration of the myometrium and extensive involvement of uterine serosa and right ovary by tumor. Neoplastic cells were immunoreactive for vimentin, cytokeratin, and epithelial membrane antigen, and cytoplasmic whorls of intermediate filaments were observed by electron microscopy. Fluorescence in situ hybridization (FISH) studies with chromosome 22-specific probes showed no loss of the INI1 gene, and no coding sequence mutation was identified.  相似文献   
72.
Zusammenfassung In der vorliegenden Untersuchung wurde das postoperative Blutdruckverhalten bei 35 Patienten mit renovaskulärer Hypertonie untersucht: 17 Patienten mit fibromuskulärer Dysplasie (FMD) und 18 mit arteriosklerotischen Gefäßwandveränderungen (ASS).Patienten mit FMD waren im Mittel jünger (31,8 Jahre), zeigten eine kürzere Hypertonieanamnese (1,8 Jahre) und waren prävalent weiblich (82%), während Patienten mit ASS deutlich älter waren (48,2 Jahre), eine längere Hypertoniedauer (2,6 Jahre) zeigten und bevorzugt männlich (78%) waren.In beiden Gruppen zeigte das intravenöse Pyelogramm einen vergleichbar hohen Anteil positiver Befunde (FMD=64%, ASS=61%).Postoperativ waren in der Gruppe mit FMD 47% (n=8) geheilt, 47% (n=8) gebessert und nur 6% (n=1) der Patienten geringgradig gebessert. Die vergleichbaren Werte für die Gruppe mit ASS betrugen 28, 55 und 17%. Für das Gesamtkollektiv war folglich ein guter Operationserfolg (geheilt und gebessert) in 88,5% der Fälle zu beobachten. Patienten mit ASS und postoperativ nur geringgradiger Besserung (n=3) zeigten eine auffallend lange Hypertonieanamnese (7,0±1,4 Jahre).Bei allen Patienten wurde präoperativ die seitengetrennte Bestimmung der Renin-Aktivität (PRA) im Nierenvenenblut durchgeführt und aus den Werten die PRA-Quotienten (PRA betroffene/nicht betroffene Seite) errechnet. Bei 27 Patienten wurde die Bestimmung 15 und 30 min nach intravenöser Stimulation mit 40 mg Furosemid wiederholt. PRA-Quotienten von 1,5 wurden als signifikant bezeichnet.Bei 31 Patienten mit einseitiger renovaskulärer Hypertonie wurde die Höhe des PRA-Quotienten zum postoperativen Blutdruckverhalten korreliert. Dabei zeigte sich zwischen der Gruppe der postoperativ Geheilten und der der postoperativ Gebesserten kein signifikanter Unterschied im mittleren PRA-Quotienten. Ferner ließen sich für das Gesamtkollektiv der 31 Patienten mit einseitiger renovaskulärer Hypertonie unter Ausgangs- und Stimulationsbedingungen keine signifikanten Korrelationen zwischen Höhe der PRA-Quotienten und postoperativem Blutdruckabfall ermitteln.Unsere Ergebnisse unterstützen nicht die weit verbreitete Ansicht, daß sich die seitengetrennte Bestimmung der PRA im Nierenvenenblut als Parameter für den zu erwartenden Operationserfolg bei Patienten mit einseitiger renovaskulärer Hypertonie eignet. Die Methode kann deshalb nach unserer Ansicht nicht mehr als obligater Bestandteile der präoperativen Diagnostik der renovaskulären Hypertonie empfohlen werden.  相似文献   
73.
Summary The calcium-binding kinetics of chondroitin sulphate C (CS) have been determined using equilibrium analysis including 45Ca. There is a linear relationship between the extent of the Ca binding and the concentration of CS present. 1 mol CS disaccharide unit binds 0.757 mol Ca. Scatchard plots of the data have revealed a single constant of dissociation (K D =1429). In the presence of urate ions, and dependent on the pH value, the ability of CS to bind Ca may be impaired by as much as 31%. These measurements have supported the theory that urate ions interact with the GAGs in urine.  相似文献   
74.
BackgroundSeveral variables are known to correlate with the successful completion of short-stay total hip arthroplasty (THA) protocols. The role of psychological factors remains unclear. We investigated the interaction between patient-reported measures of psychological fitness and successful completion of a short-stay THA protocol.MethodsWe performed a prospective cohort study of patients undergoing elective anterior total hip arthroplasty enrolled in a short-stay protocol (success defined as LOS ≤1 midnight versus failed, LOS >1 midnight). Psychological fitness was measured using the Patient-Reported Outcomes Measurement Information System (PROMIS) domains for self-efficacy, depression, anxiety, emotional support, and the ability to participate in social roles. PROMIS scores, patient demographics, and surgical factors were assessed for a relationship with failure to complete short-stay protocol.ResultsPatients that failed to complete the short-stay protocol had higher mean pre-operative PROMIS depression scores (50.8 vs 47.1, P = .025) and anxiety scores (53.6 vs 49.2, P = .008) and higher postoperative PROMIS depression (48.19 vs 43.49, P = .003) and anxiety scores (51.7 vs 47.1, P = .01). Demographic and surgical variables did not correlate with the successful completion of the short-stay protocol. That seventy-six percent of the patients did not adhere to the short-stay protocol was due to the inability to complete a physical therapy standardized safety assessment.ConclusionHigher levels of preoperative and postoperative anxiety and depression in otherwise psychologically healthy patients, is associated with an increased risk of failure to complete a short-stay protocol following THA. Targeted interventions are needed to facilitate rapid recovery in patients with psychological barriers to early mobilization.  相似文献   
75.
Summary In 47 medical and postoperative ICU patients with 57 episodes of sepsis and septic shock, cardiovascular parameters including systemic vascular resistance (SVR), cardiac index (CI), stroke volume index (SVI), left ventricular stroke work index (LVSWI) as well as six scoring systems (APACHE II, Elebute, Goris, HIS, SAPS and SSS) were studied regarding their usefulness in the assessment of disease progression and evaluation of response to supplemental sepsis therapy (immunoglobulins, plasmapheresis). Among the hemodynamic parameters, only a prompt SVR improvement significantly discriminated between ultimate survivors and nonsurvivors. Thus, an increase in SVR (>160 dyn*cm–5*sec, within days 0 to 4, persisting for >24 hours) can serve as a prognostically validated response criterion (responders/non-responders: 26/31; mortality: 27% vs. 77%). Non-invasively, the APACHE II score was best suited (specificity: 88%, sensitivity: 67%) to classify hemodynamically defined responders to supplemental sepsis treatment (score-reduction 4 on day 4 after onset of therapy).
Herz-Kreislauf-Parameter und Score-Systeme in der Beurteilung des Therapieerfolges bei Sepsis und septischem Schock
Zusammenfassung Bei 47 internistischen sowie postoperativen Intensivpatienten mit insgesamt 57 Episoden von Sepsis und septischem Schock wurden Herz-Kreislauf-Parameter inklusive systemischer Gefäßwiderstand (SGW), Herzindex, Schlagvolumenindex und linksventrikulärer Schlagarbeitsindex sowie sechs Score-Systeme (APACHE II, Elebute, Goris, HIS, SAPS und SSS) in ihrer Wertigkeit zur Beurteilung des Krankheitsverlaufes sowie des Ansprechens auf additive Sepsistherapie (Immunglobuline, Plasmapherese) untersucht. Von den hämodynamischen Parametern diskriminierte nur der — prompt nachweisbare — Anstieg des SGW signifikant zwischen letztlich überlebenden und nicht überlebenden Patienten. Ein Anstieg des SGW (>160 dyn*cm–5*s innerhalb von vier Tagen, länger als 24 Stunden anhaltend) kann somit als prognostisch validiertes Responder-Kriterium dienen (Responder/Non-Responder: 26/31; Letalität: 27% vs. 77%). Nichtinvasiv erwies sich der APACHE II Score (Kriterium: Score-Abfall 4 bis zum Tag 4 nach Therapiebeginn) zur Klassifizierung der hämodynamisch definierten Therapie-Responder bei additiver Sepsistherapie am besten geeignet (Spezifität: 88%, Sensitivität 67%).
  相似文献   
76.
Human metabolism of the insecticide propoxur yields 2-isopropoxyphenol (IPP) which is excreted conjugated in urine. In this publication a sensitive and selective analytical method is described which permits the determination of IPP as a suitable parameter for biomonitoring. The clean-up of the hydrolysed urine samples consisted of steam distillation and solid-phase extraction using a reversed-phase column. IPP and the internal standard 2-ethoxyphenol were converted to their pentafluorobenzyl ethers. Excess of the derivatisation reagent was removed using deactivated silica gel. Separation and quantitative analysis was carried out by capillary gas chromatography and mass selective detection. Coefficients of variation were below 5% for concentrations from 6 to 300 microg/l. The detection limit was 0.5 microg/l. The method was checked by analysing six urine samples from pest controllers after indoor application of propoxur. The IPP concentrations ranged from 45 to 306 microg/g creatinine. IPP was not detected in urine specimens from 10 non-exposed persons. The sensitivity of the developed method permits the detection of latent exposure to propoxur.  相似文献   
77.
The present French-German investigation of fragile-X syndrome (fra-X) was undertaken to disentangle genetic from environmental effects on cognitive performance as assessed with the following measures: Wechsler Adult Intelligence Scale-Revised (WAIS-R), Wisconsin Card Sorting Test, Trail-Making Test, Tower of Hanai, Verbal Fluency Test, Stroop Test, short-term and consolidation memory, and the d2 task. Groups with different genotypes (n = 11 mothers with a full mutation in the FMR-1 gene of fra-X children; n = 65 mothers with a premutation in the FMR-1 gene of fra-X children; n = 18 siblings of these mothers with normal CGG repeats) and with different psychosocial stressors from fra-X families (n = 14 siblings with a premutation but without affected children of their own) were examined. A group of mothers of non-fra-X autistic children (n = 39) formed an external control group. Previous findings were replicated concerning cognitive performance of FMR-1 full-mutation carrier mothers, who were characterized by lower overall IQ and poorer performance than the group of mothers with the FMR-1 premutation in verbal and performance subtests of the WAIS-R, tests of executive-frontal lobe functioning, and tests of sustained attention. Carriers of the FMR-1 premutation, whether they were mothers of affected children or not,performed in a similar way on all neuropsychological tasks to the intrafamilial control group without CGG amplification. On the basis of these results, it is concluded that there is no neuropsychological evidence of reduced cognitive performance of FMR-1 premutation carriers compared with performance of two control groups with normal CGG repeats. Furthermore, the psychosocial burden of raising fra-X children does not exert an environmental effect on neuropsychological test performance.  相似文献   
78.
Summary The aim of the present study was to analyse the current epidemiological situation with respect to TBE in the new federal Länder of Germany and in Saarland through detection of the TBEV genome in unengorged ticks using an RT-PCR technique. 22,273 ticks (Ixodes ricinus) were collected in the five new Länder (and some in Bavaria and Baden-Württemberg) and divided into 294 pools. It was possible to detect TBEV RNA in six pools of ticks from Mecklenburg Western-Pomerania [4], Brandenburg [1], Thuringia [1] (and in three pools from Bavaria and Baden-Württemberg). The nucleotide sequence data of the PCR products were analysed and compared. In Saarland 8,780 ticks were collected in 70 habitats from all the geographic regions and analysed using the PCR in 21 pools; two pools produced positive PCR signals (Saarlouis, Perl). We cannot as a result make a general recommendation that TBE-immunization be introduced in Saarland and in the new federal Länder of Germany. In Germany, however, TBE immunoprophylaxis in Bavaria and Baden-Württemberg is very important.
Nachweis des Virus der Frühsommer-Meningoenzephalitis in Zecken einiger Bundesländer mittels Polymerase-Kettenreaktion und nähere Charakterisierung des Virus
Zusammenfassung Das Ziel der vorgelegten Studie ist die Einschätzung der aktuellen epidemiologischen Situation der Frühsommer-Meningoenzephalitis in den fünf neuen Bundesländern und im Saarland mit Hilfe des Nachweises von FSMEV-RNA in ungesogenen Zecken (Ixodes ricinus) durch eine RT-PCR-Technik. 22 273 Zecken wurden in den fünf neuen Ländern (einige auch in Bayern und Baden-Württemberg) gesammelt und in 294 Pools untersucht. Der spezifische RNA-Nachweis gelang viermal in Zecken aus Mecklenburg-Vorpommern, einmal in solchen aus Brandenburg und einmal aus Thüringen. In Bayern und Baden-Württemberg gelang der Virus-RNA-Nachweis dreimal. Die Sequenzdaten der PCR-Amplifikate zeigten, auch im Vergleich mit denen des Prototypstammes Neudoerfl, den hohen Grad der Konservierung im Bereich der 5 NCR. 8780 saarländische Zecken aus allen Gebieten des Bundeslandes wurden in 21 Pools untersucht, positive PCR-Signale konnten in zwei Pools aus Saarlouis und Perl und Umgebung gefunden werden. Der relativ seltene FSMEV-RNA-Nachweis in den neuen Ländern und im Saarland berechtigt nicht, eine generelle Impfempfehlung für diese Gebiete zu geben. Ein Impfschutz sollte jedoch vor Einreise in die Endemiegebiete Bayerns und Baden-Württembergs bestehen.
  相似文献   
79.
  • 1 It was first shown several years ago that the rostral part of the ventrolateral medulla (VLM) contains a high density of receptor binding sites for angiotensin II (AngII). In the present paper we briefly review recent studies aimed at determining the actions of both exogenous and endogenous angiotensin peptides in the rostral VLM, as well as their specific sites of action.
  • 2 The results of these studies have shown that angiotensin peptides can excite pressor and sympathoexcitatory neurons in the rostral VLM, but do not appear to affect non-cardiovascular neurons in this region.
  • 3 It is known that pressor neurons in the rostral VLM include both catecholamine and non-catecholamine neurons. There is evidence that, at least in conscious rabbits, both of these types of neurons are activated by AngII. The specific endogenous angiotensin peptide or peptides that affect pressor neurons in the rostral VLM have not yet been definitively identified.
  • 4 It is also possible that different angiotensin peptides may have different effects on pressor neurons in the rostral VLM, mediated by different receptors. Further studies will be needed to define these different functions as well as the specific receptors and cellular mechanisms that subserve them.
  相似文献   
80.
Summary We evaluated teicoplanin for suspected gram-positive infections after inadequate response to initial empiric beta-lactam and aminoglycoside combination therapy. All 20 patients included in this study received either an allogeneic (8 patients) or an autologous (12 patients) bone marrow transplant for acute myeloid leucaemia (AML), non-Hodgkin's-lymphoma (NHL, high grade) or other malignant diseases. All patients developing primary septicaemia of unknown origin (18 patients) or catheter-related septicaemia (2 patients) were treated with 400 mg teicoplanin, administered i.v. once daily in combination with a cephalosporin and an aminoglycoside (ceftazidime 2 g i.v., t.i.d.; netilmicin 400 mg once daily). All patients responded to therapy, 19 patients were clinically cured and one patient improved under therapy. The therapeutic regimen was well tolerated; only one adverse drug reaction was observed. We did not observe any delayed take or prolonged neutropenia or thrombocytopenia with this therapeutic regimen when our patients were compared to other bone marrow transplant patients (who did not receive this antimicrobial therapy). Our results suggest that teicoplanin is a potentially effective and well tolerated antimicrobial agent in bone marrow transplant patients with infections not responding primarily to beta-lactams and aminoglycosides.
Teicoplanin in Kombination mit -Laktamen und Aminoglykosiden bei Knochenmarktransplantatempfängern mit schwerer Sepsis
Zusammenfassung Wir untersuchten Teicoplanin bei vermuteten grampositiven Infektionen nach ungenügendem Ansprechen auf die anfängliche Kombinationstherapie von -Laktam-Antibiotika und Aminoglykosiden. Alle 20 in dieser Studie erfaßten Patienten wurden entweder allogen (8 Patienten) oder autolog (12 Patienten) transplantiert mit folgenden Grundkrankheiten: akute myeloische Leukämie (AML), Non-Hodgkin-Lymphom (NHL) oder andere maligne Erkrankungen. Alle Patienten, die eine primäre Septikämie unbekannten Ursprungs entwickelten (18 Patienten) oder unter einer Katheter-bedingten Septikämie (2 Patienten) litten, wurden mit 400 mg Teicoplanin behandelt. Die Verabreichung von Teicoplanin erfolgte einmal täglich intravenös in Kombination mit einem Cephalosporin und einem Aminoglykosid (Ceftazidim 2 g i.v., 3 ×/die, Netilmicin 400 mg, 1 ×/die). Alle behandelten Patienten sprachen auf diese Therapie an. 19 Patienten wurden klinische geheilt, ein Patient besserte sich unter dieser Therapie. Die Kombinationstherapie wurde gut vertragen, unerwünschte Arzneimittelwirkungen traten während der Studie nicht auf. Wir beobachteten kein verzögertes Angehen des Knochenmarks oder eine Verlängerung der Thrombozytopenie unter dieser Behandlung im Vergleich zu anderen knochenmarktransplantierten Patienten, die diese antimikrobielle Behandlung nicht erhielten. Unsere Ergebnisse zeigen, daß Teicoplanin ein wirksames und gut verträgliches Antibiotikum für knochenmarktransplantierte Patienten ist, die primär nicht auf die Kombinationstherapie mit -Laktam-Antibiotika und Aminoglykosiden ansprechen.
  相似文献   
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