首页 | 本学科首页   官方微博 | 高级检索  
文章检索
  按 检索   检索词:      
出版年份:   被引次数:   他引次数: 提示:输入*表示无穷大
  收费全文   938043篇
  免费   66616篇
  国内免费   1376篇
耳鼻咽喉   13048篇
儿科学   24498篇
妇产科学   23288篇
基础医学   133588篇
口腔科学   28364篇
临床医学   80926篇
内科学   184962篇
皮肤病学   19308篇
神经病学   72830篇
特种医学   36947篇
外国民族医学   79篇
外科学   153240篇
综合类   18068篇
现状与发展   1篇
一般理论   234篇
预防医学   61954篇
眼科学   21376篇
药学   72890篇
  3篇
中国医学   2177篇
肿瘤学   58254篇
  2018年   9092篇
  2017年   7127篇
  2016年   7884篇
  2015年   8985篇
  2014年   12175篇
  2013年   17700篇
  2012年   24400篇
  2011年   25400篇
  2010年   15008篇
  2009年   14426篇
  2008年   24908篇
  2007年   26048篇
  2006年   26800篇
  2005年   25788篇
  2004年   24878篇
  2003年   23898篇
  2002年   23480篇
  2001年   54862篇
  2000年   56693篇
  1999年   47051篇
  1998年   10800篇
  1997年   9533篇
  1996年   9663篇
  1995年   8968篇
  1994年   8324篇
  1993年   7635篇
  1992年   35588篇
  1991年   33999篇
  1990年   32815篇
  1989年   31970篇
  1988年   29062篇
  1987年   28321篇
  1986年   26354篇
  1985年   25196篇
  1984年   17878篇
  1983年   15178篇
  1982年   7815篇
  1981年   6789篇
  1979年   15821篇
  1978年   10628篇
  1977年   9076篇
  1976年   7883篇
  1975年   8652篇
  1974年   10498篇
  1973年   9887篇
  1972年   9394篇
  1971年   8879篇
  1970年   8447篇
  1969年   7942篇
  1968年   7230篇
排序方式: 共有10000条查询结果,搜索用时 15 毫秒
31.
32.

Background

Physicians treating nonvalvular atrial fibrillation (AF) assess stroke and bleeding risks when deciding on anticoagulation. The agreement between empirical and physician-estimated risks is unclear. Furthermore, the association between patient and physician sex and anticoagulation decision-making is uncertain.

Methods

We pooled data from 2 national primary care physician chart audit databases of patients with AF (Facilitating Review and Education to Optimize Stroke Prevention in Atrial Fibrillation and Coordinated National Network to Engage Physicians in the Care and Treatment of Patients with Atrial Fibrillation Chart Audit) with a combined 1035 physicians (133 female, 902 male) and 10,927 patients (4567 female and 6360 male).

Results

Male physicians underestimated stroke risk in female patients and overestimated risk in male patients. Female physicians estimated stroke risk well in female patients but underestimated the risk in male patients. Risk of bleeding was underestimated in all. Despite differences in risk assessment by physician and patient sex, > 90% of patients received anticoagulation across all subgroups. There was modest agreement between physician estimated and calculated (ie, CHADS2 score) stroke risk: Kappa scores were 0.41 (0.35-0.47) for female physicians and 0.34 (0.32-0.36) for male physicians.

Conclusions

Our study is the first to examine the association between patient and physician sex influences and stroke and bleeding risk estimation in AF. Although there were differences in agreement between physician estimated stroke risk and calculated CHADS2 scores, these differences were small and unlikely to affect clinical practice; further, despite any perceived differences in the accuracy of risk assessment by sex, most patients received anticoagulation.  相似文献   
33.
34.
This paper reviews the published literature on a group of developmental disorders of the retina and retinal pigment epithelium which result in focal abnormalities in one or both eyes. They are often asymptomatic, found on routine examination and are generally non-progressive. Some are associated with other systemic abnormalities.Subject terms: Retinal diseases, Eye abnormalities  相似文献   
35.
36.
37.
38.
39.
Type 1 diabetes is one of the commonest chronic disorders encountered in children and adolescents. When it first becomes apparent in children, approximately 20% of them have clinical and biochemical signs of ketoacidosis (DKA). In the presence of unusual clinical symptoms it is necessary to consider the possibility of associated conditions, such as coeliac disease, immunothyroiditis and Addison’s disease. Children with diabetes must be treated by a multidisciplinary team made up of paediatrician, paediatric diabetes specialist, psychologist, social worker, ophthalmologist, dietitian, nurse and diabetes counsellor, making it essential for them to be treated in regional specialised centres. They are treated in their own psychosocial environment and their families are involved in the therapy. Comprehensive, multidisciplinary treatment strategies have now made it possible for these patients to enjoy normal physical wellbeing and near-normal psychosocial development. Prevention and early treatment of of disturbances associated with diabetes remain an important concern. The fact that type 2 diabetes must now be looked for in overweight children and adolescents is a new aspect of diabetes medicine.  相似文献   
40.
ZusammenfassungHintergrund Bedingt durch die intraoperative Katecholaminsekretion mit hämodynamischen Veränderungen, einem größeren Tumordurchmesser und einer deutlichen Neovaskularisation ist die Adrenalektomie beim Phäochromozytom im Vergleich zu anderen Nebennierenerkrankungen schwieriger und potenziell komplikationsträchtiger. Ziel unserer Studie war die Frage, ob das Risiko intraoperativer kardiovaskulärer Komplikationen durch das minimal-invasive Vorgehen potenziert wird.Patienten und Methodik Im Zeitraum zwischen Februar 1992 und Mai 2005 wurden in unserer Klinik 82 Eingriffe wegen eines Phäochromozytoms bei 71 Patienten durchgeführt. Davon wurden 8 (1) Patient(en) bi-(tri-)lateral adrenalektomiert und bei 2 Patienten erfolgte eine ipsilaterale Rezidivoperation. Eingeschlossen sind 5 weitere Patienten mit Rezidiv nach Erstoperation vor 1992. Sechsunddreißig Eingriffe erfolgten konventionell (transperitoneal n=35, retroperitoneal n=1) und 46 Operationen endoskopisch (transperitoneal n=28, retroperitoneal n=18), davon keine Konversion zum offenen Vorgehen.Ergebnisse Das mediane Alter zum Zeitpunkt der Operation betrug 45 (24–75) Jahre bei einer Anamnesedauer von 12 (0–180) Monaten. Die offen operierten Phäochromozytome waren mit 5,5 (1–19) cm vs. 3,5 (0,5–8) cm (endoskopisch) signifikant größer (p=0,0011). Patienten mit endoskopischer, insbesondere mit retroperitoneoskopischer Adrenalektomie hatten im Vergleich zum konventionellen Vorgehen intraoperativ höhere systolische und diastolische maximale Blutdruckwerte sowie Spitzen über 200 mmHg (statistisch nicht signifikant). Faktoren mit möglichem Einfluss auf intraoperative hämodynamische Veränderungen waren in der multivariaten Analyse das Geschlecht (p=0,0107), der operative Zugangsweg (p=0,0153), das Patientenalter (p=0,0364) und die Tumorgröße (p=0,0484). Die postoperative stationäre Verweildauer war nach endoskopischer Operation signifikant kürzer (p<0,0001).Schlussfolgerung Die endoskopische Adrenalektomie beim Phäochromozytom ist in der Routine ohne vermehrtes Risiko kardiovaskulärer Komplikationen die Methode der Wahl. Das offene Vorgehen sollte extraadrenalen Befunden oder sehr großen Tumoren mit Malignitätsverdacht vorbehalten bleiben.   相似文献   
设为首页 | 免责声明 | 关于勤云 | 加入收藏

Copyright©北京勤云科技发展有限公司  京ICP备09084417号