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21.
OBJECTIVE: To establish the effectiveness in an indigent urban population of Uricult Trio as a screening test for asymptomatic bacteriuria in pregnancy and in diagnosing urinary tract infections (UTI) in symptomatic pregnant women. Likelihood ratios were established for positive and negative Uricult Trio test results. SUBJECTS: Two populations of patients from the Pretoria region were involved: (i) asymptomatic pregnant women attending the antenatal clinic for the first time or presenting in labour; and (ii) pregnant women with symptoms suggestive of UTI. METHOD: A midstream urine specimen was collected from the two populations of patients, plated onto the Uricult Trio and sent to the laboratory for culture. RESULTS: The prevalence of asymptomatic bacteriuria in this population was 23%, and for women with symptoms suggestive of UTI, 29%. The likelihood ratios for a positive test were 1.8 and 1.5 for asymptomatic and symptomatic patients respectively. The likelihood ratios for a negative test were 0.35 and 0.44 for asymptomatic and symptomatic patients respectively. Escherichia coli was the causative agent in 36% of cases. CONCLUSION: Uricult Trio is not effective as a screening test for asymptomatic bacteriuria in pregnancy or for diagnosing UTIs in women with symptoms suggestive of infection. 相似文献
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An isoquinoline derivative, 3-benzylamino-5,6-dihydro-8,9-dimethoxy-imidazo-(5,1-a)-iso-quinoline hydrochloride, BIIA, with positive inotropic and antiarrhythmic actions, reversibly inhibited the Na+, K+-ATPase of deoxycholate and NaI treated musomes from guinea-pig heart, brain and kidney. The inhibition was pH dependent, increasing with increasing pH and the concentration of the highly lipid soluble, unprotonated molecule. BIIA inhibited Na+, K+-ATPase in a concentration range of 1–100 μmoles/l, in a manner uncompetitive with respect to ATP and K+, and competitive with respect to Na+, K+PNPPase of the same preparation was also inhibited by BIIA, albeit at higher concentrations. This inhibition was competitive with K+. Affinity for substrate, as measured with [14C]-ATP, was increased and labelling from AT32P decreased competitive with Na+. BIIA decreases the affinity of the enzyme for (Mg2+ + Pi) supported ouabain binding, higher concentrations of BIIA also affect (Na+ ATP) supported binding. It is suggested that BIIA enters a hydrophobic environment of the Na+, K+-ATPase and interacts at or near the Na+-activation sites, inhibiting the formation of the phosphorylated intermediate. 相似文献
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K. Greeff H. Kasperat W. Osswald 《Naunyn-Schmiedeberg's archives of pharmacology》1962,243(6):528-545
Ohne ZusammenfassungMit 9 TextabbildungenHerrn Professor Dr. P. Holtz zum 60. Geburtstag gewidmet. 相似文献
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Ohne Zusammenfassung 相似文献
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A. Engelhardt K. Greeff W. Richter H. J. Schümann 《Naunyn-Schmiedeberg's archives of pharmacology》1955,225(6):541-550
Zusammenfassung 1. Der Bis-cholinester der Maleinsäure hemmt die neuromuskuläre Erregungsübertragung fast gleichstark wie der Bernsteinsäureester. Beim Maleinsäureester ist jedoch die Spanne zwischen den an der Skelet- und Atmungsmuskulatur wirksamen Dosen geringer. 2. Der Fumarsäureester ist neuromuskulär 2–3mal schwächer wirksam; er besitzt eine atropinempfindliche, darmerregende und blutdrucksenkende Wirkung.Die darmerregende Wirkung des Bernsteinsäure- und Maleinsäureesters ist atropinresistent; sie lät sich durch Curare oder Hexamethonium verhindern. Diese beiden Bis-cholinester wirken schon am nichtatropinisierten Tier blutdrucksteigernd. Diese Wirkung kleiner Dosen tritt bei künstlicher Atmung nicht auf; die auch am künstlich beatmeten Tier blutdrucksteigernde Wirkung gröerer Dosen lät sich durch Ganglienbloeker verhindern.3. Die blutdrucksenkenden Cholinester der Milchsäure und Brenztraubensäure wirken am atropinisierten Tier blutdrucksteigernd. Der Milchsäureester besitzt eine besondere Affinität zum Nebennierenmark. Die Wirkungen auf Blutdruck, Darm, Milz und Blutzuckerspiegel lassen sich mit einer überwiegend aus Adrenalin bestehenden Hormonausschüttung aus dem Nebennierenmark erklären. Demgegenüber scheinen die Wirkungen des Brenztraubensäureesters überwiegend auf einer Erregung sympathischer Ganglien zu beruhen und durch das damit verbundene vermehrte Freiwerden von Nor-adrenalin an den sympathischen Nervenenden verursacht zu sein.4. Der Bernsteinsäure-bis-cholinester und der Brenztraubensäurecholinester werden durch Cholinesterase nicht nenenswert gespalten; ihre Wirkung am Froschrectus wird dutch Eserin nicht verstärkt. — Der Bernsteinsäure-mono-cholinester wird ebenso wie der Milchsäureester gespalten; Eserin verstärkt ihre Kontraktionswirkung am Froschrectus.Mit 6 Textabbildungen.Ein Teil der Versuche wurde noch im Rostocker Institut ausgeführt; über die Ergebnisse wurde auf der 19. Pharmakologentagung in Göttingen berichtet. (Arch. exper. Path. u. Pharmakol. 218, 135, 1953.)Die untersuchten Cholinester stellte uns auf Veranlassung von Herrn Dr. Credner die Firma Diwag, Chemische Fabriken Berlin und Hannoversch Münden, zur Verfügung. Als Bernsteinsäure-bis-Cholin fand auch das Handelspräparat Pantolax der Firma Dr. Rudolf Reiss, Berlin, Verwendung.Herrn Prof. Dr. Paul Wels zum 65. Geburtstag. 相似文献
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de Greeff SC Spanjaard L Dankert J Hoebe CJ Nagelkerke N de Melker HE 《European journal of epidemiology》2006,21(4):315-321
In order to come to a reliable evaluation of the effectiveness of the chosen vaccination policy regarding meningococcal disease,
the completeness of registrations on meningococcal disease in the Netherlands was estimated with the capture–recapture method.
Data over 1993–1998 were collected from (A) mandatory notifications (n = 2926); (B) hospital registration (n = 3968); (C) laboratory surveillance (n = 3484). As the standard capture–recapture method does not take into account false positive diagnoses, we developed a model
to adjust for the lack of specificity of our sources. We estimated that 1363 cases were not registered in any of the three
sources in the period of study. The completeness of the three sources was therefore estimated at 49% for source A, 67% for
source B and 58% for source C. After adjustment for false positive diagnoses, the completeness of source A, B, and C was estimated
as 52%, 70% and 62%, respectively. The capture–recapture methods offer an attractive approach to estimate the completeness
of surveillance sources and hence contribute to a more accurate estimate of the disease burden under study. However, the method
does not account for higher-order interactions or presence of false positive diagnoses. Being aware of these limitations,
the capture–recapture method still elucidates the (in)completeness of sources and gives a rough estimate of this (in)completeness.
This makes a more accurate monitoring of disease incidence possible and hence attributes to a more reliable foundation for
the design and evaluation of health interventions such as vaccination programs. 相似文献