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Zusammenfassung Mit einem 4-Großraum-Radioaktivitäts-Detektor wurde die59Fe-Gesamtkörperretention des intestinal resorbierten59Fe++ bei gesunden Männern gemessen. Aus der bestimmten59Fe-Gesamtkörperretention wurden eine konstant bleibende biologische Halbwertzeit von 510±221 ( ±s) Tagen und Umsatzrate von 0,136±0,059 ( ±s) %/Tag für die Zeit vom 20. bis 120. Tag nach der59Fe++-Resorption berechnet.Unter der Annahme, daß das59Fe aus dem Gesamtkörper-Eisenpool des Mannes (4000 mg Fe) entsprechend der Umsatzrate mit 0,136%/Tag ausgeschieden wird, würden sich für den erwachsenen Mann eine Gesamtkörper-Eisenumsatzrate und ein optimaler Eisenbedarf von 5,5 mg/Tag ergeben.
Biological halt life and tumover rate of iron in the human whole body a contribution to the problem of the whole body iron requirement
Summary The whole body retention of absorbed59Fe was measured in normal male volunteers using a 4 large volume radioactivity detector with liquid organic scintillator.A biological half life of 510±221 ( ±s) days and a turnover rate of 0.136±0.059 (m±s) %/day were calculated from the estimated whole body retention of the absorbed59Fe. If the59Fe is excreted from the whole body iron pool of adult men (4000 mg Fe) with a turnover rate of 0.136%/day, it will be necessary to accept an absolute whole body iron turnover rate and optimum iron requirement of about 5.5 mg/day.
  相似文献   
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Zusammenfassung Die intestinale Resorption des in Kaninchen-Hämoglobin, Muskulatur und Leber biosynthetisch inkorporierten Nahrungseisens wurde mit dem59Fe-Resorptions-Gesamtkörperretentions-Test bei Personen mit normalen Eisenreserven und Personen mit prälatentem/latentem Eisenmangel nach oraler Verabfolgung von jeweils 10 µMol (0,558 mg)59Fe++,59Fe-Hämoglobin,59Fe-Muskulatur und59Fe-Leber untersucht.Personen mit normalen Eisenreserven resorbierten 23,3 ± 10,2 % des59Fe++ und 20,1 ± 10,3% des Hämoglobin-59Fe (p>0,10). Bei prälatenten/latenten Eisenmangelzuständen war die Resorption des59Fe++ auf 81,1 ± 18,2% (=348% der Kontrollgruppe,p<0,001) und die Resorption des Hämoglobin-59Fe auf 30,2±13,1% (=150% der Kontrollgruppe,p<0,005) angestiegen. Das Muskulatur-59Fe und Leber-59Fe wurden von der Kontrollgruppe mit 12,3±3,9% (p<0,05) bzw. 12,3±5,4% (p<0,02) in geringerem Umfange als Hämoglobin-59Fe resorbiert. Im prälatenten/latenten Eisenmangel wurde ein Anstieg der Resorption des Muskel-Fe auf 23,5±8,5% (=191% der Kontrollgruppe,p<0,005) und beim Leber-Fe auf 25,7 ± 6,0 (=195% der Kontrollgruppe,p<0,001) gemessen. Zwischen der Resorbierbarkeit des Hämoglobineisens und des Muskulatur- bzw. Lebereisens besteht bei Personen mit prälatentem/latentem Eisenmangel kein signifikanter Unterschied (p<0,20 bzw. <0,40).Aus der bei Männern und Frauen mit normalen Eisenreserven durch Messung der biologischen Halbwertzeit des Gesamtkörper-Eisenpools ermittelten Gesamtkörper-Eisenumsatzrate (=Eisenbedarf) von 1,03–1,37 mg Fe/Tag (Männer) bzw. 0,99–1,39 mg Fe/Tag (Frauen) und der gemessenen Resorbierbarkeit des Hämoglobin-, Muskulatur- bzw. Lebereisens wurde berechnet, daß für die diätetische Eisenprophylaxe 3657–5133 g Muskulatur/Tag, 328–461 g Leber/Tag oder 3,5–4,8 g Hämoglobin/Tag erforderlich wären. Eine diätetische Eisenprophylaxe mit Fleisch oder Leber ist somit aus ökonomischen und praktisch diätetischen Gründen nicht durchführbar. Die berechnete tägliche Zufuhr von 3,5–4,8 g Hämoglobin wäre jedoch möglicherweise eine geeignete Grundlage für eine diätetische Eisenprophylaxe. Trotzdem dürfte eine gut resorbierbare und gut verträgliche orale Eisenpräparation am besten für die Prophylaxe und Therapie der weltweit verbreiteten prälateralen, latenten und manifesten Eisenmangelzustände geeignet sein.
Summary The intestinal absorption of59Fe which was incorporated into rabbit hemoglobin, muscle and liver by biosynthesis was measured with the59Fe-absorption-whole body-retention test in human subjects with normal iron stores and individuals with prelatent/latent iron deficiency using an oral test dose of 10 µMol (0.558 mg)59Fe.Persons with normal iron stores absorbed 23.3±10.2 % of59Fe++ and 20.1 ± 10.3% of the hemoglobin59Fe (p>0.10). The absorption of59Fe++ was increased to 81.1±18.2% (=348% of control group,p<0.001) in prelatent/latent iron deficiency whereas the absorption of hemoglobin-59Fe was augmented only to 30.2±13.1% (=150% of control group;p<0.005). In persons with normal iron stores muscle-59Fe and liver-59Fe is less available than hemoglobin-59Fe, since an absorption of only 12.3±3.9% (p<0.05) and 13.2±5.4% (p<0.02) was observed for muscle-59Fe and liver-59Fe resp. Prelatent/latent iron deficiency caused an increase of the absorption of muscle-59Fe to 23.5±8.5% (=191% of normal control group;p<0.005) and an increase of the absorbability of liver-59Fe to 25.7±6.0 (=195% of normal control group;p<0.001), so that there is no more significant difference between the absorption of hemoglobin-59Fe, muscle-59Fe and liver-59Fe in persons with prelatent/latent iron deficiency (p<0.20 and <0.40 resp.).The amount of dietary muscle-Fe, liver-Fe or hemoglobin-Fe required for covering the daily whole body iron turnover (=requirement) of 1.03–1.37 mg for men and 0.99–1.39 mg in females was calculated from the measured absorbability of muscle-, liver- and hemoglobin-iron. The calculation resulted in daily uptake requirements of 3657–5133 g muscle or 328 to 461 g liver which are completely unrealistic both from an economical and a dietary point of view. The calculated amount of 3.5 to 4.8 g of hemoglobin/day however could be a reasonable basis for a dietary prophylaxis of iron deficiency. Nevertheless a well-absorbable and tolerated oral iron preparation seems to be the best solution to the world-wide problem of necessary iron prophylaxis and therapy.


Auszugsweise vorgetragen auf dem Western Hemisphere Nutrition Congress II, Research Forum, p.36, San Juan/Puerto Rico, 26.–29. August 1968.  相似文献   
94.
本文提出利用血药浓度的平均值拟合血药浓度和时间的关系。应用最小二乘法把血药浓度的标准差分配给曲线参数,再由误差传递原理将曲线参数的标准差传给药物动力学参数,从而使药物动力学参数既能表现出药物在生物体内的一般规律,又能反映出生物体的个体差异。文中介绍了本方法的数学原理及头孢羟氨苄在狗体内的药物动力学计算实例。结果表明,本方法计算量小,结果可靠。  相似文献   
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Certain polysaccharides have been shown to inhibit the antibody response of rabbits to the common enterobacterial antigen (CA). The present investigation revealed that striking differences exist in the immunosuppressive effects of enteric bacteria and their lipolysaccharides (lps), depending upon CA production by the strains. Mixtures of immunogenic strains (Escherichia coli F2378 [R4], E. coli F470 [R1], or Shigella boydii F3140 [R]) and non-immunogenic CA-producing strains, such as E. coli O1, E. coli O113, Salmonella montevideo, and S. minnesota, as well as the R mutants E. coli F614 (R1), E. coli F757 (R1), and S. typhimurium his 642 (Ra), failed to elicit CA antibodies. In contrast, mixtures of the immunogen and CA-negative strains S. typhimurium his 386 (Ra) and S. minnesota P595 (Re) or R555 (Ra) yielded antibodies in titers similar to those elicited by the immunogen alone. Further, LPS of CA-positive but not of CA-negative strains exerted this immunosuppressive effect. Quantitative studies revealed that LPS of S. minnesota in amounts of 100 mug/ml was strongly immunosuppressive, in amounts of 20 mug/ml slightly effective, and in amounts of 4 mug/ml ineffective. It is postulated that hitherto unknown differences exist, either in composition or in configuration, between LPS obtained from different microorganisms to account for the strain-related differences in immunosuppressive effects and, further, that the immunosuppressive LPS interacts with immunogenic CA.  相似文献   
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