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Summary Aim To determine the shunt volume of iatrogenic arteriovenous fistula (AVF) following arterial puncture of the groin and to evaluate its impact on natural history and clinical outcome. Method Over a period of 12 months, 22 patients (p) with a newly acquired AVF were followed up. The arteriovenous shunt volume was determined by means of colored duplex- and doppler sonography immediately after diagnosis of AVF. Results Spontaneous closure of AVF was seen in 10 p (46%) during follow-up examination, whereas 12 p (54%) showed a persistence of their AVF. The median (I50) shunt volume of closed AVF was 310 (250-350) ml/min and 350 (160-510) ml/min for persistent fistulae (p=ns). A shunt volume of 𔗈ml/min was determined as a significant (pА.05) cut - off point for prolonged persistence of AVF. Conclusion Because spontaneous closure of AVF was 46% in the course of the first year, conservative management with regular duplex control seems to be justified at least for this duration. Patients with a shunt volume of 𔗈 ml/min have an increased risk of prolonged AVF persistence and therefore should be included in long-term follow-up with special attention to development of hemodynamic relevance. Zusammenfassung Studienziel Die Evaluation des Shuntvolumens iatrogener arteriovenöser Fisteln nach Herzkatheteruntersuchung und dessen Einfluss auf die Spontanverschlussrate. Methode Es wurden 22 Patienten mit einer neu akquirierten arteriovenösen Fistel (AVF) über 12 Monate nachuntersucht. Das arteriovenöse Shuntvolumen wurde unmittelbar nach Diagnose der AVF mittels farbkodierter Duplex- und Doppler-Sonographie bestimmt. Ergebnisse Bei 10 Patienten (46%) trat innerhalb von 12 Monaten ein Spontanverschluss auf, wohingegen 12 AVF (54%) persistierten. Das mediane (I50) Shuntvolumen bei spontanverschlossenen AVF betrug 310 (250-350) ml/min und bei persistierenden AVF 350 (160-510) ml/min (p=ns). Ein Shuntvolumen von 𔗈 ml/min war mit einer signifikant prolongierten Persistenz der AVF verbunden (pА,05). Keiner der Patienten entwickelte im Beobachtungszeitraum klinische Zeichen der peripheren Hypoperfusion oder Herzinsuffizienz. Schlussfolgerung Da die Spontanverschlussrate von iatrogenen AV-Fisteln innerhalb des 1. Jahres 46% beträgt, erscheint ein konservatives Prozedere, zumindest für diesen Zeitraum mit regelmäßigen Duplexkontrollen, gerechtfertigt. Patienten mit einem Shuntvolumen von 𔗈 ml/min haben ein erhöhtes Risiko der prolongierten AV-Fistel Persistenz und sollten deshalb langfristig nachkontrolliert werden insbesondere in Hinblick auf die Entwicklung einer hämodynamischen Relevanz.  相似文献   
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Durch Einführung der thrombolytischen Therapie sowie einer Begleitmedikation mit Heparin und Acetylsalicyls?ure konnte die Therapie des akuten Myokardinfarktes (AMI) in den 1980er Jahren erheblich verbessert werden. Dieser Therapieform wurde zu Beginn der 90er Jahre die direkte Revaskularisation mittels akuter perkutaner transluminaler koronarer Angioplastie (PTCA) gegenübergestellt. Nachfolgend konnte die Erfolgsrate der interventionellen Therapie von Patienten mit akutem Myokardinfarkt durch die Einführung von Stents weiter gesteigert werden. Parallel wurde durch eine spezifischere antithrombotische Therapie die Sicherheit und Effektivit?t der perkutanen koronaren Intervention (PCI) deutlich verbessert. Derzeit befinden sich weitere neue Therapiestrategien zum Erhalt der linksventrikul?ren Funktion w?hrend der Reperfusion in der überprüfung. Diese umfassen systemische und lokale Medikamentenapplikation zur Verminderung des Reperfusionsschaden sowie kathetertechnische Ans?tze zur Begrenzung der Mikroembolisation und Schutz der nachgeschalteten Mikrozirkulation. Im folgenden Beitrag wird die interventionelle Therapie nach AMI unter Berücksichtigung dieser Neuentwicklungen dargestellt und der Stellenwert der prim?ren PCI in der Therapie des AMI bewertet.  相似文献   
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A new neuroanatomic approach to evaluate the fiber orientation in gross histological sections of the human brain was developed. Serial sections of a human brainstem were used to derive fiber orientation maps by analysis of polarized light sequences of these sections. Fiber inclination maps visualize angles of inclination, and fiber direction maps show angles of direction. These angles define vectors which can be visualized as RGB-colors. The serial sections were aligned to each other using the minimized Euclidian distance as fit criterion. In the 3D data set of the human brainstem the major fiber tracts were segmented, and three-dimensional models of these fiber tracts were generated. The presented results demonstrate that two kinds of fiber atlases are feasible: a fiber orientation atlas representing a vector in each voxel, which shows the nerve fiber orientation, and a volume-based atlas representing the major fiber tracts. These models can be used for the evaluation of diffusion tensor data as well as for neurosurgical planning.  相似文献   
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The upward creep of the heart during myocardial single photon emission tomography (SPET) acquisition has been reported as a frequent source of false-positive results. The aim of this study was to simplify the detection and correction of this upward creep and to estimate its clinical relevance during routine patient care. To recognize the upward heart motion a straight line was fitted to the upper and lower border of consecutively displayed tomographic projection images. In this way, vertical translation of at least 1 pixel in size could be detected easily. On the assumption of a slow but continuous upward motion a fast interpolation correction method was developed. From 100 consecutive, supine, ergometric exercise studies, 1, 2 or 3 pixels of upward creep were found in 16, 4 or 3 patients, respectively. It was found that an upward creep of at least 2 pixels (7/100 cases) led to evident, mostly antero-septal defects on quantitative bull's-eyes, whereas only upward creeps of 3 pixels or more (3/100 cases) produced false-positive diagnostic results. The simple correction method offered a sufficient compensation of image and/or bull's-eye artefacts. These clinical findings could be reproduced in a computer model. Thus, it can be stated that clinically significant upward creep of the heart during stress SPET acquisition is relatively rare; it may have been overestimated in the past, and its artificial effects can be corrected by a quick and simple algorithm.Research fellow of the Alexander von Humboldt Foundation working at Department of Nuclear Medicine, University Medical School Szeged, Hungary  相似文献   
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