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11.
Starting from 4,4'-diamino-diphenylsulfone (DDS) as a lead structure, new 2-substituted analogues as well as new 2-substituted 4-alkylamino-4'-amino diphenylsulfones have been designed and synthetized in different ways. This has led to compounds the inhibitory activity of which against 7,8-dihydropteroic acid synthase of plasmodia and mycobacteria is clearly superior to that of sulfadoxine and in most cases to that of DDS. Of special interest is 4'-amino-4-n-propylamino-2-methyl-diphenylsulfone. Together with inhibitors of 7,8-dihydrofolate reductase in vitro and in vivo it possesses a marked synergistic inhibitory activity against plasmodia. In contrast to DDS in doses up to 200 mg/kg p.o. (cat) no methemoglobin formation is observed. The compound has been selected for further studies. 相似文献
12.
13.
Horst Helbig Ulrich Kellner Norbert Bornfeld Michael H. Foerster 《Der Ophthalmologe : Zeitschrift der Deutschen Ophthalmologischen Gesellschaft》1996,93(6):647-654
Hintergrund: Verschiedene Indikationen für glask?rperchirurgische Eingriffe bei Komplikationen der diabetischen Retinopathie haben sich
etabliert. Jedoch gibt es wenig Daten zu der Frage, in welchen Situationen auf einen Eingriff wegen aussichtsloser funktioneller
Prognose verzichtet werden sollte.
Material und Methode: Die Krankengeschichten von 389 Patienten, die zwischen 1990 und 1994 in unserer Klinik wegen Komplikationen der diabetischen
Retinopathie vitrektomiert worden sind, wurden retrospektiv analysiert. Die Nachbeobachtung betrug mindestens 6 Monate, im
Median 26 Monate. Mit multivariaten, logistischen Regressionsanalysen wurden Faktoren ermittelt, die mit schlechten postoperativen,
funktionellen Ergebnissen korrelieren. Ein mathematisches Modell wurde entwickelt, welches die Einsch?tzung der Prognose für
verschiedene Ausgangssituationen erlaubt.
Ergebnisse: Bei 45 Augen (12%) stieg der postoperative Visus nicht über 1/50. Risikofaktoren waren Ablatio der Makula, Ausdehnung der
Ablatio, Rubeosis und Dauer der Visusminderung. ?hnliche Risikofaktoren gelten auch für Revisionsoperationen. Bei einem Auge
mit totaler Traktionsablatio von über 6 Monaten Dauer und Rubeosis liegt die berechnete Wahrscheinlichkeit für einen postoperativen
Visus über 1/50 lediglich bei 2%.
Schlu?folgerungen: Bei totaler Traktionsablatio, insbesondere bei Rubeosis und l?ngerem Bestehen der Ablatio, ist die Prognose extrem schlecht.
Auf operative Ma?nahmen sollte hier verzichtet werden.
相似文献
14.
Schlu?folgerungen Unser Motto in der Chirurgie sollte hei?en: „An erster Stelle steht die Qualit?t, erst sekund?r kommen die Kosten.“ In diesem
Sinne verstehen wir auch die vorgelegte Arbeit vonKriwanek et al. (1). Durch den Gebrauch von wiederverwendbaren Instrumenten (oder Kombinationen davon) konnten die Kosten der LC um
50 bis 70% reduziert werden. Die Qualit?t für den Chirurgen litt jedoch unter dem reinen Gebrauch von wiederverwendbaren Instrumenten.
Deshalb erachten es die Autoren für sinnvoll, eine Kombination zwischen Wegwerfinstrumenten und wiederverwendbaren Instrumenten
anzuwenden. Damit entsteht unter leichter Erh?hung der Kosten keine Qualit?tseinbu?e und demzufolge ein maximaler Nutzen für
die Patienten (nicht jedoch für die Spital?konomen). Jede Kosten-Nutzen-Analyse unterliegt jedoch einem stetigen Flu? und
ver?ndert sich demzufolge auch mit der Einführung neuer Produkte und Technologien von Seite der Industrie. Interessant für
die gesamte Laparoskopie wird es jedoch dann, wenn solche Kosten-Nutzen-Analysen auf andere Gebiete wie z. B. die Therapie
der Leistenhernie oder der Gallengangssteine übertragen werden. Diese Ergebnisse werden die weitere Zukunft der laparoskopischen
Chirurgie wesentlich beeinflussen. Deshalb gilt es für uns Chirurgen, eine Sensibilit?t für ?konomische Aspekte zu entwickeln
und Kosten-Nutzen-Analysen für das eigene Spital (wie hier gezeigt) zu erarbeiten. 相似文献
15.
16.
Kurt Brändle Norbert Degen 《Experimental brain research. Experimentelle Hirnforschung. Expérimentation cérébrale》1994,102(2):272-286
According to Sperry's chemoaffinity hypothesis, the projection of a small eye fragment with a reduced amount of optic fibres should be restricted to that position in the optic tectum corresponding to its own specificity. However, previous investigations on different types of quarter-eyes in Xenopus laevis have revealed that their retinal projection was always restricted to the rostral part of the tectum, no matter what the origin of the remaining retinal quadrant. To get an indication of the state of specificity in such eye fragments, we investigated by electrophysiological and histological methods several features of the retinal projections of temporoventral (TV), naso-ventral (NV) and ventral (V) quarter-eyes which referred to their positional identity. Irrespective of their different origins, the projections were always located in the rostral part of the tectum, the size of the innervated tectal area depending for all fragment types on the size of the quarter-eyes, i.e. number of optic fibres. However, quantitative analyses revealed that with increasing eye size the various fragments expand their projections preferentially into those tectal areas that match their original specificity: TV projection is more concentrated in the rostral tectum, NV eyes expand their projections mainly to the caudal tectum, and V eyes enlarge their projections equally into the medial and caudal tectum. In addition, fibre-tracing experiments with cobaltic lysine showed that, according to the different origins of the quarter-eyes, retinal fibres follow the appropriate branch of the optic tract selectively: fibres of NV and V eyes pass mainly through the medial tract, and most fibres of TV eyes innervate the rostral tectum directly from a central position between the two side branches. All these findings suggest that the different types of quarter-eyes retain their original positional identity. Thus, their rostrally located retinotectal projections are not in register with their retinal specificity. We conclude that in X. laevis local positional markers in the tectum, if present at all, do not influence the development of the retinotectal projection. Instead we suggest a concept of self-sorting of the optic fibres, which can account for the partial innervation of the rostral tectum in different types of quarter-eyes. 相似文献
17.
Bartosz Paprota Roman Król Andrzej Wiatrak 《Chirurgia narzadów ruchu i ortopedia polska》2004,69(2):85-89
The authors present the results of hip arthroplasty of 67 patients treated after failed internal fixation of the osteoporotic, trochanteric fractures of the femur, which were primary stabilised with angular plate AO in 39 patients and with dynamic hip screw (DHS) in 28 patients. In the discussed material 16 persons were male and 51 female, in the age between 51 and 83 years old. According to the Evans classification in 4 cases we diagnosed type I of fracture, in 10--type II, 31--type III and in 22--type IV. Hip arthroplasty was made from the 3rd to the 39th week after primary fixation of the fracture. In 42 patients we made total hip arthroplasty, in 14 cases Austin-Moore hemiarthroplasty, and in 11 patients bipolar arthroplasty. According to the Postel and Merle d'Aubigne classification there were obtained 29 very good, 21 good and 17 satisfactory results. 相似文献
18.
Dr. C. Doesch A.E. May G. Toncar-Pflumm N. Anders T. Geisler S. Kröber R. Kandolf M. Gawaz 《Der Internist》2007,48(11):1282-1289
A 48-year-old man presented with acute chest pain and a greatly increased platelet count. Emergency coronary angiographc revealed thrombotic occlusion of the right coronary artery. Coronary angioplasty and stenting were successfully combined with intracoronary abciximab administration. Due to inadequate postinterventional platelet inhibition an intensified dual antiplatelet therapy with acetylsalicylic acid (ASS) and clopidogrel was applied to prevent stent thrombosis. Due to the thrombo-embolic complication and a platelet count over 1 million/µl a cytoreductive treatment with hydroxyurea was initiated. 相似文献
19.
Dr. K. Hekmat Dr. A. Kröner Dr. H. Stützer Prof. Dr. R. H. G. Schwinger PD Dr. S. Kampe Prof. Dr. G. B. W. E. Bennink Prof. Dr. U. Mehlhorn 《Zeitschrift für Herz-, Thorax- und Gef??chirurgie》2004,18(6):257-267
Zusammenfassung
Einleitung:
Das Ziel dieser Studie war die Entwicklung eines spezifischen Schweregradklassifizierungssystems für die Beurteilung und Vorhersage von Organfunktionsstörungen und Überleben bei herzchirurgischen Intensivpatienten.
Methoden:
Hierzu wurden konsekutiv alle erwachsenen Patienten nach einem herzchirurgischen Eingriff unter Einsatz der Herzlungenmaschine über einen Zeitraum von 3 Jahren in die Studie aufgenommen. Im Konstruktionsset erfolgte die Auswahl der Variablen mit Hilfe der Patienten, die mindestens 24 Stunden auf der Intensivstation verbrachten. Die Ergebnisse wurden dann in zwei Validierungssets mit allen Intensivpatienten überprüft. Die Qualität des Scores wurde mit dem Hosmer-Lemeshow-Test (HL) sowie der ROC-Analyse beurteilt, und mit dem APACHE-II- und dem MODS-Score verglichen.
Ergebnisse:
Insgesamt wurden 3230 Patienten über einen Zeitraum von 3 Jahren auf unserer Intensivstation aufgenommen. Die HL-Werte für den neuen Score waren 5,8 (APACHE-II: 11,3; MODS: 9,7) für das Konstruktionsset, 7,2 (APACHE-II: 8,0; MODS: 4,5) für das Validierungsset I und 5,9 für das Validierungsset II. Die Fläche unter der ROC-Kurve war 0,91 (APACHE-II: 0,86; MODS: 0,84) für den neuen Score im Konstruktionsset, 0,88 (APACHE-II: 0,84; MODS: 0,84) in dem Validierungsset I, und 0,92 in dem Validierungsset II.
Schlussfolgerung:
Der neue CASUS (Cardiac Surgery Score) zeigt für herzchirurgische Intensivpatienten eine exzellente Kalibrierung und Diskriminierung bezüglich der 30-Tage-Letalität. Die Variablen des CASUS sind einfach, reproduzierbar und werden routinemäßig in herzchirurgischen Intensivstationen erfasst. Der CASUS könnte als Expertensystem für das Diagnostizieren von Organfunktionsstörungen, der Entscheidungsfindung, der Ressourcenauswertung und Vorhersage der Letalität für herzchirurgische Intensivpatienten dienen. 相似文献
20.
Anne Hafer Sigrid Krämer Swantje Duncker Martin Krüger Michael P Manns Stephan C Bischoff 《BMC gastroenterology》2007,7(1):36